Jauni noteikumi par veselības pārbaudēm vadītājiem 3

 
6.februāris 2008 9:50

5. februārī valdības sēdē tika atbalstīts noteikumu projekts par veselības pārbaudēm esošajiem un topošajiem transportlīdzekļu vadītājiem.

Noteikumi precizē veselības pārbaužu veikšanas kārtību un nosacījumus, kā arī paredz plašāku personu loku, kurām būs jāveic obligātās veselības pārbaudes.

Turpmāk veselības pārbaudes būs jāveic arī mopēdu vadītājiem, nosaka Satiksmes ministrijas sagatavotais projekts „Noteikumi par veselības pārbaudēm transportlīdzekļu vadītājiem un personām, kuras vēlas iegūt transportlīdzekļu vadītāju kvalifikāciju, kā arī par veselības pirmstermiņa pārbaudes izdevumu segšanas kārtību”.

Noteikumu projekts nosaka kārtību, kādā veic veselības pārbaudes transportlīdzekļu vadītājiem un personām, kuras vēlas iegūt transportlīdzekļu vadītāja kvalifikāciju, medicīniskās pretindikācijas transportlīdzekļu vadīšanai, kārtību, kādā transportlīdzekļa vadītājs nosūtāms uz veselības pirmstermiņa pārbaudi, kārtību, kādā atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības personām, kurām transportlīdzekļu vadīšanu liedz veselības problēmas, kā arī medicīniskās uzziņas iesniegšanas kārtību, lai atgūtu transportlīdzekļu vadīšanas tiesības.

Projektā paredzēts, ka personu, kura ir sodīta par transportlīdzekļa vadīšanu alkohola reibumā vai narkotisko vielu ietekmē, uz veselības pirmstermiņa pārbaudi turpmāk nenosūtīs, bet tai būs jāierodas patstāvīgi. To kontrolēs Ceļu satiksmes drošības direkcija, kad persona nāks atjaunot transportlīdzekļu vadīšanas tiesības.

Lai atvieglotu valsts institūciju kontroli pār veselības pārbaužu veikšanu, noteikumos paredzēts, ka informācijas apmaiņa starp ārstiem, ārstniecības iestādēm un valsts policiju par veiktajām veselības pārbaudēm no 2009.gada 1.janvāra notiks tiešsaistes datu pārraides režīmā.

Noteikumu projekts ir izstrādāts atbilstoši veiktajiem grozījumiem „Ceļu satiksmes likumā”.

Elīna Circene
Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību speciāliste
 
Visi komentāri
 
251416. viesis 6.februāris 2008 10:06
0 0 Atbildēt

Prieks, ka močus, bez trīcošas sirds varēs atstāt uz ietves, tikai vai tas attiecas arī uz ietvēm, kur auto ielas malā nedrīkst novietot????

251418. viesis 6.februāris 2008 10:15
0 0 Atbildēt

Apskaidrojiet, "Gaišie prāti", ko šis nozīmē:

"...medicīniskās pretindikācijas transportlīdzekļu vadīšanai..."

251471. viesis 6.februāris 2008 17:27
0 0 Atbildēt

Trīcošas rokas. Miglains skatiens. Uzburbusi seja. Urīna nesaturēšana. Utt. Utt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti