Tie kas ir bijuši Krievijā, ļoti labi zina, kādi tur ir ceļi. Pēdējā laikā viens no lielākiem izaicinājumiem 4x4 dzīvē ir izbrukt cauri Krievijai 2 nedēļās, kopā 16000 km. Šis attālums, iespējams, nav liels, ja iet runa par ceļiem, bet pēc šīs reportāžas izlasīšanas jūs sapratīsiet, par kādiem ceļiem ir runa.
Krievijas nomalēs vienīgā iespēja kaut kur nokļūt ir Federālās šosejas. Jūs varat nobraukt simtiem kilometru pa grants ceļu un neredzēsiet nevienu ciematu, krustojumu, elektrības līniju... neko. Un iedomājaties, ja kaut kur – nekurienes vidū ir nolijis kārtīgs lietus, bet ceļš tiek remontēts ar tuvāk pieejamo izrakteni – mālu?! Te bildēs jūs varat apskatīt rezultātu:Šeit vēl grants nav pilnīgi izjukusi, šeit vēl visi pārvietojas.

Parādās pirmie ‘’cietušie’’, kas ar smago a/m palīdzību vēlas tikt tālāk.

šāds izskatās vilcieniņš no traktora, Kraza un žiguļa

šeit jūs redzat, kur tas viss beidzas... cilvēki stāv 12 km!!! Garā sastrēgumā. Daži pa malu cenšas vinčoties garām.

sastrēguma otrā galā - cilvēki dodas tuvākās apdzīvotās vietas virzienā (tā ir ~ 50 km atālumā)

Situācija nemaz nav komiska, kā varētu likties no pirmā acu uzmetiena. Mašīnas stāv sastrēgumā jau vairāk par 3 diennaktīm, cilvēkiem beigusies pārtika, degviela, dzeramais ūdens. Sastrēgumā stāv 10 maršrutu autobusi, kuros ir daudz bērnu. Viena sieviete dzemdēja bērnu bez ārstu palīdzības.
Cilvēki ir uzlauzuši kravas automašīnas ar pārtiku. Strādnieki nebrauc, jo zina ka tos piekaus. Divi traktoristi mēģina glābt situāciju, velkot tehniku cauri uz sauso ceļa daļu, neizbraucamais gabals ir liels, tāpēc vienas a/m aizvilkšana aizņem aptuveni stundu. Viens traktors jau ir salūzis, otram tūlīt beigsies sajūgs. „Ķīlnieku krīze” tika sākta risināt tikai vakar, un valdība pieņēma lēmumu slēgt šoseju.
Šis gadījums tiek veiksmīgi slēpts no mēdiju acīm, jo pašlaik visas bildes ir iegūtas no privātpersonām un vietējā reportiera.
TIGER
Un mums vēl esot slikti ceļi :D