Auto ražotāji un tirgotāji dod priekšroku TV reklāmai

 
18.jūlijs 2006 0:00

Otra lielākā reklāmdevēju kategorija pasaulē – auto ražotāji un tirgotāji visvairāk reklāmai paredzēto līdzekļu tērē reklāmai televīzijā. 2005. gadā auto nozares reklāmdevēji reklāmai tērēja 41,4 miljardus ASV dolāru, no tiem 19,2 miljardi investēti reklāmā televīzijā, liecina „ZenithOptimedia” pētījuma dati.

Piecas pasaules lielākās reklāmdevēju kategorijas ir mazumtirdzniecība, auto, telekomunikācijas, medicīna un finanses. Auto ražotāji un tirgotāji kā otra lielākā reklāmdevēju kategorija (2001. gadā – 31,6 miljardi ASV dolāru, 2005. gadā – 41,4 miljardi ASV dolāru) pēdējo piecu gadu laikā visvairāk līdzekļu tērēja reklāmai televīzijā, liecina „ZenithOptimedia” dati.

Kopumā auto nozares reklāmdevēji pasaulē reklāmai medijos 2005. gadā izlietojuši:
- 19,2 miljardus ASV dolāru reklāmai televīzijā;
- 12,5 miljardus ASV dolāru reklāmai laikrakstos;
- 5,1 miljardu ASV dolāru reklāmai žurnālos;
- 2,2 miljardus ASV dolāru reklāmai radio;
- 1,5 miljardus ASV dolāru vides reklāmai;
- 0,7 miljardus ASV dolāru reklāmai internetā;
- 0,1 miljardu ASV dolāru reklāmai kinoteātros.

Atsevišķus reklāmdevējus varētu uztraukt televīzijas auditoriju fragmentācija, ko izraisījusi digitālās TV izplatība, un skatītāju izvairīšanās no reklāmas, ko sekmē analogo un digitālo video atskaņotāju izplatība, secināts „ZenithOptimedia” pētījumā. Tomēr kopumā lielākās reklāmas kategorijas parādījušas uzticību televīzijas reklāmas neapsīkstošajam spēkam.

Auto nozares un citu pasaules lielāko reklāmdevēju kategoriju uzticība reklāmai televīzijā ļaus televīzijas reklāmas tirgum pasaulē šogad pieaugt no 147,8 miljardiem ASV dolāru 2005. gadā līdz 156,0 miljardiem šogad, prognozē „ZenithOptimedia” pētījums. Savukārt pasaules kopējais reklāmas tirgus 2006. gadā pieaugs par 6,1%, sasniedzot 431,1 miljardu ASV dolāru apjomu, liecina pētījums. Kopējie pasaules reklāmas tirgus apjomi tiek rēķināti dominējošajiem medijiem: laikraksti, žurnāli, televīzija, radio, kinoteātri, vides reklāmas stendi un internets.

Mediju aģentūra „ZenithOptimedia” ar 170 birojiem 65 valstīs ir viens no pasaules līderiem mediju plānošanas jomā. Aģentūra visā pasaulē veic reklāmas tirgus un investīciju pētījumus. „ZenithOptimedia” darbu Latvijā uzsāka 2005. gada decembrī.

Informāciju sagatavoja mediju aģentūra „ZenithOptimedia”.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti