Laikmetā, kad sastrēgumi uz ielām ir ikdienas sastāvdaļa un pavadītais laiks esot ceļā aizvien pieaug, ir jāmeklē efektīvāki pārvietošanās risinājumi. Visoptimālākais ir motorollers – ērts, drošs, ekonomisks, videi draudzīgs, kompakts un viegli lietojams pārvietošanās līdzeklis.

Pavisam drīz Rīga pārvērtīsies par Pasaules Hokeja Čempionāta galvaspilsētu, pēc tam arī par NATO samita norises vietu. Dati joprojām liecina, ka automašīnu skaits Latvijā turpina palielināties, tātad arī sastrēgumu ir un būs aizvien vairāk. Arī pasaules lielākajās pilsētās motorolleri un motocikli kā transporta līdzekļi jau sen ir izkonkurējuši automašīnas. Ar tiem pārvietojas gan bērni, gan sievietes lietišķos kostīmos un vīrieši uzvalkos.
Motorollers pēc būtības ir motocikls, kuram ir mazāki riteņi, plats priekšējais dubļusargs, kāju balsts un automātiskā ātrumkārba. Motorollers piedzima Itālijā, 1946. gadā Piaggio rūpnīcā un tika nosaukts par Vespu, jo pēc izskata tā dizaina autoram atgādināja lapseni (Vespa itāļu val. - lapsene). Tas ātri vien ieguva plašu popularitāti, tika ražots, pārdots un atdarināts daudzās pasaules valstīs. Pēckara gados, braukt ar Vespu nozīmēja būt brīvam. Mūsdienās motorolleru ražotāju un piedāvājuma klāsts ir ļoti plašs.

Vespa - tas nav tikai motorollers: tā ir ikona, tas ir dzīves stils, tas ir veids, kā atklāt pasauli. Vespa ir Itālijas moto būves simbols. Klasisku vērtību cienītājiem patiks ikviens no Vespas modeļiem, tie ir eleganti un moderni. Ikkatrā modelī veiksmīgi samiksēta Vespa klasika un modernās tehnoloģijas.

Aprilia – tā ir leģenda, kas vēl joprojām dzīvo, un ar katru gadu, ar katriem jauniem modeļiem, to padara spēcīgāku. Kopš pirmo reizi iznāca SR 50, tas jau bija klasē, kuru pats bija radījis - sporta motorolleru klasē. SR 50 raksturo agresīvs dizains, kura iedvesmas avots ir neviens cits kā Aprilia RSV 1000 R Factory sporta motocikls. SR 50 ir motorollers, kas sevī apvieno progresīvas modernās tehnoloģijas, leģendāru vārdu un perfektu sniegumu. SR 50 ir kā nolemts, lai radītu jaunu Aprilia leģendu.

Gilera – kaisle, sports, adrenalīns uz diviem riteņiem. Ievērības cienīgs ir Gilera DNA modelis – revolucionārs hibrīds, kas brauc kā motocikls, bet ir komfortabls un viegli vadāms kā motorollers. DNA izskats ir maksimāli pietuvināts MotoGP sporta motociklu agresīvajam izskatam. Motorollera bremžu sistēma, izskats, izpildījums un veids, kādā braucējs sēž uz tā, pilnībā atgādina motociklu, bet automātiskā kārba, bagāžas nodalījums – nāk no motorolleru sektora. Šis modelis ir veiksmīgs risinājums iesācējiem vai jauniešiem, lai ar mazas kubatūras – 50 ccm dzinējs, 100 kg svars, gūtu iemaņas motocikla vadīšanā.

Piaggio – motorollers priekš jebkura veida ceļa vai bezceļa, un bez jebkādiem ierobežojumiem. Ievērības cienīga ir Piaggio Beverly 500, 250 un 125 cc versija. Ar šo modeli Piaggio pārvērta motorolleru tirgu, kļūstot par pieprasītāko motorolleri Eiropā. Šis motorollers, kas ir gandrīz vai motocikls, bet ar automātisko ātrumkārbu, ir praktisks un komfortabls, ko nodrošina lielie riteņi un ērta sēdēšana.
Lielie motorolleri, tādi kā Piaggio Beverly 500, Piaggio X9 250 Evolution, Gilera Runner 125 vai Gilera Nexus 500, kļūst arvien pieprasītāki un populārāki, jo ir gana jaudīgi, lai īsā laikā sprīdi mērotu lielus attālumus, tādus kā, piemēram, Rīga –Ventspils, vai Rīga – Liepāja. Braukšana ir ērta gan braucējam, gan pasažierim, esot gan uz lielceļa un baudot braucienu ar automātisko pārnesumkārbu, gan iebraucot pilsētā, kur tas lieliski parāda savas manevrēt spējas.

Gilera Nexus 500, sportiskākais no lielajiem motorolleriem, nupat kā piedzīvojis jaunu iznācienu – tas līdzinās motociklam kā vēl nekad agrāk - jauns dizains, tehniskais izpildījums un komforts. Šim 500 ccm motorollerim ir viencilindra elektroniskās iesmidzināšanas dzinējs, nofiksēts cilindriskā tērauda karkasā. Sēdeklis novirzīts nedaudz uz priekšu, pielāgots sēžamvietas augstums, ar triecienu absorbējošām īpašībām priekš pilnīgas motorollera kontroles. Rezultātā vadāmība ir precīza un saķere ar ceļu sporta motocikla cienīga.
Viencilindra 4-taktu, 4-vārstu, ūdens dzeses dzinējs sasniedz 40 zs jaudu un maksimālo ātrumu 160 km/h.
Faktiski, Gilera Nexus ir dibinājis jaunu motorolleru klasi – piemērotu ikdienas braukšanai, bet spējīgu piedāvāt neierobežotu braukšanas plezīru ārpus pilsētās robežām un pa dažādām ceļa virsmām.
nu smuki!
.......līdz cik ZS nevaig moču tiesības?