Izgājušajās brīvdienās pabraukāju pa Latvijas ārēm. Nākas secināt vairākas lietas, kā arī galvā dzimst jautājumi par dažādiem absurdiem, kas notiek šeit – Latvijā...
Ceļu kvalitāte. Ārprāts, ne kvalitāte. Ja kāds domā, ka ceļu kvalitāte jebkur Latvijā ir slikta un visur caurmērā vienāda, nākas secināt – tas nav tā. Ko es ar to domāju? Ir vidēji statistiskais Latvijas „lāpāmasfalts”, un ir tikai un vienīgi Jelgavā un Jelgavas rajonā sastopamais, uzartai Kr. Barona ielai līdzīgais, pieczvaigžņu asfaltētais bezceļš... Skumji. Jelgava – industriāli attīstītākā pilsēta ar asfaltētajiem bezceļiem. Interesanti – it kā visiem reģioniem bija aptuveni vienādas iespējas uzturēt ceļu labā kvalitātē, bet nez kāpēc tur viss ir citādāk. Nevajag nemaz redzēt Jelgavas vai Jelgavas rajona zīmi. Braucot kā pasažierim mašīnā pat ar aizsietām acīm kļūst skaidrs, kur esi ievests.No tā izriet pats galvenais jautājums – kādas prioritātes ir mūsu Tehniskās apskates centros. Pie mums vairāk uztraucās par tonētiem stikliem, nekā par amortizatoru stāvokli. Mans viedoklis – cīņa ar nenormāli tonētiem stikliem ir nepieciešama, bet vai tā ir tik pat saistīta ar drošību uz ceļa kā beigti amortizatori?
Tonēti vieglā auto stikli traucē pašam, traucē citiem gluži tāpat kā augstāks „bobiks” blakus vai priekšā, vai kravas auto, kuram cauri neredzam un līdz ar to zaudējam pārskatāmību un esam spiesti braukt uzmanīgāk....
Kā ir ar amortizatoriem? Nekā! Tos vienkārši nepārbauda! Var iziet TA skati pilnīgi BEZ amortizatoriem... Smieklīgi – skatē mums piesienas par nevienmērīgu bremžu darbību (lielākajai daļai automašīnu bremžu vienmērība beidzas agrīno paaudžu ABS darbībā un/vai bremzējot ar viena sāna riteņiem uz asfalta ar otra sāna riteņiem uz ceļa grantētās nomales), mūs strostē par sulojošu karteri, par rūsu uz durvīm, par ne pārāk apmierinoši strādājošu logu tīrītāju. Programmas nagla – cīnoties ar logu tonējumu pie mums vairs nevar „iziet skati” auto, kam ir kāds loga pacelšanas mehānisma defekts, kaut ir redzams, ka logs NAV tonēts... Toties beigti amortizatori nav šķērslis...
Vai kāds ir mēģinājis uz līdzena ceļa strauji nobremzēt pirms vai ātri apbraukt negaidīti ceļā parādījušos šķērsli, ja mašīnai ir beigti amortizatori? Un kā izdodas? Salīdzinot ar labiem amortizatoriem - bēdīgi ne...
Un ja tas pats manevrs ir jāizdara uz Jelgavas rajona pieczvaigžņu asfaltētā bezceļa ar tiem pašiem beigtajiem amortizatoriem? Vai kāds ir veicis statistiku par to, cik avārijās, it īpaši smagajās avārijās, iesaistītajiem auto ir bijuši beigti amortizatori?
Pabraukājot brīvdienās un pavērojot priekšā braucošo automašīnu riteņu reakciju uz ceļa segumu, nākas secināt LIELĀKAJAM VAIRUMAM amortizatori nav tuvu ideālam. Tā tas ir pat tādiem auto, kas ir gana padārgi, un pie kuru stūres manāmi gana turīgi ļaudis, kas šo defektu varētu novērst īpaši nepaliekot nabagāki. Bēdīgāka situācija ir ar jauniešu auto. Auto, kas iegādāti pēdējo naudiņu, uzreiz pēc autovadītāja apliecības saņemšanas. Parasti tie ir 15 gadu veci auto ar prāvāku dzinēju. To vāģu īpašniekiem parasti knapi pietiek degvielai, kur nu vēl auto savešanai kārtībā, bet pārgalvīgi braukt gribas.
Secinājumi – tonēti stikli un CP inspektoru drošība ir augstāk vērtēta, nekā drošība uz ceļiem, jo nedz ceļi tiek uzturēti atbilstošā kārtībā, nedz automašīnām tiek pārbaudīts galvenais ceļa saķeres un vadāmības mezgls – amortizatori...
Gribētos uzzināt CSDD oficiālo viedokli par šo jautājumu – kāpēc cīņa ar logu tonējumu ir prioritārāks uzdevums par amortizatoru pārbaudēm?
Palaidnieks, iAuto lasītājs
Autor, beidz nirgaaties par garaa vajaakiem... Nav smuki. :)
Bet ja nopietni, TA ir totalas halturas... Es pat Rigaa nejaushi izgaju skati ir nopietni bojatam bremzeem. Man tas bija reals izbriins, jaatziist.
Pagajusha gadaa ievilka, piemeram, keksiiti ka stures mehanismam esot brivgajiens... Sogad ta vieniniecinja nebija, za to bija vieniniecinsh pie korozijas... Tas nekas, ka to koroziju auto apaksha ir japameklee un ta ir tikai tur, kur akmenji kaut ko no piekares detaljam nositushi...
Tad veel ievilka divnieku par vienu stures pirkstu, kursh absoluti nekust... Vienkarshi nevar saprast smieties par viniem vai raudaat? Ak jaa, smieties nevar...