PSA Peugeot Citroën un Fiat sadarbības rezultātā klajā nācis jaunais Citroën Jumper, kā arī Fiat Ducato un Peugeot Boxer.
Pirms dažām dienām Atesas rūpnīcā (Kjeti, Itālijā), kas ir lielākā vieglā komerctransporta ražotne Eiropā, tika sākta jauna modeļa ražošana. Jaunā Citroën Jumper, Fiat Ducato un Peugeot Boxer pamatā ir iepriekšējie modeļi, kas pēdējos septiņus gadus Eiropā bijuši tirgus līderi – šajā laikā pārdoti vairāk kā 2 miljoni eksemplāru. Abas grupas šī jaunā modeļa izstrādē ieguldīja vairāk kā 1,1 miljardu eiro. Šī jaunā komerctransporta paaudze nosaka jaunus standartus versiju dažādības, kravas ietilpības, veiktspējas, komforta un lietošanas izmaksu ziņā. Jau pavisam drīz šie jaunie modeļi būs pieejami tirdzniecībā arī Latvijā.
Jaunajos modeļos ir izdevies palielināt kravnesību gan tilpuma, gan svara ziņā. Tas ir pieejams ar trīs reizes lielāku virsbūves tipu skaitu kā iepriekšējais modelis, padarot to atbilstošu ikviena klienta specifiskajām vajadzībām. Tiem ir moderns, gaišs un pievilcīgs salons, kas līdzinās vieglajām automašīnām, turklāt izcili ērta vadītāja vieta – gluži kā limuzīnā. Šie furgoni ir aprīkoti ar drošības spilveniem, disku bremzēm uz visiem riteņiem, ABS, ESP un gaisa kondicionētājiem; komforta un drošības aprīkojums ļauj tiem līdzināties vieglajām automašīnām. Šajos jaunajos vieglajos komerctransportlīdzekļos izmantotā dzinēja tehnoloģija ir kopējā kanāla tiešās iesmidzināšanas HDi dīzeļdzinēji, kas nodrošina augstu degvielas efektivitāti un mazu izmešu daudzumu. Salīdzinot ar kopējā kanāla dzinēju iepriekšējo paaudzi, izdevies gandrīz par 10% samazināt degvielas patēriņu un par 30% pagarināt intervālu starp apkopes pārbaudēm. Šie divi parametri padara dzinēju izmantošanu ievērojami lētāku, un klientiem tas ir būtisks kritērijs.

Fiat un PSA Peugeot Citroën grupu sadarbība aizsākās 1978. gadā, kopīgi strādājot pie komerctransporta modeļa izveides, un laika gaitā tā ir nesusi vērā ņemamus komerciālus panākumus. 2002. gada janvārī tika noslēgta vienošanās par sadarbības pagarināšanu līdz 2017. gadam. 2002.gadā noslēgtajā līgumā ir definēti nosacījumi divu jaunu vieglā komerctransporta modeļu izstrādei un ražošanai, un šonedēļ Atesas rūpnīcā klātesošie tika iepazīstināti ar pirmo no šiem modeļiem. 2006. gada nogalē citā kopīgā ražotnē tiks sākta arī otra modeļa ražošana. Šī rūpnīca atrodas Valensijā (Francijā), un tur tiek ražoti arī Fiat, Lancia, Peugeot un Citroën lielie ģimenes klases (MPV) automobiļi.
PSA Peugeot Citroën ir bijis vieglā komerctransporta tirgus līderis Eiropā kopš 1997. gada. 2005. gadā noiets šajā segmentā pirmoreiz pārsniedza divus miljonus automašīnu, no kurām 370 000 automašīnas bija ražotas PSA Peugeot Citroën (18,5% liela tirgus daļa). Uzņēmuma mērķis arī turpmāk – būt galvenajam spēlētājam visos komerctransporta segmentos. Mazo furgonu segmentā, pie kura pieder Citroën Berlingo un Peugeot Partner, PSA Peugeot Citroën jau šobrīd ieņem parliecinošu pirmo vietu – 2005. gadā tirgus daļa Eiropā bija 30%. Turpmākajos gados PSA Peugeot Citroën plāno pilnībā atjaunot modeļu klāstu ar mērķi nostiprināt vadošo pozīciju tirgū, kurā arvien palielinās konkurence.
gigigiiii
Valensija Francijā???
iinteresanti!