Vakar, 2006.gada 22.maijā, oficiāli atklāts viens no svarīgākajiem Rīgas Dienvidu tilta būvniecības posmiem – klātesot tilta celtniecības ģenerāluzņēmēja akciju sabiedrības "Dienvidu Tilts" un Rīgas Domes augstākajām amatpersonām, svinīgi uzsākts tilta laiduma konstrukciju uzbīdīšanas process, kas ir nākamais lielais etaps tilta būvniecībā pēc tilta balstu izveides.
Laiduma metāla konstrukcijas veidos Dienvidu tilta redzamo daļu virs Daugavas, bīdīšanas procesā nepilna gada laikā pakāpeniski savienojot abus Daugavas krastus.Tilta metāla konstrukcijas pakāpeniski tiek montētas un tagad sākas arī to bīdīšanas process pāri jau izbūvētajiem tilta balstiem no Krasta ielas uz pretējā Daugavas krasta pusi. Tilta laidumu metāla konstrukciju kopējais svars sasniegs 6700 tonnu un kopējais garums – 803 metrus. Konstrukciju uzbīdīšana tiks veikta ar ātrumu 4 metri stundā, un šo procesu paredzēts pabeigt 2007.gada aprīlī, kad tilta laiduma metāla konstrukcijas pilnībā savienos Daugavas labo un kreiso krastu.
Pēc tam uz tilta konstrukcijām tiks būvēta braucamā daļa, gājēju ietves, izvietotas margas un veikti visi citi nepieciešamie tilta celtniecības darbi, kuri, kā ziņots jau iepriekš, tiks pabeigti 2008. gada vasarā. A/s "Dienvidu Tilts" padomes priekšsēdētājs Guntis Rāvis: "Baltijas valstu šobrīd lielākā būvniecības objekta – Dienvidu tilta – celtniecībā ir sācies vēsturisks posms, kam pamazām varēs izsekot jebkurš interesents, vērojot Daugavas abu krastu savienošanos, kas iezīmēs rīdzinieku, visas Latvijas iedzīvotāju un viesu ilgi gaidītās un tik nepieciešamās Daugavas jaunās šķērsošanas vietas reālās aprises."
Tilta metāla kontrukcijas piegādā a/s "Voroņežstaļmost", kas ir viena no Krievijas Federācijas lielākajām un atzītākajām specializētajām tiltu metāla konstrukciju ražotnēm.
Vienlaikus Dienvidu tilta būvlaukumā sāk darboties arī a/s "BMGS" betona ražošanas rūpnīca "ELBA ESM60", kas apgādās ar betonu tilta būvniekus. Betona ražotnes jauda sasniedz 57 kubikmetrus betona stundā. Ražotnes darba automatizācija ļauj veikt vairākas darbības vienlaikus, tādēļ betona ražošanas laiks ir īsāks nekā parasti.
Tāpat rūpnīca ir aprīkota ar izejmateriālu glabātavām, kas ļauj uzglabāt 1000 kubikmetru betona ražošanai nepieciešamo sastāvdaļu. Savukārt ūdens betona gatavošanai tiek ņemts no artēziskā urbuma 136 metru dziļumā, kas nodrošina augstas kvalitātes betona gatavošanu.
Tilta celtniecības ģenerāluzņēmējs ir a/s "Dienvidu Tilts", kurā apvienojušās sešas vadošās Latvijas celtniecības kompānijas, kuras ir specializējušās tieši tiltu izbūves darbos un kuru speciālisti ir savas nozares eksperti ar ilgstošu darba pieredzi gan Latvijā, gan ārvalstīs. Tās ir: SIA "Skonto būve", a/s "Latvijas tilti", a/s "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts".
Dienvidu tilts ir vērienīgākais, sarežģītākais un lielākais šāda veida projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā. 2005.gada decembrī tika pabeigta visu desmit tilta balstu izbūve, ko apliecināja Rīgas domes parakstīts pieņemšanas un nodošanas akts.
Pag, tas uzbiidiishanas aatrums 4 metri stundaa nav bik pa lielu? Tad jau visus 803 metrus vareetu uzbiidiit 201 stundaa.. Kaada akmentinja peec tad tam procesam paredzeets vilkties liidz pat naakamajam gadam??