Eksperimentālais modelis «RV-25E» 10

28.marts 2007 10:17

27. un 28. martā RTU notiekošajā izstādē Robotika Transportmašīnu tehnoloģiju institūta studenti piedāvā aplūkot saliekamu elektrisku miniskūteri, kas varētu būt labs risinājums galvaspilsētā samilzušajai transporta sastrēgumu problēmai.

Miniskūteris var kalpot kā papildus transportlīdzeklis kombinācijā ar autotransportu vai jebkāda cita veida transportu (arī sabiedrisko). Šāda kombinēšanas iespēja ir nodrošināta ar skūtera kompaktajiem izmēriem un iespējamību pārvadāt to jebkurā transportlīdzeklī.

Studenti skaidroja savu ideju, kā varētu notikt pārvietošanās pa Rīgas ielām. Pēc jaunā tilta būvniecības daļa transporta plūsmas tiek novirzīta no pilsētas centra. Ap Rīgas centru tiek ierīkoti apvedceļi. Pa Rīgas centru pārvietojas sabiedriskais transports, sagādes transports, kā arī moto un elektrotransports. Pie pilsētas robežas (Jugla, Ziepniekalns, Zolitūde u.c.) tiek organizētas autostāvvietas. No autostāvvietām autoīpašnieki, lai nokļūtu līdz savam galamērķim Rīgā, sāk lietot sabiedrisko transportu un/vai kombinēto transportu: saliekamos elektroskūterus, velotransportu, velomobiļus, motorollerus u.c.

Šāda veida transporta kustības organizācija Rīgā, pēc studentu domām, palielinātu cilvēku pārvietošanās ātrumu vairākkārtīgi, jo vairs nebūtu sastrēgumu Rīgas centrā. "Sastrēgumus veido vieglie automobiļi, kuros pārvietojas viduvēji viens līdz divi cilvēki. Saskaitot 4 automobiļu gabarīt izmērus sanāk viena autobusa ar piekabi gabarītizmēri, bet autobusā var vienlaicīgi pārvietoties 120 cilvēki nevis 20 cilvēki automobiļos t.i. pie nosacījuma, ka katrā automobilī ir 5 cilvēki (kas gadās ļoti reti)," skaidro studenti.

Pārejot uz šādu transporta kustības veidu, transporta plūsmas ātrums Rīgā palielināsies, uzlabosies ekoloģiskais stāvoklis, uzlabosies cilvēku fiziskā (lietojot velotransportu), un garīgā forma, uzskata studenti.


eksperimentālais modelis RV-25E

ELEKTRISKAIS SALIEKAMAIS SKUTERIS
(eksperimentālais modelis RV-25E)
Tehniskie dati Barošana 2x12V 12 A/h
Max ātrums 30 km/h
Riteņu bāze 583 mm
Augstums ar uzmontētu stūri 1033 mm
Augstums bez stūres 490 mm
Platums ar iztaisnotu stūri 626 mm
Garums saliktā stāvoklī 517 mm
Platums saliktā stāvoklī 360 mm

Elektriskais skūteris ir mazgabarīta, kluss, ekoloģiski tīrs individuāls transporta līdzeklis, kas izstrādāts speciāli trokšņa līmeņa pazemināšanai un pilsētas ielu piesārņotības samazināšanai.

Skūtera konstrukcija esot optimālas vadāmības un komforta kompromiss. Transporta līdzeklis esot aprīkots ar akumulatora bateriju, kura stāvēšanas laikā uzlādējas no parasta 220-voltīga tīkla un ar elektrodzinēju. Baterijas uzlādēšanas laiks ir trīs stundas.

Uz transporta līdzekļa stūres statīva izvietoti: aizdedzes atslēga, "gāzes" un bremžu kloķi, lukturis ar lielu apgaismojuma leņķi, aizmugurējā skata spogulis, kā arī virzienrāžu, skaņas signāia un lukturu ieslēgšanas taustiņi. lerīču galvenajā panelī ir izvietots viss nepieciešamais: spidometrs, elektrotīkla sprieguma indikators, ka arī virkne ar signālu spuldzēm. Virs aizmugurējās piedziņas riteņa ir izvietots skaņas signāls, virzienrāži un stopsignāls. Braucot ar maksimālo ātrumu līdz 20 km/h, skūteris parādījis sevi no vislabākās puses. Ceļa seguma nelīdzenums praktiski neesot pamanāms.
 
