Obligātās autovadītāju civiltiesiskās apdrošināšanas jeb OCTA cenu diferencēšana pēc dažādiem kritērijiem ir svarīga – tā uzskata 83% BTA apdrošināšanas akciju sabiedrības aptaujāto autoīpašnieku.
Arī citi apdrošināšanas nozares spēlētāji plāno ieviest līdzīgus cenu sadalījuma principus, sekojot BTA piemēram, kura jau 2 gadus klientiem piedāvā OCTA cenu diferencēšanas sistēmu.Patlaban BTA ir vienīgā apdrošināšanas kompānija, kas saviem klientiem jau vairāk kā divus gadus piedāvā pašu izstrādāto OCTA cenu diferencēšanas sistēmu pēc dažādiem kritērijiem – lai nodrošinātu saviem klientiem taisnīgākus un reāliem faktoriem atbilstošus OCTA tarifus. Individuāla cena tiek noteikta pēc dažādiem kritērijiem – mašīnas lietošanas un reģistrācijas teritorijas, auto un īpašnieka vecuma. Savā atlaižu sistēmā BTA integrēja arī vienotās Bonus–Malus sistēmas principus: īpašas atlaides autovadītājiem, kuriem ir pozitīva braukšanas vēsture.
„BTA patlaban ir vienīgā apdrošināšanas kompānija, kam ir tik daudz precīzu parametru OCTA polises prēmijas noteikšanai – tas ļauj katram klientam noteikt unikālu cenu,” saka BTA viceprezidente Jeļena Alfejeva. „Gan aptaujas rezultāti, gan citu tirgus dalībnieku gatavošanās jau drīzumā ieviest līdzīgu OCTA cenu diferencēšanas sistēmu apliecina, ka šāda sistēma ir vajadzīga”.
Kā uzrāda aptauja, par svarīgāko cenu noteikšanas kritēriju autoīpašnieki uzskata teritoriālo (Eiropa vai Latvija) – kopā 51%, savukārt 23% autovadītāju būtiskākais kritērijs ir auto vecums. 12% par svarīgu kritēriju atzīst sadalījumu pēc īpašnieka vecuma, bet pa 2% par svarīgākajiem atzina kritērijus „Rīga vai reģions” un auto svars/auto tips.

Patlaban 34% Latvijas automašīnu ir BTA AAS OCTA apdrošināšana. Turklāt statistika liecina, ka reģionos BTA OCTA produkts ir vēl ievērojami populārāks: atsevišķās vietās kā Limbaži, Saldus, Madona, Tukums un Bauska BTA OCTA polišu īpatsvars ir virs 40%. Šāda popularitāte izskaidrojama ar to, ka BTA cenu diferencēšanas sistēmā ir arī kritērijs – auto īpašnieka vai turētāja pieraksta vieta, savukārt rajonos automašīnas netiek izmantotas tik intensīvi kā lielajās pilsētās, turklāt avāriju statistika rajonos ir krietni labāka nekā lielajās pilsētās.
nesapratu... kas par meliem ???? bta sho pasniedz kaa BAIGO SENSAACIJU ????????
cik man zinaams, If un Balta jau sen piedaavaa bonus-mauls (lasi - peec dahzaadiem kriteerijiem diferenceetus tarifus)