Izrādās, ka Krievijas (Padomju) autorūpniecībai ir saglabājies viens iemesls lepoties ar sevi. Visi ir pieraduši nicīgi izteikties par padomju automašnām... Tomēr statistika rāda, ka Toljati rūpnīcas produkcija ir pēc pārdošanas apjomiem ir pasaules desmitniekā.

Pirmo vietu izcīnīja Toyota Corolla - kopš 1966.gada pavisam izlaisti vairāk kā 35 miljoni automobiļu. Savā laikā japāņi spējuši ne tikai noorganizēt tāda mēroga ražošanu, bet arī pārliecināt pasauli, ka "made in Japan" ir līdzvērtīgs "labāks pa visiem".

Otrā vieta sarakstā - Ford F series ar 25 miljoniem saražotu mašīnu. Amerikāņi devuši pasaulei konveijera ražošanas metodi, bet tomēr zaudējuši japāņiem.

Līderu trijnieku noslēdz Volkswagen Golf, kuru daudzums tikai par vienu miljonu mazāks kā 2.vietas ieguvējam. Šis auto ir kļuvis par kvalitātes simbolu, jaunāko tehnoloģiju izmēģinājumu "poligonu". Divus gadus atpakaļ vācieši atzīmēja trīsdesmit gadu jubileju, bet kā redzams Golf savas pozīcijas vēl netaisās atdot citiem - jaunā paaudze parādīsies jau nākošgad.

Sarakstu turpina neiznīcināmais Volkswagen Beetle - 21,5 miljoni auto. Auto, kas tika izstrādāts Otrā Pasaules kara laikā (Ferdinands Poršē), pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados kļuva par kulta auto. Beidzamā "vabole" noripoja no konveijera 2003.gadā.

Piektā vietā atrodas Ford Model T - 16,5 miljoni eksemplāru. Tas tika ražots no 1908. līdz 1927.gadam. Sestā vieta - Honda Civic ar līdzīgu skaitu. Pirmā Civic tika izlaista 1972.gadā un līdz šim tā pāraugusi astoņās paaudzēs. Beidzamā paaudze pat spēja šokēt pasauli ar savu pārdrošo dizainu.

Septītā vieta - Nissan Sunny/Sentra/Pulsar - 15,9 miljoni. Astotā - Volkswagen Passat - 14 miljoni. Šis auto ir iemantojis ne tikai popularitāti starp pircējiem, bet arī starp autozagļiem.

Un devītā vietā ir daudziem no mums labi pazīstamais auto - Lada. Tas izlaists 13,5 miljonu eksemplāros. Par "Ladu" tiek uzskatīti "klasiskie" modeļi - Fiat 124 1965. modeļrindas kloni. Šī auto ziedu laikos tā bija samērā pieejama mašīna - jebkurš ierindas inženieris pa gadiem desmit varēja sakrāt naudiņu un vēl pēc pāris gadiem rindā saņemt šo auto.

Desmitnieku noslēdz Chevrolet Impala - 13 miljoni. Šo auto var uzskatīt par ziemeļamerikas "tautas auto" ekvivalentu. Tikai sapratne amerikāņiem ir nedaudz cita. Pēc viņu uzskatiem Impala ir vidēja izmēra sedans. Bet tas taču ir lielāks par VW Passat... Zem motora pārsega - jaudīgs, smags, rijīgs un arhaisks benzīna dzinējs. Bet - nelūst! Milzīgajā salonā spēj ietilpt seši cilvēki bez saspiešanās. Lielais bagāžas nodalījums laikam paredzēts, lai tur novietotu lielveikalā sapirktās preces. Automātiskā pārnesumkārba neprasa liekas kustības hamburgeru nogurdinātajiem cilvēkiem. Tam laikam ideāls auto.
autonews.ru
Kāds tur brīnums, ja visa lielā padomija gadiem stāvēja rindā pēc Ladas, kas bija jebkura padomju cilvēka sapņu auto un, pēc tā laika saprašanas, autobūves etalons, jo nekas labāks jau nebija ne redzēts, ne pieejams. Deficīta apstākļos jebkura lieta būs pieprasīta un ja ņem vērā bijusās padomijas iedzīvotāju skaitu un konkurences trūkumu, jo ZAZ un Moskvič nebija nekādi konkurenti, tad tikai ražošanas jaudu nepietiekamība ir liegusi Ladai ieņemt pirmo vietu.