Visi komentāri
 
230126. viesis 28.marts 2007 10:37
0 0 Atbildēt

celja seguma neliidzenumu praktiski nemana taapeec, ka ar taadu aatrumu ar sho verkji nav iespeejams izbraukt no nevienas bedres. :)

230128. viesis 28.marts 2007 10:39
0 0 Atbildēt

cik sver šis izgudrojums?

ideja laba...vienīgi vai mūsu konservatīvā, aprobežotā un stereotipiem bagātā tauta sapratīs un pieņemš šāda tipa pārvietošanās līdzekli?

230130. viesis 28.marts 2007 10:53
0 0 Atbildēt

Max ātrums 30 km/h

nedaudz pa maz

... no juglas līdz centram stunda pilnā ručkā :D

230132. viesis 28.marts 2007 10:58
0 0 Atbildēt

Nekur nav minēts nobraukums, kāds iespējams ar vienu uzlādi..

Un kur tad īsti varēs lādēt viņus jebšu viņi arī nodrošinās akku maiņas servisu???? Nedomāju, ka iebraucot bodē, kāds ļaus kautkur pie tīkla pieslēgties :DDD

230134. viesis 28.marts 2007 11:20
0 0 Atbildēt

Nu gan ideja, shitiem lidzigus kramus kjinieshi razjo jau kadus gadus 7 vismaz un cena smiekliga vienigais kad jamaina baterejas tad gribas raudaat. Baigie izgudrotaji :)))

230141. viesis 28.marts 2007 11:50
0 0 Atbildēt

Pirmie skūteri jāpiešķir ierēģņiem, ta viņi pirmie sāks pārvietoties , tad tauta arī . Jārāda tak piemērs tautai .... ja tos resnos tautas kalpus šis agregāts spēs pavest , tad nu mūs parastos ar...

230145. viesis 28.marts 2007 12:19
0 0 Atbildēt

Cik nez sver šamais portatīvais transporta līdzeklis, un ar cik tādiem varēs iekāpt autobusā... ;)

230177. viesis 28.marts 2007 15:15
0 0 Atbildēt

Biju tajaa izstaadee, izbraukaajos pa gaiteni ar shamo. Patiikami tas elektromotors velk uz prieksu. :)

Akumulatoru var dabuut arii ar lielaaku kapacitaati, tacu Li-polimeers daargi sanaak.

Buutu mums velocelinju vairaak un normaalas iespeejas paarvietoties labpraat taadu lietotu.

230406. viesis 29.marts 2007 17:38
0 0 Atbildēt

Būtu mums vasara 9 mēnešu gadā tad par šādu ideju varētu domāt. Bet tā kā mums vasara ir tikai 3 mēnešus - tad atvainojiet - pie -5 grādiem, vai lietus laikā neviens ar tādu nebrauks, kur nu vēl ziemā, kad uzsnieg sniegs.

247182. viesis 13.novembris 2007 23:28
0 0 Atbildēt

tadi jau sen paardodaas gan eiropaa un citur www.powerscoots.co.uk/pages/electricscooters.htm

30 km preiksh taada ir diezgan daudz. videeji taads var nobraukt 10-15km ar vienu uzlaadi. kas es uzskatu ir normali ja jaaparvietojaas pa centru

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

No 47 540 eiro - Mercedes-Benz iepazīstina ar elektrisko krosoveru EQA (+ FOTO) 1

Jaunais krosovers ir iekšdedzes dzinēju modeļa GLA pilnībā elektriskais radinieks. Vācijas tirgū tas maksās vismaz 47 540 eiro. Lasīt vairāk

 

Brauksim ar 130 km/h - Valsts ceļu ilgtermiņa attīstības stratēģijas darbi ir sākušies 11

Uzsākti sagatavošanās darbi, lai Rīgas apvedceļu pārveidotu par četru joslu ātrgaitas autoceļu ar maksimālo braukšanas ātrumu līdz 130 kilometriem stundā. To paredz Latvijas valsts autoceļu ilgtermiņa attīstības stratēģija līdz 2040. gadam. Lasīt vairāk

 

"Latvenergo": Bez atsevišķu atbalsta iniciatīvu ieviešanas Latvijā 2030.gadā būs ap 36 500 elektroauto 1

Bez atsevišķu atbalsta iniciatīvu ieviešanas elektroauto iegādei Latvijā 2030.gadā būs ap 36 500 elektrisku automašīnu, AS "Latvenergo" prognozi trešdien Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) Tautsaimniecības komitejas sēdē izklāstīja uzņēmuma Elektrotransporta uzlādes tīkla attīstītājs Ansis Valdovskis. Lasīt vairāk

 

Eksperts brīdina: Savu spēju pārvērtēšana uz ceļa nekad nenoved ne pie kā laba 11

Reizēm gadās sastapt autovadītājus, kas pilnā balsī saka, ka zina visu un ir gatavi jebkurai situācijai, kas var notikt uz ceļa. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti