Kompānija Honda izplatījusi pirmās oficiālās zinas par savu jaunās paaudzes ekstremālo hečbeku Honda Civic Type-R. Auto starptautiskā debija ieplānota Parīzē, kas norisināsies šoruden, bet pārdošana sāksies nakamā gada pirmajā ceturksnī.

Jaunais Type-R būvēts uz Honda Civic Type-S trīsdurvju versijas bāzes, bet atšķiras ar agresīvāku virsbūves dizainu un jaudīgāku dzinēju – divu litru atmosfērisko ar 201 Zs pie 8000 apgriezieniem minūtē. Šis dzinējs – modernizēta jau esošā Type-R paaudzes versija, kļuvis vēl atsaucīgāks.

Turklāt, jaunais dzinējs ir aprīkots ar modernu gāzu sadales fāzu maiņu sistēmu i-VTEC, kas pie zemākiem apgriezieniem pārslēdzas jaudīgākā režīmā - no 5200 apgriezieniem minūtē. Vadītāju par to brīdina speciāls indikators, novietots tahometra elektroniskās skalas labajā pusē.

Rezultātā 100 km/h auto spēj sasniegt 6,6 sekundēs, bet tā maksimālais ātrums ir 235 km/h. Šie rādītāji gandrīz pilnībā sakrīt ar iepriekšējās paaudzes rādītājiem, tomēr, pēc izstrādātāju vārdiem, auto atšķirsies ar „dzīvīgāku” raksturu un nedaudz ātrāk ieskrienas līdz maksimālajam ātrumam.

Atgādināsim arī, ka trīsdurvju Honda Civic versija ir par 20 milimetriem platāka par analoģisku piecdurvju modeli, bet jaunais Type-R ir vēl par 15 mm zemāks. Turklāt auto ir cietāka virsbūve un piekares regulējums, kur izmantoti cietāki amortizatori. Visbeidzot – jau bāzes versijā Type-R tiks aprīkots ar stilīgiem 18 collu riteņu diskiem ar 225/40 izmēra riepām.

Jaunās Honda Civic versijas salonā parādījies ar ādu apvilkts stūres rats, īsti sportiski sēdekļi ar izteiktu sānu atbalsta daļu, kā arī alumīnija uzlikas pedāļiem un īsa gājiena pārnesumu pārslēgs.
Jāmin arī, ka līdztekus parastajam Type-R Honda gatavojas ražot arī par 40 kg vieglāku hečbeka versiju. Šādu auto plānots izmantot FIA Group N un Group A sacīkšu auto sagatavošanai. Ar starptautisko sportisko sava jaunā modeļa homoliģēšanu kompānija nodarbosies visdrīzākajā laikā.
Izskatās ,pievilcīgs drapaks sanācis. :)