Pagājušajā nedēļas nogalē Valmierā, Brenguļu autotrasē notika Yokohama Ziemas kausa autokrosā otrais posms. Sacensība notika sestdienas vakarā, prožektoru un automobiļu lampu gaismā, sagādājot skatītājiem fantastiskus skatus – gluži kā franču Andros Trophy sacīkstēs!
Starp citu, Brenguļu autotrases saimnieku ideja sarīkot īstu ziemas krosa šovu, līdzīgu pasaules slavenākajām ziemas autosacīkstēm, auklēta jau sen. 11. februāris bija lūzums un varbūt pat revolūcija latviešu krosa – sestdienas vakars ir lielisks pulcēšanās brīdis gan līdzjutējiem, gan pašiem sportistiem, turklāt tumsas un gaismas spēle trasē rada īpašu saviļņojumu.Sacensība notika četrās Yokohama Ziemas kausa pamatklasēs un īpašajā pārsteigumā – VAZ kausa cīņās.

Brīvā klase šoreiz līmenī
Lieliskas cīņas notika Brīvajā klasē, kurā pulcējās automobiļi, aprīkoti ar radžu riepām. Par pārsteigumu parūpējās 2004. gada Ziemeļeiropas rallijkrosa čempions 1600 Junior klasē Jānis Aleksejevs. Lai arī mājās stāv lielisks 2000 Super klases automobilis, Jānis sacīkstē startēja ar savu pirmo krosa mašīnu VW Golf I, ar kuru debitēja sacīkstēs pirms vairākiem gadiem. Aleksejeva komanda gan pirms starta bija dikti kautrīga: „mēs ar mazo motoru neko daudz neceram izcīnīt, galvenais ir pabraukt, jo trenēties vieniem pašiem nav interesanti.” Vai nu konkurentu iemidzināšana, vai neticība saviem spēkiem, par ko gan maz šaubu, taču Jānis bija nepārspējams. Par viņa uzvarām trijos braucienos šaubu nebija nekādu – pirmajos divos Aleksejevs bija vadībā no starta līdz finišam, bet trešajā braucienā pusi distances ļāva pa priekšu pabraukt Uģim Pauriņam, taču tad ar korektu manevru tika ogrēnietim garām. Aleksejevs, kurš pērn uzvarēja Yokohama Ziemas kausa kopvērtējumā 1600 Junior klasē, guva pārliecinošu uzvaru Brīvās klases cīņā.
Par otro vietu sīvi spēkojās Uģis Pauriņš. Kontrollaikos uzradītais tikai sestais rezultāts lika domāt, ka pērnā gada 2000 Super klases Ziemeļeiropas rallijkrosa čempionam būs smagi cīnīties pat par pjedestālu. Taču trīs otrās vietas un lieta darīta – Uģis guva otro vietu. Pretenzijas uz trešo pozīciju izvirzīja Juris Smilga, pirmajā braucienā finišējot aiz abiem līderiem. Taču otrajā un trešajā sacīkstē pie lietas ķērās pirmā posma uzvarētājs Ivo Zariņš, izcīnot trešās vietas un šo pozīciju gūstot arī trīs braucienu summā.
Smilga guva tikai piekto vietu, jo smagās cīņās braucienu summā priekšā viņam tika arī autošosejas grands Arvis Zārbergs.
YZK kopvērtējumā Brīvajā klasē līderis Zariņš, seko Pauriņš un Rolands Jaunzems, kuram šajā posmā septītā vieta.
Priekšpiedziņā Vērmanim – 6 uzvaras 6 braucienos
Lielisku sniegumu 2000P klasē turpina demonstrēt valmierietis Oļģerts Vērmanis juniors. Pirmajā posmā uzvarējis visos trijos braucienos, šo rezultātu mājinieks atkārtoja arī tumšajā sacensībā – vēl pārliecinošāk konkurenti sakauti visos trijos braucienos. Saprotama arī līderpozīcija kopvērtējumā.

Krietni jautrāka cīņa risinājās par otro vietu. Pirmajā braucienā visus pārsteidza krosa debitants Māris Stalis, kurš līdz šim bija zināms kā amatieru sacensību braucējs. Viņš guva otro vietu, aiz sevis atstājot lieliski braukušo Kasparu Ozoliņu un vienu no favorītiem, kuram vajadzēja pat ar Vērmani cīnīties – Jāni Naglu. Otrajā braucienā Ozoliņš prata nostabilizēties otrajā vietā, bet Nagla ar Stali cīkstējās par trešo vietu.
Pēc abpusējas laipnību apmaiņas Jāņa mašīnai tika pārsists ritenis un viņā palika ceturtais. Trešajā braucienā Ozoliņš vēlreiz guva otro vietu, šo pozīciju sasniedzot arī trīs braucienu summā. Stalis atkal brauca labi un savā pirmajā sacīkstē guva trešo vietu. Nagla – ceturtais un ar spēcīgu sarūgtinājumu sirdī.
Kopvērtējumā aiz Vērmaņa otrais joprojām gan ir Jānis, trešajā vietā Mareks Tauriņš, kurš pēc trešās vietas pirmajā posmā šoreiz palika piektais.
Open – viss pēdējā braucienā
Nevarējām saprast, kāpēc pirmā posma uzvarētājs Raimonds Jerāns pēkšņi nestartē svarīgajā sacīkstē. Noskaidrojām: viņa mašīnu pēc pirmā posma iegādājās krosā pieredzējušais Gints Saulītis. Negaidīti viegli viņš pierada pie jaunās mašīnas un metās cīņā ar brāļiem Andri un Juri Kuļikovskiem. Pirmajā braucienā ātrākais pēc smagām cīņām izrādījās Juris Kuļikovskis, bet Saulītis veiksmīgi tika priekšā Andrim Kuļikovskim. Otrajā braucienā trijnieks bija tieši pretējs – Andris, Gints un Juris. Tas nozīmēja, ka pēc diviem braucieniem visiem trijnieka pozīciju īpašniekiem summā bija vienāds punktus skaits!

Uzvaru guva Andris Kuļikovskis, bet brālis Juris šoreiz bija priekšā Saulītim, nodrošinot Kuļikovsku dubultuzvaru. Gintam Saulītim – trešā vieta.
Kopvērtējumā līderis Andris Kuļikovskis, bet aiz viņa – brālis un joprojām arī Raimonds Jerāns.
Klasikā – apstākļu sakritība
Klasikas ieskaitē jau treniņos tehnisku defektu dēļ skatītājos palika pirmā posma uzvarētājs, leģendārais Jānis Alliks. Tas nozīmēja, ka uzvaru būs jāsadala Gundaram Krūmiņam, Mārim Rusmanim, varbūt vēl kādam.
Pirmajā braucienā Rusmanis bija vadībā visu sacīkstes laiku, taču pēdējā līkumā par daudz izslīdēja uz pagrieziena ārmalu un palaida garām Krūmiņu. Gundars uzvarēja, pirmais finišējot arī otrajā braucienā. Rusmanis bija otrais, saglabājot izredzes uz uzvaru.
Trešais brauciens bija šokējošs – līderis Krūmiņš mašīnas defekta dēļ pēkšņi apstājās. Rusmanim tas derētu, ja vien viņš būtu tobrīd bijis otrais… Pēkšņi Mārim priekšā bija nonācis debitants Andris Akmeņlauks, izcīnot uzvaru braucienā, un atņemot uzvaru trīs braucienu summā Rusmanim. Krūmiņš pat ar izstāšanos pēdējā braucienā – uzvarētājs!
Kopvērtējumā pēc diviem posmiem klases līderis ir Krūmiņš, viņam seko Rusmanis un Alliks.
VAZ kauss – tauta atgriežas pie autokrosa
Visu dienu pirms YZK 2. posma trasē darbojās VAZ tautas klases braucēji. 12 labākie no viņiem devās uz starta demonstrācijas sacīkstēs kā satelītklases dalībnieki. Dramatiskās cīņās uzvaru guva bijušais krosists Kaspars Salnājs, pārspējot Artūru Ziediņu un Ronaldu Baldiņu.

Tāds otrais posms Yokohama Ziemas kausā, par kura labklājību rūpējas ģenerālsponsori Stingers un Bosma Lamps. Pēc pāris nedēļām notiks trešā – izšķirošā sacensība!
Yokohama Ziemas kauss autokrosā. 2. posms – Valmiera, Brenguļu autotrase. 2. posms. P2000. 1. Oļģerts Vērmanis juniors (Valmiera, VAZ 2108), 2. Kaspars Ozoliņš (Rīga, VW Golf I), 3. Māris Stalis (Valka, VW Golf II). Open. 1. Andris Kuļikovskis (Baloži, ZAZ-Suzuki), 2. Juris Kuļikovskis (Baloži, ZAZ-Suzuki), 3. Gints Saulītis (Ķeipene, ZAZ). Klasika. 1. Gundars Krūmiņš (Smiltene, BMW 318), 2. Māris Rusmanis (Priekuļi, BMW 318), 3. Andris Akmeņlauks (Sabile, VAZ 2106). Brīvā klase. 1. Jānis Aleksejevs (Smiltene, VW Golf I), 2. Uģis Pauriņš (Ogre, SEAT Ibiza), 3. Ivo Zariņš (Salacgrīva, VW Golf II). VAZ kauss. 1. Kaspars Salnājs (Valmiera), 2. Artūrs Ziediņš (Burtnieki), 3. Ronalds Baldiņš (Valmiera). Kopvērtējums (pēc 2. (no 3) posma). P2000. 1. Oļģerts Vērmanis juniors (Valmiera, VAZ 2108) 40, 2. Jānis Nagla (Rīga, VAZ 2108) 30, 3. Mareks Tauriņš (Bauska, VAZ 2108) 27, 4. Kaspars Ozoliņš (Rīga, VW Golf I) 17, 5. Māris Stalis (Valka, VW Golf II) 15, 6. Liene Ozoliņa (Rīga, VW Golf I) 13. Open. 1. Andris Kuļikovskis (Baloži, ZAZ-Suzuki) 37, 2. Juris Kuļikovskis (Baloži, ZAZ-Suzuki) 30, 3. Raimonds Jerāns (Salacgrīva, ZAZ) 20, 4. Gints Saulītis (Ķeipene, ZAZ) 15, 4. Normunds Skribis (Engure, ZAZ) 15, 6. Mārtiņš Cīrulis (Salacgrīva, ZAZ) 13, 7. Igors Gabecs (Rīga, Porsche) 12, 8. Roberts Markāns (Ķekava, Toyota MR2) 11. Klasika. 1. Gundars Krūmiņš (Smiltene, BMW 318) 37, 2. Māris Rusmanis (Priekuļi, BMW 318) 32, 3. Jānis Alliks (Valmiera, VAZ 2107) 20, 4. Andris Akmeņlauks (Sabile, VAZ 2106) 15, 5. Mareks Vesmanis (Sabile, VAZ 2106) 13, 6. Valērijs Seņkāns (Sigulda, VAZ 2105) 12. Brīvā klase. 1. Ivo Zariņš (Salacgrīva, VW Golf II) 35, 2. Uģis Pauriņš (Ogre, SEAT Ibiza) 32, 3. Rolands Jaunzems (Rīga, Toyota MR2) 27, 4. Jānis Aleksejevs (Smiltene, VW Golf I) 20, 5. Arvis Zārbergs (Ogre, VW Golf II) 13, 6. Juris Smilga (Laubere, VW Golf II) 12, 7. Igors Gabecs (Rīga, Porsche) 11.
Viesturs Saukāns
Nu gan Vērmaņi pasūtījuši garu rakstu sevis uzslavām!
Trophy latviešu gaumē, ha-ha-ha-hā..........
Jančuks BMW 2,5L ix (=autokrosa fans=)