«iosis X» demonstrē zīmīgas Ford perspektīvas 9

 
18.oktobris 2006 12:25

Šī gada Parīzes auto izstādē Ford dizaineri prezentēja jaunāko Ford kinētiskā dizaina koncepta auto - iosis X.

Ford iosis X ir pagājušā gadā izstrādātā iosis koncepta pēctecis. Kā norādīja Ford of Europe Dizaina nodaļas izpilddirektors Martins Smits (Martin Smith), šīs līnijas vienojošais elements nav tikai nosaukums, bet gan acīmredzama vizuālā līdzība. Iosis X ir vairāk apveltīts ar apvidus automobilim raksturīgām īpašībām. „Ford iosis X ir aizraujošs piecdurvju sporta hibrīds, kas pierāda to, ka mēs varam izmantot kinētisko dizainu arī nišas automobiļu izveidē,” uzsvēra Martins Smits. „Tas paceļ mūsu filozofiju par enerģiju kustībā jaunā dimensijā, vienlaikus demonstrējot, cik dažādi būs nākotnes Ford automobiļi.”



„Pašlaik auto aprindās runā, ka Ford drīzumā laidīs klajā SUV automobili,” atklāj Ford of Europe prezidents Džons Flemings, „iosis X ir apstiprinājums tam, ka aptuveni pēc astoņpadsmit mēnešiem mēs ieiesim šajā tirgū ar jaunu modeli, ko raksturos stils un individualitāte.”

Ford iosis X ir tikai koncepta auto, bet ne topošā sērijveida modeļa prototips. Tas radīts, lai palīdzētu meklēt praktiskākos un efektīvākos kinētiskā dizaina risinājumus Ford nišas automobiļa izveidē. Martins Smits paskaidroja, ka, pateicoties šim konceptam, jau tagad klienti var novērtēt topošā sērijveida automobiļa dizaina virzienu. Un, kad nākamajā gadā tiks demonstrēts rūpnīcā ražotais modelis, tā līdzība ar iosis X būs acīmredzama.

2005. gada Frankfurtes auto izstādē prezentētais iosis koncepts bijis jaunā Ford kinētiskā dizaina vēstnesis, kas guvis lielisku publikas un mediju atsaucību, tādējādi pārliecinot Ford dizainerus turpināt iesākto Ford nākotnes automobiļu izveidi. Viens no nākamajiem uzdevumiem bijis paplašināt iosis koncepta auditoriju, radīt jaunus Ford nākotnes sērijveida automobiļus un demonstrēt to, kā kinētiskais dizains varētu tikt ieviests citos tirgus segmentos. Pašlaik kinētiskā dizaina elementi ir novērojami Ford S-MAX modelī un pilnīgi jaunajā FordMondeo , kas tirgū būs pieejams 2007.gadā.

Izjūtiet atšķirību iosis X ārējā izskatā

„Viena no iosis koncepta īpašībām, kas guva lielāko publikas atzinību, bija pārdomātās un komplicētās dizaina formas,” novērojis Ford of Europe vadošais virsbūves dizainers Stefans Lamms (Stefan Lamm). „Mēs vēlējāmies demonstrēt, kā kinētiskais dizains varētu izskatīties uz lielākas auto virsbūves, un atklājām, ka šīs formas ir perfekti piemērotas SUV automobiļiem. Ford iosis X ir kas vairāk nekā tikai sportiska piecdurvju apvidus kupeja. Tas ir kompakts auto, kas liek uzsvaru uz Ford braukšanas dinamiku.”



Ford iosis X jaunā seja ir apveltīta ar spēcīgiem vaibstiem. Pamanāmākie elementi priekšpusē ir apgrieztās trapeces formas apakšējās radiatora restes, kas nu jau kļuvušas par jaunās Ford sejas atpazīstamu zīmolu. Savukārt rūpes par kājāmgājēju drošību ir ietekmējušas priekšējās pārkares un lukturu dizainu – automašīnai ir noapaļoti ne tikai stūri, bet arī lielie lukturi, kas iestiepjas priekšējos spārnos un vizuāli samazina pārkares izmērus. Lai virsbūvei piešķirtu apjomu, ir samazināts motora pārsega sānu malu augstums, no kurām sākas tā sauktie „pleci”, kas pa sāniem stiepjas līdz pašai aizmugurei. Tie kopā ar muskuļotajām riteņu arkām piešķir iosis X drošu un atlētisku stāju. Oriģinālās gaisa ventilācijas restes aiz priekšējo riteņu arkām ir mantotas no iosis koncepta – tās ventilē priekšējās bremzes.

Ja skatās uz iosis X no aizmugurējā trīs ceturtdaļu skata, var novērot automobiļa dinamiskās proporcijas starp augšējo un apakšējo virsbūves daļu, kā arī priekšpusi un aizmuguri. Uz priekšu sašaurinātās formas rada pārliecību, ka automobilis atrodas kustībā arī tad, ja stāv uz vietas, ko pastiprina kupejai raksturīgais aizmugurējo sānu logu profils. Priekšējās sānu durvis veras uz priekšu, bet aizmugurējās – uz aizmuguri, turklāt pa vidu neesošais B pīlārs nodrošina vieglu pieeju salonam un paver lielisku skatu uz pārsteidzošo interjeru.

Ievērības cienīgi ir durvju sliekšņi, kas izceļas uz kopējā fona. Tie ir radīti kā atsevišķi virsbūves elementi līdzīgi kā FI automašīnām. Atverot durvis, sliekšņi nolokās un kalpo kā pakāpieni atvieglotai iekāpšanai automašīnā.

Unikālo riteņu disku dizainā ir turpināta iesāktā virsbūves trīsdimensiju tēma. Stefans Lamms uzsver, ka iosis X diski ir pats ekstrēmākais elements, ko vien radījusi viņa komanda: „Miksējot disku apdares materiālus, mēs centāmies radīt trīsdimensionālas sajūtas, it kā tie spētu no sava ceļa atgrūst gan dubļus, gan ūdeni.”

Salīdzinot ar iosis konceptu, iosis X apgaismojums ir jūtami uzlabots, izmantojot jaunākās tehnoloģijas, diodes un trīs dimensiju dizainu. Stefans Lamms ir gandarīts par to, cik lukturi harmoniski saplūst ar kopējo automašīnas tēlu. Viņš secina, ka dažu automobiļu lukturi izskatās tā, it kā tie būtu integrēti virsbūvē, taču iosis X gaismekļi ir vienoti ar ārējo dizainu. Aizmugurējais miglas lukturis ir izstiepts visa automobiļa platumā un novietots virs bampera. Neierasts ir arī atpakaļskata spoguļu izvietojums – tie izvietoti augstu A pīlāros.

Optiskās spēles iosis X salonā

Ford iosis X aizraujošo salonu veidojusi dizaineru komanda Nikolausa Vidakoviča (Nikolaus Vidakovic) vadībā.N.Vidakovičs uzsver, ka par pamatu tika ņemts un attīstīts iosis interjers, lai radītu apvidus automobilim neraksturīgu un spilgtu dizainu. Salonā dominē centrālā konsole, kas atgādina mūsdienīgu helikoptera kokpitu . Tā stiepjas no priekšējā paneļa cauri visam salonam, atdalot sēdekļus pirmajā un otrajā rindā, un paceļas līdz pat salona griestiem. „Iedomājieties skorpiona asti,” piebilst Nikolauss Vidakovičs.



Griestu konsolē ir izvietoti individuāli gaismekļi katrai sēdvietai, monitors aizmugurējo pasažieru izklaidei un trīs iekāpšanas rokturi, kuri tradicionāli vienmēr atradušies virs sānu durvīm. Ne tikai griestus, bet arī grīdu rotā stikls – stikla grīda zem vadītāja un priekšējā pasažiera sēdekļiem paver neparastu skatu uz ceļu. Tā arī radījusi nepieciešamību izveidot jaunu mehānismu priekšējo sēdekļu nostiprināšanai, kas savukārt ir ieguvums aizmugurē sēdošajiem pasažieriem, jo viņiem ir lielāka telpa kājām.

Neatkārtojamā instrumentu paneļa apdare izmantota arī sānu durvīs, radot unikāla kokpita sajūtu salona priekšā. Savukārt radikālais stūres dizains ir pārmantots no iosis koncepta. Kontroles instrumentu vidū dominē pieskārienjutīgs ekrāns un pogas centrālajā konsolē. Mērinstrumenti ir izcelti košās krāsās, to apdarē arī izmantotas iosis raksturīgās trapeces un trīsdimensiju formas. Savukārt satriecošajam gaisa ventilācijas restu izskatam paneļa vidū dizaineri ziedojuši milzum daudz laika.

Lai gan iosis X nav izmēģināms prototips, tas ir aprīkots ar elektronisku sekvenciālo pārnesumu kārbu centrālajā konsolē, kuras unikālais dizains atgādina datorspēļu grafiku. Kārbas tuvumā ir izvietotas pogas piekares un vilkšanas režīmu maiņai.

Sēdekļu dizains ir sarežģīts, ņemot vērā iespējamos braukšanas apstākļus pa bezceļiem. Tādēļ vairāk ir domāts par satverošu polsterējumu atzveltnēs un integrētām drošības jostām.

Oranžā krāsa salona apdarē izmantota, lai izceltu dizaina mūsdienīgumu, savukārt trapeces formas, formētās detaļas un baltā krāsa saistās ar automašīnas virsbūvi, tādējādi radot harmonisku stila vienotību, uzsver Nikolauss Vidakovičs.

Krāsas un apdare kā ekstremāla sporta ekipējums

Jaunais iosis X iezīmē jaunas dizaina kvalitātes, apdares materiālu, sajūtu un virsmu izveidi. Līdzīgi kā iosis , arī iosis X radīšanai nepieciešamā iedvesma gūta no ekstremālajiem sporta veidiem, tāpēc atlētiskums un sportiskums ir abu konceptu vienojošais elements. Taču, salīdzinājumā ar tumšajiem iosis toņiem, iosis X krāsas un tekstūras ir mūsdienīgas un svaigas, turklāt X koncepta izveidē ir likts lielāks akcents uz komfortablu premium klases aprīkojumu un detaļu apdari, ko var novērot materiālu saskaņotībā, auduma izšuvēs un citur.



Iedvesmas gūšanai Ford dizaineri studējuši kvalitatīvāko slēpošanas ekipējumu, arī slēpes, zābakus, brilles, ķiveres, cimdus, pat modernākās mūzikas atskaņošanas sistēmas un citus aksesuārus. Rezultātā tapis tīrs, svaigs un dinamisks iosis X salons. Interjerā dominē zilā krāsa, uz kuras fona izcelti flourescējoši un oranži elementi. Modrākā acs pamanīs, ka šis zilais tonis atšķiras no Ford klasiskās korporatīvās zilās krāsas, norāda vadošā krāsu un apdares dizainere Ruta Pauli (Ruth Pauli). Pēc viņas domām, iosis X dizainā izmantotā baltā krāsa īpaši akcentē automašīnas sportisko raksturu. Šīs krāsas lietojumu gan interjerā, gan eksterjerā ir iedvesmojis sniegs un ledus.

Jauno sēdekļu pamats ir veidots no alumīnija un vizuāli atgādina cilvēka ķermeni. Apdarē izmantota āda un ar to harmonējošs tekstils, kas īpaši izšūts. Apjomīgā tekstūra un apdares bagātība rada trīsdimensionālu efektu, kā arī nodrošina ērtu sēdēšanu. Āda izmantota arī instrumentu paneļa un durvju apdarē.

„Domājams, ka pirmo reizi mēs esam radījuši tādus dizaina elementus, kas simbolizē slēpošanu un ar to saistītās asociācijas,” vēsta Ruta Pauli. „Slēpošana var būt patiesi emocionāls piedzīvojums. Līdzīgu pieredzi mēs novēlam arī tiem, kas ienāks iosis X pasaulē.”

www.ford.lv
 
Visi komentāri
 
214506. viesis 18.oktobris 2006 12:30
0 0 Atbildēt

Losis X :D

iosifs X :D

214508. viesis 18.oktobris 2006 12:32
0 0 Atbildēt

...aizraujošs piecdurvju sporta hibrīds...

214509. viesis 18.oktobris 2006 12:35
0 0 Atbildēt

riepas foršas:D

214517. viesis 18.oktobris 2006 13:20
0 0 Atbildēt

Sākuši taisīt pakaļdarinājuma modeļus Audi Q7.

214558. viesis 18.oktobris 2006 20:12
0 0 Atbildēt

ja pirmais burts ir liels, tad ir nevis iosis bet losis

214566. viesis 19.oktobris 2006 0:14
0 0 Atbildēt

Raksts tipa: "Bla...., bla...., bla....." Ne no šī raksta, ne no visām pieliktajām izstrādātāju pūlem jēgas nekādas :( Tas "jozis" (no latviešu valodas darbības vārda "jozt"? Varbūt atvasinājums no datorpasaulē zināma termina "I/O subsystem"? Kādēļ vispār šāds neizrunājams nosaukums?) ir tikai datorā saveidots konceptkārs - tāds pats kā fantastikas filmu rekvizīti. Bet Fords joprojām paliks fords :(

214698. viesis 20.oktobris 2006 8:18
0 0 Atbildēt

Tak kaut kur jau pa netu mētājās spiegu bildes no C-max .. kas pēc skata ir uz mata tāds pats kā S-Max tikai SUVveidīgs .. būs kur likt tos turbonizētos zirguspēkus beidzot :)

214764. viesis 20.oktobris 2006 12:14
0 0 Atbildēt

Smuks nu riktigi smuks auto............cepuri nost Ford prieksa......:))

214765. viesis 20.oktobris 2006 12:16
0 0 Atbildēt

to svamen:slura

riepas ir ka parastai masinai, bet diski ir nedaudz exklusivi.........:):slura

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 34

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Pilnīgi jaunais C3 Aircross sola pievilcīgas cenas (+ FOTO) 2

Citroën ir atklājis pirmos pilnīgi jaunā C3 Aircross attēlus. C3 Aircross un C3 hečbeku vieno dizaina identitāte, solījums par salona telpu un komfortu, kā arī ambīcijas satricināt tirgu ar ārkārtīgi konkurētspējīgām cenām. Abi modeļi ir balstīti uz Smart Car platformas, kas nodrošina daudzpusīgu dzinēju pieejamību un efektivitāti izmaksu ziņā. Lasīt vairāk

 

Briškens: Latvijā ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme 1

Latvijā biežākie smago ceļu satiksmes negadījumu veidi uz valsts ceļiem ir saistīti ar sadursmēm, tāpēc ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme, un tā noteikti saglabāsies kā prioritāte no Satiksmes ministrijas (SM) puses, ceturtdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P). Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 13

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti