Fakti par Audi vēsturisko uzvaru Le Mans 7

 
30.jūnijs 2006 0:01

Šīs bija 74. Le Mans sacīkstes, pirmo reizi tās notika 1923.gadā. Sacīkstēs uzvarēja auto ar numuru 8, kas 24 stundās veica 380 apļus – par vienu apli vairāk nekā iepriekšējais šīs trases rekordists 2004. gadā.

380 apļi ir ekvivalenti 5187 kilometriem, kas ir gandrīz tik pat, cik kopējā Formula 1 sacīkšu distance visas sezonas garumā.

Le Mans nedēļā, ieskaitot kvalifikāciju, iesildīšanos un sagatavošanās apļus pirms sacīkstēm, uzvarējušā auto dzinēja sniegums bija pārliecinošs visu 469 veikto trases apļu garumā (6402 km) – tas ir lielisks rādītājs jaunajam spēka agregātam, kam ir alumīnija cilindru bloks.



Uzvarējušā auto vidējais ātrums sacīkšu laikā bija 215,409 km/h.

Pateicoties ekonomiskajam Audi V12 TDI dzinējam, Audi pilotiem bija jāapstājas tikai ik pēc 14 apļiem, lai uzpildītu degvielu. Uzvarējušais auto uz 100 kilometriem patērēja aptuveni 41 litru Shell V-Power Diesel degvielas. Sporta auto ar vairāk kā 650 ZS jaudīgu dzinēju, kam griezes moments ir virs 1100 Nm, tas ir ļoti zems degvielas patēriņa rādītājs. 
 
Sacīkšu beigās Audi piloti pat veica 16 apļus ar vienu degvielas uzpildi. Pirmais, kam tas izdevās, bija Toms Kristensens.

Uzvarētājam sacensību laikā (24:04:47.325 h) pavisam bija nepieciešamas tikai 27 pit stop apstāšanās.
 
Audi R10 TDI, kas sacīkstēs uzvarēja, kopumā visu sacīkšu laikā pavadīja pit stop mazāk nekā 30 minūtes.
 
Triumfējušā Audi R10 TDI šasijas numurs ir 102. Tas ir tas pats auto, ar kuru Franks Biela, Emanuels Pirro un Marko Verners martā piedalījās 12 stundu sacīkstēs Sebringā.

Toms Kristensens ātrākā apļa laiku uzstādīja sacīkšu piektajā stundā - (65.aplis) 3min 31,211sek. Tas nozīmē, ka apļa vidējais ātrums ir bijis 232,658 km/h. Tomēr tas bija gandrīz sekundi lēnāk par ātrāko apli kvalifikācijā.
 
Dindo Kapello izcīnīja pole position ar apļa laiku 3 min 30,466sek (vidējais ātrums 233,482 km/h). Itālim šis bija trešais pole position Le Mans.

Bija pagājušas tieši 200 dienas kopš jaunā Audi R10 TDI pirmizrādes 29.novembrī Misano (Itālija) līdz startam Le Mans sacīkstēs.

Audi Sport komanda pirms starta Le Mans ar jauno Audi R10 TDI veica 30 000 testa kilometrus. V12 TDI tika darbināts vēl papildus 1500 stundas dzinēja dinamometrā.
 
Audi komanda, tajā skaitā arī Autosporta departamenta vadītājs Dr. Volfgangs Ullrihs, palika nomodā visu sacīkšu laiku. Kad svētdien plkst.17:00 dalībnieki finišēja, viņi jau bija nomodā 34 stundas.
 
97 Audi Sport Team Joest darbinieki bija iesaistīti komandas darbā Le Mans sacīkšu laikā.
 
Audi Le Mans ir startējis tikai 8 reizes, tomēr ar sešām uzvarām šobrīd ieņem ceturto vietu visu laiku veiksmīgāko Le Mans dalībnieku sarakstā.

Reinholda Joesta komanda svinēja savu astoto uzvaru, tādejādi apliecinot sevi kā panākumiem bagātāko komandu Le Mans 24 stundu sacīkšu vēsturē. 

Frenkam Bielam un Emanuelam Pirro šī bija ceturtā uzvara Le Mans. Tikai Tomam Kristensenam (septiņas), Dzekijam Iksam (sešas) un Derekam Bellam (piecas) ir vairāk uzvaras. Marko Verneram šī bija otrā Le Mans uzvara pēc kārtas.

Tikai ceturto reizi Le Mans vēsturē uzvarēja auto ar numuru 8.
 
Visi komentāri
 
205454. viesis 30.jūnijs 2006 9:32
0 0 Atbildēt

jāuzlīmē savam auģikam zem burtiem TDI uzrakstu "power" :)

205457. viesis 30.jūnijs 2006 10:34
0 0 Atbildēt

cistiiraakaa audi reklaama

205467. viesis 30.jūnijs 2006 12:19
0 0 Atbildēt

mth:

diivains esi - jebkruas saciikstes muusdienas principaa ir reklaama, un reklaamas pikjis. Ja taa visa nav tad nav nekadu saciikshu.

205508. viesis 30.jūnijs 2006 14:19
0 0 Atbildēt

mth:

Šumahera uzvaras ir viena vienīga Ferrari reklāma :((((

205554. viesis 30.jūnijs 2006 21:00
0 0 Atbildēt

Dīzeļiem pieder ne tikai nākotne, bet jau tagatne ;)

205567. viesis 1.jūlijs 2006 9:55
0 0 Atbildēt

ari gribu ekonomisku autiņu - 41 uz 100, citādi manējais ir baigais lops.

205591. viesis 2.jūlijs 2006 18:48
0 0 Atbildēt

viss jau labi, bet peedeejais fakts tas veertiigaakais :)))

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti