TOP 10 kļūdas izvēloties līzinga kompāniju 1

 
31.jūlijs 2001 11:29

Ja Jūs esat kā lielākais vairums cilvēku, tad automašīnas pirkums ir viena no Jūsu lielākajām investīcijām. Iepazīstoties ar 10 visvairāk sastopamajām kļūdām ņemot līzingu, Jūs pasargāsiet sevi no nepatīkamiem pārsteigumiem un spēsiet pieņemt pareizus un uz zināšanām balstītus lēmumus. Iepazīstieties ar 10 visbiežāk sastopamajām kļūdām, un Jūs nenožēlosiet, ka veltījāt tam 5 minūtes!

1.Izvēloties līzinga kompāniju, nepainteresēties par citu līzinga kompāniju piedāvājumiem. Daudzi līzinga ņēmēji izvēlas to līzinga kompāniju, kurā viņiem ir bankas konts (piemēram Unibankas klienti izvēlas Unilīzingu). Iepazīstieties arī ar citu līzinga kompāniju piedāvājumiem! Ļoti retos gadījumos līzinga kompānijas piedāvā īpašus nosacījumus, ja arī Jūs esat tās pašas bankas klients. Iegūt Jūs kā klientu noteikti būtu ieinteresētas arī citas bankas. 2.Izvēloties līzinga kompāniju, paļauties tikai uz līzinga objekta pārdevēja (auto dīlera) ieteikumu Auto pārdevējs nav finansu eksperts. Viņi parasti nezina, kura līzinga sabiedrība konkrētajam klientam un tā vajadzībām ir izdevīgāka. Lai gan auto pārdevējiem "patīk" tie līzinga devēji, ar kuriem viņiem ir labs kontakts, tie ne vienmēr ir līzinga devēji ar izdevīgākajiem noteikumiem. Veltiet laiku un iepazīstieties ar līzinga kompāniju piedāvājumiem pats. Pat ja pārdevējs būs piedāvājis labāko risinājumu, automašīnas pirkums ir pietiekami nopietns, lai konsultētos ar profesionāļiem arī finansu jautājumos. Mēs Jums iesakām pirms galējā lēmuma pieņemšanas saņemt vismaz divu līzinga kompāniju piedāvājumus. Ir dzirdēts bezgala daudz stāstu par klientiem, kuri ir saņēmuši augstas procentu likmes vai neizdevīgus noteikumus, tikai tāpēc, ka akli paklausījuši pārdevējam, draugiem vai reklāmu saukļiem. 3.Ņemot līzingu atkal, izvēlēties jau esošo līzinga kompāniju. Jūsu pašreizējā līzinga kompānija, iespējams, nepiedāvā visizdevīgākos nosacījumus. Bieži nākas sastapties ar līzinga ņēmējiem, kas reiz jau paņēmuši vienā līzinga kompānija līzingu, turpina to darīt arī nākotnē, jo tas it kā esot vienkāršāk un izdevīgāk. Taču lielākoties esošā līzinga kompānija pieprasa tos pašus dokumentus, ko citas līzinga sabiedrības, un klientam nākas kārtot tos pašus papīrus vēlreiz. Un būsim godīgi, Jūsu pašreizējais līzinga devējs zinot, ka Jūs neiesiet citur, piešķirs ne vienmēr izdevīgākos noteikumus - ir dzirdēts, ka esošajiem klientiem piešķir pat sliktākus noteikumus nekā jaunajiem klientiem. Ja Jūs esat apmierināts ar savu esošo līzinga kompāniju, palieciet pie tās, bet uzziniet, kādus noteikumus piedāvā konkurenti. Tirgus nosacījumi varbūt ir jau mainījušies kopš pēdējā līguma parakstīšanas laikiem. 4.Parakstot līgumu, neiepazīties ar to. Nekad neparakstiet dokumentus steigā! Izlasiet līguma noteikumus un vaicājiet līzinga menedžerim par visiem neskaidrajiem punktiem. Mēs iesakām pirms līguma parakstīšanas saņemt līguma noteikumus pa faksu vai email, un iepazīties ar tiem nesteidzoties vai ar sava jurista palīdzību. Pie līguma parakstīšanas parasti trūkst laika, lai ar to iepazītos. Nekad neuzticieties kompānijai, kas nevēlas atsūtīt līzinga līguma tekstu pirms tā parakstīšanas. 5.Zvanot uz līzinga sabiedrību un vaicājot par noteikumiem, vispārīgu atbildi uztvert kā konkrētu piedāvājumu. Visvienkāršākais veids kā saņemt informāciju par līzinga sabiedrību piedāvātajiem nosacījumiem ir pa telefonu. Piezvanot uz līzinga sabiedrību un vaicājot par noteikumiem, visbiežāk var dzirdēt tādas frāzes kā "mūsu standarta noteikumi", "mūsu bāzes likme" utml. Taču uzmanieties! Tas vēl nav konkrēts piedāvājums. Šāda atbilde līzinga kompānijai vēl neuzliek par pienākumu Jums piešķirt tās nosauktos nosacījumus. Pie līguma parakstīšanas līzinga menedžeri atradīs simts un vienu iemeslu, lai nepiešķirtu Jums visizdevīgākos noteikumus. Un tā kā Jūs būsiet mērojis tik tālu ceļa gabalu un nebūs vairs vēlēšanās apmeklēt citas līzinga sabiedrības, tad Jūs arī piekritīsiet šiem noteikumiem. Konkrētu piedāvājumu var saņemt tikai gadījumā, ja līzinga sabiedrība ir saņēmusi visu nepieciešamo informāciju konkrēta lēmuma pieņemšanai un izskatījusi pieteikumu kredītkomitejā. 6.Meklēt transporta līdzekli (automašīnu), nezinot vai līzinga sabiedrība piešķirs finansējumu tā iegādei. Meklējot transporta līdzekli un zinot, ka Jums ir garantēts finansējums tā iegādei, Jūs varēsiet nepiespiestāk runāt ar pārdevēju un arī pārdevējs runās ar Jums citādi - viņš zina, ka Jūs līgumu varat parakstīt jebkurā brīdī. Dažreiz pat auto pārdevējs ar Jums nesāks "nopietni" runāt, pirms skaidri nezinās, vai Jūs vispār varat atļauties iegādāties automašīnu. 7.Izvēloties līzinga kompāniju, neiepazīties rūpīgi ar piedāvātājiem nosacījumiem. Daudzi klienti ir tik priecīgi vai gluži otrādi, nobijušies, saņemot akceptu no līzinga kompānijas, ka piemirst precizēt, kādi tad īsti ir nosacījumi - kāda ir komisijas maksa, soda nauda par pirmstermiņa līguma pārtraukšanu, procentu likme, grafika veids, citi būtiski nosacījumi. Atcerieties, ka Jūs izdarāt vienu no saviem lielākajiem pirkumiem un vēlaties, lai tas būtu izdevīgs. 8.Atļaut līzinga devējam maldināt sevi. Līzinga kompānijas izmanto dažādus mārketinga trikus kā savu piedāvājumu padarīt pievilcīgāku par konkurentu piedāvājumiem. Bieži šie izvēlētie līdzekļi klientu piesaistīšanai nav godīgi un citiem vārdiem to var nosaukt par klientu maldināšanu. Divi izplatītākie klientu maldināšanas veidi ir: 1) procentu likmes aizstāšana ar speciāliem terminiem, piem., "īpašuma sadārdzinājums" , "koeficients" utt., kuri neatspoguļo patiesās izmaksas. 2) īpašu noteikumu pielietošana, piem., apdrošināties tikai pie līzinga devēja norādītas kompānijas, uzglabāt naudas līdzekļus kādā konkrētā bankā, maksāt par kredītu uzraudzību, iegādāties objektu no līzinga kompānijas norādīta pārdevēja umtl. 9.Neizprotot atšķirību starp fiksētu un mainīgu procentu likmi. Bieži sastopams, ka līzinga ņēmēji neizprot atšķirības starp dažādiem terminiem un kļūdaini salīdzina fiksētu procentu likmi ar mainīgu procentu likmi. Iepazīties ar atšķirībām starp fiksētu un mainīgu procentu likmi šeit. 10.Izvēlēties neizdevīgu maksājumu valūtu. Procentu likmes dažādās valūtās ir dažādas. Piemēram, latu vidējā likme ir 13%, DEM vidējā likme ir 11%. Taču ne vienmēr zemāka procentu likme ir izdevīgākā. Ja Jūsu ienākumi ir latos, bet līguma valūtu Jūs izvēlaties Vācu markās, tad visu līzinga laiku Jums būs jākonvertē lati uz vācu markām. Un tā kā valūtas kursi svārstās, arī ikmēneša maksa Jums mainīsies. Ļoti iespējams, ka Jums par sliktu. Izvēloties līguma valūtu, kurā Jums ir ienākumi, Jums būs stabili ikmēneša maksājumi un varēsiet precīzi prognozēt savus izdevumus.
 
Visi komentāri
 
9096. viesis 13.janvāris 2002 23:52
0 0 Atbildēt

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti