Iestājoties siltam laikam uz ielām atgriežas velosipēdisti un cilvēki uz rolleriem. Nekāds lielais izbrīns tas nav, un jāsaka, ka arī pats esmu pārsēdies no mašīnas uz velosipēdu.
Tā nu ir sanācis, ka man ir iespēja paskatīties uz šo turpmāko tekstu gan no autovadītāja, gan velosipēdista viedokļa. Un, lūk, pāris lietas ko es izsecināju un par kurām vēlējos pastāstīt:Braukšana starp joslām – tipisks velosipēdistu un motorolleristu gājiens! Protams, ja to dara korķa laikā tad bīstamība ir mazāka, bet ir nācies novērot arī rolleristus maucam pa salu tiltu starp joslām. Nez, vai viņi maz aizdomājas kas notiks, kad kāda mašīna izdarīs straujāku manevru sāņus, tiksim, apbraucot kādu bedri vai kaķi, jo autovadītājs taču ir tiesīgs manevrēt savas joslas ietvaros.
Braukšana gar ielas malu. Jā zinu – tas ir atļauts noteikumos un viss čiki piku, bet ja blakus ir plats un brīvs trotuārs, tad kamdēļ gan velosipēdisti nevarētu izmantot to? Savukārt no autovadītāju puses vajadzētu būt iecietīgākiem par šo pašu braukšanu gar malu, jo vietām trotuāri ir tik pārbāzti ar cilvēkiem, ka kustība ar ričuku vispār nav iespējama, vai arī citureiz trotuārs ir tik sliktā stāvoklī, ka arī ar mašīnu būtu grūti pabraukt. Tādēļ esiet prātīgi – atstājiet velosipēdistam nedaudz vietas.
Esmu pilnvērtīgs satiksmes dalībnieks. Ļoti bieži redzama kļūda no velosipēdistu puses. Atzīšos, arī pats jaunībā tā domāju. Lai arī Tev ir dotas braukt pa koplietošanas ceļiem, tomēr atceraties, ka jūsu (ar visu ričuku) platums nav divi metri, jums nespīd lieli tuvās gaismas uguņi un nav jums bremžu gunis. Šādā situācijā ir viegli palikt nemanītam. Vai tiešām nepaskatīties atpakaļ pirms pagrieziena ir foršāk kā gulēt slimnīcā ar lauztiem kauliem? Atceries – tev taču apkārt nav metāla bundža, kas tevi pasargās.
Visādi citādi jau braukt ar velosipēdu pa Rīgas ielām nav ne vainas. Nekādu sastrēgumu, nekāda stresa. Ja tik abu vadītāju puses vairāk cienītu viena otru, tad arī satiksmes negadījumu skaits mazinātos un visiem būtu labāk.
vieZ, ,iAuto lasītājs
Vēl daži padomi no kāda cita lasītāja komentāriem
OK, nu tad daži ieteikumi arī autobraucējiem. Pats braucu gan ar velo, auto.
1) Apdzenot velosipēdistu centieties dot vinjam pēc iespējas vairāk vietas, nobraukt gar velosipēdu pāris centimetru attālumā nav labi. Pirmkārt, var gadīties, ka braucējs ir sīcis, kas vēl īsti neturas uz riteņa, vai arī onka, kas tā pavairāk iemetis uz svētkiem. Asinis kasīt nost no mašīnas, jācer, nevienam negribas. Ja iela ir ar 2 braukšanas joslām, un blakus neviens nebrauc, esiet jauki, un pārkārtojieties uz blakus joslu, kad apdzenat velosipēdu.
2) Rādiet pagriezienu signālus. Aiz jums braucošais autovadītājs var neredzēt velosipēdistu, kuru pašlaik apdzenat. Ja krustojumā plānojat nogriezties pa labi, un neesat ieslēdzis pagriezienu, jūs pa labo pusi var iedomāties apsteigt kāds velosipēdists.
3) Daži autobraucēji nogriežoties pa kreisi, nedod ceļu velosipēdistiem. Tas gan arī dažreiz attiecas uz motocikliem - vadītāji ir pieraduši 'skatīties' uz automašīnām, un kaut ko mazāku atsakās 'pamanīt'. Nenāk par sliktu atcerēties, ka automašīnas nav vienīgie satiksmes dalībnieki
4) Izbraucot no namu pagalmiem, mēģiniet to darīt ļoti lēni un uzmanīgi. Atcerieties, ka pa ietvi var braukt velosipēdists, kurš baidās no mašīnām uz ielas. Pēc ASV statistikas, visizplatītākā mašīnu/velospipēda sadursme ir brīdī, kad auto izbrauc no pagalma/blakusteritorijas. Ja vēl velosipēdists brauc pa pretējās puses trotuāru (tas Latvijā nav aizliegts), ir reālas iespējas saskrāpēt auto sānus un stundu gaidīt policiju, kas noteikti nav patīkami.
Par braukšanu pā platu un tukšu trotuāru esmu tikai par! Kad pats uzkāpju uz tā divriteņu braucamā, tad arī pats bieži cenšos izmant trotuāru, jo padsmit kilogramu delžu zem manis nav tas pats, kas tonna dzelžu ap mani...