«Saab» neļaus autovadītājam nogurt 5

 
7.novembris 2007 12:08

Saab ķēries pie laikietilpīgiem „vadītāja mundruma kontroles sistēmas" (Drive Attention Warning System) pētījumiem; sistēmu izstrādā Human Vehicle Integration departaments General Motors pētījumu centrā "GME Engineering" Šveicē kopā ar Linkopingas universitāti, tā ziņo Channel4.



Sistēmu veido divas nelielas infrasarkanās kameras, kas iebūvētas vējstikla statnē un instrumentu panelī. Tās pastāvīgi seko līdzi vadītāja galvas kustībām, bet saņemtos datus apstrādā ar speciālas programmas palīdzību.

Ja vadītājs ir noguris, bieži aizver acis un nepārtraukti novēršas no ceļa, sistēma sūta teksta ziņojumu uz instrumentu paneli, brīdina ar balss paziņojumu, vai arī aktivizē sēdekļa vibrācijas funkciju. Otrajā gadījumā dators pakāpeniski pieaugošā balsī brīdina vadītāju par to, ka viņa nogurums var būt galēji bīstams, un iesaka pēc iespējas ātrāk atrast drošu vietu, lai apstātos.



Sistēma spēj darboties pie jebkur apgaismojuma un pat tajā gadījumā, ja vadītājs uzlicis aptumšotas brilles. Pētījumi turpināsies astoņus mēnešus, kuru laikā ar Saab 9-3 SportCombi, kas aprīkots ar Drive Attention Warning System, nodarbosies Human Vehicle Integration inženieri.
 
Visi komentāri
 
246660. viesis 7.novembris 2007 12:50
0 0 Atbildēt

varu iedomaties šādu ainu brauc vadītājs naktī Saabs saka: čau vadītājman liekas ka tu esi noguris luudzu apstaajies vai es pats apstāšos pie tuvākā stāvlaukuma vai moteļa un norezervēšu viesnīcas numuriņu. :) :-D

246662. viesis 7.novembris 2007 13:03
0 0 Atbildēt

iekāpj kaut kāds urods ar nekādu seju - a utiņš neļauj braukt, jo redz esi aizmidzis :D :D :D :D

246673. viesis 7.novembris 2007 14:32
0 0 Atbildēt

Ķīniešiem vispār labāk nepirkt to auto...

246702. viesis 7.novembris 2007 18:47
0 0 Atbildēt

Kas pie tās sistēmas strādā? Sābs, opelis vai chevrolets? :D

246712. viesis 7.novembris 2007 22:27
0 0 Atbildēt

Tad ko tas sābs darīs?? Neļaus nogurt vai tomēr neļaus nogurušam aizmigt? Izskatās ka atkal kaut kāda Lapsa vai kas tur pa šmigai kaut ko tulkojis.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti