Sāk Dienvidu tilta laiduma konstrukciju uzbīdīšanu 22

 
23.maijs 2006 8:54

Vakar, 2006.gada 22.maijā, oficiāli atklāts viens no svarīgākajiem Rīgas Dienvidu tilta būvniecības posmiem – klātesot tilta celtniecības ģenerāluzņēmēja akciju sabiedrības "Dienvidu Tilts" un Rīgas Domes augstākajām amatpersonām, svinīgi uzsākts tilta laiduma konstrukciju uzbīdīšanas process, kas ir nākamais lielais etaps tilta būvniecībā pēc tilta balstu izveides.

Laiduma metāla konstrukcijas veidos Dienvidu tilta redzamo daļu virs Daugavas, bīdīšanas procesā nepilna gada laikā pakāpeniski savienojot abus Daugavas krastus.

Tilta metāla konstrukcijas pakāpeniski tiek montētas un tagad sākas arī to bīdīšanas process pāri jau izbūvētajiem tilta balstiem no Krasta ielas uz pretējā Daugavas krasta pusi. Tilta laidumu metāla konstrukciju kopējais svars sasniegs 6700 tonnu un kopējais garums – 803 metrus. Konstrukciju uzbīdīšana tiks veikta ar ātrumu 4 metri stundā, un šo procesu paredzēts pabeigt 2007.gada aprīlī, kad tilta laiduma metāla konstrukcijas pilnībā savienos Daugavas labo un kreiso krastu.

Pēc tam uz tilta konstrukcijām tiks būvēta braucamā daļa, gājēju ietves, izvietotas margas un veikti visi citi nepieciešamie tilta celtniecības darbi, kuri, kā ziņots jau iepriekš, tiks pabeigti 2008. gada vasarā. A/s "Dienvidu Tilts" padomes priekšsēdētājs Guntis Rāvis: "Baltijas valstu šobrīd lielākā būvniecības objekta – Dienvidu tilta – celtniecībā ir sācies vēsturisks posms, kam pamazām varēs izsekot jebkurš interesents, vērojot Daugavas abu krastu savienošanos, kas iezīmēs rīdzinieku, visas Latvijas iedzīvotāju un viesu ilgi gaidītās un tik nepieciešamās Daugavas jaunās šķērsošanas vietas reālās aprises."

Tilta metāla kontrukcijas piegādā a/s "Voroņežstaļmost", kas ir viena no Krievijas Federācijas lielākajām un atzītākajām specializētajām tiltu metāla konstrukciju ražotnēm.

Vienlaikus Dienvidu tilta būvlaukumā sāk darboties arī a/s "BMGS" betona ražošanas rūpnīca "ELBA ESM60", kas apgādās ar betonu tilta būvniekus. Betona ražotnes jauda sasniedz 57 kubikmetrus betona stundā. Ražotnes darba automatizācija ļauj veikt vairākas darbības vienlaikus, tādēļ betona ražošanas laiks ir īsāks nekā parasti.

Tāpat rūpnīca ir aprīkota ar izejmateriālu glabātavām, kas ļauj uzglabāt 1000 kubikmetru betona ražošanai nepieciešamo sastāvdaļu. Savukārt ūdens betona gatavošanai tiek ņemts no artēziskā urbuma 136 metru dziļumā, kas nodrošina augstas kvalitātes betona gatavošanu.

Tilta celtniecības ģenerāluzņēmējs ir a/s "Dienvidu Tilts", kurā apvienojušās sešas vadošās Latvijas celtniecības kompānijas, kuras ir specializējušās tieši tiltu izbūves darbos un kuru speciālisti ir savas nozares eksperti ar ilgstošu darba pieredzi gan Latvijā, gan ārvalstīs. Tās ir: SIA "Skonto būve", a/s "Latvijas tilti", a/s "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts".

Dienvidu tilts ir vērienīgākais, sarežģītākais un lielākais šāda veida projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā. 2005.gada decembrī tika pabeigta visu desmit tilta balstu izbūve, ko apliecināja Rīgas domes parakstīts pieņemšanas un nodošanas akts.
 
Visi komentāri
 
201808. viesis 23.maijs 2006 9:26
0 0 Atbildēt

Pag, tas uzbiidiishanas aatrums 4 metri stundaa nav bik pa lielu? Tad jau visus 803 metrus vareetu uzbiidiit 201 stundaa.. Kaada akmentinja peec tad tam procesam paredzeets vilkties liidz pat naakamajam gadam??

201818. viesis 23.maijs 2006 9:48
0 0 Atbildēt

a kur bildes?

201819. viesis 23.maijs 2006 9:55
0 0 Atbildēt

Tak nevarēs montēt ar ātrumu 4m stundā,samotēs kādu gabaliņu,uzstums ar tādu ātrumu,atkal samontēs,ne jau nonstopā :)

201820. viesis 23.maijs 2006 9:56
0 0 Atbildēt

Ar taadu aatrumu tiltam meenesha laikaa jau bija jabuut uzbiidiitam :)

201837. viesis 23.maijs 2006 10:40
0 0 Atbildēt

Jā, tā lieta ir jābīda.... Jauki, ka viss notiek....

201843. viesis 23.maijs 2006 11:05
0 0 Atbildēt

Lai jau viņiem veicas ar to bīdīšnu! Nevar jau vien sagaidīt, k abūs gatavs un pirmie Ķekavieši iegāzīsies Rīgā! Dzirdat, kā mīņājas un drūzmējas pie ieejas Rīgā?

201847. viesis 23.maijs 2006 11:12
0 0 Atbildēt

Valmierietim. Ne jau pirmo reizi, ka no ātras bīdīšanas pārbīda vienkārši pāri! Tad atkal no otras puses jābīda atpakaļ. Ja nu atkal pa ātru? Ja steidzās, tā var bīdīt vairākas reizes un tad tie balsti nodilst tādi īsiņi, ka visa konstrukcija sanāk mazliet zem ūdens. Žiguļiem sadalītāju var aizliet ar Daugavas ūdeņiem, kājāmgājējiem arī būtu jābrien līdz potītem pa ūdeni.

201877. viesis 23.maijs 2006 13:29
0 0 Atbildēt

wow! :) Joku izlase saakusies.

201903. viesis 23.maijs 2006 17:35
0 0 Atbildēt

kaukaa baigi diivaini liekas, ka taas konstrukcija sver tikai 6700t, kaadas 4 normaalas mashiinas sver taadu svaru, prieksh taa tilta konstrukcijaam kaukaa par maz liekas, njemot veeraa kaada slodze taam konstrukcijaam buus jaanes, bet hvz, es jau neesu inženieris, varjaubuut ka taa ir jaabuut

201905. viesis 23.maijs 2006 18:31
0 0 Atbildēt

4 normālas mašīnas - 6700t :)

201907. viesis 23.maijs 2006 19:34
0 0 Atbildēt

Nu ta mašīnas 6700 tonnas kur tādu var dabūt man ar vaig:)))

201908. viesis 23.maijs 2006 19:42
0 0 Atbildēt

Jaaa, 201903. viesis 23.05.2006 17:35 bikinj izceelaas...

201918. viesis 23.maijs 2006 23:24
0 0 Atbildēt

A kaada maarrutka peec vajadziigs uudens no 136 m dziljuma??? Ar ko nav labs tas pats Daugavinjas maamulinjas uudentinjhs??

A man domaat, ka 4 auto sver 6700 kg nevis 6700 t :D

201919. viesis 23.maijs 2006 23:37
0 0 Atbildēt

intresanti, ko es taadu pateicu, jo ja 4 mashiinas sver 6700t ,tad katra atsevishkji sver 1675t, es neko daudz no mashīnām nezinu, bet man liekas ka tas ir taads normaals svars, un es neteicu ka viena mashiina sver 6700t, bet cjetras, iemaacies lasiit un intresanti ar ko es taa izceelos, iespeejams ka pateicu mulkjiibu ar to konstrukciju svaru, bet es jau nezinu kaa ir jaabuut, jo no inzjenierlietaam saprotu tik pat daudz kaa ruksis no baleta

201922. viesis 24.maijs 2006 0:25
0 0 Atbildēt

Ir tāda lieta kā mērvienības.

6700t = 6700 000kg

Nekādu sevišķu inženierlietu te nav :)

201925. viesis 24.maijs 2006 1:45
0 0 Atbildēt

:)))))))

1675t masiinai nav normaals svars :)

1675kg masiinai ir normaals svars

saproti 1t=1000kg

201926. viesis 24.maijs 2006 6:21
0 0 Atbildēt

njaa.... nebriiniiitos, ja 201919. viesis 23.05.2006. 23.37 buutu kaads augstskolas students!

Man nesen viens taads celtnieciibas (vai buuvniecibas) augstskolas maaceklis - 2. kursa maaceklis!!! pilnaa nopietniibaa striideejaas pretii, ka uudens sasalstot saraujas!!! Jo viss tachu, kam pazeminaas temperatuura, saraujas!!! UN taadi mums celtnieki buus naakotnee! Ar augstaako izgliitiibu!

P.S. A ko tagad skolaas, augstskolaas maaca? Man par t un kg un ledu maaciija jau kaadaa 5. klasee laikam!

201930. viesis 24.maijs 2006 9:51
0 0 Atbildēt

redz kaadreiz FHM bija tie lielie 500t vagjiishi

vadaa pa USA rancho NASA paliktniishus

201936. viesis 24.maijs 2006 11:48
0 0 Atbildēt

ui, tocnja taisniiba, sajaucos ar taam tonnām, kaukaaa smagi saputrojos, taadu stulbuma izpausmi es veel nekad nebiju paraadijis, lai gan matemaatika iet normaali, bet nekas ne jau man vienam taa gadaas, tad pareizi ir kaa raksataa mineets :)

201948. viesis 24.maijs 2006 13:26
0 0 Atbildēt

To viesis 201919 Jā tev gan traki:)))no inženierlietām neko daudz nezini,no mašīnām neko daudz nezini,no mērvienībām arī neko nezini,citu komentus uztver kā uzbraucienu tātad arī lasīt un izprast arī neko daudz nemāki:) lai tev veicas:)

201949. viesis 24.maijs 2006 13:57
0 0 Atbildēt

(finger)

201954. viesis 24.maijs 2006 18:18
0 0 Atbildēt

prieksh taa tilta konstrukcijaam kaukaa par maz liekas, njemot veeraa kaada slodze taam konstrukcijaam buus jaanes, bet hvz, es jau neesu inženieris, varjaubuut ka taa ir jaabuut

---

var redzēt,k ka tu pavisam noteikti neesi inženieris :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 3

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO)

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti