Šā gada pirmo četru mēnešu statistika liek domāt, ka amerikāņi pamazām novēršas no lielajiem apvidus automobiļiem, tā vietā izvēloties mazākus, ekonomiskākus, turklāt ne pašmāju ražojumus.
Pēdējos 15 gadus populārākais apvidus auto Savienotajās Valstīs bijis "Ford Explorer", taču šā gada sākumā tā vietu ieņēmis kompaktā japāņu "Honda CR-V", kas četros mēnešos pārdota 64 591 eksemplārā. Pieaugums, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, ir 42%.
"Honda CR-V" panākumos liela nozīme ir nesen veiktajām izmaiņām dizainā, kuru dēļ auto izskatās daudz mūsdienīgāks un sportiskāks, taču tai pašā laikā saglabā savu funkcionalitāti.
Būtiski, ka "Ford Explorer" atkritis nevis uz otro vietu, bet gan uzreiz uz ceturto – pārdošanas apjomu ziņā populārāki izrādījušies arī "Toyota RAV4" un "Ford Escape".
Eksperti uzskata, ka pašreizējā situācija labi parāda vispārējo tendenci Amerikas tirgū – patērētāji pakāpeniski zaudē interesi par lieliem apvidus automobiļiem, kas patērē daudz degvielas un nav īpaši dinamiski, un labprātāk izvēlas kompaktas un universālas automašīnas.
Statistika rāda, ka periodā no janvāra līdz aprīlim, kompakto apvidus auto un tā saukto krosoveru pārdošanas apjomi palielinājušies par 15,2%, turpretim lielo SUV noiets samazinājies par 8,8 procentiem.
Sagatavots pēc www.atverts.lv materiāliem
pipec... naakamaa buus zinja ka usa strauju popularitaati guust smart vai mini.. kas ar saviem paardoshanas raadiitaajiem paarsitushi pilnizmeera pikapus :D
kuda mir katjitsa...