Sāk darboties «BONUS MALUS» sistēma 66

 
3.janvāris 2006 9:27

No 2006.gada 1.janvāra sākusi darboties jaunā transportlīdzekļu īpašnieku riska izvērtēšanas sistēma Bonus – malus (atlaide - piemaksa), kas būs viens no svarīgākajiem kritērijiem OCTA polišu cenu noteikšanā.

„Pēc Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) informācijas 6% transportlīdzekļu īpašnieku iegūs šobrīd augstāko iespējamo atlaižu 14.klasi. Savukārt 3% transportlīdzekļu īpašnieku iekļūs malus (piemaksu) klasē, maksājot par OCTA polišu cenām daudz vairāk nekā apzinīgie transportlīdzekļu īpašnieki. Esam pārliecināti, ka jaunā sistēma uzlabos autovadītāju braukšanas kultūru Latvijā, jo transportlīdzekļu īpašnieki nebūs ieinteresēti zaudēt iegūto Bonus – malus atlaižu klasi, tāpēc būs daudz apdomīgāki, vadot automašīnas,” informē LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

LTAB sadarbībā ar apdrošināšanas sabiedrībām ir izstrādājis Latvijā izmantojamu Bonus – malus (atlaide – piemaksa) sistēmu, kas, atbilstoši transportlīdzekļa īpašnieka līdzšinējai apdrošināšanas vēsturei un izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem, ļaus samazināt vai palielināt OCTA polises cenu. Ieviešot Bonus - malus, vislielākie ieguvēji būs apzinīgie transportlīdzekļu īpašnieki, kuri par OCTA polisēm maksās mazāk.
„No šī gada 1.janvāra, transportlīdzekļu īpašniekiem slēdzot jaunu OCTA polisi, apdrošinātājs polises cenas noteikšanā ņems vērā Bonus – malus klasi, ko ieņems konkrētā transportlīdzekļa īpašnieks. Tādēļ ikviens transportlīdzekļa īpašnieks savu piederību jaunās Bonus- malus sistēmas riska klasei var uzzināt LTAB mājas lapā www.ltab.lv sadaļā Bonus-Malus, ievadot savu personas kodu un sev piederošā transportlīdzekļa reģistrācijas numuru,” informē LTAB valdes loceklis Guntars Lorencis.

Transportlīdzekļu īpašnieki saņems atlaides OCTA polisēm par katru gadu, kura laikā būs bijuši apdrošināti un nebūs izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus. Savukārt tie transportlīdzekļu īpašnieki, kas būs bijuši atbildīgi par avāriju izraisīšanu, par OCTA polisēm maksās vairāk. Turklāt polišu cenu noteikšanā visas apdrošināšanas sabiedrības vadīsies pēc vienota Bonus - malus klasifikatora, ierindojot konkrēto transportlīdzekļa īpašnieku noteiktā atlaižu vai piemaksu (riska) klasē.

Par Bonus - malus

Bonus – malus (atlaide - piemaksa) klase tiek rēķināta attiecībā uz pāri transportlīdzeklis un īpašnieks. Sistēma sastāvēs no 17 riska klasēm, kurām būs konkrēta atlaide vai piemaksa, ko noteiks katra apdrošināšanas sabiedrība individuāli. Transportlīdzekļa īpašnieks, kas pirmo reizi noformē OCTA polisi, automātiski nokļūs sestajā atlaižu klasē (jaunslēguma jeb sākumklasē). Savukārt tie, kas savu civiltiesisko atbildību apdrošina vairāk par gadu, atbilstoši apdrošināšanas ilgumam un vēsturei, ieņems noteiktu klasi klasifikatorā.

Apdrošināšanas sabiedrības atlaides piemēros tiem transportlīdzekļu īpašniekiem, kas Bonus – malus klasifikatorā ieņems no septītās līdz septiņpadsmitajai klasei. Lai transportlīdzekļa īpašnieks nokļūtu nākošajā atlaižu klasē, tam jābūt apdrošinātam 275 dienas gadā. Savukārt par katru klasi, kas zemāka par sesto, apdrošinātāji liks piemaksāt transportlīdzekļa īpašniekam par OCTA polisi.

Par katru izraisīto ceļu satiksmes negadījumu transportlīdzekļa īpašnieks zaudē līdz šim ieņemto klasi: par vienu negadījumu klase samazinās par 30%, par diviem par 50%, par trīs negadījumiem par 80%, savukārt par vairāk nekā trim ceļu satiksmes negadījumiem transportlīdzekļa īpašnieks automātiski nokļūst pirmajā Bonus – malus klasē, par kuru apdrošinātājs piemēros vislielāko piemaksu OCTA polisei.

Iegādājoties jaunu transportlīdzekli, klase tiek pārmantota no iepriekšējā transportlīdzekļa. Savukārt tiem īpašniekiem, kuru īpašumā ir vairāki transportlīdzekļi, katram pārim būs sava, atšķirīga atlaides vai piemaksas klase.
 
Visi komentāri
 
189851. viesis 3.janvāris 2006 9:42
0 0 Atbildēt

A vispaar ir kaut kur mineets cik liela atlaide vai piemaksa pienaakaas par katru klasi?

189853. viesis 3.janvāris 2006 9:49
0 0 Atbildēt

Pie apdrošinātājiem - IR :)

189855. viesis 3.janvāris 2006 10:00
0 0 Atbildēt

Nesaprotu kā šis sistēma darbojas. Stāžs no 82.gada, braucu bez avārijām, lietošanā bijušas četras automašīnas, regulāri drošinātas. Paskatos norādītajā saitē:www.ltab.lv/sbweb/bmOwner...le.do?lang=lv, man piešķirta 6 BM klase.???? Interesanti kuriem tad piešķir 14 BM!!!

189856. viesis 3.janvāris 2006 10:07
0 0 Atbildēt

Atlaides lielumu katrs apdrošinātājs nosaka kādu vēlas. Piemēram, Baltikums, klientu medēīsanas nolūkos, var noteikt 1s atlaidi par katru klasi. I vsjo, sistēma noraksta jau pamatos.

189858. viesis 3.janvāris 2006 10:18
0 0 Atbildēt

jaa jaa, peerc biezhaak leetaas octa polises ar mega atlaideem un tikai peec tam nebriinies un necep rauduliigos topikus, ka redzies octa apdroshinaataajs pret tevi veershas ar regresu....

189859. viesis 3.janvāris 2006 10:24
0 0 Atbildēt

Lai tauta neiemācītos "fufaiku", apdrošināšanas pamata prēmiju nepasaka, atlaides neuzrāda, publicē tikai mehānismu, kā apdrošinātāji rīkosies ar diviem nezināmajiem!

189861. viesis 3.janvāris 2006 10:24
0 0 Atbildēt

Piereģistrējies un tad vem. Lētās OCTA esmu opircis vienmēr un pirkšu. Viņio nevis vēršas ar regresu, bet neizmaksā atlīdzību cietušajam, jo tas ir vienkāršāk. Bet mani tas neskar. :)

189862. viesis 3.janvāris 2006 10:32
0 0 Atbildēt

Cartman_626 [?] 03.01.2006 10:24

nu nu...

189865. viesis 3.janvāris 2006 10:34
0 0 Atbildēt

Padoma velreiz Cartman :D

189866. viesis 3.janvāris 2006 10:35
0 0 Atbildēt

Cartman... viela pārdomām. Un šādu gadījumu varētu but vairāk kā 1...

www.iauto.lv/viewtopic.php...=18633&forum=2

189867. viesis 3.janvāris 2006 10:41
0 0 Atbildēt

Man piešķirta 14 klase. Pašam prieks.

189868. viesis 3.janvāris 2006 10:41
0 0 Atbildēt

Man ar 14.

189869. viesis 3.janvāris 2006 10:42
0 0 Atbildēt

Nu a te ir jautaajums taads! Es jau n-tos gadus braukaaju un droshinu auto, kas nav uz mana vaarda! Ij kaa tad tagad buus? Nav ne avaarijas nekaa! Toties paskatiijos tieshi sevi - BM 9, autinjam, kas jau 6 gadus kaa izniicinaats shrotaa!!! BM 7 autinjiam, kas jau 9 gadus kaa izniideets shrotaa!!! Kaa var buut kaut kaads atlaizju liimenis uz automashiinaam, kuras vairs fiziski neeksistee?!?!?

Un kaa tad buus ar tiem, kas braukaa ar auto ne uz sava vaarda, bet droshina ar savu vaardu???

189870. viesis 3.janvāris 2006 10:46
0 0 Atbildēt

Laiks rādīs, cik objektivi un reali šī sistēma darbosies, un kāds katram no tā būs ieguvums. Cerams, ka vismaz regulārie auto "sitēji" ar laiku arī izjutīs maciņa biezuma nozīmi. Zinu Jūrmalā vienu džeku, kurš neuzmanīgi braucot, pagājušogad pamanījās dažādās nenozīmīgās situācijās (neprotot noparkoties autostāvvietās) apskādēt kādas 10 citas mašīnas, pats "izbraucot" ar nenozīmīgiem naudas sodiem. OCTA polisi līdz šim viņš pirka par PARASTO cenu.

189873. viesis 3.janvāris 2006 10:51
0 0 Atbildēt

Man automašīnai kuru pārdevu pagājušā gada martā rāda 12klasi nākošajai mašīnai kuru pārdevu jūlijā rāda 7klasi, bet patreizējai mašīnai 6klasi.

Secinājums ja gribat saņemt atlaidi tad nepārdodiet savas mašīnas un brauciet veciem lūžniem :(

189874. viesis 3.janvāris 2006 10:52
0 0 Atbildēt

(********** *** ********* ***** *********** *******)

Reāli obidno par 6to klasi. OCTA pērku (regulāri) no pirmsākumiem. Par visu periodu 1 avārija, kurā nebiju vainīgs, pārtraukumu apdrošināšanā nav... Nu un?, ka uz mani regulāri skaitās 3-4 auto??? Par visiem tiek maksāts! Jā, viņi (auto) mainās, bet mans personas kods taču ne! Tās sistēmas objektivitāte ir tikai un vienīgi vārdu par 0.59 sant. vērta.... Kaaaaads tur veel "paariet uz naakosho transporta līdzekli" Lai tie statistiķi izskalo acis ar kaķu čurām, pirms dala klases :|

189875. viesis 3.janvāris 2006 10:53
0 0 Atbildēt

Bet kas tas par marasmu??? Brauc tachu CILVEEKS!!! Kaada starpiiba kaada mashiina??? Taam atlaideem ir jaabuut piesaistiitaam cilveekam, nevis transportam!

189876. viesis 3.janvāris 2006 10:55
0 0 Atbildēt

Pie kam, paskatījos, ka tiklīdz auto tiek nomainīts numurs, viss sākas no nulles... Sistēma sucks

189877. viesis 3.janvāris 2006 10:55
0 0 Atbildēt

Piekriitu Arnijs!!!

Es arii braucu un peerku jau no pashiem saakumiem! Un NEVIENAS AVAARIJAS!!!! Un man tagad ir 7 liimenis pie kam nevis auto, bet mocim, jo auto nav uz mana vaarda! :(

189878. viesis 3.janvāris 2006 10:57
0 0 Atbildēt

Pie kam šķiet, ka no manām samaksātajām apdrošināšanas prēmijām drīz būtu jāpietiek jaunam auto :(

189879. viesis 3.janvāris 2006 11:10
0 0 Atbildēt

Līmenis pāriet no vienas mašīnas uz citu. Vismaz if tā ir, tāpēc ir lietderīgi atcerēties visu bijušo mašīnu numurus. Vismaz to ar kurām nav bijušas avārijas. Cik saprotu, lai līmenis saglabātos apdrošinātājam ir jāizmanto šī datu bāze un tājā ar tas jānorāda. Ja līdz šim apdrošinātājs ar šito nav nodarbojies, tad nekas arī nav pārgājis.

189883. viesis 3.janvāris 2006 11:26
0 0 Atbildēt

Tikai jautājums... Vai tas , ka regulāri apdrošinos dažādās kompānijās (kur nu kuro reizi sanāk), arī kaut kādā mērā ietekmē atlaižu līmeni?

189884. viesis 3.janvāris 2006 11:36
0 0 Atbildēt

Nē. Es pagājušajā gadā pirmo reizi ņēmu if, jo kantoris ir blakus darbam, kā arī cenas vienas no pievilcīgākajām un iedeva man vislielāko atlaidi. Arī tajā datu bažē parādās, ka ir pārnese no vecās mašīnas. Bet citām mašīnām, kas jau sen pārdotas, līmenis ir kā pirmo reizi apdrošinoties. Jā tur dat bāže var apskatīt visas mašīnas, kas bijuša īpašumā.

189886. viesis 3.janvāris 2006 11:42
0 0 Atbildēt

:D Maniem '90to gadu šrotiem , kadett-D, A-80 ir 8 līmenis, kaut gan paši auto jau sen kā Tolmetā.... Kur loģika ????

189887. viesis 3.janvāris 2006 11:46
0 0 Atbildēt

BM klase uz jauno trl tiek paarnesta manuaali tikai peec iipasnieka/tureetaaja iesnieguma (veesturiskajiem datiem paarneshana veikta automaatiski).

Tiem, kam ir BM6, bet liekas, ka jaabuut vairaak:

1. ja esat apdrošinājušies pie kaut kāda mistiska agjenta mistiskaa kompaanijaa, pastaav liela varbuutiiba, ka shii polise nav LTAB datu baazee, liidz ar to nav datu peec kaa apreekniaat klasi.

2. agraakais trl var buut bijjis regjistreets uz kaadu citu, liidz ar to uz jaunaako trl klase nav tikusi paarnesta

3. ir bijuši paartraukumi apdroshinaasahanas veesturee (piem., polise beidzas 6dien, naakamo nopeerkam 1dien - ir paartraukums, (preciizi nezinu, cik dienas nepiecieshams, lai skaitiitos paartraukums))

189888. viesis 3.janvāris 2006 11:47
0 0 Atbildēt

Tas tieši tāpēc, lai tu varētu atsaukties savām norakstītajām un ar tā sasniegto līmeni, ja visas norakstītās ņemtu ārā, tad nekāda pārnese nesanāktu. Protams to visu var noorganizēt savādāk, bet nu kā i' tā jādzīvo:)

189889. viesis 3.janvāris 2006 11:48
0 0 Atbildēt

Sviests!!!!!!

Kārtējais veids kā apjāt tautu!

Man ir divas mašīnas, un tajā datu bāzē www.ltab.lv abām (!!!!) apdrošināšanas vēsturē ir zili brīnumi!

Ja tic rakstītajam, tad manu auto pirms gada ir apdrošinājusi kaut kāda kundze ar slāvisku vārdu un uzvārdu, kaut gan mašīna ir manā īpašumā jau 3 gadus! Bet otrs auto ir pierakstīts kā CSNg izraisītājs, kaut gan par šo avāriju es pats saņēmu OCTA izmaksu. jo nebiju vainīgs.

189890. viesis 3.janvāris 2006 11:50
0 0 Atbildēt

veel viena sisteemas nepilniiba, ka klasi pieshkjir cilveekiem, bet avaarijas uzskaita poliseem un konkreetiem auto. ar manu auto avaarijaa tika cits cilveeks, polises izmaksas protams uz manis.

189891. viesis 3.janvāris 2006 11:53
0 0 Atbildēt

189887. viesis

1. ja esat apdrošinājušies pie kaut kāda mistiska agjenta mistiskaa kompaanijaa....... Ar mistiskiem polišu sērijas Nr...:D

Man liekas, ka par polišu izdošanu aģentiem tika veikta statistika..... jebšu tās varēja pavairot uz kopētāja???? KAADAS probleemas noskaidrot pēc polises Nr.??? Un, ja nav infas datu bāzē, tad vainīgs ir apdrošinājuma ņēmējs??? Kādam taču par to bija jāatbild!

189892. viesis 3.janvāris 2006 11:55
0 0 Atbildēt

Uculs.... Bet es NEATCEROS!!! visus savus ~ 50 auto.... Un neviens man neteica, ka tas būtu jādara! :)

189893. viesis 3.janvāris 2006 11:57
0 0 Atbildēt

Arnij, man nepatīk mans kaimiņš, ko nu:)

189894. viesis 3.janvāris 2006 11:59
0 0 Atbildēt

Te visas nemaz nav jāatceras, pietiek ar to, lai būtu nepārtraukts bezavāriju periods. Ja, kas tajā pašā datu bazē arī vari paskatīties, ar kuru mācēji braukt un ar kuru nē:)

189895. viesis 3.janvāris 2006 11:59
0 0 Atbildēt

heh, man pirms 10 gadiem bija auto, kursh jau 7 gadus nav uz mana vaarda vairs, vienalga BM sisteemaa pieshkjir liimeni :DDD

189897. viesis 3.janvāris 2006 12:09
0 0 Atbildēt

to Arnijs

ja polise ir izrakstiita ar roku, nekur nav teikts, ka shii polise ir nonaakusi CSDD un LTAB db, pie kam OCTAs pirmsaakumos uz CSDD nebija obligaati jaanodod visas polises (tur bija no kaut kaada polises termina, laikam 3 meeneshi).

189899. viesis 3.janvāris 2006 12:51
0 0 Atbildēt

Kā būs,ja norakstītajam auto-11.atlaižu klase,bet pagājšgad iegādātajam sestā klase?

Kādu klasi man piemēros?

Kāds,var paskaidrot?

Iepriekš,PALDIES

Zoga.

189902. viesis 3.janvāris 2006 13:09
0 0 Atbildēt

to 189899. viesis 03.01.2006 12:51

jaunam trl pie 1.octa polises defaultaa vajadzeetu buut BM6 (ja nav bijis veesturee kaads cits trl ar malus klasi) ar iespeeju paarnest manuaali BM11 no vecaa trl. (paarneshana iespeejama tikai peerkot 1.octa polisi trl-im). Ja ir iespeeja paarnest klasi no kaada cita trl, tad apdroshinaataajam vajadzeetu piedavaat shaadu iespeeju.

attieciigi, ja pagajushogad iegaadaatajam trl ir 6.kalse un ir jau kaada octa polise, tad paarneshana nebuus iespeejama.

189907. viesis 3.janvāris 2006 13:34
0 0 Atbildēt

Briest razborkas. 8) Man gan viss vienkārši - 3 gadus kā tiesības un 3 gadus viens vienīgs autiņš. 3 gadi promz bez crash. Līdz ar to nu jau ir 8. klase. Jāgaida tik 15. janv. kad pārskatīs klases, jo pagāšgad bija viens crash kur es kā cietušais (tipa viens iebrauca man pēcpusē kamēr stāvēju korķī).

189909. viesis 3.janvāris 2006 13:42
0 0 Atbildēt

Es nedaudz paanalizēju sistēmu. Ja viss ir normāli nokārtots, tad šiem punktiem ir jāpārskaitās un nākamo auto. Ja tie dublējas, tad varētu būt no viena auto. Tā ka satraukumam nav pamata. Tātad, pieņemsim ka man tagad 10 punkti, tātad papildus iegūti 4. Nopirkšu jaunu auto un šie 4 punkti nāks klāt pie defaultajiem 6, paņemšu OCTU uz gadu un būs jau 11. Proaams sistēma nupat darbojas un varbūt būs jānovērš "bērna slimības". Un tas par to, ka ka avārijas uzskaitas uz auto - man ir zināms viens kadrs kurš savu bmw dod visiem pēc kārtas un tiek sists uz nebētu! lūk kur jēga tam!

189912. viesis 3.janvāris 2006 14:19
0 0 Atbildēt

tātad uztaisi 5 avārijas, pārdod auto un uz jauno auto atkal bez problēmām brauc ar 6. klasi .

kādam loham būs jābūt, lai dabūtu 1. klasi ????

189919. viesis 3.janvāris 2006 15:08
0 0 Atbildēt

anonimikis [?] 03.01.2006 14:19

Tik vienkaarshi tas nebuus. Ja veesturee ir kaads trl ar klase

189921. viesis 3.janvāris 2006 15:33
0 0 Atbildēt

piz*jets - "automaatiski netiek paarnestas tikai bonus klases" :) vai tikai es saskatu te razvodu?

189925. viesis 3.janvāris 2006 15:54
0 0 Atbildēt

laikam jau ne tikai tu - tas viss ir atkal vienos vārtos!

tikai apdrošinātāji to mēģina pasniegt kā baigo bonusu

189926. viesis 3.janvāris 2006 16:14
0 0 Atbildēt

Pagaidām BM datu bāze ir liels bardaks. Pats to izjutu uz savas ādas,kad šodien gribēju apdrošināt savu auto. man ir pierakstītas klāt avārijas tādēļ arī ne parko jāmasksā liela apdrošināšana. kad sazinājos ar amatperonām man paskaidroja,lai rakstot iesniegumu un tad skatīšoties. Kā lai apdrošinu savu auto, ja negribu maksāt par to, ko neesmu darījis. mani piespiež pārkāpt likumu. kad izskatīs manu iesniegumu arī nezinu. Šāds upuris kā dzirdēju no apdrošinātājiem es neesmu pirmais.

189927. viesis 3.janvāris 2006 16:21
0 0 Atbildēt

Da tas viss ir tikai un vieniigi, lai apdroshinaataaji vareetu ieraust lielaaku kaapostu razju!!!

Es vispaar nesaprotu sho siteemu!!!

Es visus savus pie stuures pavadiitos gadus esmu braucis bez avaarijaam un pircis padroshinaashanu! Tagad, ja man gadiisies avaarija, mani kaa peedeejo noziedznieku sodiis un liks maksaat vairaak (tipa soda naudu)!!! Bet TAM tachu taa apdr. arii ir paredzeeta - ja nu gadaas avaarija! Tad kaapeec par to "gadaas" ir jaapiemeero sods????

Pilniigi pareizi Arnijs (laikam) teica - no manaam iemaksaam jau jauns auto sanaak!!! Peec shitik lielas bezavaariju maksaashanas jau vajadzeetu vispaar tikai simbolisku summu gadaa maksaat!

189928. viesis 3.janvāris 2006 16:22
0 0 Atbildēt

Un tas viss bardaks jo sistēma ir pašā pamatā nepareiza. Apdrošināt vaig vadītāja apliecību nevis auto. Lai ar satiksmē esmu piedalijies pēdējos 13 gadus, 6 neuzrādās jo braucu ar firmas auto.

189929. viesis 3.janvāris 2006 16:29
0 0 Atbildēt

nav viss tik vienkaarshi ar to paarneshanu.

Jaanjem veeraa, ka katram manam trl ir sava bm klase.

Piemeeram, man bija trl ar bm10. regjistreju jaunu ZAZ un negribu, lai man uz sho trl automaatiski tiktu paarnests bm10, jo peec 10 dienaam regjistreeshu jaunu ferrari, uz kuru tad arii paarnesiishu bm10. Ir kaut kaads ierobezhojums, cik biezhi no viena trl var paarnest klasi uz citu trl (~reizi gadaa).

un tad veel ir juridiskaas personas, kur vienam iipasniekam var buut n trl katrs ar savu klasi. No kura tad no tiem n transportliidzekliem tad automaataa lai paarnes?

Cik esmu sapratis, tas, ka pie jauna trl regjistreeshanas tiek pieskjirta malus klase (ja taada ir), nenoziimee, ka nevarees manuaali paarnest bonus klasi no cita trl (ja taads ir)

189931. viesis 3.janvāris 2006 16:36
0 0 Atbildēt

Dugass [?] 03.01.2006 16:21

Bet ja man negadaas avaarija, tad kaapec lai man nebuutu bonus?

Ja gadaas avaarija rezi 2 gados, tad klase taapat paugstinaasies. Ja "gadaas" biezhaak, tad klase samazinaasies. Un ja "gadaas" iestumt kaadam Lexusam pakaljaa, tad izmaksa buus lielaaka nekaa samaksaata apdroshinaashanas preemija 10 gados...

189932. viesis 3.janvāris 2006 16:58
0 0 Atbildēt

*******aaaa taa sisteema. Neskatoties uz to ka pats apdroshinaashana stradaju. :x viena gada polise vispar nav sistema. Kamer mashina bija lizinga izradas vareju klapet uz nebeedu. Pec 4.5 gadu bezavariju droshinashanas manam auto tagad 6 klase.... Kapec mocim jabut apdalitam, ja vinu fiziski nav jega droshinat tas 275 dienas gada????? Bet manam mocim tomer mistiska karta 7 bonusa klase, kaut gan mocim 3.5 gadi bez avarijam.

189934. viesis 3.janvāris 2006 17:07
0 0 Atbildēt

kameer masshiina bija liizzingaa nevareeja klopeet uz nebeedu, jo bm tiek apreekjinaats iipashniekam/tureetaajam, t.i., ja ir tureetaajs (liizinga gadiijumaa taads ir), tad visi krashi ir uz tureetaaja.

189937. viesis 3.janvāris 2006 17:50
0 0 Atbildēt

Patiesībā šķiet, ka sistēma ir visai sakarīga, tikai izskaidrojumi stulbi. Un vēl ķeza varētu būt, ja pieder vairākas automašīnas...

189945. viesis 3.janvāris 2006 21:02
0 0 Atbildēt

tajā ltab lapā ir pilnīga tufta.Skatījos auto,kas pirms pieciem gadiem bija uz mana vārda-6klase,skatījos šo auto tagad(pārrakstīju toreiz uz tēvu) tēvam rāda 9.klasi,bet tai pašā laikā uz viņa otru mašīnu(viņš ar abām brauc regulāri) 14.klasi.Nu neko neizprotu.

189954. viesis 3.janvāris 2006 22:06
0 0 Atbildēt

Es jau pāris dienas atpakaļ saskāros ar to kad tas ir pilnīgs shits:

1)jau no 98 braucu bez avārijām toties ir tikai 9klase, dīvainākais ir tas ka otrai mašīnai ir 8klase!!!(abas pieder man : braucu un drošinu abas)

2)kad prasīju apdrošināt mašīnu - iedeva 5klasi(turklāt visās kompānijās neko labāku nepiedāvāja)

3)un stulbākais - pilnīgam ''iznīcinātājam'' NERīdziniekam ir jāmaksā tāda paša summa kā 14klases Rīdziniekam!!!!!!!!!

Un varu derēt, ja man būtu kaut viena avārija(tpu, tpu, tpu), tad protams man būtu jamaksā vairāk.Ragulopi - vairāk nekas!!

189956. viesis 3.janvāris 2006 22:40
0 0 Atbildēt

Par katru izraisīto ceļu satiksmes negadījumu transportlīdzekļa īpašnieks zaudē līdz šim ieņemto klasi - ja es saskrapesho citas auto bamperi slidena cela vai stavvieta? Man ari tad viss nost? Murgs kads

189962. viesis 4.janvāris 2006 8:37
0 0 Atbildēt

Mazliet palasīju īpašnieka vēsturi un secināju ka dažu brīdi ir tukšumi, dažreiz aiz kaut kāda datuma nāk datums ar atpakaļejošiem cipariem - un sanāk ka divas polises pārklājas(vienam un tam pašam auto). Un vēl secināju ka nedrīkst precēties, jo uzvārda maiņa ir kā īpašnieka maiņa. Viss jau būtu labi, ja apdrošinātāji šīs kļūmes neizmantotu ļaunprātīgi un nogaidītu vismaz pāris mēnešus ,lai varētu likvidēt nepilnības sistēmā. Uzskatu ka sistēmu vajag slēgt uz kādu laiku.

Vai vienkāršāk nebija izmantot policijas datus, jo vietās kur policija nav bijusi - arī avārija nav bijusi liela(izņemot kriminālus vai ļaunprātīgus, bet tie jau tāpat pēc tam parādās arhīvos)?

190012. viesis 4.janvāris 2006 14:15
0 0 Atbildēt

"īpašnieks" bieži ir juridiskā persona kā lielas firmas, līzinga kompānijas u.tml.:) b.r., e.

190020. viesis 4.janvāris 2006 15:53
0 0 Atbildēt

Sorry - īpašnieks bija domāts kā mana sieva nevis juridiskā persona.Bet tad vēl jautājums - kāpēc es uzspiežot sievas vārdu dabūju visus īpašniekus gan iepriekšejo saimnieku, gan pēc pārdošanas? Tamdēļ jau dažam sanāk ka mainot mašīni BM klase strauji krītas - neskatoties uz to ka viņš(vai viņa draugi) nav ne vienu reizi avarējis, toties iepriekšējais.....

Ja kāds nerubī, tad apskaties sava auto OCTA vēsturi un tev arī sacelsies.........mati! Veiksmīgu vakaru

P.S. Tagad atklāju ka lietuvā mēbes ir par 30-45% lētākas, tagad es Rīgā noskatu mēbeli, norakstu nosaukumu un meklēju netā un sazinos ar ražotāju - tādā veidā ietaupu 350Ls(beņdža turp un atpakaļ nu kādi~25Ls) Es to saku tāpēc ka tas BM arī ir oficiāla krāpšana kur nav izvēles, par ko mūs tā !!!!!!!!!!!!

190031. viesis 5.janvāris 2006 1:12
0 0 Atbildēt

Kāds te izteica viedokli, ka apdrošinātāji mēģina nošmaukt izmaksājamās prēmijas. Ka tik ne tā!

2003. ziemā 'iešļūcu' pakaļā vienam vecam VW Golfam, -izrādījās - pie stūres policis. Nepaspēju ne attapties, jau bračiņi klāt. Man bija izspiests lukturis (šrotā par Ls 20.- nopirku citu), viņam - ar mana luktura saplīsušā stikla kanti ieskrāpēts bamperis.

Tagad skatos BM datubāzē un brīnos: Policis par šo bojājumu esot saņēmis Ls 59.34, mana BM klase attiecīgi 'nocenota' pa 2 punktiem...

KAM VAJAG, TAM ARĪ MAKSĀ!!

190034. viesis 5.janvāris 2006 8:03
0 0 Atbildēt

Nepastav tads termins ka izmaksajama premija, jo premija apdrosinasana ir tas ko maksa klients apdrosinatajam.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia6610I/1.0 (3.10) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

190083. viesis 5.janvāris 2006 22:17
0 0 Atbildēt

Tas ko apdrošinātājs izmaksā tiek saukts par atlīdzību.

Burvīgākais tajā sistēmā ir tas, ka ja tiek nopirkta vēl viena mašīna, viņai netiek piešķirta tāda pati bonusa klase, kā jau esošajai, ir jāizvēlas, vai nu jaunā mašīna paliek 6tajā klasē, vai nu pārceļ nopelnīto klasi no vecās mašīnas jaunajai un veco iesēdina 6tjā klasē.

Aaa, un par datubāzi atbild LTAB nevis apdrošinātāji. Apdrošinātāji nenosaka to, kāda BM tiks piešķirta.

190088. viesis 6.janvāris 2006 8:24
0 0 Atbildēt

to 190083 un visiem pārējiem. Tur jau tā lieta ka apdrošinātājs izvēlas kādu BM klasi piešķirt, tobiš, ja tev nopelnīta 14BM klase tad - ej pupās un maksā nu kādu 5klasi, bet ja 1BM klase, tad esi tik laipns un maksā pilnu summu, ko aprēķinājuši LTAB. Ja kaut kas nepatīk, tad taču ir izvēles iespējas(tirgus ir plašs), un tādā veidā man un es domāju visiem pārējiem tiek parādīts vidējais pirksts likuma vārdā. Es jau iepriekš rakstīju par šito. Starp citu aprēķināju ka lauciniekiem tiek dotas forā vidēji 2 avārijas - par ko? Bet tas dod vismaz vienu mierinājumu - vismaz viena iedzīvotāju grupa var parādīt vidējo pirkstu apdrošinātājiem. P.S. - žēl ka arī Rīdziniekiem, bet to neņemu galvā, jau pieraduši.

Ja pieņemtu likumu piem.:BM klase kas iegūta ar LTAB ir jāņem vērā pilnā apjomā obligāti un Apdrošinātājs ir tiesīgs paaugstināt atlaižu klasi uz saviem ieskatiem(konkurences radīšanai), tad nebūtu nekādu pārpratumu. Sapņot nav liegts....

190110. viesis 6.janvāris 2006 15:10
0 0 Atbildēt

Es arī,godīgi sakot, sistēmas darbību īsti neizprotu. Uz mana vārda ,šobrīd, ir reģistrētas DIVAS lietotas automašīnas, kurām Latvijā esmu otrais īpašnieks (pirmais īpašnieks - autotirgonis). Lūk: BMW, Latvijā 5 gadi, bez avārijām, vērtējums pašlaik 10 punkti. Ford mondeo, Latvijā 2 gadi, bez avārijām, vērtējums pašlaik 8 punkti. No kurienes tie skaitļi, kāpēc atšķirīgi - nesaprotu? varbūt, kāds no tiem apdrošinātāju ekspertiem varētu snigt izskaidrojošu, visiem saprotamu komentu !?

190120. viesis 6.janvāris 2006 19:05
0 0 Atbildēt

Tas tie tiešām ir bikiņ nesaprotami.

Mēs (nu mūsu firma, ārzemju uzņēmuma filiāle) ir aprošinājusi tik daudz autiņu un ar tādiem krutiem numuriem, pie tam laikā, kad pats uzņēmums Latvijā vēl nebija. ?????

190121. viesis 6.janvāris 2006 20:44
0 0 Atbildēt

Nu viesi, tu esi atlaists, jo esi mums atklajis savu prieksnieku naudas atmazgasanas shemu.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia6610I/1.0 (3.10) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

190124. viesis 6.janvāris 2006 21:56
0 0 Atbildēt

Sanāk, ka pārkāpējus sodīs vairākkārtēji......

190128. viesis 7.janvāris 2006 8:44
0 0 Atbildēt

Vebs [?] 06.01.2006 21:56

---------

Nevis paarkaapeejus, bet avaarijas izraisiitaajus, kas ne vienmeer ir viens un tas pats...

Gadiijumi var buut dazhaadi un striidiigi. Pie tam interesantaakais ir tas, ka netiek ņemts veeraa avaarijas smagums. Par saskrāpētu bamperi no 17 klases zaudē 5, bet par vairākām iznīcinātām mašīnām no 5 klases zaudē tikai vienu...

;)

Un galu galā, ja esi "ieguvis" 1 klasi, Tev neviens neliedz nākamo reģistrēt uz lauku vecmāmiņas vārda un maxāt apdrošinātājiem mazāk nekā normāli par 14 klasi...

;)

190142. viesis 8.janvāris 2006 15:44
0 0 Atbildēt

Pretīgi!!! Pat negribas komentēt! Pilnīgs bezsakars... Ja sistēmā pamanat kļudu . lūdzu raksties iesniegumu - izskatīsim! Kāda locekļa pēc man jātērē savs laiks un jārisina CITU kļūdas!!! Pati šī sistēma ir viena liela kļūda!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 30

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti