Automobiļu elektronikai jaunu modeļu ražošanā un izstrādē ir arvien pieaugoša nozīme. Lai veiksmīgi izstrādātu Audi Q7 un citus jaunos modeļus, Audi rūpnīcas tehniskās izstrādes nodaļai tika uzcelts ultramoderns Elektronikas centrs.
Viss Audi darbs elektronikas jomā koncentrēts šajā septiņstāvu ēkā; ir paredzēta arī platība turpmākai centra paplašināšanai. Tajā strādā aptuveni 750 darbinieku no izstrādes, iepirkumu, kvalitātes nodrošināšanas, ražošanas plānošanas, klientu apkalpošanas un kontroles nodaļām.
Peters Dlabs (Peter Dlab), kurš atbild par Audi Q7 elektriskā/elektroniskā projekta vadību, elektronikas nozīmi skaidro šādi: “Automobiļu būvē elektronika ir viena no galvenajām tehnoloģijām, un tāpēc Audi tā padarīta par galveno darbības sfēru.” Nākotnes automobiļos līdz 90% visu jauninājumu balstīsies uz elektroniku.
Automobiļos pastāvīgi palielinās elektronikas apjoms: navigācijas sistēmas, datori, informācijas un izklaides sistēmas, elektroniskā dzinēja un transmisijas vadība, gaisa drošības spilveni, ABS, ESP, elektriskie logu pacēlāji, centrālā atslēga – tas viss modernā automobilī nedarbotos bez elektronikas. Daudzi elektroniskie mēraparāti automobilī uztur sakarus cits ar citu.

Piemērs, kas raksturo iebūvētās programmatūras integrācijas neapturamo progresu: Audi Q7 ir aptuveni 50 elektronisko kontrolierīču, un atmiņas ietilpība sasniedz 90 megabaitus. Peters Dlabs: “Tieši te meklējams vislielākais izaicinājums. Mums jāpadara šie aizvien sarežģītākie iebūvētie elektronisko ierīču tīkli viegli vadāmi klientam un arī jāgādā, lai datu apstrāde būtu droša.” Vēl viens svarīgs aspekts ir nepieciešamība apvienot lielisko progresu elektronikā ar vidusmēra automobiļa salīdzinoši ilgo ekspluatācijas mūžu. Elektronikas centram šajā stratēģijā ir būtiska nozīme, tādēļ tajā strādā gan elektronikas izstrādes speciālisti, gan darbinieki no dažādām iepirkumu nodaļām, gan speciālisti no kvalitātes nodrošināšanas un ražošanas sagatavošanas nodaļām.
Elektronikas centrs ir apgādāts ar vismodernākajiem mērinstrumentiem un testēšanas aparatūru, piemēram, klimatisko veltņu testa iekārtu, ko izmanto, lai pārbaudītu Audi Q7 elektronisko komponentu drošumu ekstremālās temperatūrās un uz dažādām ceļa virsmām. Šī kombinētā testa iekārta vienlīdz efektīvi simulē arktiskas temperatūras, mitru, tropisku klimatu vai ekstremālu tuksneša karstumu.
Visa Audi Q7 elektronika tiek testēta uz montāžas plates un detalizēti pārbaudīts visu komponentu – kopumā to ir četri tūkstoši – drošums un nekļūdīga mijiedarbība.
MMI laboratorija ir pilnībā veltīta tam, lai pārbaudītu un izstrādātu visas Audi multimediju vadības sistēma (MMI)funkcijas autentiskos ekspluatācijas apstākļos. MMI ietilpst Audi Q7 standarta aprīkojumā. Ir radīta arī ultramoderna akustikas laboratorija, kurā inženieri pilnveido jaunā SUV skaņu sistēmu. Vēl viens iespaidīgs objekts ir 50 metrus garā un 10 metrus platā gaismu testēšanas zona, ko izmanto jaunu automobiļa gaismu sistēmu izstrādāšanai.
Ar Audi Q7 sērijveida ražošanā Audi ir ieviesta ne viena vien novatoriska vadītāja palīdzības sistēma. Piemēram, Audi side assist ar radaru tehnoloģiju, kas auto vadītājam palīdz veikt joslu maiņas manevru, un modernizēta parkošanas sistēma ar optisku un akustisku brīdinājuma signālu un aizmugures skata kameru.
Elektroniskā stabilizācijas sistēma ESP papildināta ar vairākām jaunām funkcijām, piemēram, hill assist. Īpašais bezceļu režīms optimizē bremžu darbību un vilkmes spēku uz irdenas virsmas. Piekabes stabilizācijas sistēmā izmantota mērķtiecīga piebremzēšana, lai mazinātu piekabes saneses risku vilkšanas laikā. Neviena no šīm funkcijām nebūtu iespējama bez elektronikas.
Tā kā modernajos automobiļos elektronika tiek izmantota aizvien plašāk, elektromagnētiskā savietojamība (EMC) iegūst aizvien svarīgāku nozīmi. Šis termins attiecas uz automobiļa spēju pareizi darboties vidē, kurā var būt elektromagnētiski traucējumi, un izvairīties no šādu signālu pārraidīšanas, ja tie var kaitēt citu iekārtu drošai darbībai. Audi rīcībā ir ļoti moderns EMC centrs, kurā Audi Q7 tika pakļauts ārējo radiosignālu plūsmai. EMC testēšanas centra centrālais elements ir lielā absorbcijas telpa. Tajā ir metāla ekrāni un tā izklāta ar piramīdas formas absorbētājiem, lai samazinātu radioviļņu atstarošanu. Šajā futūristiskajā vidē lielas antenas “bombardē” Audi Q7 ar elektromagnētiskiem laukiem frekvenču diapazonā no viena megaherca līdz trim gigaherciem.
Elektronikas jomā Audi AG šobrīd ir viens no vadošajiem auto ražotājiem pasaulē.
Tad, kad āra temperatūra noslīd zem -20 grādiem, tad lielākā daļa no visām šīm sistēmām vairs nedarbojas.