«Bensons Honda Racing» atklāj vasaras ralliju sezonu 4

 
15.maijs 2006 16:08

Baltijas vasaras ralliju sezona katru gadu sākas Igaunijā ar ralliju “Tallinn Rally”. Kā jau katru gadu, tajā savu vasaras ralliju sezonu uzsāka Kaspars Šimkus. Tajā pat laikā Latvijā notika rallijsprints “Rīdze 06”, kurā uz starta stājās divas citas "Bensons Honda Racing" rallija ekipāžas – Krišjānis Caune ar Vilni Vitkovski un Jānis Kārkliņš ar Uldi Gauju.

Starptautiskais “Tallinn Rally” tradicionāli pulcēja plašu dalībnieku skaitu – uz starta stājās vairāk kā 120 ekipāžas. N3 (Igaunijas versijā – N2) klasē braucēju skaits bija 12 ekipāžas, no kurām puse bija somi ar “Honda Civic Type-R” automašīnām, piecas bija mājinieku ekipāžas un viena no Latvijas – Kaspars Šimkus/Vladimirs Barinovs.

Tallinas rallijs šogad bija krietni izmanījies. Organizatori bija pielikuši ne mazums pūles, lai atteiktos no tradicionālajiem šī rallija ātrumposmiem. Faktiski visi ātrumposmi bija nosprausti krietni tālu no pašas galvaspilsētas. Otrās dienas sacensības notika Raplas pilsētas apkaimē, kur ceļi nav sarežģīti, bet ir ļoti ātri.

Pēc pirmās sacensību dienas, kad bija jāaizvada divi ātrumposmi Tallinas pusē, Kaspars Šimkus klases vērtējumā atradās astotajā pozīcijā, par 15 sekundēm atpaliekot no līdera, soma Jani Hirvonena (“Honda Civic Type-R”).

Otrajā sacensību dienā, kad bija jāaizvada 10 ātrumposmi, rīta ātrumposmos veiksme no Kaspara novērsās un viņš atkrita uz pēdējo vietu klasē. Sacensību turpinājumā gan izdevās apsteigt vairākus konkurentus un ierindoties astotajā vietā, no septītās atpaliekot tikai par vienu sekundes desmitdaļu.

Novēršot ceturtajā ātrumposmā iemantoto tehnisko problēmu, par astoņām minūtēm tika nokavēta laika kontrole, un Šimkus/Barinova ekipāža par uzdevumu izvirzīja nevis cīņu par augstāku vietu, bet gan treniņu un iesildīšanos Talsu rallijam, kas notiks nākamnedēļ. “Būtu zinājuši, ka mums līdz sestajai vietai klasē ir pāris sekundes, būtu cīnījušies,” pēc finiša atzina pilots. “Pēc soda sekunžu saņemšanas nolēmām arī pasaudzēt tehniku.”

Rallija organizatori bija solījuši šāgada trasi padarīt interesantāku, jo iepriekš tā bija izpelnījusies kritiku no daudziem braucējiem. “Pierakstot trasi, šķita, ka sacīkste nebūs interesanta, bet izrādījās pavisam otrādi,” stāsta Kaspars.

“Noteikti bija vērts piedalīties šajā rallijā,” viņš uzskata. “Konkurence bija tiešām liela, cīņa - interesanta. Somi, kas te startēja, visi bija “spices” braucēji, ik pa laikam centos turēt viņiem līdzi, bet, kā smējās viens no igauņu braucējiem, tie puiši ir no citas planētas.”

Otra “Bensons Honda Racing” ekipāža Krišjānis Caune/Vilnis Vitkovskis tai pašā dienā startēja rallijsprintā “Rīdze”, kas risinājās Mālpils apkārtnē. Trīs ātrumposmi, kas atkārtojās divas reizes, turklāt trasē iekļauti posmi, kas izmantoti rallijā “Latvija”, līdz ar to trase bija gana sarežģīta un prasīga.

“Rīdzē” uz starta izgāja daudzi Latvijas rallija čempionāta dalībnieki ar mērķi iesildīt sevi un tehniku pirms rallija “Talsi”, un augstākās vietas katrā klasē ieņēma tieši šīs ekipāžas. Priekšpiedziņas sporta automašīnu klasē “Sporta 2WD” Krišjānis Caune/Vilnis Vitkovskis izcīnīja trešo vietu un palika uzreiz aiz labāko desmitnieka absolūtajā kopvērtējumā, ierindojoties 11. vietā.

“Kopumā tas bija ļoti labs treniņš, bija vērts, jo varējām izpurināt no mašīnas ziemas putekļus, pārbaudīt to,” saka Krišjānis. “Auto darbojās lieliski, tā kā Talsos atliek tikai braukt. Sprintā mēs braucām mierīgāk, turot vienmērīgu tempu. Interesanta cīņa sanāca ar Jāni Kārkliņu – te viņš, te mēs priekšā, bet pēdējos ātrumposmos negribējām aizrauties ar šo cīņu un riskēt, jo Talsu rallijs nav aiz kalniem. Tāpēc palikām klasē trešie.”

Toties atgriešanos rallija trasēs ar sīvu cīņu uzsāka vēl viens “Bensons Honda Racing” rallija pilots – Jānis Kārkliņš. Rallijsprintā “Rīdze 06” viņš pirmo reizi startēja ar savu jauno stūrmani Uldi Gauju, kurš turpmāk aizstās līdzšinējo stūrmani, treneri un Jāņa tēvu Andri Kārkliņu. Šīs ekipāžas izcīnītā otrā vieta sporta automašīnu klasē “Sporta 2WD” un desmitā vieta kopvērtējumā, liek noprast, ka pilots spēj sastrādāties ar stūrmani, un rallijā “Talsi” N3 klases aizraujošajai cīņai pievienosies vēl viena ātra ekipāža.

Rallijā “Talsi”, kas ir trešais Latvijas rallija čempionāta posms, “Bensons Honda Racing” komanda piedalīsies ar trijām ekipāžām – brāļiem Kasparu un Armandu Šimkus, Krišjāni Cauni / Vilni Vitkovski un Jāni Kārkliņu / Uldi Gauju. Rallijs “Talsi” risināsies divas dienas – 27. un 28. maijā.


 
Visi komentāri
 
201194. viesis 15.maijs 2006 21:46
0 0 Atbildēt

Atmiņā nav palikušas sacensības, kad Krišjānis būtu Kāklam ielicis. Kaut kā pogress ir apstājies.

201198. viesis 16.maijs 2006 8:16
0 0 Atbildēt

Atliek tureet iikshkjus un cereet uz to labaako!

201200. viesis 16.maijs 2006 9:25
0 0 Atbildēt

Diemžēl, Krišjānis var vairs progresēt tikai un vienīgu uz pieredzes rēķina, savukārt, Kārkliņam ir gan talanta, gan pieredzes izaugsmes iespējas. Tam džekam ir tikai 14-15 gadu, bet paskatieties, cik stabili viņš brauc. ...un ar Gauju blakus, būs interesanti. Es Talsu prognozēs lieku, ka par 1-3 ieku cīnīsies Štrauss, Lešcs un Kārkliņš.

201206. viesis 16.maijs 2006 10:08
0 0 Atbildēt

Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration. Balstoties uz sho klisheju, manupraat, pilniigi visi var progreseet vieniigi uz pieredzes reekjina.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 2

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti