Ford gatavojas sākt ražot principiāli jaunu hibrīdauto. Šāda tipa modeļiem tradicionālā elektrodzinēja vietā tam būs hidraulisks spēka agregāts. Benzīna-hidraulikas dzinēja pikapa F-150 ražošana tiks sākta jau 2008.gadā.
Automobiļa īpatnība ir patentētajā sistēmā HLA (Hydraulic Launch Assist), kas pirmo reizi tika izmēģināta 2002.gadā eksperimentālajā modelī F-350 Tonka. Sistēmas darbības princips balstās uz sen pazīstamo hidraulisko uzkrājēju izmantošanas.
Tradicionālajos hibrīdauto enerģija, kas tiek izdalīta bremzējot, pārvēršas elektriskajā strāvā un tiek noglabāta akumulatora baterijās. Uzsākot braukt vai paātrinot gaitu šīs baterijas baro elektromotoru, kas papildina tradicionālo iekšdedzes dzinēju. Ford sistēma ļauj izvairīties no mehāniskās enerģijas pārvēršanas elektroenerģijā un ar to saistītajiem zudumiem.
F-150 hibrīdam pie bremzēšanas speciāls sūknis pārsūknē šķidrumu rezervuārā-hidroakumulatorā, saspiežot tajā atrodošos gāzi. Sākot braukšanu no vietas, kas ir nepieciešams izmantot uzkrāto enerģiju, gāzes izplešas, pārvietojot šķidrumu atpakaļ sūknī. Tas, savukārt, kļūst par hidraulisko dzinēju, liekot darboties velkošajiem riteņiem.
Runājot par to, ka šāda sistēma esot efektīvāka nekā tradicionālie benzīna-elektrohibrīdi, Ford F-150 radītāji salīdzina šo auto ar populāro hibrīdauto Toyota Prius.
Ford F-150 ar hidraulisko hibrīdiekārtu un variatoru ir par 65% smagāks par Prius, tomēr pilsētas režīmā patērē tādu pašu degvielas daudzumu. Salīdzinot ar parastu F-150, degvielas patēriņš pilsētas režīmā samazinās četras reizes.
Nu ko! Fordi rullē!