Trešās paaudzes Mazda MX-5 ir sasniegusi Latviju 11

 
2.maijs 2006 15:36

Latvijā jau ir pieejama ļoti populārā divvietīgā Mazda rodstera MX-5 trešā paaudze. Modelis MX-5 ir ierakstīts Ginesa pasaules rekordu grāmatā kā visu laiku veiksmīgākais divvietīgais sporta auto.

Tā jaunākā versija izceļas ar gaumīgu dizainu un šajā jomā turpina sava priekšteča tradīcijas. Tomēr vienlaikus automobiļa konstrukcija ir ārkārtīgi mūsdienīga.



Pirmoreiz Mazda MX-5 publikai tika parādīta 1989. gada Čikāgas auto izstādē. Šis divvietīgais rodsters ievadīja vieglo rodsteru tirgus sektora atdzimšanu un ieguva kulta auto statusu visā pasaulē. Līdz mūsdienām Mazda ir izlaidusi apmēram 725 000 MX-5 automašīnas, un šis modelis ierakstīts Ginesa pasaules rekordu grāmatā kā veiksmīgākais divvietīgais vaļējais rodsters.

Jaunā trešās paaudzes Mazda MX-5, kura tagad tiek laista arī Latvijas tirgū, atgādina savu ļoti veiksmīgo priekšteci - otrās paaudzes MX-5. Rūpīgi izstrādātajā dizainā apvienotas tradicionālās un modernās iezīmes. Auto izskatās ļoti kompakts, tomēr salonā ir vairāk vietas gan vadītājam, gan pasažierim. Pateicoties garenbāzes palielināšanai par 65 mm (līdz 2330 mm), mašīnā ērti var braukt arī garāka auguma cilvēki. Vairāk vietas ir gurnu, plecu un elkoņu līmenī. Taču Mazda MX-5 tik un tā ir ļoti kompakta automašīna - nepilnus 4 metrus gara un 1,72 m plata.

Ātrs jumta mehānisms

Abas mīkstā jumta versijas, ar kurām tiek apgādāta Mazda MX-5, ir izgatavotas no ļoti kvalitatīviem materiāliem, kas samazina vēja troksni un āra temperatūras svārstību iespaidu kokpitā. Jumta mehānisms ir ļoti vienkārši lietojams un ātri darbojas. Jumta uzstādīšanai pat nav vajadzīgs izkāpt no auto - to var izdarīt sešās sekundēs, ar roku pavelkot tikai vienu rokturi.



Automašīnas iekšienes apdarei - sēdekļu un salona tapsējumam - izmantotas dažādu, augstas kvalitātes materiālu kombinācijas. Konstruktori par vienu no prioritātēm uzskatījuši ventilācijas nodrošināšanu, tādēļ abpus centrālajai konsolei un kāju šahtās ierīkotas papildu ventilācijas lūkas. Tādējādi efektīvāk var tikt pievadīts siltais gaiss, kas ļauj pagarināt MX-5 lietošanas sezonu. Uzlabota arī gaisa plūsmu novirzīšana un vēja aizture.

Atsaucoties uz savu Eiropas klientu vēlmēm, Mazda uzlabojusi automašīnas bagāžas telpu, lai gan tas, protams, nav vissvarīgākais jaunums šajā tirgus sektorā. Jaunās MX-5 bagāžnieks izceļas ar izteiktāku dizainu, un tā tilpums ir 150 litru. Salonā arī ir citi sīkbagāžas konteineri, pudeļu ligzdas durvīs un dzēriena trauku ligzdas viduskonsolē.



Mazda jaunāko MX-5 modeli pārdod ar 2 l un - vienīgi Eiropā - ar 1,8 l dzinēju. Motors ar 2 litru darba tilpumu attīsta 118 kW (160 ZS) jaudu pie 6700 apgr. min un maksimālo griezes momentu 188 Nm pie 5000 apgr. min. Vēl svarīgāk, ka vismaz 90% griezes momenta ir pieejami diapazonā no 2500 līdz 6700 apgr. min. Mazda MX-5 2.0 100 km/h ātrumu no vietas sasniedz 7,9 sekundēs, bet mašīnai ar šo dzinēju maksimālais ātrums ir 210 km/h. Divu litru motors tiek sajūgts vai nu ar piecu, vai ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu - atkarībā no aprīkojuma līmeņa. Abām kārbām pārnesumi ir īsāki, un to pārslēgšanai nav nepieciešams pielikt lielu spēku. Savukārt, MX-5 1,8 maksimālā jauda ir 93 kW (126 ZS), bet griezes moments - 165 Nm pie 4500 apgr. min. Manuālā pārnesumkārba, ar ko komplektē 1,8 l motoru, ir iepriekšējā MX-5 modeļa piecu pakāpju pārnesumkārbas uzlabota versija.

Ideāls masas sadalījums

Konstruējot jauno MX-5, inženieri izmantojuši iepriekšējā modeļa labās īpašības. Aizmugurējā piedziņa un ideāls 50/50 masas sadalījums garantē ērtu un vienkāršu vadāmību. Motors uzstādīts gandrīz par 14 cm tālāk uz aizmuguri, akumulators un degvielas tvertne - tuvāk mašīnas smaguma centram, un arī šis apstāklis uzlabo masas sadalījumu. Mazda jaunās MX-5 izmēģinājumus veica 21 km garajā Nirburgringas sacīkšu trasē, kur auto tika testēts maksimālā ekspluatācijas režīmā. Jaunais modelis uzstādīja rekordu, iepriekšējās paaudzes MX-5 uzrādīto laiku pārspējot par 15 sekundēm.

Kaut gan jaunajai Mazda MX-5 ir vairāk standarta aprīkojuma, un stingrāka - tātad arī drošāka - virsbūve, šis auto tomēr sver tikai par 10 kg vairāk nekā tā priekštecis. Tagad apmēram 58% virsbūves detaļu ir izgatavotas no izturīga un superizturīga tērauda. Tādēļ virsbūvei piemīt par 47% lielāka vērpes pretestība. Virsbūves masu ierobežot palīdz arī plašs alumīnija pielietojums – motora pārsegam, bagāžnieka vākam, priekšējās balstiekārtas svirām, aizmugurējās piekares atsperu ligzdām, bremžu suportiem un atsevišķām motora detaļām.

Trešās paaudzes Mazda MX-5 standarta aprīkojums ietver – četrus drošības spilvenus, 205/50 R 16 riepas un vieglmetāla riteņus, augstumā regulējamu stūri, centrālo atslēgu ar tālvadību, audio sistēmu, klimata kontroli un DSC sistēmu. Dažām versijām arī ir bagāžas tīkliņš pasažiera kāju šahtā, audio sistēmas tālvadība uz stūres rata, priekšējie ksenona lukturi, stūres rata un pārnesumu pārslēga roktura apdare ar ādu. Vēl savam auto varat izvēlēties Bose audio sistēmu.

Mazda modelim MX-5 izstrādājusi sānu drošības spilvenus, lai labāk aizsargātu gan vadītāju, gan pasažieri. Sānu drošības spilveni ir ievietoti sēdekļu atzveltņu sānos un sastāv no divām kamerām. Augšējā, lielākā kamera nodrošina braucēja galvas aizsardzību, paliekot ilgāk un stingrāk piepūsta nekā apakšējā kamera. Tādējādi šī kamera braucēju aizsargā gluži kā drošības aizkars mašīnā ar slēgto virsbūvi. Apakšējā, nedaudz mazākā kamera pēc piepildīšanas nav tik stingra un ātrāk iztukšojas, nodrošinot optimālu ķermeņa aizsardzību.

Arī MX-5 ir digitāls apkopes žurnāls

Digitālo apkopes žurnālu (Digital Service Record - DSR) Mazda Motor Europe ieviesa pērnās vasaras beigās jaunajai Mazda5. Tagad DSR arī ir katrai Eiropā pārdotai automašīnai Mazda MX-5, bet pēc 2006. gada 1. jūlija tas būs itin visiem jaunajiem Mazda modeļiem. Izmantojot DSR, informācija par visām servisa apkopēm, remontiem un pārbaudēm tiek saglabāta Mazda Motor Europe centrālajā datorā, un klients saņem visas apkopes vēstures izdruku. DSR nekādi nav iespējams nozaudēt (kā tas gadījās ar parastajām servisa grāmatiņām), un to nevar viltot, tādēļ automašīnas tālākpārdošanas gadījumā tās vērtība ir lielāka.

Cenas

Mazda MX-5 ar 1,8 l motoru bāzes komplektācijā maksā 13 360 latus, bet komplektācijā ar ādas apdari stūres ratam, pārnesumu pārslēgam un rokas bremzes rokturim, radio tālvadību uz stūres rata, sešiem skaļruņiem, durvju sliekšņiem no nerūsoša tērauda, kondicionieri un 16 collu diskiem - 14 490 latus, MX-5 ar 2,0 l motoru tādā pat aprīkojumā - 15 810 latus, savukārt, 2.0 Sport – 18 360 latus. Izvēloties metālisko krāsojumu papildus būs jāmaksā 170 latus. Versija Sport papildus tiek apgādāta ar sešu pakāpju pārnesumkārbu, automātisku gaisa kondicionētāju, priekšējiem ksenona lukturiem, miglas lukturiem, Bose audio sistēmu, 6 CD mainītāju un speciālu "Bilstein" balstiekārtu.
 
Visi komentāri
 
200081. viesis 2.maijs 2006 15:39
0 0 Atbildēt

Super auto! Tikai pie mums netiks noveerteets.

200082. viesis 2.maijs 2006 15:45
0 0 Atbildēt

rocenes ruchku neaizsniegt!

200084. viesis 2.maijs 2006 15:53
0 0 Atbildēt

tas arī būs mx5 veiksmes iemesls - mazā cena.

200085. viesis 2.maijs 2006 16:06
0 0 Atbildēt

dizains suudiigs nepatiik

200086. viesis 2.maijs 2006 16:10
0 0 Atbildēt

ha, manuporāt. pavājš dizains un pārspīlētie teksti par super apdares materiāliem un par super tērauda pielietošanu. tā ir un paliek Mazda. laikam Mazda dīlerserviss rakstīja rakstu. :)

200093. viesis 2.maijs 2006 16:42
0 0 Atbildēt

2 ibio:

izskatās moš arī pēc feislifta, bet, spriežot pēc krievu žurnāliem, vāgens ir krietni paaudzies un esot taisīc no nulles.

Nedomāju, ka apdare arī būtu daudz sūdīgāka par līdzīgas cenu kategorijas līdzīgiem vāgeniem - visādiem CC un twintopi u.c.

Pie tam sniedzot baigo braukšanas prieku.

Tikai nevajag sākt te salīdzināt ar Sti, Evo, M3, S3 utt. utjpr. Tā ir cita kategorija un to es nenoliedzu.

200094. viesis 2.maijs 2006 16:47
0 0 Atbildēt

Pa gabariitiem itkaa neko iipashi nav audzis un pat svars ar visaam muusdienu prasiibaam esot uzkaapis par +10 kg.

200105. viesis 2.maijs 2006 18:30
0 0 Atbildēt

160Zs un 188 Nm pat pie muusdienu drakoniskajaam eko normaam ir stipri viduveeji raadijumi, veel jo vairaak auto, kam aizmuguree raxtiic "sport".

200132. viesis 3.maijs 2006 8:47
0 0 Atbildēt

nu ko var to zirgu skaitu un Nm visu laiku ielīdzināt ? jāskatās dinamika, nevis cik stipri spēj pagriezt. A zin cik Volvo smagajam ir zirgi ? vai tad tādēļ tas baigi ātri ieskrienās ? :)

200193. viesis 3.maijs 2006 19:22
0 0 Atbildēt

migano, a tu domā ka nē ?, atkabini pricepu un tad redzesi kā vilcējs lido, atstājot aiz sevis 90% "tipa sporta ;)" vieglo auto.

200202. viesis 3.maijs 2006 23:25
0 0 Atbildēt

migano, 7.9s liidz simtam Tu sauc par dinamiku? 80. gadu "shirpotrebi" - Kadeti, Golfi to pashu distanci veic 6 sekundees.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti