Koncerna PSA speciālisti izstrādājuši prototipu kompaktam furgonam ar hibrīddīzeļdzinēju. Modelim par pamatu ņemts pasažieru Citroen Berlingo Multispace. Šis ir jau trešais šāds koncepts – kompānija jau prezentējusi prototipus uz Citroen C4 un Peugeot 307 bāzes ar dīzeļ-elektromotoriem.

Prototipa galvenais spēka agregāts ir 1,6 litru dīzeļdzinējs, kas aprīkots ar turbīnu un interkūleri. To papildina 31 Zs elektrodzinējs ar griezes momentu 130 Nm. Pie nelieliem ātrumiem auto spēj pārvietoties tikai ar elektrodzinēja palīdzību, taupot dīzeļdegvielu. Bremzējot elektrodzinējs pilda ģeneratora lomu un lādē 288 voltu litija jonu akumulatora bateriju.
Pateicoties šādai shēmai furgons tērē aptuveni 3,5 litrus degvielas uz 100 km. Turklāt izmešu daudzums atmosfērā hibrīdam Citroen ir par 30% zemāks salīdzinājumā ar parastu dīzeļauto.
Pagaidām PSA auto ar dīzeļa hibrīdzinējiem ir tikai prototipu statusā. Par to sērijveida ražošanu kompānija pagaidām neziņo.
Arii labs
Amerikāņu kompānija "AFS Trinity Power Corporation" patentējusi hibrīdtehnoloģiju, kurai apzīmējums "ekstrēma" ir vairāk nekā piemērots.
"AFS Trinity" izstrādājums ļauj automobilim ar vienu galonu benzīna vai etanola veikt 250 jūdzes ceļa, kas saprotamās mērvienībās nozīmē, ka auto uz 106 kilometriem nobraukta ceļa vidēji patērē litru degvielas. Papildus tam, ja degvielas resursi pēkšņi beidzas, auto var turpināt ceļu (40 jūdzes jeb aptuveni 64 kilometri), lietojot mājās no 220V rozetes uzlādētajos akumulatoros uzkrāto enerģiju. Starp citu, ASV Satiksmes ministrija aprēķinājusi, ka vidējais statistiskais amerikānis dienā veic tieši 40 jūdzes, un tas nozīmē, ka, lietojot "AFS Trinity" automobili, degvielas uzpilde vispār zaudē savu aktualitāti.
Tehnoloģijas izstrādātāji arī norāda, ka tā ļaus būtiski samazināt tēriņus degvielas iegādei. Piemēram, ja saskaņā ar ministrijas oficiālajiem datiem amerikāņi nedēļā vidēji nobrauc 300 jūdzes un izdevumi degvielas iegādei standarta automobilim septiņu dienu periodā ir 48 dolāri, tad "AFS Trinity" lietotājs ar vienu degvielas uzpildes reizi varēs "nodzīvot" desmit nedēļas, bet tēriņi degvielas iegādei nesasniegs pat 8 dolārus. Vienīgi jāatzīmē, ka šādā gadījumā būs nepieciešams katru vakaru automobili pieslēgt elektrotīklam un uzlādēt akumulatorus.
"ASF Trinity" speciālisti pat izskaitļojuši, ka "ekstrēmais hibrīds" tā īpašniekam atmaksāsies ne tikai uz ikdienas tēriņu samazinājuma rēķina, bet arī salīdzinoši īsā laikā kompensēs salīdzinoši augsto cenu. "AFS Trinity" aprēķini liecina, ka piecu gadu laikā ietaupījumi var sasniegt 11 tūkstošus dolāru, savukārt desmit gadu laikā - 22 tūkstošus.
The Extreme Hybrid™ will be the first practical drive train for a Plug-in Hybrid Vehicle. Its two-part energy storage system combines a Lithium-ion battery pack with a bank of ultracapacitors. This “hybrid within a hybrid” energy storage system exploits the strengths of li-ion batteries (light weight and high energy density) and ultracapacitors (small size and high power density). Batteries alone, have high energy density but they must be greatly oversized in today’s hybrid vehicles to avoid deep discharges. Battery-only hybrids also require a powerful internal combustion engine for hill climbing and acceleration.
Adding ultracapacitors with their high power density and high cycle life allows the Extreme Hybrid™ Plug-in to achieve top speeds and rapid acceleration in electric-only mode equal to a conventional hybrid. The Extreme Hybrid™ design allows for a smaller internal combustion engine while preserving high vehicle performance. For a typical daily commute of 40 miles round trip, an Extreme Hybrid™ vehicle will not use its internal combustion engine at all.
afstrinity.com/extr-tech.html