11 gadus pēc savas debijas un aptuveni 1,3 miljoniem saražotiem automobiļiem Eiropas tirgus līderis mikroautobusu segmentā Mercedes-Benz Sprinter ir ieguvis pēcnācēju.
• Jūnija beigās SIA Domenikss uzsāk jaunā Mercedes-Benz Sprinter tirdzniecību Auto tirdzniecības centrā, Krasta ielā 34• Jaunais Sprinter - daudzpusīgs, jaudīgs, drošs un komfortabls
• Vēl nebijusi bāzes modeļu daudzveidība un modernākie dīzeļdzinēji
Jaunā Sprinter izveidē DaimlerChrysler AG ir investējis aptuveni 1,8 miljardus eiro, veicot neskaitāmus jauninājumus un uzlabojumus.

Sprinter iesāk jaunu ēru ar dizainu, kas apvieno emocionālos un racionālos aspektus, un perfekti veic savas funkcijas. Emocionāli un dinamiski veidotais Sprinter pārņēmis Mercedes-Benz zīmola raksturīgos elementus, piemēram, lukturi un priekšējais režģis, un apvieno tos ar mikroautobusam būtiskajām funkcionālajām vajadzībām. Dinamiskā sānu līnija, ar reljefa formām harmonizējoši aizmugurējie lukturi un lejasdaļā izvirzītā aizmugure ir tipiskas Mercedes-Benz iezīmes, taču jaunajā automobilī tās ir izceltas oriģinālā veidā.
Nebijusi bāzes modeļu daudzveidība
Runājot par jauno Sprinter, noteikti jāpiemin daudzveidība: ir pieejamas aptuveni 1000 versijas ar dažādām riteņu bāzēm, garumiem, masām, uzbūves veidiem, motoru un pārnesuma kārbu konfigurācijām. Piemēram, Sprinter ir pieejams ar trīs dažādām riteņu bāzēm (3250/3665/4325 mm), četrām garuma versijām no 5243 līdz 7343 mm un ar iespēju izvēlēties parasto jumtu, augsto jumtu vai superaugsto jumtu. Ar 3 - 5 tonnu pilno masu Sprinter aptver visus nozīmīgākos segmentus savā klasē.
Produkta variācijas ir plašas un visaptverošas – furgons vien tiek piedāvāts ar ļoti dažādu kravas tilpumu sākot no 7 līdz pat 17m³. Ne tikai variāciju skaits ir rekordliels, jaunais Sprinter sasniedz labākos rādītāju savā segmentā arī ar iekraušanas vietas platumu - 1300mm lielajām bīdāmajām durvīm un līdz pat 1350 mm starp riteņu arkām standarta riteņu izpildījumā, kas ļauj brīvi tajā iekraut Eiro paletes.
Bāzes aprīkojuma ziņā jaunais Sprinter ir savas klases etalons – tas aprīkots ar elektriski bīdāmiem logiem un centrālo atslēgu ar tālvadību, gaisa drošības spilveniem vadītājam, sešu pakāpju pārnesumkārbu, platleņķa spoguļiem un adaptīvo ESP®. Sprinter izceļas arī ar augstvērtīgiem apdares materiāliem, savukārt, jaunizstrādātie sēdekļi ar bezpakāpju regulēšanas iespējām vadītājam piedāvā ķermenim pieguļošu formu un labu atbalstu.
Gaismas un redzamība augstākajā līmenī
Bāzes modeļos iebūvētie palielinātas jaudas halogēnie lukturi nodrošina ļoti labu apgaismojumu. Tajos integrētās sānu gaismas ir jauns un būtisks drošības elements jaunajā automobilī. Jauna gaismas tehnoloģijas dimensija mikroautobusos ir papildus aprīkojumā pieejamie biksenona lukturi. Tie vienlaicīgi ir apvienoti ar statisko pagriezienu un līkumu gaismu.
Modernākie dīzeļdzinēji: jaudīgi un ekoloģiski
Jaunais Sprinter savā segmentā sasniedzis jaunas motorizācijas virsotnes. Bāzes aprīkojumā ietilpst CDI turbodīzeļa dzinējs OM 646 ar četriem cilindriem un 2,148 cm3 tilpumu un četrām jaudas pakāpēm no 65 kW (88 Zs) līdz 110 kW (150 Zs). Šo dzinēju galvenā priekšrocība ir zems griezes moments un degvielas ekonomija.
Jaudīgākais dīzeļdzinējs ir OM 642 V6 ar 3,0 litru tilpumu, 135 kW (184 Zs) jaudu un 400 Nm lielu maksimālo griezes momentu. Ja četru cilindru dzinēji jau ir zināmi, tad V6 ar alumīnija bloku, izlīdzinātājvārsptu un divām augšā novietotajām sadales vārpstām sasniedz vēl labākus rezultātus. Visi dīzeļdzinēji atbilst Euro 4 normai jeb EU 4/III, un sērijveidā tiek aprīkoti ar izplūdes gāzu filtru.
Adaptīvais ESP® ar paplašinātām funkcijām
Visos modeļos, ieskaitot šasijas, bāzes aprīkojumā ietilpst jaunākās paaudzes stabilitātes programma – adaptīvais ESP®. Paralēli jau zināmajām šīs sistēmas funkcijām, jaunajā versijā tai ir arī masas un smaguma punkta noteikšanas funkcija. Ar šo un ar citiem jauninājumiem adaptīvais ESP® kritiskās situācijās reaģē vēl mērķtiecīgāk. Papildus iespējams izvēlēties arī braukšanas uzsākšanas asistentu AAS, kas novērš atpakaļ ripošanu pie bremžu un akseleratora pedāļa maiņas, braucot kalnā. Darba bremžu atlaišanas brīdī braukšanas uzsākšanas asistents AAS līdz pat 2 sekundēm uztur bremžu spiedienu un atvieglo uzbraukšanu kalnā.
Pasīvā drošība un kravas nostiprināšana augstā līmenī
Pasīvā drošība ir viena no Mercedes-Benz pamatvērtībām un Sprinter nav izņēmums šajā ziņā, līdz ar jaunā modeļa ieviešanu tā tiek vēlreiz uzlabota. Katra sēdvieta tagad tiek aprīkota ar trīspunktu drošības jostām un regulējamiem galvas balstiem, kā arī jostu spriegotājiem. Automobiļa vadītāja un blakussēdētāja vietai papildus ir integrēti jostu spriegotāji. Vadītāja priekšējais drošības spilvens ir ietverts bāzes aprīkojumā, pēc izvēles automobili iespējams aprīkot ar blakussēdētāja drošības spilvenu, krūškurvja un sānu aizkaru tipa drošības spilveniem.
Jaunā Mercedes-Benz Sprinter cena SIA Domenikss Auto tirdzniecības centrā sākot no 15 115,00 LVL (ieskaitot PVN)
Izskatās jau cmuki (tikai mazuliet atgādina krievu Gazeli :) )
Un jācer, ka būs kvalitatīvāki par "jaunajiem" Vito...