Autoceļu attīstībā vairāk atbalstīs spēcīgos novadus 2

 
4.decembris 2007 0:06

Priekšroka finansējuma piešķiršanā autoceļu attīstībai tiks dota spēcīgākajiem novadiem, vakar žurnālistiem sacīja satiksmes ministrs Ainārs Šlesers.

"Uzskatu, ka novada centram jābūt spēcīgam un tā iedzīvotāji ar darbu jānodrošina viņu dzīvesvietā," sacīja Šlesers, norādot, ka lielāki līdzekļi infrastruktūras attīstībai tiks piešķirti tiem novadiem, kur notiks aktīva saimnieciskā darbība.

Kopumā šogad būvdarbi veikti 45 tiltiem un autoceļiem 1000 kilometru garumā, kas ir lielākais darba apjoms pēdējo 15 gadu laikā, sacīja Šlesers.

Šlesers arī norādīja, ka viņa darbības laikā panāktas būtiskas izmaiņas, piemēram, atjaunots likumā noteikts valsts autoceļu finansējums, kas šogad bija 65% no degvielas akcīzes nodokļa, kā rezultātā budžeta finansējums valsts autoceļiem palielinājies no 72 miljoniem latu 2004.gadā līdz 189 miljoniem latu šogad, bet pašvaldībām piešķirto dotāciju apjoms - no 18 miljoniem latu 2004.gadā līdz 56 miljoniem šajā gadā.

2010.gadā finansējums valsts autoceļiem no degvielas akcīzes nodokļa sasniegs 80%, sacīja Šlesers.

Viņš uzsvēra, ka šogad pabeigts Saulkrastu apvedceļš, kas ir pirmais no jauna uzbūvētais ceļš kopš Latvijas neatkarības atjaunošanas. Vienlaikus pabeigts autoceļa "Via Baltica" posms Skulte-Svētciems, kā arī rekonstruēts autoceļš Ķekava-Iecava. Savukārt darba kārtībā ir Ķekavas un Jūrmalas apvedceļa būvniecība, kā arī maģistrāles Rīga-Maskava posms Tīnūži-Koknese, kura būvniecību plānots uzsākt nākamgad.

Šlesers arī atzina, ka daudzi projekti nav realizēti sākotnēji plānotajos termiņos, jo VAS "Latvijas Valsts ceļi" nevar vienlaikus uzsākt visu autoceļu projektēšanu - trūkst projektētāju.

"Problēma ir tehniskajā gatavībā, nevis politiskās gribas trūkumā," sacīja Šlesers.
 
Visi komentāri
 
248303. viesis 4.decembris 2007 7:13
0 0 Atbildēt

Pareizi, pareizi, lai tak tie leiši, vācieši un kas vēl tur brīnās, kādā bedrē nonākuši, kā pārbrauc pāri robežai, tā līdzenas šosejas vietā ielāpu kaudze [ja ir] :D

248305. viesis 4.decembris 2007 9:08
0 0 Atbildēt

Nevajadzēja iesēdināt Lembergu, būtu tikuši pie normāliem ceļiem šajā gadsimtā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti