Uzstādīts pirmais Baltijā AdBlue sūknis 12

 
17.augusts 2007 15:05

2007. gada 17. augustā, Statoil degvielas uzpildes stacijā (DUS) Grenctālē, Bauskas rajonā, darbu sāk AdBlue uzpildes sūknis. Tas ir pirmais AdBlue sūknis Statoil tīklā Baltijā.

AdBlue ir kravas automašīnām un autobusiem paredzēts šķīdums, kas samazina slāpekļa oksīda daudzumu izplūdes gāzēs un degvielas patēriņu. AdBlue lietošana palīdz izpildīt Eiropas Savienības valstīs noteiktās Euro 4 un Euro 5 automašīnu izplūdes gāzu normas.

„Virknē ES valstu automašīnām, kas izpilda Euro 4 un Euro 5 standartus, paredzēti izmaksu atvieglojumi. Piemēram, daudz zemāka nodeva par automaģistrāļu lietošanu. Pagaidām Latvijā atvieglojumi nav paredzēti, taču, paaugstinoties sabiedrības kopējai ekoloģiskajai apziņai, tas neizbēgami notiks, un mēs, Latvija Statoil, palīdzam šo ekoloģisko domāšanu un aktivitātes veicināt,” uzsver Latvija Statoil izpilddirektore Baiba Rubesa.

Ar AdBlue lietošanas sistēmu (SCR – selektīvās katalizācijas redukcija) ir aprīkotas vadošo modeļu kravas automašīnas, kas sāktas ražot 2006. gada otrajā pusē, piemēram: DAF, Renault, Mecedes,Iveco, Volvo un MAN. Braucot ar tukšu AdBlue tvertni, var tikt bojātas atsevišķas SCR sistēmas detaļas, tādējādi AdBlue uzpildes sūkņu uzstādīšana Latvijā, veicinās arī lielāko kravas automašīnu autoparku turētājus iegādāties šo modeļu ekoloģiskās automašīnas.

Samazina degvielas patēriņu

Līdztekus valstu noteiktajiem izmaksu atvieglojumiem, AdBlue samazina arī degvielas patēriņu un tātad kopējās izmaksas. Lietojot AdBlue, degvielas patēriņš samazinās par aptuveni 6%. Naudas izteiksmē tas ir aptuveni santīms par katru nobraukto kilometru.

Par AdBlue lietošanas sistēmu

SCR sistēmu uzstāda starp dzinēju un izpūtēju. Sistēmā ir tilpne AdBlue uzpildīšanai, dozēšanas ierīce un katalizators. Caur dozēšanas ierīci tas tiek iesmidzināts izplūdes gāzu sistēmā. AdBlue reaģē ar amonjaku, un indīgie slāpekļa oksīdi (NOx)  tiek sadalīti slāpeklī (N2) un ūdenī (H20).

AdBlue tiek patērēts ļoti nelielos daudzumos – vidējais patēriņs uz 100 km ir aptuveni 1,6 litri. Automašīnām, kas atbilst Euro 4 normām, tas ir aptuveni 4% no degvielas patēriņa, bet automašīnām, kas atbilst Euro 5 normām – aptuveni 6%.
 
Visi komentāri
 
241013. viesis 17.augusts 2007 18:07
0 0 Atbildēt

Manuprāt tas čurūdens ir plnīgi garām, it sevišķi LV neviens viņu nelies. un autiņiem ar eur 4 vai 5 Ad blue nesamazina degvielas patēriņu.

241017. viesis 17.augusts 2007 18:50
0 0 Atbildēt

Lies.Vismaz manā darbā jau lej.Tagad visi jaunie auto ir pietiekami datorizēti,lai AdBlue nelietošana atainotos kā kļūda ar sarkanu signāllampiņu panelī.Tas ierakstās kompja atmiņā un pie garantijas gadījuma var rasties nesaskaņas ar dīleri utt..

241019. viesis 17.augusts 2007 21:19
0 0 Atbildēt

kur ta liksies ...

241020. viesis 17.augusts 2007 23:13
0 0 Atbildēt

Patēriņu uzrakstīja, bet interesanti būtu zināt tā mīzala cenu arī.

241021. viesis 17.augusts 2007 23:16
0 0 Atbildēt

Mees arii lejam DAFiem! Un jau Riigaa.

241045. viesis 19.augusts 2007 14:20
0 0 Atbildēt

35kg-apm.22Ls

241047. viesis 19.augusts 2007 17:57
0 0 Atbildēt

volvo centrā cena 0.78 s/litrs, pie dīlera ja ņem 1000 litrus, 0.40s/litrs

241050. viesis 19.augusts 2007 20:27
0 0 Atbildēt

Virsrakstsneprecizs,leisiem vecaja lukoila pirms robezas,jau menesus 3,ka adblu leju no pistoles.Un nekas tur ipasi nemainas degvielas paterinam.Ar adblu,braucam pa Cz,A,It,pa PL un Baltiju nelejam.Un nez cik tas te maksas,leisiem ta susla maksa apmeram litu mazak ka solkis.Te,jau drosi ka dargaks.:):):)Letinu bizness,visam 200% navaram jabut.

241073. viesis 20.augusts 2007 11:07
0 0 Atbildēt

Sandis_UR [?] 17.08.2007 18:07

Manuprāt tas čurūdens ir plnīgi garām, it sevišķi LV neviens viņu nelies. un autiņiem ar eur 4 vai 5 Ad blue nesamazina degvielas patēriņu.

======================

Lies kaa miiljie :-)) Turklaat galvenais meerkjis nav degvielas pateerinja samazinaashana, bet izpluudes gaazu toksiskuma samazinaashana, kas kravas auto jomaa ir buutiski. Un vaacu saitaa paviideeja zinja, ka , beidzoties AdBlue, dzineejs paariet "raaposhanas" rezhiimaa, vismaz dazhiem modeljiem tas taa jau esot :-)

241223. viesis 21.augusts 2007 13:44
0 0 Atbildēt

Volvo FH13 nekads raposanas rezims neiesledzas un jauda namazinas,nevajag dezinfo te izplatit.Nobraucu ap 5000km bez ta mesla un nekas nemainas.Pectam ieleju un nekada vaina.(Izpildiju sefa paveles,kur lietot to amonjakudeni un kur ne)

245001. viesis 16.oktobris 2007 8:46
0 0 Atbildēt

Rīgā arī jau atvēruši vienu pistoli uz jūrkalnes ielas ap 50 santikiem prasa

251102. viesis 30.janvāris 2008 1:58
0 0 Atbildēt

22318815 0,287Ls/litrs

var vairuma

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti