Viens no vissvarīgākajiem automobiļa pirkšanas iemesliem vienmēr ir bijis tā ārējais izskats jeb, citiem vārdiem sakot, dizains. Dizaineri ir pirmie, kas sāk nodarboties ar jaunā automobiļa projektu: viņi piešķir idejai tās īsto formu.
Pat Audi Q7 radīšana sākās “klasiskajā” veidā ar zīmuli un skiču bloku. Audi Q7 dizaina projekta vadītājs ir kanādietis Denijs Garānds (Dany Garand), kurš atceras: “Audi Q7 dizaina process bija īpašs izaicinājums mūsu komandai. Mums bija jārada produkts, kas firmai Audi būtu pilnīgi jauns, un jāpieskaņo SUV dizains Audi stilam. Tāda veida SUV automobiļi, kādus patlaban piedāvā autotirgus, mums nebūtu derējuši.”
Bija jāņem vērā arī atšķirīgās prasības, kādas šim automobiļu segmentam jāapmierina Eiropas, Amerikas un Āzijas tirgos. Garānds komentē: “Patērētāja profili Eiropā un viņpus okeāna ir krasi atšķirīgi, un dizaina procesā mums bija jāpatur prātā šie reģionālie dzīvesveida modeļi. Tas attiecās uz Audi Q7 kopējo lielumu, tā maksimālo ietilpību – septiņas sēdvietas, telpa bagāžas pārvadāšanai un jaunas gan iekšējo krāsu toņu, gan ārējā krāsojuma koncepcijas.
Audi lielais SUV projekts ieguva konkrētus apveidus 2002.gada vidū. Garānds skaidro: “Kad pamatvilcienos bija izstrādāta galīgā koncepcija, mums jau sešos mēnešos izdevās izstrādāt un uzbūvēt pilnībā darbojošos Audi Pikes Peak quattro izstādes paraugu, lai varētu to demonstrēt publikai Starptautiskajā Detroitas autoizstādē. Mēs vēlējāmies redzēt, kā publika reaģēs uz šo automobiļu segmenta mūsu redzējumu.”
Reakcija bija pārliecinoši pozitīva. Tā bija ideāla ziņa dizaineriem, kuri savā darbā varēja balstīties uz Pikes Peak, un viņiem nebija jāsāk viss no sākuma. Garānds teica: “Mēs ietaupījām krietni daudz laika, kad kļuva skaidrs, ka daudzas izstādes parauga pamatiezīmes var piemērot sērijveida modelim.”

Pēc tam aptuveni 150 Audi dizaina nodaļas darbinieku Gerharda Pfeferles (Gerhard Pfefferle) vadībā grupas galvenajā mītnē Ingolštatē sāka intensīvu, radošu darbu pie Audi Q7 interjera, ārienes, krāsu paletes, iekārtām un apdares. Mērķis, Garānda vārdiem sakot, bija jaunajā SUV automobilī “apvienot labāko no četrām pasaulēm”: sporta kupejas dinamiku, sportiskās līnijas un sniegumu uz ceļa, luksusa limuzīna komfortu, visurgājēja tehnoloģiju un izturību un ‘vena’ plašumu un daudzpusību. Dizaineri radīja trīs dažādus konceptauto, no kuriem viens tika izraudzīts par pamatu turpmākajam darbam.
Virsbūvju dizainers Satoši Vada izraudzītā konceptauto ārienes iezīmes raksturo šādi: “Modelī Audi Q7 ir viendabīga kopējā augstuma, garuma un platuma attiecība ar īsu pārkari priekšpusē un nedaudz garāku aizmugurē. Tāpat kā Audi A6, virsbūve skatā no augšas ievērojami sašaurinās un vizuāli sadala automobili divos apjomos virs un zem dinamiskās robežlīnijas. Tāpēc Audi Q7 izskatās sportisks un elegants virs šīs līnijas, bet sportisks un robusts zem tās.” Pēc japāņu dizainera teiktā, Audi Q7 ārējā izskata vērtības uzsver kupejas stila jumta līnija, gandrīz vertikālais Audi vienrāmja dekoratīvais režģis, novatoriskais aizmugures stilistiskais noformējums ar vienotu aizmugures lukturu bloku un drosmīgi paplašinātām riteņu arkām un lieliem riteņiem.
Šī SUV automobiļa iekšienē radošie prāti ir izmantojuši “salu dizaina” principu. Interjera dizainers Uli Beierleins (Uli Beierlein) un viņa holandiešu kolēģis Mateiss van Teils (Mattijs van Tuijl) to raksturo kā “slēgtas, vienkrāsainas virsmas, kas pilnībā izgatavotas no viena materiāla un kuras pārtrauc “salās” ievietotas funkcionālās vienības”.
Beierleins: “Trīs viegli identificējamas salas ir durvju sala (durvju iekšējā apdare), sēdekļu sala (sēdekļu izvietojums) un vadītāja telpas sala (vadības pults un centrālā konsole). Šīs salas izšķiramas pēc funkcijām un atšķiras no visām citām virsmām gan vizuāli, gan pieskaroties tām.”

Van Teils piebilst: “Interjers rada paliekošu iespaidu ar savu skaidro arhitektūru, perfekto ergonomiku un augstākās kvalitātes materiāliem un meistarīgo izpildījumu.”
Šajā vietā sarunā iesaistījās krāsu un iekšējās apdares dizainere Ute Grēnheima (Ute Grönheim). Kopā ar saviem kolēģiem viņa izraudzījās Audi Q7 piemērotus audumus, materiālus un krāsu toņus. Viņa saka: “Krāsa un materiāli daudz izsaka par automobili un tā īpašnieku. Automobiļa krāsa ir pirmais, ko jūs ievērojat, un tāpēc tā ir lielisks emociju stimulēšanas veids.”
Lai radītu šo sākotnējo emocionālo reakciju, ir iespējams izvēlēties vienpadsmit standarta krāsas, dažas no tām ar metālisku, citas ar perlamutra efektu, sākot no baltas līdz granātsarkanai un no pelēkas līdz melnai. Pēc klientu vēlēšanās Audi Q7 sliekšņu zonas var nokrāsot kontrastējošās krāsās - sudrabainā vai pelēkā. Jaunas, īpaši SUV paredzētas krāsas ir metāliski zaļā (Sycamore Green) un bēša ( Bahia Beige). Ute Grēnheima paskaidro, ka katra krāsa pirms akceptēšanas tiek uzklāta konkrētam automobilim. “Virtuāli tās vienkārši nevar pietiekami reāli parādīt,” viņa teica.
Spēcīgo un vienlaikus arī luksusa sajūtu, kas pārņem Audi SUV salonā, pastiprina dažādie augstas kvalitātes materiāli un audumi. Dizaineri radīja smalkas ādas (“Verano”) un rupjgraudainākas ādas (“Cricket”) polsterējumu un apdari un izstrādāja jauna tipa paklāju, kas pazīstams kā “Fresco”, un polsterējuma audumu “Cosmo”. Ir pieejamas triju veidu koka apdare no trīs dažādos kontinentos iegūtiem materiāliem: amerikāņu riekstkoka, Eiropas oša un Japānā augošā oša paveida – tamo.
Ute Grēnheima raksturo grūtības, ar kādām saduras dizainers, identificējot tendences: “Mūsu pašu gaume jāatbīda otrajā vietā, izraugoties materiālus un krāsas. Mums jāizskaitļo, kas visspēcīgāk piesaistīs klientus dažādos tirgos pēc vairākiem gadiem. Automobilis paredzēts ilgai lietošanai, tādēļ rūpīgi jāizvērtē relatīvi īslaicīgas modes tendenču ietekme.”
Nu jopcik, shitik masiivas un daudz reklaamas kampanjas... bail pat iedomaaties kaads buus galacipars shim auto :)