Svētdien, 18. jūnijā pulksten 14:00 ar pasākumu Doma laukumā noslēdzās trīs nedēļu garā Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) rīkotā kampaņa bērniem par drošības jostu lietošanu – "Piesprādzē! Neriskē!".
Pasākuma centrālais notikums bija bērnu popgrupu konkurss, kurā bērnu ansambļi izpildīja Robja piesprādzēšanās dziesmiņu, kā arī savu koncerta programmu. Konkursā piedalījās sešas grupas: apvienotais kolektīvs "Momo" un "Palāsītes", "Knīpas un knauķi", kas iedziedājuši Robja dziesmu TV pārraidītajā akcijas klipā, "Mārītes", "Ildzēni", "Draem Team" un "Saulēniņi".Bērnu ansambļu uzstāšanos vērtēja žūrija: CSDD preses sekretārs Jānis Aizpors, LVT7 jauniešu raidījuma "SEMS" vadītājs Kaspars Mauriņš, viens no Robja krustēviem – Roberts Gobziņš – un kampaņas galvenais Robis.
Žūrija vērtēja kā bērnu vokālās prasmes, tā priekšnesumu kopumā un entuziasmu, ar kādu bērni uzstājās. Žūrijas lēmums šoreiz bija labvēlīgs visiem konkursa dalībniekiem: Robja draugu titulu saņēma visi mazie dziedātāji, taču titulu "Robja bērnu grupa 2006" ieguva apvienotais kolektīvs "Momo" un "Palāsītes".
Pēc bērnu konkursa uz skatuves kāpa pasākuma viesmākslinieki – bērnu deju grupa "Zelta Sietiņš", Dzintars Čīča, popgrupas "C-Stones" un "Prego" un īpaši šim pasākumam veidots muzikālais projekts "Robbie Band" – trīs Robji, kas izpildīja Robja piesprādzēšanos dziesmu un saņēma vislielākās skatītāju ovācijas. Pasākumu vadīja bērnu mīlulis Roļiks – TV3 raidījuma "Bērnu rīts" vadītājs.
Koncerta laikā bija apskatāma arī bērnu zīmējumu izstāde. Izstādē varēja aplūkot vairāk nekā 1000 labāko zīmējumu, kas tapuši Robja rīkotajos pasākumos Rīgas parkos un Latvijas pilsētās.
Visas dienas garumā Doma laukumā darbojās 10 Robji. Bērniem šī bija pēdējā iespēja piedalīties dažādās Robju rotaļās, kopīgi dziedāt Robja piesprādzēšanās dziesmu un salikt Robja puzli. Bērni visās Robju rotaļās piedalījās ar lielu prieku un atsaucību. "Hansa līzings Ceļu skolas" speciāli aprīkotajās automašīnās bērni varēja mācīties, kā pareizi jāpiesprādzējas. Vēl pēdējo reizi kampaņas laikā bērni varēja saņemt nelielu dāvaniņu – Robja rotaļlietu.
Kampaņa tika uzsākta šā gada 25. maijā. Tā norisinājās Rīgā un vēl sešās Latvijas pilsētās – Daugavpilī, Saldū, Talsos, Limbažos, Jelgavā un Ventspilī.
Kampaņas rīkošanai speciāli tika izvēlēts vasaras sākums, jo vasaras mēnešos – skolēnu brīvlaikā un atvaļinājumu laikā - ievērojami palielinās, pat trīskāršojas ceļu satiksmes negadījumu, kuros cieš bērni, skaits. Jau ziņots, ka šā gada I ceturksnī ievainoto bērnu - pasažieru skaits ir pieaudzis par 40%: no 29 (2005. gada I cet.) līdz 47 (2006. gada I cet.).
Bērnu un viņu vecāku interese un atsaucība kampaņas laikā bija ļoti liela. Kampaņas pirmajā nedēļā bērni, kuri piedalījās Robja rīkotajos pasākumos, vēl nezināja par kampaņu, tās simbolu Robi un viņa rotaļlietām, taču akcijas otrajā un trešajā nedēļā bērni Robi jau atpazina un speciāli nāca uz Robja pasākumiem, jo zināja, ka varēs saņemt rotaļlietu.
"Statoil" degvielas uzpildes stacijās tika rīkotas Robja patruļas, kuru laikā Robis ar palīgiem pārbaudīja, vai bērni automašīnās ir piesprādzēti un vai tiek lietots bērnu sēdeklītis vai paliktnis. Kampaņas laikā "Statoil" stacijās pārbaudītajās automašīnās vairāk nekā 80% gadījumu bērni bija lietojuši drošības jostas. Situāciju var izskaidrot ar to, ka Robja patruļas presē bija izziņotas jau iepriekš un daudzi vecāki jau zināja, ka kampaņas laikā "Statoil" stacijās bērniem, kuri būs piesprādzējušies, tiks dāvinātas Robja rotaļlietas.
Līdzīga situācija tika novērota arī iepirkšanās centru "Mols", "Alfa" un "Spice" autostāvvietās, kur nedēļas nogalēs patrulēja Robja komandas. Gan autostāvvietās, gan "Statoil" stacijās tika novērots, ka daudzos gadījumos netiek lietoti bērnu sēdeklīši vai trūkst paliktņa. Bieži vien bērni bija piesprādzēti nepareizi, drošības jostai skarot bērna kaklu, kas avārijas gadījumā var radīt traumas. Šajos gadījumos vecāki saņēma pamācošu bukletu, kurā uzskatāmi izskaidrots, kā pareizi jālieto drošības jostas un sēdeklīši.
Kampaņas laikā bērni bija iemīlējuši gan Bruņnesi Robi, gan viņa dāvinātās rotaļlietas. Bērni bija iemācījušies gan Robja dziesmiņu, kas skanēja TV klipā, gan Robja deju. Vairākkārt no bērnu vecākiem nācās dzirdēt, ka tieši Robis bijis tas, kurš spējis pārliecināt bērnus, ka jāsprādzējas. Līdz kampaņai vecāki nekādi nebija varējuši bērniem iemācīt, ka automašīnā ir jāpiesprādzējas.
Kampaņas galvenā mērķauditorija bija 4-8 gadus veci bērni – automašīnu pasažieri. Ar kampaņu tās rīkotāji vēlējās uzrunāt daudz plašāku sabiedrības daļu – bērnu vecākus un ikvienu ceļu satiksmes dalībnieku.
Kampaņas mērķis bija palielināt drošības jostu lietotāju skaitu un samazināt ceļu satiksmes negadījumos ievainoto un bojā gājušo skaitu. Ar kampaņu tās rīkotāji vēlējās mainīt bērnu, viņu vecāku un citu auto vadītāju attieksmi un panākt, lai drošības jostas obligāti lietotu gan auto vadītāji, gan pasažieri visos transportlīdzekļos.
Kampaņa tika veidota vienkāršā un bērniem saprotamā valodā, lai tā uzrunātu bērnus un paliktu viņiem atmiņā. Kampaņas radošā risinājuma autors – reklāmas aģentūra "Creative Media Services", izpētot bērnu psiholoģiju, uztveri un intereses, par kampaņas vadmotīvu bija izvēlējies bērnu draugu – rotaļlietu Bruņnesi Robi. Ar rotaļu, speciālas piesprādzēšanās dziesmas un dejas palīdzību kampaņas simbols – Bruņnesis Robis – stāstīja bērniem, cik svarīgi ir automašīnās piesprādzēties un kā to pareizi darīt.
Kampaņa ietvēra dažādas bērniem un viņu vecākiem paredzētas aktivitātes: Valsts policijas un Robja kopīgos reidus uz Latvijas autoceļiem, Robja patruļas "Statoil" degvielas uzpildes stacijās un iepirkšanās centru stāvlaukumos, Robja un viņa palīgu rotaļas parkos un autodromos.
Kampaņu rīkoja CSDD sadarbībā ar Satiksmes ministriju, Iekšlietu ministriju un Valsts policiju. Kampaņa tika finansēta no OCTA līdzekļiem, to atbalstīja Eiropas Komisija, kā arī uzņēmumi "Latvija Statoil" un "Hansa Līzings".
Klip klap sprādzējies!