«Rugāju kausu» izcīna Jānis Naglis 1

 
17.jūlijs 2006 9:06

Sestdien, 13. jūlijā Balvu rajonā, Rugāju pagasta Medņos notikušajā Latvijas rallijreidu čempionāta 6. posmā „Rugāju kauss” uzvaru absolūtajā vērtējumā un apvienotajā T1 (FIA ieskaites grupa), R1 un N grupā izcīnīja komandas „RE Autoklubs” ekipāža Jānis Naglis/Jānis Naglis.

Savukārt nacionālās ieskaites grupā N1 par „Rugāju kausa” izcīņas uzvarētājiem kļuva alūksniešu Raivja un Daiņa Zeltiņu ekipāža no komandas „Venta kross”.



Sacensību pirmajā braucienā čempionāta līderis Jānis Naglis, kuram blakām līdzbraucēja krēslā šoreiz atradās nevis ierastais stūrmanis Agris Pētersons, bet gan vecākais dēls Jānis, veiksmīgi izmantoja pirmās starta pozīcijas priekšrocības. Kamēr ar „OSCar” startējošie bīstamākie sāncenši Igors Skoks/Agris Piķis tika garām priekšā startējušajām N1 grupa ekipāžām, Jāņu Nagļu ekipāža ar T1 grupas „Mitsubishi Pajero” paspēja veikt atrāvienu, kas izrādījās grūti likvidējams. Abas ātrākās ekipāžās atvēlētajā laikā paspēja nobraukt sešus apļus, taču „RE Autoklubs” braucējiem bija vairāk nekā minūtes pārsvars.



Vienādu apļu skaitu ar līderiem veica arī pati ātrākā N1 grupas ekipāža Raivis Zeltiņš/Dainis Zeltiņš. Mājinieks Jānis Auziņš pārī ar Jāni Ļūmani sasniedza ceturto labāko laiku absolūti un otro N1 grupā, taču viņiem izdevās veikt tikai piecus apļus. Labāko sešniekā ar pieciem apļiem ierindojās vēl divas N1 ekipāžas Andris Feldmanis/Rolands Slavinskis un Andris Gailis/Kaspars Rullis.



Otrajā braucienā cīņa starp abām sacensību favorītekipāžām noritēja no līdzvērtīgākām pozīcijām, jo Igors Skoks startēja tūlīt aiz Jāņa Nagļa. Mazliet ātrāks tik un tā bija Naglis, taču viņa ekipāžai tika piespriesta viena soda minūte, kamdēļ uzvaru otrajā braucienā guva Skoka ekipāža. Pirms izšķirošā trešā brauciena abas ekipāžas šķīra vairs tikai 40 sekundes. Trešo labāko laiku absolūti un pirmo N1 grupas vērtējumā atkal sasniedza Raivis un Dainis Zeltiņi, taču šoreiz viņiem neizdevās veikt vairāk apļus, nekā pārējiem grupas konkurentiem. Brauciena sākumā ātrāki nekā Zeltiņu ekipāža bija Jānis Auziņš/Jānis Ļūmanis, taču ceturtajā aplī salūza viņu auto stūres pirksts un cīņu nācās pārtraukt. Labu ātrumu nodemonstrēja Aldis Vilcāns/Māris Masteiko, kuri sasniedza otro laiku N1 grupā un izvirzījās otrajā vietā arī divu braucienu summā. Ātrāko braucēju sešinieku otrajā braucienā noslēdza N1 grupas ekipāžas Andris Feldmanis/Rolands Slavinskis un Guntars Laugalis/Māris Deklaus.

Trešā brauciena pirmajos apļos Igors Skoks vēl mēģināja cīnīties par iespēju gūt uzvaru, taču otrajā daļā īsta cīņa faktiski vairs nenotika. Jānis Naglis turpināja braukt ļoti pārliecinoši, tādējādi nedodams sāncensim ne mazākās cerības uz iespēju lauzt notikumu gaitu. Rezultātā Jāņu Nagļu ekipāža trešajā braucienā vienīgā veica sešus apļus, bet Igors Skoks/Agris Piķis vairs tikai piecus.

Tikmēr dramatiski notikumi risinājās N1 grupas dalībnieku vidū. Sacensību līderu Zeltiņu automobilis brauciena pirmajos apļos palika tikai ar pakaļējā tilta piedziņu, un vairs nespēja braukt ātri. Turklāt piektajā aplī asā pagriezienā viņu „Mitsubishi Pajero” pakārās uz vēdera dziļās risēs un saskaņā ar noteikumiem brauciens Zeltiņiem bija beidzies. Tikmēr skatītāju ovāciju pavadītie Jānis Auziņš/Jānis Ļūmanis bija ātrākie aiz abām spēcīgākajām T1 grupas ekipāžām. Ātrāko braucēju pirmajā sešiniekā trešajā braucienā ierindojās vēl arī Andris Feldmanis/Rolands Slavinskis, Ivans Bergmanis/Nikolajs Maestrovičs un Guntars Laugalis/Māris Deklaus.
„Rugāju kausa” kopvērtējumā pirmās divas vietas izcīnīja T1 grupas ekipāžas Jānis Naglis/Jānis Naglis un Igors Skoks/Igors Skoks, bet trešajā vietā šinī ieskaites grupā ierindojās Aivars Ice/Arnis Krauklis. Trešo vietu absolūti un pirmo N1 grupas vērtējumā, neskatoties uz problēmām trešajā braucienā, tomēr saglabāja Raivis Zeltiņš/Dainis Zeltiņš, bet otro un trešo vietu N1 grupā ieņēma attiecīgi Andris Feldmanis/Rolands Slavinskis un Guntars Laugalis/Māris Deklaus.

Līdz rallijreidu čempionāta beigām ir atlikuši tikai divi posmi, un absolūtajā vērtējumā pilotiem faktiski vairs nepārspējams ir Jānis Naglis seniors. Turpretim cīņa par uzvaru N1 grupā, šķiet, ritēs līdz pat pēdējam posmam.

Ainārs Zariņš,
LAF Cross Country komisijas
preses sekretārs

 
Visi komentāri
 
206473. viesis 17.jūlijs 2006 18:06
0 0 Atbildēt

interesanti, cik dienas tad šis nebija dzinis ?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti