Augstākajā «bonus malus» klasē – 32 tūkstoši! 32

 
12.oktobris 2006 10:02

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) datiem, 54% transportlīdzekļu un to īpašnieku iekļuvuši nākošajā Bonus – malus klasē pēc klašu pārskatīšanas, kas notiek vienreiz gadā 15.septembrī.

Līdz ar to šobrīd augstākā iespējamā bonus (atlaižu) klase ir 15., un tajā šobrīd atrodas 5,6% jeb vairāk nekā 32 tūkst. transportlīdzekļu un to īpašnieku.

Kopumā šobrīd bonus klasēs (no 7.-15.) atrodas 69% transportlīdzekļu un to īpašnieku, savukārt malus (piemaksu) klasē atrodas tikai 3%.

Ievērojami sarucis transportlīdzekļu skaits sākumklasē

Guntars Lorencis, LTAB valdes loceklis: „Pēc Bonus – malus klašu pārskatīšanas ievērojami samazinājies to transportlīdzekļu un īpašnieku skaits, kas atrodas sākumklasē, vien 28%. Lielāko daļu no tiem veido jaunie transportlīdzekļi, no kuriem apmēram 40% ir to transportlīdzekļu, kuru īpašniekiem ir bijusi iespēja paaugstināt sava jaunā transportlīdzekļa Bonus – malus klasi pārnesot to no vecā transportlīdzekļa, bet savas tiesības nav izmantojuši. Viena daļa no tiem ir juridiskās personas ar lielajiem autoparkiem, kuriem prēmijas aprēķinā Bonus – malus klase ir nebūtiskas faktors, un tie īpašnieki, kas savas jaunās automašīnas ir iegādājušies dažādās akcijās, kurās OCTA apdrošināšana nāca līdzi kā bonuss. Līdz ar to nebija iespējams pārnest klases.”

Visvairāk klases samazinājušās viena ceļu satiksmes negadījuma dēļ

Kopumā izraisīto ceļu satiksmes negadījumu dēļ klases samazinājušās 26 tūkst. transportlīdzekļiem un to īpašniekiem. Par vienu negadījumu klase samazinās par 30%, par diviem par 50%, par trīs negadījumiem par 80%, savukārt par vairāk nekā trim ceļu satiksmes negadījumiem transportlīdzekļa īpašnieks automātiski nokļūst zemākajā Bonus – malus klasē, par kuru apdrošinātājs var piemērot vislielāko piemaksu OCTA polises cenai.

G.Lorencis: „Analizējot iegūtos datus, var secināt, ka īpašnieki, kuri līdz šim atradušies augstākajās Bonus – malus klasēs, arī izraisa daudz retāk ceļu satiksmes negadījumus. Piemēram, no 11.-14.klasei tikai viens transportlīdzeklis bija izraisījis četrus ceļus satiksmes negadījumus, kā rezultātā nokļuvis zemākajā iespējamā klasē. Šo klašu īpašnieki procentuāli arī ir izraisījuši vismazāk ceļu satiksmes negadījumus. Kopumā vairāk nekā 53% no visiem, kas bija izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus, zaudēja ieņemamo klasi par 2 pozīcijām. Statistikas dati arī pierāda, ka malus klašu īpašnieki ir bīstamākie ceļu satiksmē. Pie tam, jo zemāka klase, jo procentuāli lielāka daļa no šiem transportlīdzekļiem ir izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus. Procentuāli visvairāk ceļu satiksmes negadījumus ir izraisījuši tieši sliktākās – 1.klases īpašnieki. Vidēji katrs ceturtais no šīs klases īpašniekiem arī nākamajā gadā ir izraisījis jaunu ceļu satiksmes negadījumu”

Lai transportlīdzekļa īpašnieks nokļūtu vienu klasi augstāk, tam jābūt apdrošinātam ne mazāk kā 275 dienas gadā. To nav ņēmuši vērā vairāk nekā 40% transportlīdzekļu īpašnieku, līdz ar to paliekot iepriekšējā Bonus – malus klasē.

Par Bonus – malus

Bonus – malus (atlaide - piemaksa) klase tiek rēķināta attiecībā uz pāri: transportlīdzeklis un īpašnieks. Sistēma sastāv no 17 riska klasēm, kurām ir konkrēta atlaide vai piemaksa, ko nosaka katra apdrošināšanas sabiedrība individuāli, ņemot vērā konkrētā pāra apdrošināšanas vēsturi un iepriekš veiktās izmaksas par izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem.

G.Lorencis: „Galvenais ieguvums no jaunās sistēmas ir tas, ka tā darbojas centralizēti. Tas nozīmē, ka transportlīdzekļu īpašnieki, pieņemot lēmumu mainīt apdrošināšanas sabiedrību, visās iekļūs vienādi augstā vai zemā Bonus – malus klasē. Atšķirsies tikai konkrētās sabiedrības piedāvātā polises cena, kā arī papildus piešķirtās atlaides, jo Bonus – malus ir svarīgs kritērijs, kas ietekmē OCTA polises cenu, tomēr nav vienīgais un noteicošais.”

Apdrošināšanas sabiedrības atlaides var piemērot tiem transportlīdzekļu īpašniekiem, kas vienotajā Bonus – malus klasifikatorā ieņems no septītās līdz septiņpadsmitajai klasei. Savukārt par katru klasi, kas zemāka par sesto, apdrošinātāji var likt piemaksāt transportlīdzekļa īpašniekam, iegādājoties OCTA polisi. Šobrīd iespējamā augstākā klase ir 15.

Transportlīdzekļa īpašnieks, kas pirmo reizi noformē OCTA polisi, automātiski nokļūst sestajā klasē (jaunslēguma jeb sākumklasē). Savukārt tie, kas savu civiltiesisko atbildību apdrošina vairāk par gadu, atbilstoši apdrošināšanas ilgumam un vēsturei, ieņem noteiktu klasi klasifikatorā.
Iegādājoties jaunu transportlīdzekli, klasi ir iespējams pārmantot no iepriekšējā transportlīdzekļa. Lai to izdarītu, ir jāgriežas savā apdrošināšanas sabiedrībā un jāuzraksta standarta iesniegums par Bonus – malus klases pārnešanu. Savukārt tiem īpašniekiem, kuru īpašumā ir vairāki transportlīdzekļi, katram pārim būs sava, atšķirīga atlaides vai piemaksas klase.

Ikviens transportlīdzekļa īpašnieks savu piederību jaunās Bonus- malus sistēmas riska klasei var uzzināt LTAB mājas lapā www.ltab.lv sadaļā Bonus-Malus, ievadot savu personas kodu un sev piederošā transportlīdzekļa reģistrācijas numuru

Informāciju sniedza:
Guntars Lorencis, LTAB valdes loceklis
 
Visi komentāri
 
213933. viesis 12.oktobris 2006 10:24
0 0 Atbildēt

man arī ir 15 klase un OCTA pa lēto!

213935. viesis 12.oktobris 2006 10:27
0 0 Atbildēt

cik tas ir - pa lēto?

213936. viesis 12.oktobris 2006 10:28
0 0 Atbildēt

Nu tad staipam krāniņus - man tikai 12. klase, jo neesmu auto īpašnieks no pašas octas ieviešanas brīža. Bet tā bez avāriju izraisīšanas :)

213937. viesis 12.oktobris 2006 10:32
0 0 Atbildēt

nemeklējot nekādus labos paziņas BALTA man gadīgajai OCTA palūdza nolocīt 26.70Ls. Kas ir par 7Ls mazāk kā gadu iepriekš.

213939. viesis 12.oktobris 2006 10:34
0 0 Atbildēt

anonimikis [?] 12.10.2006 10:27

cik tas ir - pa lēto?

Man arī nav nemaz dārgi - uz gadu Ls 33.40, pilna masa 1575, reģistrēts Rīgā.

P.S. Kad apdrošinājos, bija vēl 11. klase.

213945. viesis 12.oktobris 2006 10:56
0 0 Atbildēt

Īstenībā jau kapeikas vien sanāk skaitīt. Bet jocīgi ir tas, ka es bez neviena CSNg esmu tikai 13 klasē. Nesaprotu, kuriem izredzētajiem dod 15 klasi?

213946. viesis 12.oktobris 2006 11:04
0 0 Atbildēt

Parex, man uz gadu 50 LS, 12 klase...nu nezinu, var jau but, ka Balta letak, bet tas abas nevar salidzinat....

SZ

213950. viesis 12.oktobris 2006 11:17
0 0 Atbildēt

Tā sadaļa par avārijas izraisījušajiem man vēl ir saprotama, bet viss pārējais ir tāda "ar pirkstu māķoņos" bakstīšana - jāraksta iesniegumi, nedarbojas pie kaut kādiem apstākļiem (bonusā OCTA, piem.) un vēl tml. - izskatās pēc prastas tautas čakarēšanas, jo kritēriji tādi paplūduši - piem., kā tad tas ir par tām 275 dienām gadā - skaita tikai vienu polisi vai summējas, ja bez pārtraukuma ņemtas kaut vai vienmēneša polises ...

213951. viesis 12.oktobris 2006 11:24
0 0 Atbildēt

Nu man ir 13 klase.

Bet pie paziņas jau n-to gadu drošinu ar 45% atlaidi.

213953. viesis 12.oktobris 2006 11:37
0 0 Atbildēt

Kārtējā naudas slaukšanas shēma, kuru ir ieviesuši muļķu zemē. Kā viņi paši arētu izskaidrot un kā tas izskatās no tiesiskās puses, ja šī sistēma darbojas ar atpakaļejošu laiku?? Manam paziņam paziņoja, ka viņam ir jāmaksā paaugstināta OCTA cena par to, ka KĀDS!!! ar viņa automašīnu 1993 gadā izraisīja avāriju!!!! PZ pilnīgs.

213955. viesis 12.oktobris 2006 11:53
0 0 Atbildēt

man tiesības no 98.gada, bet visu laiku braucu ar auto kas piedereja manam Tevam, tagad kad nopirku citu a/m un uz sava varda, man iedeva 6.!!! klasi :((

nesaprotu, man tak 8 gadi nav avariju, murgs :((

213956. viesis 12.oktobris 2006 11:59
0 0 Atbildēt

tak tev rakstiija - ka bonus-malus klase tiek pieshkjirta auto+vadiitaaja komplektam. Ja brauci ar sencha auto, ko chiiksti?

213958. viesis 12.oktobris 2006 12:04
0 0 Atbildēt

Būtu labāk likuši to bonus-malus uz auto vadītāja personas kodu. Man ar iznāca izbrīns. Nopirku citu mašīnu, veco atdevu sencim. Vecajai Bonus 14, jaunai 6, abas skaitās uz manu vārdu. Bet ar jauno mašīnu ta braucu es. Tagad jāiet kaut kur, kaut kas jāpārreģistrē utt. murgs.

213959. viesis 12.oktobris 2006 12:09
0 0 Atbildēt

Da nu tas klases patreiz kaut kads sviests jo nemaz jau tik lielu ietaupiijumu pie mums nedod - taadeelj jau arii neviens sevishkji nespringst ieveerot noteikumus, ja nu vienigi baigi maks spiezj. Bet man principa maksaat 30 LS vai 50 Ls par gadu apdroshinaashanai ir dzilji PH - tobish man taa nav nekaada motivaacija braukt bez avaarijaam vai ieveerot noteikumus.

213963. viesis 12.oktobris 2006 12:15
0 0 Atbildēt

Kautkaads sviests tas BM - iesniegums jaaraksta :):) - banaanu republika :):) Man 10 gadu auto vadiitaaja staazhaa nav bijusi neviena manis izraisiita avaarija. Shinii laikaa uz mana vaarda ir bijushi 3 auto, bet tagad tikai 8 klase :):):)

213972. viesis 12.oktobris 2006 13:48
0 0 Atbildēt

Shtrunc veel pa to ka tev uzvienas 14 uz otras 6 ( starp citu es vismaz aizgaaju uz If un man vinjji uzreiz piedaavaaj jaunajai uzlikt to klasi kas bija vecajai, logjiski piekitu, jo veco gribeeju paardot.). Bet iedomaajies ka tu vienu vaagji noshkjil taa ka nekas pari nepaliek un esi vainiigs ( uz tas mashinas bija 6 klase) tagad itka pienaaktos 5 klase vai pat zemaaka, bet taa kaa tev ir jauns auto sanaak ka buus 6 klase. Taatad ja izraisat avaariju tad veelams taa lai mshiina nmav vars celjama, vai arii paardodat to uzreiz. :D

213996. viesis 12.oktobris 2006 16:41
0 0 Atbildēt

ienesīgi strādājošs LOHATRONS :D

214003. viesis 12.oktobris 2006 19:12
0 0 Atbildēt

Ko darīt tiem, kam patīk dažādība - katru gadu mainot auto nekad mūžā vairāk par 6. klasi nesanāks - brauc kaut 100 gadu bez avārijām! NAV GODĪGI! Atkal viņi mūs čakarē!

214004. viesis 12.oktobris 2006 19:17
0 0 Atbildēt

Pilnīgas muļķības. Ja tu drošini auto vairāk par 275 dienām gadā un brauc bez avārijām, tad katru gadu tiec pie nākamās BM klases. Un po hu j cik mašīnas nomaini. Galvenais, auto jābūt reģistrētiem uz tevi un tiem ir jāpērk OCTA.

214005. viesis 12.oktobris 2006 19:17
0 0 Atbildēt

komentārs veltīts rgcwtxkmt9729w9

214010. viesis 13.oktobris 2006 0:07
0 0 Atbildēt

viesis1: galīgi nesaprotu SIA "Latvijas Republika " debilismu: man ir šofera stāžs no 1966. gada, kādi pāris 3-rubļu sodi PSRS, viens Ls 5 LR par aizmirstu tuvo gaismu, Bija mistiskā 12 klase uz mazdas, bet uz Jeep iedeva devīto. Tas nozīmē, ja nopirkšu "0" vāģi, tad man būs sākuma "0" līmenis. Nav jau žēl tos Ls bet gribu zināt par koes maksāju????

214015. viesis 13.oktobris 2006 2:14
0 0 Atbildēt

214010. viesis

tu paaakji klases paarnesi? ja nepaarnesi tad pats vainiigs

starpcitu vispaar taada "0" klase nav :))

214023. viesis 13.oktobris 2006 9:01
0 0 Atbildēt

G.Lorencis: „Analizējot iegūtos datus,......īpašnieki, kuri līdz šim atradušies augstākajās Bonus – malus klasēs, arī izraisa daudz retāk ceļu satiksmes negadījumus........ Statistikas dati arī pierāda, ka malus klašu īpašnieki ir bīstamākie ceļu satiksmē."

Kaut kā šie divi teikumi nelīmējas kopā.

Jo kā lasām tālāk .... Transportlīdzekļa īpašnieks, kas pirmo reizi noformē OCTA polisi, automātiski nokļūst sestajā klasē. Tātad tikko tu noformē OCTA tā tu paliec bīstams ceļu satiksmei. Tad nevajag noformēt OCTA :) ????

214045. viesis 13.oktobris 2006 10:23
0 0 Atbildēt

Man bija 13.klase.Nopirku citu auto, tagad atkal 6.klase.Avārijas un apdrošināšanas gadījumi nav bijuši.Kāpēc man kaut kas kaut kur ir jāraksta???????Vinkārši muļķo cilvēkus.Labi redz,ka esmu bezavāriju braucējs,bet liek rakstīt iesniegumu par klases pārcelšanu.

214059. viesis 13.oktobris 2006 11:08
0 0 Atbildēt

neviens neko neredz jeb, pareizaak sakot, neskataas. Ja pats gribi, lai paarcelj, tad taa arii uzraksti. Ja negribi - neraksti. Ieguveeji ir tie, kuri malus pusei "pieveersushies", jo tie tikai ieguust, ja automaatiski slikto klasi nepaarnes.

214094. viesis 13.oktobris 2006 15:08
0 0 Atbildēt

es arī domāju, ka visā šajā aprakstītajā "mechanismā" kāda skrūvīte tomēr trūkst. Nav tomēr loģiski, ka nomainot lietotu auto,(kuram bija 10 klase) pret pilnīgi jaunu auto - tam tiek piešķirta tikai 6 klase. Loģiski, ka nekādas avārijas,crachi vai citi pārkāpumi šajā laikā nav bijuši. Otram auto, ar kuru esmu nobraucis 3 gadus(arī bez crachiem), kādu laiku virsū nemainīgi stāv 9 klase. Abi auto reģistrēti uz mana vārda un braucu tikai es . Man tomēr joprojām šķiet, ka loģiskāk būtu šo sistēmu darbināt pamatojoties uz personas kodu un konkrētā autovadītāja "dosjē", nevis vadoties pēc automašinas "biografijas".

214097. viesis 13.oktobris 2006 15:38
0 0 Atbildēt

Cilvēkiem tomēr lēnām pielec. IkdienasViesis piedāvā OCTA piesiet personas kodam. Labi. Tātad ikviens, kuram ir vadītāja apliecība pērk sev OCTA. Darba devējs man dod auto, es pats pērku OCTA, gribu aizņemties auto no bračkas, jo pašam auto nav - pērku OCTA un tādā garā turpinam. Izdevīgi? Diezvai.

Skatamies tālāk - man ir auto uz kuru reģistrēta, pieņemsim, 13.BM klase. Nopērku otru auto - tas automātiski nonāk sākotnējā 6. klasē. Princips paredz, ka BM klase tiek rēķināta katram īpašumē esošajam auto atsevišķi. Iskanēja viedoklis - kāpēc arī jaunajam auto nevarētu piešķirt manis nopelnīto 13 klasi? Un kā tādā gadījumā būs ar avāriju??? Man pieder pieci auto. Ar vienu uztaisu avāriju un atlaides zūd uzreiz visiem pieciem? Izdevīgi? Diezvai!

Un visbeidzot - ja nopērku jaunu auto un veco pārdodu - nav taču grūti taisot jaunajam OCTA palūgt lai apdrošinātājs pārnes manu BM klasi uz jauno auto un apdrošināt jau ar atlaidi!

p.s. tiem, kas visur, arī šajā shēmā saskata čakarēšanu, vēlos pavēstīt, ka 1997.g, kad man uz gadu OCTA maksāja Ls 39,-(V3I), tad šobrīd par gada polisi maksāju ~ Ls 26,-(V5I). Ja padomājam kas pa piķi pirms turpat desmit gadiem bija tie 39 lati un kas tagad ir 26, tad parādiet man šeit čakarēšanu!

EdMonton

214151. viesis 15.oktobris 2006 10:04
0 0 Atbildēt

Nejuutu no savas 11taas klases nekaadu labumu - apdroshinaashana ir palikusi tikai daargaaka. Vinjas vispaar kaads skaita? Ja jaa, ta kuri kantori? Fufelis tas viss ir.

214152. viesis 15.oktobris 2006 10:10
0 0 Atbildēt

214097. viesis 13.10.2006 15:38 - kuraa kantoriitu peerc OCTA?Ja taa padomaa, OCTA vispaar ir murgs peec definiicijas. Tiek apdroshinaats auto izraisiito seku bla bla, nevis pasha cilveeka, kaut skaitaas otraadi. Kaadeelj lai es neuzticeetu savu auto citam, man jaabuut baigi drosham, ka vinsh neizraisiis avaariju? Un ja sanaak, kaapeec man buutu jaaciesh?

214171. viesis 16.oktobris 2006 9:24
0 0 Atbildēt

Latvieshi.... :(((( Par labu braukshanu dod atlaides - kaut kas te nav tirs, noteikti naudas atmazgashanas shema. Tak maksajiet dargak, ja nepatik atlaides. Bonus klasem ir dota izvele, lai cilveks pats var izveleties uz kuru savu mashinu parnest savu iekrato atlaidi. Malus klase parnesas automatiski uz pirmo jauno nopirkto auto - soda neizbegamibas princips.

214177. viesis 16.oktobris 2006 9:49
0 0 Atbildēt

At klases pārcelšanu arī neieteiktu aizrauties, jo to var darīt TIKAI VIENU REIZI. Iegādājoties jau nākamo auto būs vecā-labā 6. klase un bez iespējām vairs kaut ko pārcelt. (www.ltab.lv/lv/bm/bm_apr.htm)

214185. viesis 16.oktobris 2006 11:10
0 0 Atbildēt

214177. viesis - zini kaadeelj tas taa - lai tu nesadomaatu apdroshinaat vienu ar izdevigu klasi, tad peec meenesha naakamo savu auto ar sho pashu izdeviigaako klasi utt. Un neviens tev neliedz peerkot jaunu auto un paardododt veco paarcelt sho klasi uz naakamo.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti