Sastrēgumus nereti veido pašu vadītāju neapdomība 67

 
5.decembris 2006 10:46

Lasītājs: vakar braucot mājās pa savu ikdienišķo maršutu no Pārdaugavas uz Purvciemu, sastapos ar sen neredzētu "aunu baru" pie kino "Forum Cinemas"...



Kā jau parasti, ir neliels sastrēgums pirms luksoforiem (uz 13 Janvāra ielas virzienā uz Čaka ielas pusi), bet ir redzams, kas šo sastrēgumu izveidoja - tas bija sabiedriskais autobuss #40, kurš bija iebraucis krustojumā un nebija ticis tālāk.



Viņš stāvēja virzienā no Raiņa bulvāra uz Gogoļa ielu un tieši pa vidu 13 Janvāra ielai. Ar to arī viss sākās. Tā kā Gogoļa iela bija sastrēgusi un ļoti lēnu kustējās, tad arī tie auni, kuri stāvēja uz Raiņa bulvāra, brauca pāri 13. janvāra ielai un tur arī palika... Kā teikt: aizbrauca pastāvēt blakus garajam autobusam tieši krustojumā pa vidu „za kompaņiju”.



Es nostāvēju uz 13 janvāra ielas virzienā uz Čaka ielu apmēram 4-6 savus zaļos aiz luksofora pakustēdamies apmēram par pusmašīnas korpusu uz priekšu tikai tāpēc, ka Raiņa bulvāra jaukie autovadītāji tikai brauca un brauca iekšā krustojumā, lai tur jauki pastāvētu. Visas pārējās virziena joslas bija paralizētas, jo pāri 13. janvāra ielai turpināja nonstopā lēni virzīties autovadītāji no Raiņa bulvāra braucošie uz Gogoļa ielu.



Diemžēl dažas bildes ir tumšākas, jo bija vakars jau un jaukie autovadītāji atteicās uz ilgo pozēšanu fotoaparāta priekšā.



Ar cieņu un cerību, ka tiks publicēts raksts par šo tēmu, lai nedaudz aizdomājas daži par lietderību iebraukt krustojumā, kurā visi stāv uz vietas,
Jānis Andersons, iAuto lasītājs
 
Visi komentāri
 
219716. viesis 5.decembris 2006 10:51
0 0 Atbildēt

Dzirnavu un Gogoļa ielas krustojumā vakar bija tieši tas pats.

219718. viesis 5.decembris 2006 10:52
0 0 Atbildēt

besī tie, kas slaien krustojumaa taa ka traucee paareejiem !!!

bet ir krustojumi, kur tu redzi, ka taa dara, tad pasham ar ir jaalien iekshaa, lai nepaliktu staavam pie luksafora 1 stundu, kameer beigsies korķis ;)

liidziigi liideeji ir arī uz kalpaka/valdemāra krustojuma ...

mans risinājums - braucu iekšā, sakaņas signāls, lai vismaz saprot, ka hui..ņu ir izdariijis :)

219720. viesis 5.decembris 2006 10:58
0 0 Atbildēt

vele nesen ta gadijas, ka redzeju-neizbraukshu krsutu, tapec noliku pie luksofora pa memajiem, stavu-veroju...bet aizmugure kads ar kaut kadu shrotu baigi pipina, tjip, nu ko stavi? :D

man ta po...bet dazhiem varetu but, ka tadi nepacietigie izprovoce uz ielishanu krustojumos, ka ari gadas tiesham netisham ielist un palikt stavet, tjip, plusma iet labi un atri, un pekshnji kaut kada gandona delj viss paliek stavot ....

bet bez shaubam ir ari gandoni un blondines, kas jau redzot, ka nekas uz priekshu neiet, tik un ta ielien pa visu, piem, Valdemara un Briana ielu krusts :D

219721. viesis 5.decembris 2006 10:59
0 0 Atbildēt

tad piebrauc atri klat, strauji nobremze un turi roku uz skanjas signalu..:D ka tie gandoni bolas, ka pasaules nevainibas , wot tas ir psc :D

219723. viesis 5.decembris 2006 11:00
0 0 Atbildēt

es piem. pīkšķinu tam priekšējam, kas nelien krustā tad, ja redzu, ka viņš jau otro luksaforu stāv un nelien iekšā, jo tur vislaik salien no otras pluusmas ...

tb - noteikumi ir noteikumi, bet uz galvas kāpt ar jau nevar ļaut ;)

219725. viesis 5.decembris 2006 11:03
0 0 Atbildēt

Tjipa autors:

tur jau ta lieta ka netikai es bet ari citi staveja ar ieslegtiem taliem un skanjas signalu un pilnigi nekadu emociju, tie kas ielidushi krustaa vnk skatas pa logu un izliekas ka neko nezin un ar vesu pratu stav talak.

219727. viesis 5.decembris 2006 11:06
0 0 Atbildēt

2 autors - tapee vajg ar liist iekshaa - pret shito var ciiniites tikai ar taadaam pashaam metodeem :)

savaadaak 15 minuutes nostaavesi kaa lohs pie sava zaljaa :)

219728. viesis 5.decembris 2006 11:07
0 0 Atbildēt

Vēl viena recepte, ja aizmugurē signslizē ne pa tēmu:

izkāpt un iet novērtēt aizmugures riepu stāvokli, lampiņas, iespējami pazudušo numurzīmi. Dabīgi, ka viss OK. Nu, ja tas pīpinātājs neizskatās galīgi truli un ar potenciālu beisbola nūju, var arī pateikt viņam paldies, prieks būs redzēt to abstulbušo mūli.

219729. viesis 5.decembris 2006 11:08
0 0 Atbildēt

noteikumos ir mineets ka nedriigst iebraukt krustojumaa ja tajaa ir sastreegums vai kas tamliidziigs... neatceros preciizi punktu bet bija par sho runaats!

219730. viesis 5.decembris 2006 11:08
0 0 Atbildēt

Tā jau arī rodas sastrēgumi ķēdes reakcijā, viens posms kaut kur sasprūst, tie salien krustojumos, visas škērsielas sāk bremzēties, kas atkal kaut kur kavē satiksmi un rezultātā viss rajons nekustas... Bet par to līšanu krustojumos... bieži vien ir vienkārši jālien, savādāk vari stundu nosēdēt, kamēr normāli var pārbraukt krustojumu, pārējie jau nav tik apzinīgi, piemēram, gribi braukt taisni, no blaukus joslas tev piebrauks priekšā tieši krustojumā, tie, kas griežas pa labi, pa kreisi no šķērslielas arī salien pa 20 mašīnām krustojumā, kaut gan sen jau viņiem sarkanais... tādos gadījumos nekas cits neatliek, kā likt nikolaju visiem virsū un stumties cauri.

219731. viesis 5.decembris 2006 11:10
0 0 Atbildēt

2 asf - a tu ir redzeejis, ka kaads ments tos ieliideeju sodiitu ???

laikam gan ka nee - znachit nav citu variantu, kaa maaciit vinju ar pretpiemeeru - tipa - a kaa tev patiik, ka tu netiec krustaa ??? :)

219732. viesis 5.decembris 2006 11:12
0 0 Atbildēt

vajag sazimet dzeltenu tiiklu krustojumaa, ka tas piemeram ir anglijaa, un tos, kas paliek tur stavot tiem tad pec pilnas programmas pa 20LVL sodinjus izsniegt. Vairs negribees list krustaa.

219733. viesis 5.decembris 2006 11:13
0 0 Atbildēt

pa to dzelteno tiiklu kaada blondiine noteikti saaks parkoties :D :D :D

219736. viesis 5.decembris 2006 11:24
0 0 Atbildēt

Katru vakaru tas pats notiek krastmalā, pretī VZD, kur ir apgriešanās virzienā uz ostu. Tur piebrauc pilns krustojums un vēl 2 rindās, pilnīgs sviests, arī ments neviens tur nav redzēts. Padrāztu kādu nedēļu šitos luņus, kas sabrauc krustojumā, domāju, būs rezultāts.

219737. viesis 5.decembris 2006 11:29
0 0 Atbildēt

Konihuram zhetons :D:D:D

219738. viesis 5.decembris 2006 11:29
0 0 Atbildēt

to subaru:

Tjip Autors: nu lohs vai ne lohs bet ja teu nav fiziski nav kur talak braukt? Mochit kadam sanos un izraisit korkji vel ar avariju? Vakardienas situacija nestaveju un negaidiju kamer shitas viss jaukums beigsies bet pa bishkjinjam stuumos visam tam arpratam cauri... bet taa ka viss pilniba bija nosprostots, tas nebija izdarams 10 sec laika.. tape raxtiju ka n`tos zaljos laidu garam kamer tiku talak...

laikam jau lieki minet ka talak uz chaka pusi un valmieras ielas pusi bija pec tam patikami braukt jo gandriz ielas bija tukshas vismaz paris kvartalus... :D

219739. viesis 5.decembris 2006 11:31
0 0 Atbildēt

Jānošķir 2 situācijas -

1) Satiksme caur krustojumu ir daudzmaz legāli iespējama. Šādā gadījumā tiešām nevajag līst iekšā, ja netiek ārā. Diemžēl bieži sanāk redzēt busus un troļus (bet ne tikai), kuri ar savu garumu nobloķē n-tās joslas. Nu nav jau tik traki, ka, ja viens pie zaļā nebrauks, citi līdīs garām. Šādu bezkultūras posmu IMHO esam izslimojuši

2) Satiksmē caur krustojumu ir izveidojies "Bezpriģels". Viena vieta, kur reizi dažos mēnešos iestājas īsts "Bezpriģels" ir Slāvu aplis Daugavas pusē. "Bezpriģels" ir tad, kad luksofora gaismas vairs nevienu neuztrauc, tramvaja satiksme ir paralizēta, no Maskavas ielas virzienā no centra labo pagriezienu taisa ~7 joslās. Šādos gadījumos nav jēgas būt "godīgam" - atliek pieņemt džungļu likumus un spraukties vien pašam iekšā.

219742. viesis 5.decembris 2006 11:38
0 0 Atbildēt

Nekad neesmu bijis pašreizējā CP darba stila atbalstītājs un par 100% piekrītu šodienas presē Viktora Avotiņa teiktajam , ka mums nepieciešama "cita ceļu policija", kura elementari izsakoties - PROT arī strādāt, ne tikai krūmā sēdēt. Lūk, šajā rakstā aprakstītas problemas ior tieši tās VISAKTUĀLĀKĀS, ar kurām šodien būtu jācīnās tieši CP darbiniekiem. Piekrītu, ka tieši paši autovadītāji ir ikdienas sastrēgumu situacijas veicinātāji, iebraucot aizņemtā krustojumā, un nespējot no tā izbraukt nomainoties luksofora gaismām. Kā teiktu filozofijas klasiķi : ar to arī sākas sastrēgumi...BET, jāsaka, ka CP faktiski šo procesu krustojumos pēdējā gada laikā vispār nekontrolē, lai gan tas nemaz tik sarežģīti nebūtu. Īpaši jau, ja tiek pielietota mobilā videotehnika. Bet, mūsējie CP,diemzēl, ir daudz par slinku, lai stāvētu krustojumu tuvumos, un izķertu VISU VEIDU autovadītājus, busistus ieskaitot, kuri mīl TAISĪT korķus krustojumos. Jo,redz, foršāk ir sēdēt siltā mašiņā pie priboriem, un rīt karstu belašu, nevis drebinoties salt lietū krustojuma malā. Ja CP katru dienu kaut vienu simtiņu tml.pārkāpēju noķertu, mēneša laikā uzlabojumi Rīgas ielās būtu acīmredzami. Bet nekā, joprojām PIK stundu laikā vērojam, ka CP sēž iemīļotajos krūmos lidostas viadukta apkārtnē , biķernieku mežā ,Kurzemes prospektā,Rostokas ielā u.c. sev mīļās vietiņās, kur soda naudiņa plūst kā pa reni, bez galvas smadzeņu rievu darbināšanas... Droši vien , ka ministram Godmanim būs jādomā par radikālu izmaiņu veikšanu CP kantorī, cerībā, ka kādreiz tur strādājošie darbosies arī SABIEDRĪBAS un satiksmes drošibas interešu labā, nevis tikai savas kabatas labad.

219749. viesis 5.decembris 2006 11:51
0 0 Atbildēt

2 autors - tieshi taa - ir vietas,k ur savaadaak nevar, kaa tikai pasham stumties iekshaa, lai ari tas uztaisa korkji otrai pluusmai ...

par toļļiem un busiem - labs piemeers Kalpaka/Valdemaara krustojums. Buss brauc pa kalpaka bulv virzienaa no centra un griezhas pa kreisi uz valdemaara ielu ... luxaforaa deg sarkans, krustojums pilns ... buss tik stum iekšā, pilniibaa nobloķējot valdemaarielu virzienaa NO vanshu tilta ...

un tur toch nav taa vieta, kur buutu pa katru cenu jaalien, jo pa valdemaareni braucoshie (uz vanshu tiltu) vnk luxoforu darbiibas deelj fiziski nevar sabraukt krustojumaa un palikt :)

219750. viesis 5.decembris 2006 11:54
0 0 Atbildēt

ikdienas viesim zhetons!

ments jau tos pashus sodus vareetu savaakt arii sastreegumaa veļot aara tos, kas lien krustojumaa un paliek :) - tip krustojuma malaa staav ments - kaut vai pasleepies ...

cheko mashiinas, kuras paliek krustaa (nu var arii filmeet)

reportee pa raaciju ekipaazhai, kas atrodas 50 m taalaak - ekipaazha celj aaraa no korkja indiviidus un soda ...

neredzu problemu

tik galvanais, lai izceljot aaraa sodaamos, vinji tiktu pilniibaa nonjemti no ielas, lai nepalielinaas korkjis ;)

219751. viesis 5.decembris 2006 11:55
0 0 Atbildēt

CP vakaros tiešām varētu izkāpt no saviem jaunajiem VOLVO un pastaigāties pa centra krustojumiem, jo stāvēšana krustojumos rada sastrēgumus jau šķērsielās un tie izplatās uz visām pusēm, kroni visam uzliek garie busi un trolejbusi, kas vispār neskatās uz luksoforiem

219752. viesis 5.decembris 2006 11:59
0 0 Atbildēt

Vienubriid menti ar staaveeja un keera hitaadus lohus Briiviibas un Vairoga krustojumaa, un jaateic darba viniem netruuka! Bet nu vispaar tas ir kaut kaads psc, liidziigas situaacijas ik vakaru ir uz Uzvaras bulvaari kur pienaak klaat Ranka d. un Slokas iela, visvairaak izcelas furas un j*b*nie tramvaji. Taisni gribas izkaapt un uzshaut pa muuli!!!!

219753. viesis 5.decembris 2006 12:00
0 0 Atbildēt

Tie ir tie pashi kretiini (ne tikai vakar), kas Briibiibas - Rainja bulvaara krustaa (pie Briiviibas piemineklja) no Briiviibas ielas nogriezhas uz Rainja bulvaari :o/ Pilniigaa **** salien krustaa garie auto/trolej makaroni shkjeersaam visaam trim joslaam un Rainja bulvaarais pilniigi mieraa, kas notiek taalaak uz Valdemaara, nav ne jausmas. Ja shon buus tas pats variants - doma nolikt auto tai autobusu 1/2 joslai shkjeersaam priekshaa, lai Rainja bulvaaris iztukshojas no tiem kas grib tikt uz Briiviibas ielu - nez cik ilgi izturees busu vadiitaaju nervi.

219754. viesis 5.decembris 2006 12:08
0 0 Atbildēt

Lielisku skatu vakar redzēju jau pieminētajā Dzirnavu un Gogoļa krustojumā. Braucu no centra puses pa Lāčplēša, bet jātiek uz Lomonosova ielu. Pagriežos uz stacijas pusi un redzu, ka apgriešanās Dzirnavu ielas krustojumā būs bez problēmām. Otrā rinda (virzienā uz Lāčplēša ielu) brīva, bet pirmajā tusē tie, kuri grib tikt uz Salu tiltu. Mans prieks bija pāragrs, jo no stacijas puses parādījās divi trolejbusi, kuri krustojumam brauca cauri blakus viens otram, bet krustojumu nešķērsojuši tā arī palika stāvam! Pirmajā rindā esošajam nav kur tikt uz priekšu, bet tam, kurš blakus, priekšā tukšs ceļš, bet stangas ta neļauj apdzīt! Momentā izveidojās korķis no nekā!

Šorīt Dzirnavu Valdemāra krustojums. Krustojumā (pa Valdemāra ielu) iebraucis autobuss (garais!), kuram izbraukt no krusta nebija ne mazāko cerību! Nu un tad?! Stāv! Un uz Dzirnavu ielas, kura pirms tam bija samērā patukša, momentā bija korķis, kurā stāvēja tie, kas būtu braukuši pāri Valdemāra ielai...

219755. viesis 5.decembris 2006 12:08
0 0 Atbildēt

Ko jus te meginat izdomat jaunu velosipedu? Ja gribetu sakartot, viss, kas jadara, ir janovieto sajos problemkrustojumos kameras, kas sinhronizetas ar luksoforu, un pec tam jaizsuta rekinus tiem, kas redzami bildes, iesledzoties sarkanajai gaismai. Neviena normala valsti vaditajus nemegina par krustojumu nepareizu skarsosanu aizturet parkapuma vieta, tadejadi izraisot vel lieleaku sastregumu.

219757. viesis 5.decembris 2006 12:23
0 0 Atbildēt

kameras maksaa naudu ... mentam izkaapt no auto nav tik daargi

219759. viesis 5.decembris 2006 12:33
0 0 Atbildēt

Sods par iebraukšanu krustā, ja nespēj no tā izbraukt - 20 Ls bez punktiem, ar atlaidi 10 Ls :D Es zinu, jo man tā sanāca, tiesa, ne manas vainas dēļ - 13. janvāra un 11. novembra krustā iebraucu pie zaļā, bet tur kaut kāds ideoc tur tik lēnu savu pēcpusi gorīja pāri sliedēm (laikam sievasmāti veda), ka man jau sanāca nedaudz aizkavēt tramvaju, par ko uzreiz aiz krusta mani laipns CP uzaicināja patērzēt. Lekcija īsa un konkrēta - vispirms mēģināja man iestāstīt, ka es no tirgus puses esmu aizmaucis taisni zem ķieģeļa. Bet nu ātri un operatīvi - tikai vienu zaļo nostāvēju.

Bet vispār šādus krustā līdējus vajadzētu sākt skolot un sabiedrisko transportu it sevišķi, jo citādi arī pārējiem nekas neatliek, kā līst krustā iekšā. Sāpīgās vietas, kur dēļ šitā veidojas korķi un tiek nostopēts viss krusts:

Valdemāra/Lāčplēša

Uzvaras bulvāris/Raņķa dambis

Muitas/Citadeles

...utt...vairāk prātā uzreiz neienāk

219760. viesis 5.decembris 2006 12:34
0 0 Atbildēt

Par to, ka policija nesoda līdējus, gan nav tiesa, pats neesmu dabūjis kvītiņu, jo palieku krustojumā neuzmanības dēl šad un tad :), bet zinu cilvēkus, kuri ir norāvušies, par to, ka iebrauc krustā un nespēj izbraukt, tādu gan nav daudz, un negadās tas bieži, bet gadās, iespējams, ka ir dažas ekipāžas kuras kaut ko tādu praktizē, bet uz mūsu LIELO Latviju, pat tas neko nedod, vieglāk izplildīt plānu un savu budžetu ir tieši strādājot ar radaru un kretīniskām metodēm...

219761. viesis 5.decembris 2006 12:44
0 0 Atbildēt

:D

es šitā arī 1x nostāvēju kādus 2-3 zaļos, un tad nagļakā braucu iekšā, protams līdz galam neizbraucu un noštopēju ceļu trolejbusam, kuram nācās stāvēt manis dēļ arī kādus 2 zaļos

P.S. btw trolejbusa vadītājai noveicās, ka es runāju pa telefonu tajā brīdi, tā tak līda un spārdīja man pa riepām autiņam :D kamikadze kaut kāda, būtu brīvāks laiks bijis ... reāli varētu aiz parūkas palucināt :D vo būtu kuriozs

219763. viesis 5.decembris 2006 12:55
0 0 Atbildēt

Redzēju dzīvē, kā Parīzē CP šādos gadījumos tiešām iejaucas un palīdz "izstumdīt" automašīnas un sastrēgums izbeidzas, lai gan pirms tam šķita, ka ielu šturmēsim stundu!

219769. viesis 5.decembris 2006 13:26
0 0 Atbildēt

Es no cetra līdz jūrmalai braucu 2 stundas!

Vakar visā centrā valdīja bezpriģels. Cēlonis manuprāt šoreiz nebija šoferīši, kas salīduši krustā. Bija avārija uz barona/elizabetes stūra un salu tilta galā, kas acīmredzot izraisīja kaut kādu ķēdes reakciju u noštopēja visu centru.

Manuprāt Rīga rītos/vakaros ir sasniegusi satiksmes caurlaides spēju maksimālo robežu un turpmāk neliels avārijas izraisīts traucējums vai vienkārši nedaudz vairāk autiņu kā parasti, radīs "gigantiskus" sastrēgumus kā vakar.

219771. viesis 5.decembris 2006 13:37
0 0 Atbildēt

mja, tads pats idiotisms ir uz telts (laikam) ielas pie tramvaju parka kur visi griezhas uz vieniibas pecak... Salien visi ka idinji krustaa blisinaas.

Katru dienu eju tam krustam garam... Esmu redzeejis, ka paris reizes rindinjaa staav arii CP auto... Tad krusts IR TUKSH UN VISI BRAUC PAREIZI! :D Vai mees neesam viena kretiinu tautinja, ko?

219780. viesis 5.decembris 2006 14:03
0 0 Atbildēt

Atļāvos pārpublicēt šeit "Ikdienas Viesa" minēto V. Avotiņa rakstu "Neatkarīgajā"

(citāts)

Debesīs nedēļas nogalē spīdēja viens liels atstarotājs. Bet citādi laika apstākļu dēļ stāvoklis uz Latvijas ceļiem bija pat labāks nekā parasti decembra sākumā.

Neslīdēja, ceļi bija izmantojami visā braukšanai domātā platumā. Bet – desmit bojāgājušie. Nobrauktiem gājējiem nav bijis atstarotāju, lai arī apstākļu izklāsts ("gulēja uz ceļa", "stāvēja ceļa vidū", "skrēja pāri ceļam"…) vēsta, ka atstarotāju trūkums to vairākuma nāvē šoreiz nav bijis izšķirošs.

Tomēr, kā jau parasts, katrs liels birums iedarbina varas mašīnas laika gaitā izkoptos refleksus. Uz pašaizsardzību noskaņotā signālsistēma atskaņo ministru norūpētību, atkārto samazinātos bojāejas procentus pēc kārtējās bargāku sodu ieviešanas, sola kārtējo kampaņu un jaunu bardzību. Šoreiz – par atstarotāju nevalkāšanu. Ja runa ir arī par oficiālo resoru smadzeņu darbības atstarošanu praksē, tad tam var piekrist.

Pirmkārt, oficiālā filozofēšana par to, ka autovadītāju un gājēju satiksmes kultūra ir zem katras kritikas, ne tuvu nav bez pamata. Bet kāpēc tad rīcība nesaskan ar šo uzskatu? Kāpēc netiek sists pa nagiem pašai nekulturālībai, kur tā ir, bet pastāv kaut kāda vispārēja gramstīšanās uz labu laimi? Par labu ne tik daudz drošībai, cik valsts kasei. Vadītāju šmurgulība visvairāk izpaužas tieši vietās, kur ir paaugstināts satiksmes risks. Taču ieraudzīt Ceļu policiju šādās vietās ir brīnumu brīnums, lai arī pat ekonomiskais ķēriens, ņemot vērā mūsdienu videofiksācijas iespējas, te būtu krietni lielāks, nekā ķīķerējot uz pustukšu lielceļu no krūmiem. Tas pats attiecas uz gājējiem. Ja policisti arī iedomājas kādu tramdīt, tad krustojumos. Bet tas bars, kuram patīk slāt cauri aktīvas kustības plūsmai, kur tik ienāk prātā, tramdīts netiek. Cik formāli vieni dara savu darbu, tik formāli, skata pēc, tie citi šo darbu respektē. Principā nekas nemainās.

Otrkārt, kāpēc ceļu nodrošinājuma ziņā šoferis mūsu "laikmetīgajā ceļu politikā" tiek uztverts, pieņemsim, deviņdesmito gadu, bet gājējs – pērnā gadsimta sešdesmito vai septiņdesmito gadu līmenī? Vislabāk tas redzams tieši sniegainā ziemā, kad Latvijā faktiski nav ceļa, uz kura būtu vieta gājējiem. Varbūt ir atsevišķi posmi, kur notīrītas arī ceļmalas ārpus braukšanas joslu robežām. Tieši šādos apstākļos naktī redzēju traģisku avāriju aiz Jēkabpils uz Maskavas šosejas, kur vieglais, apbraukdams gājēju, neizbraucot no joslas, skāra furgonu, kurš, droši vien arī respektēdams iespējamos gājējus, brauca uz savas joslas robežas. Ko lielu te palīdz atstarotāji, kuri turklāt der pamatā attiecībām: viena mašīna – viens gājējs, bet visā pretī nākošo gaismu spektrā nereti nav izšķirami? Sevišķi uz intensīviem ceļiem pašreiz pieejamie atstarotāji gājējam ir tikai salmiņš, nevis efektīvs, jebkurā gaismu kopumā laikus pamanāms, ar citiem nesajaucams brīdinājuma signāls. Vārdu sakot – bez atstarotājiem vēl vajadzīga vismaz normāla Ceļu policija, kura prot kaut ko vairāk par stāvēšanu sodu iekasēšanai ērtās ceļmalās un kurai padodas ne vien periodiska kampaņu rīkošana, bet sistēmisks, nepārtraukts darbs satiksmes drošības labā. Vēl būtu vajadzīga arī kaut kāda Satiksmes ministrija, kura spētu iestāstīt saviem kantoriem, ka ceļu ierīkošanas tehnoloģija tomēr kaut cik atšķiras no šķēršļu joslu ierīkošanas tehnoloģijas. Kaut kāda ministrija, kura, valstij jau labu laiku atrodoties Eiropā, spētu pārņemt un uzlikt uz Latvijas ceļiem to drošības aprīkojumu, kāds Eiropā ir un kurš nemaz nav tik superdārgs (ceļu, ceļmalu iezīmēšana ar atstarotājiem; gājēju joslas; papildu atstarojošie elementi paaugstināta riska vietās; galveno ceļu apgaismojums apdzīvotās vietās; sensori, kuri pārejās ieslēdz sarkano gaismu, ja braukšanas ātrums pārsniedz atļauto…). Pagaidām ij šmurguļi pie stūres, ij šmurguļi uz savām kājām, ij tie, kas abus pirmos tvarsta un rāj, ir cits cita vērti.

(citāta beigas)

219785. viesis 5.decembris 2006 14:15
0 0 Atbildēt

gribeetu veel papildinaat domu par tiem krustojumiem kuri ir briivi paarbraucami un aiz tiem nav sastreegumu, kaa piemeram Ulmanja gatve paarbraucot paari Vieniibas gatvei, brauc aaraa no centra- VAJAG SPIEST GAAZI GRIIDAA UN TOPIIT LIIDZ ATLJAUTAJAM AATRUMAM, nevis domaat, ka ja jau tiki liidz krustojumam, tad seenjot un uzlikt uz tiem kas ir aiz tevis. un tas attiecas arii uz mazaakiem krustojumiem- visi velkas taa kaa sliekas un rezultaataa ir lieli sastreegumi.

219791. viesis 5.decembris 2006 14:25
0 0 Atbildēt

agree with vilks!

219797. viesis 5.decembris 2006 14:35
0 0 Atbildēt

_PN_ :D

219800. viesis 5.decembris 2006 14:44
0 0 Atbildēt

ko jūs tagad uztraucaties.. tālāk būs vēl trakāk..

(līdz maskavas korķiem mums vēl augt un augt.. tur 6 stundas probkā ir ikdiena).. :)

219804. viesis 5.decembris 2006 14:55
0 0 Atbildēt

Respektēju CSN, bet ir gadījumi, kad tomēr iznāk palikt krustojumā un īsti savu vainu tur neredzu:

Braucu aiz kāda lielāka transportlīdzekļa, kuram cauri neredzu. Iedegas zaļā gaismā, sākam braukt, bet priekšā braucošais pēkšņi apstājas tūlī aiz krustojuma un man nākas palikt krustojumā. Nav taču man jāstāv pie zaļās gaismas un jāgaida, kamēr priekšā braucošais pilnībā pārbrauks krustojumu?

219807. viesis 5.decembris 2006 15:10
0 0 Atbildēt

Ko vajadzēt iebaurēt jau autoskolā - ja sēdi korķi (un ne tikai, tas pats būtu noderīgi pie jebkura luksofora), neblenz uz priekšējā numura zīmi, bet skaties cauri stikliem 2 mašīnas uz priekšu (lūk šeit labs piemērs, kādēļ megatonētus stiklus vajadzētu sist ārā). Kad priekšējās sāks braukt, tev jau būs robā un pār krustojumu tiks 10, nevis trīs. Besī šitie čammas - kad priekšējais sāk braukt, tad tik sāk meklēt, kur ir ātrumkloķis, nedod dievs, sāks vēl domāt - sajūgs, tas bija pa vidu vai pa kreisi :?

219810. viesis 5.decembris 2006 15:13
0 0 Atbildēt

"219725. viesis 05.12.2006 11:03

Tjipa autors:

tur jau ta lieta ka netikai es bet ari citi staveja ar ieslegtiem taliem un skanjas signalu un pilnigi nekadu emociju, tie kas ielidushi krustaa vnk skatas pa logu un izliekas ka neko nezin un ar vesu pratu stav talak. "

A ko tad viņiem darīt, ja jau ir iebraukuši, gaisā pacelties:):)

Ja nopietni, tad ar šo problēmu satopos gandrīz katru dienu braucot pa akmens tiltu pārdaugavas virzienā. Pēc tilta ir mega krusts, kur krustojas slokas iela, raņķa dambis un uzvaras bulvāris. Tur parasti keksi no raņķa dambja salien krustā un blisinās. Arī iepriekš uz valguma ielas notiek tas pats, bet mazāk.

219812. viesis 5.decembris 2006 15:15
0 0 Atbildēt

Janka - ej un paseedi..... neiebraukshu iebrauks kads cits :)).. un tie tur nedomaa, tikai piipina.... skjiet ka tai vietaa ko Tu aprakstiji - stavu pie zaljaa, lai neibrauktu pilnaa krustaa a autobuss man aiz muguras besas araa pipinadams.... chista auni

219820. viesis 5.decembris 2006 15:32
0 0 Atbildēt

SuperZigis rakstīja:

ak tad Graberim tagad megatonetie stikli ir maiseklis

================

Tak nekui nevar cauri redzēt :D:C

219823. viesis 5.decembris 2006 15:48
0 0 Atbildēt

Pēc manas saprašanas, ja visi autobusi un trolejbusi gaidītu un iebrauktu krustojumā tikai tad, kad aiz krustojuma būtu pietiekami daudz vietas, lai viņi varētu arī izbraukt, tad taču tie lielie nekad netiktu un priekšu! Nekad sastrēgumos aiz krusta nav tik daudz brīvas vietas, jo mazie no citām joslām salien.

Otrkārt, taurēt uz tiem, kas salīduši krustā, ir pats muļķīgākais, ko var izdarīt. Tieši kādu pretreakciju jūs no viņiem tad gaidāt?

219824. viesis 5.decembris 2006 16:17
0 0 Atbildēt

219823. viesis 05.12.2006 15:48

Tieši kādu pretreakciju jūs no viņiem tad gaidāt?

ļoti vienkāršu lai nākamreiz padomā, vai nepaliks krustā un kāds nebrauks virsū.... vajag domāt ar galvu nevis pakaļu, protams daudzos gadījumos tā nav apzināta iebraukšana, bet nu vajag padomāt ne tikai par sevi, bet arī par citiem... a ja nu kādam, kas tagad netiek pāri krustam mājās, kāda nelaime, a tu ielien tikai tāpēc, ka nokavēsi vienu zaļo signālu...

Un vēl besī ārā tie, kas brauc pāri tad kad jau mirgo dzeltenais, ja no pretējās puses liela rinda grib taisīt kreiso pagriezienu... nav protams aizliegts braukt pa dzelteno, bet ja tu neaizbrauc, kreiso uztaisa par 3 mašīnām vairāk...

Nu bet ko var prasīt no tautas, ja daudzi neciena paši sevi... latviešu autobraucēju kultūra....

219829. viesis 5.decembris 2006 16:24
0 0 Atbildēt

Varbūt ir vērts arī padomāt, ka tas, kurš ir nostājies ar purnu pret iebloķētu mašīnu un pilnā spēkā taurē, izskatās pēc pilnīga idiota? Un - kaitina pārējos šoferus, kam tajā šovā jāklausās.

Vakardien man sanāca tieši šitāds blondīnes cienīgs gājiens Brīvības/Matīsa stūrī. Korķis nereāls. Manā virzienā iedegas zaļā gaisma, divas mašīnas pirms manis un es iebraucam krustojumā. Piedodiet, nezināju ka tās divas vecmāmiņas krustojumu pārbrauks soļos, un es palikšu šķērsām pāri Brīvības ielai, jo būs jau iededzies sarkanais, un mašīnas, kas sāk braukt pa Brīvībeni, man neļaus pabeigt manevru. Un tādā gadījumā visi vārgie var taurēt cik vien tīk, it's beyond my control then!

219832. viesis 5.decembris 2006 16:55
0 0 Atbildēt

To andric:

ir starpiba starp nejaushu iebraukshanu krustojumaa un apzinati specialu? ja sakuma dazhs laps nejaushi iebrauca tad pec paris minutem saakas: ja es netieku tad citi imho ar netiks un spiezhas iekshaa krustaa pa visam iespejam vietam lai tik tuvak tiktu savai nepiecieshamajai gogolja ielai!!! un visi parejie kas stav uz 13. janv ielas tauredami netauredami vnk ir noblokjeti!

219835. viesis 5.decembris 2006 17:16
0 0 Atbildēt

CP darbinieki bieži vien ir manāmi pie dzelzsceļa muzeja, starp slokas un valguma ielu. Kā pa brīnumu tajos rītos centra virzienā praktiski sastrēgumu nav! Tiek sodīti gan agresīvie braucēji gan tie kas aizņem krustojumu. Būtu ļoti vēlams šo praktizēt arī vakara stundās no 16:30 līdz 18:30.

219838. viesis 5.decembris 2006 17:48
0 0 Atbildēt

vakar braucot mājās pa savu ikdienišķo maršutu no Pārdaugavas uz Purvciemu....

Tikai pateicoties shaadiem auniem kaa raxta autors,Riigaa ar ir ikdienu korkji,jo taa vietaa lai 10 km nobrauktu ar sabiedrisko vinjsh labaak stundaam seezh korkjos un vaaraas kaa kaut kaads pedinjsh!!!

219839. viesis 5.decembris 2006 17:54
0 0 Atbildēt

219838. viesis

pievaldi mutiiti a to ka nesanak pagarshot asfaltu.

219842. viesis 5.decembris 2006 18:32
0 0 Atbildēt

vakar no stabu ielas Liidz Radissonam braucu stundu un 10minuutes tikai taapeec ka bija avaarija uz 11 novembra krastmalas

219844. viesis 5.decembris 2006 18:41
0 0 Atbildēt

to 219829. viesis

nu tak domāt vajag, nevis skatīties uz vecmāmiņām. Pirms iebrauc krustojumā novētē situāciju kopumā.

Bet ja godīgi tad tikai CP ar savu darbību(kuras nav) var uzlabot šo situāciju

219845. viesis 5.decembris 2006 19:14
0 0 Atbildēt

Pārsvarā piekrītu šeit teiktajam par vadīju kultūru un CP darba stilu.

Mans viedoklis nedaudz savādāks. Atceramies "samītu" - pilsēta tika iztīrīta, bet daudziem tā bija darba diena. Savus darbus paveicu ātri un priecājos par ērto braukšanu. Secinājums - pārvietot "patvaldības" iestādes ārpus pilsētas. Jaunās stikla pilis, brāļus, plazas būvēt Allažos, Suntažos, Ķegumā, Zaļeniekos utt. Te nelīdzēs stāvvietu maksas trīskāršošana, ne zemie tramvaji. Tas ir plānošanas jautājums.Pie pašreizējām nostādnēm uz izrādēm braukt būs izdevīgāk uz Valmieru vai pat Pērnavu nevis uz pili Daugavas vidū. Mērfija likums - saspiežot viss kļūst sliktāks.

Atvainojos, ja kāds šo uzskata par offtopic.

219846. viesis 5.decembris 2006 19:22
0 0 Atbildēt

un kā jau parasti debīlā aunu bara galvenā sastāvdaļa - saabiedriskais transports, vienmēr esmu uzskatījis ka Rīgas Satiksmes sabiedriskos transportlīdzeļus vada garaīgi atpalikušas personas, jo tik stulbi nebrauc pat visatsaldētākais bmw vadītājs.

219847. viesis 5.decembris 2006 19:29
0 0 Atbildēt

ka teiktu krievi - "sovkovoje" pokolenije.....

kaut arī kliedzāt kā esām ES.... padomju domāšana un ieradumi latviešu tautai pamatā paliks.... PSRS bija centralīdzēta valsts - "neatkarīgās" Latvijās iedzīvotājiem arī.... visi grib strādāt pilsētas centrā vai ap to... tādēļ vidēji 5000-10 000 cilvēki ar saviem privātiem autiņiem, līdzīgi kā aunu bars> katru rītu šturmē Rīgu... visi brauc parasti pēdējā mirklī... lai varētu attaisnot galvēno iemeslū kāpēc ir vispār jābrauc ar auto uz darbu.... protams vēlme 10-15 minūtes ilgāk pagulēt... + parasti esi viens savā auto... nav citu kaimiņu.... vinīgi no rītiem rodas jautājums - kāpēc korķi.... vai tad nevar CITI bišķīt ātrāk uz darbu braukt..... es jau nerunāju par vietējiem vel kādiem 5-10 tukstošiem kuri piebiedrojas iebraucējiem... kaut gan uz darbu varētu braukt ar sabiedrisko.....

Pēc darba vakarā visi draudzīgi vienlaicīgi braucām mājās... atvainojos.... visi kopā sēžām korķos.... bezjedzīgi tērējot savu dzīves laiku.... piebraucot pie krustojumā, kurš faktiski ir pa pusei aizņemts ar priekšabraucošiem auto... pagaidām kādās 5-15 sekundes, un tad noļemjot kā pietiekami ilgi devam priekšābraucošiem auto laika lai tie aizvāktos no krustojuma.... ar mierīgo sirds par padarītu, braucām iekšā krustojumā ( aiz jums parasti atrodas vel viens gudrelis, kur/š tālāk par jūsu auto bagažnieku neredz, droši uzticās jums, jo jūs drošvien braucāt uz priekšu jo tur ir brīvs), DOMĀJOT kā pagusim izbraukt krustojumu.... bet ka teiktu tovaris4j Saahov - "oni ne opravdali vozlozhenogo na nih visokogo doverija..." jūtāmies pēkšņi piečekarēti, taču ar ēzēļa cienīgo stulbumu un spītīgumu paliekām krustojumā stāvot.... jo CITA ceļa nav ( kaut vai nogriezties pa kreisi lai izvēlētos alternatīvu maršrutu)... nu bet par ko es te sapņoju - degradēta tautā ( kā dabūjām brīvību vairs nevajag strateģiski domāt, tikai cītīgi jāstrāda un jābrauc pa vienu un to pašu maršrutu... visbiežāk sabiedrisko.... :P ) nemāk vairs strateģiski domāt... var stundām stāvēt ĪSĀKAJĀ maršrutā, neiedomājoties ka eksistē ĀTRĀKIAS maršruts, kurs ir x2 garāks, toties x5 mazāk aizņems laikā un saudzēs nervus....

Krištopans pat neapjēdza, cik precīzi viņš determinēja mūsu tautu....

219848. viesis 5.decembris 2006 19:38
0 0 Atbildēt

pats, pēc tam, kad ped ši gada pirma sniega, kad Salu tilta šķērsošana pārvērtas par gandrīz stundas garo atrakciju, decentralizējos no Rīgas uz Jūrmalu.... pirms tam tika izvelēts arī darbs ārpūs Rīgas... tagad esmu mājās 30 minūšu laikā, nobraucot vairāk nekā 40 km.... nekādu sastrēgumu.... nekādu daunu kuri izlien tev priekša un stāv minūtes 10 cerot uz brīnumu.... banānu valsts...

Starp citu ļoti biežu dzirdzu no cilvēkiem, ka par visu jādoma priekšniekiem.... šiem tikai jāpilda rīkojumus un par to jāsaņem algu... kā rezultātā priekšnieki (privātie) parasti dzīvo netāl no uzņēmumā, toties darbinieki.... ;) :D :D :D

219855. viesis 5.decembris 2006 21:21
0 0 Atbildēt

Reizēm gan gadās arī tā:

Braucām pa Brīvības ielu centra virzienā un tā nu gadijās, ka Brīvībene Juglas virzienā bija nobloķējusies arī krustojumā ar Vairoga ielu. Protams, ka uzradās pāris mudaku, kas tomēr no VEF kultūras pils puses krustojumā tomēr iebrauca, un tur arī palika, kamēr jau uz Brīvībenes iedegās zaļais. Tad nu lūk, melnais BMW vismaz pavirzījās tā, lai Brīvībene varētu kustēties (tur, aiz drošības saliņas sanāk tāds kā "aizvēnis"), bet smilškrāsas vecs mersis uzmeta lūpu, iestājās lūriķu klubiņā ;), un ļoti aizvainoti nobloķēja kreiso joslu, jo redz, viņš nav ticis pāri, lai gan varēja izdarīt līdzīgi bembim, un nostāties tam blakus.

219859. viesis 5.decembris 2006 22:23
0 0 Atbildēt

219839. viesis 05.12.2006 17:54

nesmiidini tautu aaksts taads,atradies varonis te draudeet pie neta seezhot,nez vai tev siikpirdi reaalajaa dziivee pietiktu drosmes ko uzdriiksteeties!!!

219868. viesis 6.decembris 2006 9:06
0 0 Atbildēt

iemochiit, iekachaat, iepiipinaat, gandoni unn blondiines. jauki jūs te runājat, tāda "patīkama" latviešu publika - kulturāla.

Vispār CSN ir punkts par to, ka nedrīkst braukt krustojumā, ja redzi, ka nevarēsi to izbraukt. Tātad visi šie ļautiņi pārkāpj CSN.

219878. viesis 6.decembris 2006 10:00
0 0 Atbildēt

Visi auni, tikai tu, Jāni viens tāds gudrs. Pilnīgs lohs!

1) It kā tas būtu kaut kas jauns ka sabiedriskie lien krustojumā, kur parasti paliek, nobloķējot kustību

2) Tā vietā lai foķētu, pats būtu labāk centies iespraukties krustojumā - jo tikai tā var Rīgā pabraukt. Ja to nemāki, labāk atstāj auto mājās un staihā kājām!

219910. viesis 6.decembris 2006 13:03
0 0 Atbildēt

Kaads aizstaaviibas vaards busiem. Reizeem veeroju situaaciju, piem., krustojumos ar Valdemaara ielu. Trollis, kas brauc pa Valdemaara ielu, apstaajas pirms krustojuma, kad vinjam deg zaljais, jo tuuliit peec krustojuma viss pilns. Vinjsh taa staav, liidz iedegas sarkanais. Tad arii krustojuma preteejaa pusee auto pa Valdemaara ielu drusku izkustas, bet tikko atbriivotaa telpa momentaa piepildas no tiem, kas veic pagriezienus no shkjeersojoshaam ielaam. Kad trollim atkal iedegas zaljais, izbraukshana no krustojuma atkal pilna. Ja trollis nekad nebrauktu un neapstaatos krustojuma viduu, tas tur staaveetu ljoti ilgi, un Valdemaara iela buutu noblokjeeta.

219915. viesis 6.decembris 2006 14:04
0 0 Atbildēt

219910. viesis 06.12.2006 13:03

=========

Pie kājas - CS noteikumi visiem vienādi. Ja RD sat.dep. nevar pareizi luksoforus sakonfigurēt, tad tā nav mana problēma, ka trolis pāri ielai netiek.

Un nevajag te pārāk sabiedrisko transportu aizstāvēt, 'cause:

- tevi nekad nepalaidīs uz gājēju pārejas

- sastāda lielāko daļu no tiem, kas šķērso krustu pie sarkanā

- nekad nepateiks paldies, par palaišanu priekšā (un es nerunāju par pieturu, bet par citu joslu)

- attaisīs durvis pirms pats apstājies

Un, atvainojiet, bet nekad nav dzirdēts, ka kāds privātajā transportā būtu izvizinājies pēc vilka modes (galva iekšā, paka.ļa ārā) vai pāršļūcis zem riteņiem pāri visam Akmens tiltam.

219916. viesis 6.decembris 2006 14:11
0 0 Atbildēt

Graberim

Tev vareetu nebuut pie kaajas, ja Tu savaa auto seedeetu aiz taa trolejbusa.

Un Tu zini kaadu, kursh peec vilka modes Riigas sabtransportaa taa braucis? ;)

219918. viesis 6.decembris 2006 15:14
0 0 Atbildēt

OPEL CALIBRA/BMW TūDS

NATO LAIKā MENTI VARēJA UZ IELAM STāVēT IK PA 10 METRI, A TAGAD NEVAR??! lieciet centrā pie katra lielā krustojuma pa celiniekam,KAS LIEN KRUSTOJUMā TAM "AGRESīVU BRAUKšANU". :)

219919. viesis 6.decembris 2006 15:36
0 0 Atbildēt

219916. viesis 06.12.2006 14:11

Un Tu zini kaadu, kursh peec vilka modes Riigas sabtransportaa taa braucis? ;)

Personīgi nē, bet lasi avīzes - tad tantukam roka salauzta, tad kādam mētelītis iespiedies, puskvartālu skrējis blakus, tad bērna ratiņus atstāj pusmastā starp durvīm.

Es saprotu, ka ir gadījumi, kad savādāk sav.transports principā krustu neizforsēs, taču kāpēc nostāties vēzī pāri krustam, kad no sāniem nav mega satiksme (piemēram, Melnsila / Kristapa krusts). Vieglie vēl kaut kā saspiežas, bet trolis stāv vienā mierā un viņam lielais nikolajs uz apkārt notiekošo.

219922. viesis 6.decembris 2006 16:42
0 0 Atbildēt

TO: 219859. viesis

nu tu te bikinj maldies, netikai izkapshu ara no autinja, bet ari izvilkshu ara tewi ja pac nekapsi!? got it?

219981. viesis 7.decembris 2006 10:01
0 0 Atbildēt

jautri jums tur uudengalvaa ko par riigu deevee

253376. viesis 1.marts 2008 16:40
0 0 Atbildēt

Lepi. Braucu pārus mēnešus ar mašīnu. Pieskaitu sevi pie kartigiem braucējiem. Nejauši iebraucu krustojumā. Neizvertēju ka tālāk netikšu. Protams traucēju braukšanu. Viens šofers nolamājās. Garīgo sabojaja. Kam negadās.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 34

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti