Salam Igaunijā spēj pretoties tikai padomju ZIL 29

 
23.janvāris 2006 12:45

Spēcīgais sals, kas valdīja arī Igaunijas teritorijā, izsitis no ierindas valsts glābšanas dienesta pēdējos gados ražotos modernos auto. Skarbajos klimatiskajos apstākļos viss saspringtais darbs palicis veco padomju laiku ZIL ziņā. Un tā tas notiekot ne pirmo gadu.

Degvielas patēriņš šiem auto-veterāniem ir 50 litri un 100 ceļa kilometriem, tomēr atšķirībā no jaunajām glābšanas darbiem paredzētajām mašīnām, kas darbojas ar dīzeļdegvielu, ZIL lieliski „pielec” arī stiprā salā.

Pēc Igaunijas sinoptiķu sniegtajām ziņām 23.janvāra rītā minimālā temperatūra prognozējama mīnus 27 grādi, Igaunijas Austrumu daļā pat līdz mīnus 30, bet jau tuvākajā laikā kļūšot siltāks – teju ap nulli.

 
Visi komentāri
 
191395. viesis 23.janvāris 2006 13:13
0 0 Atbildēt

imho normaali ugunsdzeeseeju mashiinas tiek glabaatas segtaas telpaas, kaa gan tur sals var kaut ko trauceet?

191396. viesis 23.janvāris 2006 13:18
0 0 Atbildēt

Mja taadu zinju tikai galiigi aunapieres var izplatiit. Ja tie ZIL buutu diizelji nospraagtu taapat kaa visi aarzemnieki. Ir divas iespeejaas vai nu lieto daargaaku diizeli (riktiigu ziemas) un/vai arii apriikot auto ar degvielas sisteemas apsildi. Bet tas tikai liecina par to kaadu suudu jamie saleejushi baakaas. Es teiktu ir pamats panjemt pie "resnaa" gala tos kas vinjiem piegaadaajushi diizeli. Mums arii kad trakjii leeja vasareni jau pie -5 vareeja dulkji(parafiina kristaalus) redzeet.

191398. viesis 23.janvāris 2006 13:36
0 0 Atbildēt

ganjau ka katru vakaru no sistēmas nolaiž ūdeni un no rīta ar karsto uzpilda. Protams ka pie -30 silts dzinējs lec ar pus apgriezienu.

191402. viesis 23.janvāris 2006 13:54
0 0 Atbildēt

njam. vakar jau Liepaajaa ar 1 zil redzeeju, kuram dzeki ar liesmu kauseeja valjaa radiatoru

191403. viesis 23.janvāris 2006 13:54
0 0 Atbildēt

Ja nemaldos, šitie ZILi bija armijas pasūtījums un tika komplektēti ar benzīna dzinējiem... :-)

191406. viesis 23.janvāris 2006 14:06
0 0 Atbildēt

WALA - viņi jau arī NAV dīzeļi :)

191411. viesis 23.janvāris 2006 15:01
0 0 Atbildēt

lenta.ru/news/2006/01/23/endure/

laikam pirmavots. Tikai nofotografēts GAZ'x :)

191414. viesis 23.janvāris 2006 15:27
0 0 Atbildēt

nu un??Ko tagad darīt??

191416. viesis 23.janvāris 2006 15:36
0 0 Atbildēt

pakaries!

191422. viesis 23.janvāris 2006 16:15
0 0 Atbildēt

50 litri uz 100!!! Biku samuldējās! 35 litri uz 100 ar ātrumu 80 km/st tērē ZIL 130 ar puspiekabi.

191423. viesis 23.janvāris 2006 16:26
0 0 Atbildēt

man var kāds izskaidrot, kādēļ, šādiem gadījumiem, nevar izveidot apsildāmām degvielas bākas. Protams ievērojot visus ugundrošības standartus, bet nekas neiespējams tach` tas nau?

nu i rezultātā lej kādu dīzeli gribi ziema / arktisko da kaut vai tropisko...

191424. viesis 23.janvāris 2006 16:50
0 0 Atbildēt

Zirga pajūgā tik spēks. :D

191425. viesis 23.janvāris 2006 16:55
0 0 Atbildēt

191423. viesis: A no kā tad tu viņu sildīsi? No akumulatora? Ātri vien izbeigsies. Rēķini ka jāsilda ir ne tikai bāka, bet arī visa degvielas padeves sistēma.

Šai ziņā skandināviem ir sen atstrādātas tehnoloģijas - automašīnas jau rūpnīcā tiek apgādātas ar sildelementiem gan dzinējam gan visai degvielas padevei. Šo apsildi regulē speciāls kompis. Vakarā piebrauc pie mājām, pieštepselē autiņu pie 220v, ieregulā kompim cikos ir jāuzsilda autiņš un viss. No rīta atnāc un piešķil jau uzsildītu dzinēju.

Problēma ir citur - par cik lielākā daļa autiņu pie mums nonāk no Eiropas vidienes ar daudz siltāku klimatu - tad mūsu autiņi ar šādiem "pribambasiem" parasti arī nav aprīkoti. Kad pērkam tad pārāk neiedziļinamies vai autiņš ir ražots aukstajām klimata zonām vai siltajām. Vot i ziemā pie normāliem mīnusiem plēšam matus no padusēm. ;)

191426. viesis 23.janvāris 2006 17:11
0 0 Atbildēt

to storms: nu jaa, darbiibas principis vareetu buut kaa VEBASTO autonomajai apsildei.. uzliec konkreetu laiku, piem 3h pirms braukshanas un lai jau saak sildiit visu sisteemu..

no kurienes tad Vebasto njem enerģiju? man liekas ka no akulumatora...

191427. viesis 23.janvāris 2006 17:12
0 0 Atbildēt

Ir labs shis raksts un veel labaaka situaacija! :) he

191428. viesis 23.janvāris 2006 17:29
0 0 Atbildēt

ZIL 100 km nevar nobraukt ar 35 litriem kaa te dazi raksta (vini nebrauc tuksaa pavizinaaties) pateerins gruzonajam ZIL ir no 40 - 50l uz 100km un ZIL 130 nav ar diizelj motoriem

191429. viesis 23.janvāris 2006 17:29
0 0 Atbildēt

50 litri uz 100! !! Biku samuldējās! 35 litri uz 100 ar ātrumu 80 km/st tērē ZIL 130 ar puspiekabi.

==================

50 l /100 km rij URAALS, pa bezcelju liidz 100/100 :-)

man var kāds izskaidrot, kādēļ, šādiem gadījumiem, nevar izveidot apsildāmām degvielas bākas. Protams ievērojot visus ugundrošības standartus, bet nekas neiespējams tach` tas nau?

nu i rezultātā lej kādu dīzeli gribi ziema / arktisko da kaut vai tropisko...

======================

Ir taadas sisteemas, kuras izmanto gan izpluudes gaazu siltumu, gan dzineeja dzeseeshanas shkjidruma siltumu. Krievu laikos taisiija taadas konstrukcijas, tjipa baakaa lika iekshaa Gazona ellas radiatoru , taadu alumiinija chuusku, un piesleedza pie dzineeja dzeseeshanas sisteemas. Veel uztaisiija dajebkaadu siltumizolaaciju degvielas vadiem uz filtram, un viss bija OK.

Bet nu es vienalga nesaprotu, kur tad jamie taas mashiinas glabaa. Peec reglamenta ugunsdzeesiibas tehnika ir jaaglabaa apsildaamaas telpaas, pilniibaa uzpildiita ar degvielu, uudeni, putaam utt.. Taapat telpaas jaaglabaa izbiidaamo kaapnju, paceelaaju un tamliidziigas mashiinas. nekad neesmu redzeejis, ka shii tehnika staaveetu laukaa. Diivaini. Kaut gan, kad savulaik piedaavaajaam IeM motorellas , kuras piemeerotas lietoshanai ljoti plashaa temperatuuru diapazonaa, vinji atteicaas, neesot liidzeklju, kaut nemaz tik daargi nebija.

191430. viesis 23.janvāris 2006 17:33
0 0 Atbildēt

Ka tik nav taa ka mees neko neigaadajamies bet gan sanjemam "humaano" plaiidziibu, un tada gadiijumaa jau "zirgam" zobos neskataas.

191431. viesis 23.janvāris 2006 17:36
0 0 Atbildēt

NU iespeejams ka tas ir kaarteejais Igaunju "hiits" vienkaarshi anekdotes veerts, ibo pie mums LV es tieshaam ejoshu "01" tehniku neesmu redzeejis meetajamies pa seetmaleem, parasti visa zem jumta.

191432. viesis 23.janvāris 2006 17:36
0 0 Atbildēt

ZIL 130 nav ar diizelj motoriem

=================

Shie gadagaajumi noteikti nav, bet 130 modelja atvasinaajumi, kaa 133 GJa un citi gan aizgaaja seerijaa ar Jaroslavljas diizeljdzineejiem.

191444. viesis 23.janvāris 2006 19:39
0 0 Atbildēt

Bet uguni dzēst brauc ārā lielos mīnusos un tad arī viss sāk apstāties...

191445. viesis 23.janvāris 2006 19:44
0 0 Atbildēt

nu un? ne jau padomju nopelns ir tas, ka benzīnmotori aukstumā labāk pielec.

191446. viesis 23.janvāris 2006 20:00
0 0 Atbildēt

no tiem 8 katliem poljubomu aizies pa to iepluudes kolektoru A80 zupa un kaut kur notiks sadegshana, taa kaa paliek jautaajums - kaada smaka ir izpuuteja galaa:D :D un cik vinjsh rij :P

tad ta nu probza - igaunju kaa jau visai padomju tehnikai sakachaaja karburatora paatrinaataajsuukni un deva mizaa.

defaltaa zil rij 50 uz simts, urals toch 100 uz 100 -bet pieljauju, ka zil shaja salaa rij kudish vairaak!

191449. viesis 23.janvāris 2006 20:34
0 0 Atbildēt

man gan liekas ka ZIL ka ir ugunsdzeesejiem nava gluzhi ZIL 130 :D

IMHO tie biaj ar 3 tiltu piedzinju un pateerinsh tieshaam ir tuvu 50 LS + piereekinam ka uato ir jau tuvu 3ajam gadu desmitam

Uraals rija ~ 40 Litri uz simtu '93 benziinu nevis '72 kaa ZIL

191450. viesis 23.janvāris 2006 20:39
0 0 Atbildēt

sorii '76 benciinc :D atruma kljuudiijos

191451. viesis 23.janvāris 2006 20:41
0 0 Atbildēt

UUSA a kas tur apstaajas, tie autinj ruuc visu laiku kameer ir ara no depo - jamos nost neslaapee :D savadak uudeni nepumpe un neko citu ari jamie nedara ja dzineejs izsleegts

un nedomaaju ka tik planpratiigi pat karstasiniigie igonji ira lai slapeetu nost autinju pie -30 par kuru nav nejausams vai peectam pieleks

191454. viesis 23.janvāris 2006 21:51
0 0 Atbildēt

Ekonomisks braucamais 30ls uz 100km...

127.0.0.1 212.93.97.204

SEC-SGHC100G/1.0 UP.Browser/5.0.5.1 (GUI)

191456. viesis 24.janvāris 2006 0:48
0 0 Atbildēt

LorDRameX [?] 23.01.2006 20:41

UUSA a kas tur apstaajas, tie autinj ruuc visu laiku kameer ir ara no depo - jamos nost neslaapee : D savadak uudeni nepumpe un neko citu ari jamie nedara ja dzineejs izsleegts

un nedomaaju ka tik planpratiigi pat karstasiniigie igonji ira lai slapeetu nost autinju pie -30 par kuru nav nejausams vai peectam pieleks

++++++++++++++++++++++++++++++++

Laikam neesi ar dīzeli pie -35 grādiem nekur braucis... ;)

No paša pieredzes 2002. gada janvārī - Alūksnē ar loddlampu kārtīgi uzkarsējām bāku, pēc 120 km nepārtraukta vilciena pa šoseju Veclaicene - Rīga aizsala kā mīļais: absolūti... :( Atlikušos 80 km braucu 2 stundas un praktiski tikai uz startera (pagaidu, kamēr to biezputru no bākas nedaudz vakuums, ko rada sūknis, uzsūks, šķiļu, 30 sek. braucu, noslāpst, vēl kādu gabaliņu ripinos, tad atkal gaidu... un tā atkārtoju n-tās reizes). Pie kam manam vēl bija skandināvu sistēma - ar sildītāju pirms filtra, taču tas maz ko deva, jo tas biezpiens no bākas caur sietiņu jau netiek augšā... Tā, lūk iet dziļā ziemā ar Statoil degvielu :)

191620. viesis 25.janvāris 2006 17:42
0 0 Atbildēt

hvz kaa ar 50 :) 130 njammaaja 25-30 76 zupiiti... 131 konstanti ielikaas 35os litros :) ja protams dubljos neliida.. viiss ka vienmeer no pasha roku taisnuma karbuuzjus reguleejot... ;)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti