Auto ražotāji un tirgotāji dod priekšroku TV reklāmai

18.jūlijs 2006 0:00

Otra lielākā reklāmdevēju kategorija pasaulē – auto ražotāji un tirgotāji visvairāk reklāmai paredzēto līdzekļu tērē reklāmai televīzijā. 2005. gadā auto nozares reklāmdevēji reklāmai tērēja 41,4 miljardus ASV dolāru, no tiem 19,2 miljardi investēti reklāmā televīzijā, liecina „ZenithOptimedia” pētījuma dati.

Piecas pasaules lielākās reklāmdevēju kategorijas ir mazumtirdzniecība, auto, telekomunikācijas, medicīna un finanses. Auto ražotāji un tirgotāji kā otra lielākā reklāmdevēju kategorija (2001. gadā – 31,6 miljardi ASV dolāru, 2005. gadā – 41,4 miljardi ASV dolāru) pēdējo piecu gadu laikā visvairāk līdzekļu tērēja reklāmai televīzijā, liecina „ZenithOptimedia” dati.

Kopumā auto nozares reklāmdevēji pasaulē reklāmai medijos 2005. gadā izlietojuši:
- 19,2 miljardus ASV dolāru reklāmai televīzijā;
- 12,5 miljardus ASV dolāru reklāmai laikrakstos;
- 5,1 miljardu ASV dolāru reklāmai žurnālos;
- 2,2 miljardus ASV dolāru reklāmai radio;
- 1,5 miljardus ASV dolāru vides reklāmai;
- 0,7 miljardus ASV dolāru reklāmai internetā;
- 0,1 miljardu ASV dolāru reklāmai kinoteātros.

Atsevišķus reklāmdevējus varētu uztraukt televīzijas auditoriju fragmentācija, ko izraisījusi digitālās TV izplatība, un skatītāju izvairīšanās no reklāmas, ko sekmē analogo un digitālo video atskaņotāju izplatība, secināts „ZenithOptimedia” pētījumā. Tomēr kopumā lielākās reklāmas kategorijas parādījušas uzticību televīzijas reklāmas neapsīkstošajam spēkam.

Auto nozares un citu pasaules lielāko reklāmdevēju kategoriju uzticība reklāmai televīzijā ļaus televīzijas reklāmas tirgum pasaulē šogad pieaugt no 147,8 miljardiem ASV dolāru 2005. gadā līdz 156,0 miljardiem šogad, prognozē „ZenithOptimedia” pētījums. Savukārt pasaules kopējais reklāmas tirgus 2006. gadā pieaugs par 6,1%, sasniedzot 431,1 miljardu ASV dolāru apjomu, liecina pētījums. Kopējie pasaules reklāmas tirgus apjomi tiek rēķināti dominējošajiem medijiem: laikraksti, žurnāli, televīzija, radio, kinoteātri, vides reklāmas stendi un internets.

Mediju aģentūra „ZenithOptimedia” ar 170 birojiem 65 valstīs ir viens no pasaules līderiem mediju plānošanas jomā. Aģentūra visā pasaulē veic reklāmas tirgus un investīciju pētījumus. „ZenithOptimedia” darbu Latvijā uzsāka 2005. gada decembrī.

Informāciju sagatavoja mediju aģentūra „ZenithOptimedia”.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pārdod Bugatti Veyron kopiju (+ FOTO) 3

Kādā ASV automobiļu tirdzniecības portālā ievietots sludinājums, kurā īpašnieks piedāvā 2012.gada Bugatti Veyron kopiju, prasot par to 125 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.3 jau ir, ID.4 ieradīsies pavasarī (+ FOTO) 2

Vācu Autobild.de uzzinājis, kas būs nākošais Volkswagen pilnībā elektriskais modelis un, kad tas ieradīsies. Lasīt vairāk

 

Brabus īpašie piedāvājumi – grīdas paklājiņi par 2000, sēdekļi par 35 000 eiro (+ FOTO) 3

Frankfurtes autoizstādē vācu Brabus ir plaši pārstāvēts, tostarp ar īpaši dārgām ekstrām, kas “pieri liks saraukt” pat arābu šeihiem. Lasīt vairāk

 

Jānis Skutelis par elektrisko skūteru krīzi (+ VIDEO) 7

Ja teiksim vēl pavasarī tu biji ārkārtīgi stilīgs, jo tu brauci ar to elektro skūteri pa ielām. Nu tagad tu esi vienkārši kretīns, kas brauc pa ielām," tā Janis Skutelis izsakās par elektrisko skūteru krīzi un piedāvā tai risinājumu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti