Autoražotāji savus jaunos modeļus bieži vien veido agresīvus, bet jaunā Renault Laguna ir pievilcīga ar savu intelektu gan no ārpuses, gan arī ar intelektuāli funkcionējošu salonu.
Jaunā Laguna versija ar 3.0 litru V6 dzinēju un proactive automātisko ātrumkārbu, kas ļauj vadītājam pašām pārslēgt pārnesumus. Testējam pilnas komplektācijas versiju Priveledge. Pirmo reizi šo modeli Renault prezentēja 2000. gada Parīzes autoizstādē. Šo modeli ražo tikai divās - piecdurvju hečbeka un universāla - versijās. Eksterjers Ar savu jauno dizainu Laguna no ārpuses izskatās ļoti liela un masīva. Sevišķi smagnējs izskatās tās pakaļgals. To dod lielais aizmugurējais stikls, horizontāli novietotie lukturi un spoileris, kas veidots aizmugurējiem spārniem saplūstot ar aizmugurējām durvīm, veidojot nelielu izvirzījumu, kas izskatās diezgan kā īpašs antispārns. Savukārt priekšgals nav raksturīgs franču mašīnai, bet gan drīzāk līdzinās japāņu automašīnu dizainam. Šaurie gareniskie lukturi, kas novietoti slīpi, un sudrabotais moldings virs radiatora restēm atgādina kaut kur jau redzētu japāņu darinājumu. Priveledge komplektācijā jau no rūpnīcas nāk ksenona priekšējie lukturi ar mazgātājiem. Sānu moldingi izskatās interesanti, jo tie it kā dublē izvirzītos sliekšņus, kas piedod mašīnai stabilitātes izskatu. Laguna piecdurvju hečbeks izskatās dinamiski, tāpēc nevar nemaz iedomāties kā izskatītos sedans, lai gan Laguna sedans vispār nekad nav bijis, tie parasti ir Safrane versijā. Jaunais universāls, atšķirībā no iepriekšējā modeļa izskatās izsmalcinātāks un interesantāks. To galvenokārt nodrošina trīsstūrainie aizmugurējie logi, kas atgādina kādu no hečbeka versijām. Vēl savdabīgi izskatās aizmugurējās durvis ar V veida stiklu. Laguna pieejama arī labos krāsu toņos, sākot ar zaļgani bēšīgo Almond Green, kas izskatās pievilcīgi , un tumši zaļo Nordic Green, tumši pelēko Eclipse un diviem pelēkās metālikas toņiem Cosmic Grey un Moondust. Interjers Jaunajai Lagunai nav nevienas atslēgas - ne no durvīm, ne no aizdedzes, nedz arī no degvielas bākas vāciņa. Viss tiek attaisīts ar plastikas čipkarti, uz kuras ir divas pogas, kas kalpo gan kā atslēga, gan arī kā tālvadības pults signalizācijai. Auto ir aprīkots ar Handsfree sistēmu, ja čipkarte atrodas vadītāja kabatā, tad pieejot klāt automašīnai, elektromagnētiskie devēji to atpazīst un izslēdz signalizāciju. Kad īpašnieks satver durvju rokturi, zem tā esošais infrasarkano staru devējs dod komandu vēlreiz sazināties ar čipkarti, un, to atpazīstot, atslēdz durvis. Šāda sistēma ir ierīkota visām, izņemot aizmugurējām durvīm. Iesēžoties mašīnā, viduskonsoles kreisajā pusē ir taisnstūra atvere, kurā ir jāievieto čipkarte, bet pēc tam atliek tikai nospiest Start/Stop pogu un auto ir iedarbināts. Izņemot karti no ligzdas, visa elektronika tiek atslēgta, darbojas tikai signalizācija. Zagļiem šī sistēma nav diez ko patīkama, jo katrai kartei ir 65 tūkstoši koda kombināciju, ej nu uzmini kādu. Katrs auto ir komplektēts ar četrām šīm čipkartēm, kas ir ļoti labi ģimenes auto vajadzībām. Iekšējā apdarē ir izmantota plastmasa un alumīnijs. Interjers ir salikts akurāti, tas arī ir nomierinošās pelēkās krāsās. Viduskonsole izskatās brīva, jo līdzīgi kā stereosistēma un pelnu trauks visam pāri ir vāciņi. Laguna sēdekļi arī ir ērti, šeit jāpiemin šuvju salaiduma vietas, kas ir kvalitatīvi apstrādātas. Salona apdare ir pieejama ar trim materiāliem ( āda, drēbe un velūrs), kā arī divām to materiālu kombinācijām ( āda - audums un āda - velūrs). Neskatoties uz to, ka jaunā Renault Laguna II ir īsāka par iepriekšējo (hečbeks - 4580 mm, universāls - 4700 mm), tomēr salons ir pietiekami plašs. Arī bagāžas nodalījumu ietilpība ir vērā ņemama, hečbekam - 430 l, bet universālam no 475 - 1500 l. Testējamā Laguna bija aprīkota ar visu četru logu elektropacēlājiem, spoguļu regulēšanu, elektrisku vadītāja sēdekļa regulēšanu, kruīza kontroli, kondicionieri, stereositēmu ar 4x30 w izeju, CD - changer sešiem diskiem un 8 skaļruņiem. Auto ir apgādāts arī ar aktīvās drošības aprīkojumu - šofera un pasažieru gaisa spilveni, siksnu automātiskie spriegotāji, trīs pagalvji aizmugurē. Pie pasīvās drošības elementiem pieskaitāmi īpaši tērauda virsbūves elementi, kas ir veidoti ar ļoti augstu deformācijas izturību. Par drošību runājot, jāpiemin, ka Laguna ir saņēmusi piecas zvaigznes ( no piecām iespējamām) neatkarīgās Euro Ncap auto drošības aģentūras chrash - testos. Zem motora pārsega Automašīnai ir uzstādīts 3.0 litru 24 vārstu V6 benzīna dzinējs ar 210 zs jaudu. Maksimālo griezes momentu 127 Nm tas sasniedz pie 5500 apgr/min. Motors jau pamatkompektācijā nāk kopā ar piecpakāpju Proactive automātisko ātrumkārbu, kas ņem vērā motora darbību, braukšanas stilu un ceļa apstākļus. Jāsaka, ka iepriekšējais V6 dzinējs bija tikai ar 167 zs jaudu, tā ka tagad tā ir par ceturtdaļu lielāka. Auto ir apgādāts ar pretizslīdēšanas sistēmu ASR, stabilizēšanas sistēmu ESP, disku bremzēm ar elektronisku spēku sadalīšanu ABS+EBV, ekstremālās bremzēšanas sistēmu Brake Assist, automātisku spiediena kontroli riepās Tyre Pressure Monitoring un Parktronic sistēmu Automātiskā ātrumkārba pārslēdzas maigi un plūstoši. Visās ātrumkārbās ir ustādīts elektronisks impulsdevējs, kas dod signālu ātrumu pārslēgšanai. Priekšā ir izmantota Makfērona piekare, kas jau tika uzstādīta iepriekšējām Lagūnām, bet aizmugurē ir uzstādīta lētāk izgatavojama H veida piekare ar vērpstieņiem. Gaitā Iedarbinot motoru, uz borta kompjūtera displeja parādās dažādi dati, mašīna pārbauda pati sevi, sākot ar eļļas spiedienu un beidzot ar gaisa spiedienu katrā riepā. Pēc pārbaudes uz displeja parādās liels uzraksts OK, tomēr jāatzīmē, ka kustību var uzsākt nemaz negaidot pilnīgu pārbaudes beigšanos. Zem motora pārsega ir spēcīgs motors, kas liek manīt, ka ar šo "dampi" joki būs mazi. Rokas vadībā ātrumkārba ir daudz ņiprāka, salīdzinot ar automātisko režīmu, kur tā ir samērā lēna pat reaģējot uz "kick down." Līdz 100 km/h auto ieskrienās 8 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir 235 km/h. Automašīna gaitā ir stabila un nepakļaujas svārstībām, tā ir arī noturīga pret sānu vējiem un sasvēršanos līkumos. Tās skaņas izolācija ir nodrošināta augstā līmenī. Bremzes strādā labi, sportiski, kas ir samērā neraksturīga tādam ģimenes auto kā Renault Laguna, lai gan tas ir apsveicami. Stūres iekārta ir aprīkota ar pastiprinātāju, kas elektroniski maina pastiprinājumu atkarībā no braukšanas ātruma. Uz stūres rata pagriešanu mašīna reaģē pietiekami labi. Stūres pastiprinātājs ir efektīvs arī braucot lēnām un parkojoties. Salīdzinot ar tās pašas klases automašīnām, Lagunai ir samērā liela riteņu bāze, kas tai ļauj būt stabilai pagriezienos, ieejot tajos ar lielu ātrumu. Raksturojums "Renault Laguna 3.0 V6 Priveledge" savā klasē ir dinamisks auto, kas var stāvēt līdzās tādiem konkurentiem kā Lexus IS300, Audi A4, BMW 3, VW Passat, Ford Mondeo. Tomēr Auto var konkurēt arī ar augstākas klases auto kā Peugeot 406, SAAB 9-5, Opel Omega. Pateicoties lielajam motoram un automātiskajai ātrumkārbai ar manuālo režīmu, šis auto patiks arī cilvēkiem, kuri mīl ātru braukšanu. Laba skaņas izolācija un stabilitāte ir vēl plusi komfortablai braukšanai. Turklāt šī ir automašīna, kas aprīkota ar elektromagnētisko čipkarti, pierasto aizdedzes atslēgu vietā, tātad - ar vienu kāju jaunajā tūkstošgadē. iAuto // ACC- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Nezinaaju ka Peugeot 406 ir augstaakas klases auto kaa VW Passat vai Ford Mondeo. Autoram laikam bija baigaa POHA.