Divas nāves uz lielceļa... (+ foto) (+ atbilde) 154

 
10.jūlijs 2006 11:30

MG222: Vēlos padalīties savās pārdomās par to, cik tomēr bezatbildīgas ir mūsu valsts atbildīgās iestādes un amatpersonas, kam būtu jārūpējas par satiksmes drošību valstī.

Visai agrajā, vakardienas drēgnajā rītā braucu no Siguldas uz Rīgu, kad īsi pirms iebraukšanas Rīgā abās brauktuves pusēs pēkšņi ieraudzīju divas mirušas stirnas, kas acīmredzami bija notriektas... Skats bija briesmīgs un rīta pārdzīvojums stāvēja acīs visu dienu.











Jau sen biju aizdomājies par to, kāda loģika ir šeit uzstādīt tik augstu žogu uz sadalošās joslas? Cilvēkiem? Tie, kas zin - neies, bet tie, kas nezin par žoga esamību, neies tad, JA to REDZĒS! Ja arī cilvēks šo žogu tumsā nespēj pamanīt, tad par tā esamību viņš pārliecināsies tikai tad, kad līdz tam nokļūs! Un, ja viņš līdz tam nokļūst sveikā, tad atpakaļ atgriežoties var notikt tieši tas pats, kas ar šīm nabaga stirniņām..

Kāda loģika, žoga uzstādītāj-slepkava? Paskaties, kā tas notiek civilizētās eiropas valstīs, piemēram, Vācijā, kur nožogojumi tiek izmantoti gar abām ceļa pusēm, ar domu, lai neviena dzīva radība nevarētu nokļūt uz ceļa braucamās daļas. Aizbrauc uz Zviedriju vai Norvēģiju...

Savukārt Latvijā žogs tiek uzstādīts tā, lai nabaga dzīvnieciņš vienu un to pašu brauktuvi šķērsotu DIVAS REIZES, turp un atpakaļ! Šis ir kārtējais apliecinājums tam, ka, it kā, satiksmes drošībā ieguldītie līdzekļi - sevi nav attaisnojuši. Kas to zin, varbūt žoga otrā daļa rotā kādas villas teritoriju...

Un starp citu, Amatpersona, ir arī tāda ceļa zīme kā "Savvaļas dzīvnieki", kuru šad tad mēdz uzstādīt.

Neskatoties ne uz ko un ņemot vērā šo amatpersonu vienaldzību pret mūsu valstī notiekošo, šajā jomā, minētās fotogrāfijas tiks publicētas arī citu valstu portālos, lai rastu priekšstatu par to (idiotismu), kas notiek Latvijā!

Ar cieņu, cilvēks,
kam rūp drošība uz Latvijas ceļiem, MG222


iAuto pilnībā pievienojas MG222 veidoklim - žogs starp brauktuvēm ir nejēdzība. Šis raksts ir nosūtīts uz CSDD un Latvijas Valsts Ceļiem - gaidām komentārus.


Atbilde no Latvijas Valsts Ceļiem:

Atbildot uz Jūsu 2006. gada 6. jūnija jautājumu par žoga uzstādīšanas pamatojumu sadalošajā joslā uz autoceļa A2 Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža, informējam:

1. žogs sadalošajā joslā ir uzstādīts, lai mazaizsargātie satiksmes dalībnieki – gājēji, velosipēdisti – nešķērsotu ceļu tam neparedzētās vietās, bet gan izmantotu jaunuzcelto gājēju tiltiņu;

2. izvērtējot pēdējo trīs gadu statistiku par ceļu satiksmes negadījumiem, kuru iemesls ir dzīvnieka izskriešana uz ceļa brauktuves, uzbraukšana dzīvniekam sastāda ļoti nelielu daļu, apmēram 1,5%, no kopējā valstī notikušo ceļu satiksmes negadījumu skaita un šādos ceļu satiksmes negadījumos cietušo un bojā gājušo ir 0,2% no visiem cietušajiem un bojā gājušajiem. Salīdzinoši uzbraukums gājējiem dod vairāk kā 36% no ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušajiem. Pamatojoties uz iepriekš pieminēto, VAS „Latvijas Valsts ceļi” uzskata, ka galvenā prioritāte satiksmes drošības paaugstināšanā ir ceļu bīstamo vietu apgaismojuma, gājēju pāreju (arī divos līmeņos) un gājēju celiņu izveidošana un aprīkošana, kas varētu ievērojami samazināt satiksmes negadījumos cietušo un bojā gājušo skaitu.

3. ierobežota finansējuma apstākļos VAS „Latvijas Valsts ceļi” neredz iespējas par prioritāti izvirzīt speciāla nožogojuma izveidošanu bīstamākajos ceļa posmos, kur ceļu tuvumā ir iespēja meža dzīvnieku šķērsošana.

Ar cieņu,
VAS "Latvijas Valsts ceļi"
Satiksmes organizācijas pārvaldes
ceļu būvinženieris
Jānis Vasaraudzis
 
154 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
202831. viesis 6.jūnijs 2006 8:14
1 0 Atbildēt

Kāds ir pamatojums - žoga vajadzībai ceļa vidu ????

Ja norobežo, tad norobežo ceļa malas - a pie mums, kā jau pie mums ......

maxxim say !

202832. viesis 6.jūnijs 2006 8:19
1 0 Atbildēt

cilvēks nekad nav izcēlies ar spēju sadzīvot ar apkārtējo vidi - varbūt šīs problēmas aktualizācija palīdzēs mainīt situāciju - visu cieņu autoram!

202836. viesis 6.jūnijs 2006 8:39
1 0 Atbildēt

Nebaidieties, tūlīt nojauks restes un uzmūrēs mūri pa vidu, lai mušas arī sitas nost.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 9

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti