Divsajūgu DSG transmisija svin miljono jubileju 19

 
7.februāris 2008 11:57

Tikai pāris dienas pēc miljonā New Beetle izražošanas Volkswagen svin jaunu apaļu jubileju – saražota miljonā novatoriskā divsajūgu DSG pārnesumkārba. Šobrīd tiek ražotas jau divu veidu DSG transmisijas – ar sešiem un septiņiem pārnesumiem.

Ideja par divsajūgu transmisiju dzima no motosacīkstēm. 1980-tajos gados to pārņēma Volkswagen un kopš tā laika attīstīja tālāk. Kad 2003. gadā Volkswagen DSG transmisijas sāka ražot sērijveidā, tas radīja triecienvilni profesionālajās aprindās. Šis jauninājums sniedza iepriekš nepiedzīvotu pārnesumu pārslēgšanas komforta līmeni. Kādreiz tik skaidrā robeža starp automātisko un manuālo transmisiju tika savienota, un tika sasniegti lieliski braukšanas dinamikas rādītāji.
 
Drīz arī klienti bija sajūsmināti, neskatoties uz ierobežoto pieejamo agregātu skaitu, salīdzinot ar parasto transmisiju. Tikai piecus gadus vēlāk DSG transmisija jau ir 25 procentos no Touran automobiļiem. Tas ir liels panākums Kaseles rūpnīcas darbiniekiem, vienīgajai Volkswagen rūpnīcai, kur ražo DSG transmisijas.

Tikai 2007. gadā vien visā uzņēmumā tika saražotas vairāk kā 400 000 sešu pārnesumu DSG transmisijas – un šai panākumu sērijai nobeigums nav redzams. "Lielā pieprasījuma dēļ mēs drīzumā sāksim ražot 1750 vienības dienā," skaidro galvenais rūpnīcas vadītājs Dr. Hanss-Helmuts Bekers (Dr. Hans-Helmut Becker), piebilstot, ka DSG apvieno to, kas iepriekš nebija iedomājams – sportisku braukšanas baudu un ekonomisku degvielas patēriņu.

Tagad Volkswagen ir radījis jaunu septiņu pārnesumu divsajūgu transmisiju, vislabāk pārdotās transmisijas nākamo paaudzi. Šī transmisija apvieno divas vadošās iezīmes pasaulē. Pirmkārt, tā ir pirmā septiņu pārnesumu DSG transmisija, kas tiek uzstādīta priekšā šķērsām asij. Otrkārt, tā ir pirmā transmisija, kuras sajūgi netiek eļļoti, bet tā darbojas „sausā”. Tas ļauj jaunākajām Volkswagen DSG septiņpakāpju transmisijām, kas pieejamas būs Golf, Golf Plus, Cross Golf, Golf Variant, Polo, Cross Polo un citos automobiļos, sasniegt vēl labāku efektivitāti.

Sešpakāpju DSG transmisijas joprojām tiks uzstādītas dažādu modifikāciju Golf, Jetta, Touran, Eos, Passat, Caddy un Caddy Maxi automobiļos.
 
Visi komentāri
 
251550. viesis 7.februāris 2008 14:22
0 0 Atbildēt

Apsveicami!

251563. viesis 7.februāris 2008 16:35
0 0 Atbildēt

Urā!

251564. viesis 7.februāris 2008 16:38
0 0 Atbildēt

Vispār es šitādu kārbu pat vienu nevarētu uztaisīt, kur nu vēl mio. Malači, ko tur vēl!

251581. viesis 7.februāris 2008 18:49
0 0 Atbildēt

Kamēr vieni lielās ar sajūgiem un zobratu štepselēšanas ierīcēm, citi jau 10 gadu garumā pamanās tādu fufeli, kā ātrumkārba vispār nepielietot.

251589. viesis 7.februāris 2008 21:18
0 0 Atbildēt

apgaismojiet muļķi - kur prikols tai kārbai?!

251591. viesis 7.februāris 2008 22:17
0 0 Atbildēt

Kā kur ? Viņu tak ir miljons gabalu!

251593. viesis 7.februāris 2008 23:39
0 0 Atbildēt

Galvenais prikols - ļoti zems pieļaujamais griezes moments. Īpaši jaunajai 7pakāpju (250Nm) ... Nevienam jēdzīgam motoram tādu nevar uzlikt.

Atliek cerēt uz Ford/Volvo - tie šbrīd strādā pie divsajūgui kārbas ar 450Nm limitu.

251595. viesis 8.februāris 2008 0:58
0 0 Atbildēt

Noperc Ferrari,vai kadu Mercedes Brabus karbu,griezis pie 1000Nm...........,povers kad maksas vairak neka Zeme...............,:):)xe...........xe

251601. viesis 8.februāris 2008 9:34
0 0 Atbildēt

seenei - tikai nevajag

VW 3,2 / 250 zs / 330 Nm un DSG, ietkaprieks.

251605. viesis 8.februāris 2008 10:27
0 0 Atbildēt

Eu... 251601. viesis jau ir ticis pie jaunās 7-pakapju kārbas. Stāsti kur dabuji!

251606. viesis 8.februāris 2008 10:35
0 0 Atbildēt

Jaunai DSG 7 tiešām ieteicams līdz 250Nm, savukārt iepriekšējai DSG6 - 2.0 tdi 320Nm DSG 6 no rūpnīcas. Čipots līdz 400Nm gandrīz gadu atpakaļ. Jau nobraukts ~45tkm. Viss ir perfekti arī pie visnotaļ "aktīvas" braukšanas manieres.

Un slēdzas tā, ka visiem automātiem jānobāl.

251608. viesis 8.februāris 2008 11:23
0 0 Atbildēt

251606. viesi prieks, ka esi inorējis rūpnīcas limitu un kārba vēl dzīva. Tomēr rēķinies, ka drīz var sanākt uzzināt, cik tā maksā. DSG6 limits ir 350Nm

251628. viesis 8.februāris 2008 16:08
0 0 Atbildēt

251606: pabrauc kādreiz ar hibrīdu, sapratīsi, kāds marasms ir jebkāda kārba un tās ūber slēgšanās.

251640. viesis 8.februāris 2008 17:57
0 0 Atbildēt

Varēja jau rakstā kaut ko pateikt, kas tā tāda DSG vispār ir? Manuālā, automātiskā? Jeb, ne viena, ne otra? Kādas atšķirības vadītājam braucot???

251645. viesis 8.februāris 2008 20:27
0 0 Atbildēt

dsg ir robotizēta mehāniskā atrumkārba, kas aprīkota ar diviem sajūgiem un divām sekundārajām vārpstām, kad ie vielikts viens ātrums uz vienas vārpstas, ir automātiski ieslēgts nākamais pārnesums uz otras vārpstas (atbilstoši auto dinamikai - kārda "paredz" vai pēc esošā 3 ātruma nākamais būs otrais vai ceturtais)

uz vienas vāprstas ir 1, 3, 5 un otras 2, 4 un 6 robs...

Tehniski (no sazobes viedokļa) ta funkcionē kā parasta mehāniskā kārba - tiek nodrošināta tiešā sazobe ar motoru, proti kārba ļauj bremzēt ar dzinēju, atķirībā no tautā sauktās par automātu (tipronikus ieskaitot), kas pēc būtības ir hidrotransformators un ne vienmēr dzinēja apgrieziena izmaiņās ir tieši saistīas ar riteņu apgriezienu izmaiņām.

Karoč ūberātrs un salīdzinoši labs mehāniskās kārbas risinājums, kas pērslēdzās acumirklī un dara to bes manāmas raustīšanās.

251646. viesis 8.februāris 2008 21:58
0 0 Atbildēt

bremzēšana ar dzinēju ir laba lieta, ja vien starp dzinēju un riteņiem nav kārbas un dzinējs nav iekšdedzes.

251657. viesis 9.februāris 2008 22:05
0 0 Atbildēt

Man tāds jautāums radās... Ko tas robots dara, ja ilgstoši brauc vienā atrumā ar vienu pārnesumu? Vai izsapno, ko darisu talak, jeb tomer tura "otru karbu" neitralaja?

251669. viesis 10.februāris 2008 18:59
0 0 Atbildēt

gan jau pēc laika ieviesīs trījsajūgu kārbas, kur nākamais robs būs pa rokai vienmēr. VW jau neko radikāli jaunu neizdomās. Tie paši zobrati un sajūgi vien paliks. Ja jau nekādi no 12V izmantošanas nevar atbrīvoties, tad kur nu līdz kautkam nopietnakam dzinēja un transmisijas jomā.

251739. viesis 12.februāris 2008 10:40
0 0 Atbildēt

hm, incanti, kāds iemesls būtu atbrīvoties no 12V? Cik tad vajag? 36V? Tas jau ir diezgan bīstami... pat ar 12V var nosist.

------

MN12

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti