Rīdzinieki iesaka velosipēdu novietošanas vietas pilsētā 12

 
19.februāris 2008 13:26

Noslēgusies Rīgas pilsētas izpilddirektora vietnieka Ģirta Auškāpa iniciētā iedzīvotāju priekšlikumu izteikšana par vietām, kur pēc pilsētnieku domām būtu nepieciešams Rīgas vēsturiskajā centrā ierīkot velonovietnes.

Šajā sakarā piektdien, 22. februārī plkst. 12.00 Rātsnama 511. telpā Ģ. Auškāps uz tikšanos aicina atbildīgo pašvaldības struktūrvienību un riteņbraucēju organizāciju pārstāvjus, lai izvērtētu ieteikumus un lemtu par konkrēti realizējamiem darbiem no pašvaldības puses. Sapulce būs atklāta un uz to aicināti visi interesenti.

Nedēļas laikā saņemti vairāki desmiti ieteikumu. Izpilddirektora vietnieks izsaka pateicību par paustajiem priekšlikumiem un atzīst, ka lielā mērā tie bija prognozējami. „Velobraucējus bez konkrētām novietņu atrašanās vietām interesē to esamība kā tāda un drošība,” secina Ģ. Auškāps un atzīst, ka riteņbraucēju skaits ar katru gadu pilsētā pieaug, bet problēmas paliek iepriekšējās. Velostāvvietu trūkums ir tikai viena no tām.

„Esmu patīkami pārsteigts, ka Rīgas dome ir sākusi risināt šos jautājumus. Es atbalstu ideju par apsargājamu velostāvvietu ierīkošanu. Šim nolūkam varētu pārveidot daļu no esošajām autostāvvietām, piemēram, pie Kongresu nama, Jēkaba Kazarmām, Coca-Cola Plaza u.c., varbūt kaut kur krastmalā,” raksta viens no priekšlikumu iesūtītājiem Juris Linde.

Kā ziņots, Rīgas domes Izglītības, jaunatnes lietu un sporta komiteja pagājušā gada maijā atbalstīja Rīgas pašvaldības riteņbraukšanas attīstības vadlīnijas, kur, cita starpā, norādīts, ka jāveido speciālas apsargājamas velostāvvietas pilsētas centrālajā daļā un laikus jāplāno to izvietošana.

 Rīdzinieki savus priekšlikumus bija aicināti izteikt zvanot uz Rīgas domes informatīvo bezmaksas tālruni 80000800 vai sūtot uz e-pastu: apc@riga.lv. Priekšlikumi tiks uzklausīti arī turpmāk.

Vairāk nekā puse rīdzinieku uzskata, ka pilsētā nepietiek velosipēda novietņu - metāla konstrukciju, pie kurām var atsliet un pieslēgt velosipēdus, liecina savulaik pēc Rīgas domes pasūtījuma veiktā pilsētas iedzīvotāju aptauja.
 
Visi komentāri
 
252052. viesis 19.februāris 2008 14:14
0 0 Atbildēt

Finally kkas tiek risinats, un ja vel darba vieta butu duša un savs skapitis, tad vispar butu ideāli, katru dienu 10km bez problemam, 25min laikā.

Bet kā gan būs ar to drošību?!

Auto&velo braucejs

252056. viesis 19.februāris 2008 14:45
0 0 Atbildēt

ko nozīmē "velostāvvietu nepietiekams skaits" ?????????? da tādu stāvvietu NAV vispār kā sugas Rīgā !!!! :D :D :D

252061. viesis 19.februāris 2008 15:03
0 0 Atbildēt

ibio [?] 19.02.2008 14:54

smejies ???? :D neba jau nu pilsēta tās stāvvietas tur ierīko... tās nožlojamās 4-5 velonovietnes ierīko savu klientu labā paši veikalnieki labākajā gadījumā... un par dros''ibu tur vispār var aizmirst... Bet bēdīgākais ir tas, ka pilsēta pat nepieprasa, lai pie katra t/c u.c. plaši apmeklējamās sab.vietas būtu obligāti jāierīko velostāvvieta.

un kur nu vēl runāt par apsargājamām velostāvvietām'(da vismaz pilsētas centrālajā daļā....)

Latvijai līdz tam vēl augt un augt... :)

252077. viesis 19.februāris 2008 17:25
0 0 Atbildēt

Nekā nebija - pie RD pilsētas attīstības departamenta ir velostāvvieta. Pat ar kamerām, kas gan nav stāvvietas dēļ ierīkotas. Drošvien Janita ar Štramu savulaik brauca uz darbu ar velosipēdiem ;)

252079. viesis 19.februāris 2008 18:48
0 0 Atbildēt

ha ha ha, gan jau ka tie abi augstaak piemineetie ieriikoja velostaavvietu , jo taame bija kaads pusljimons :D :D :D atieciigi 30% noseedaas pashu kabataas :D :D :D

252098. viesis 20.februāris 2008 9:23
0 0 Atbildēt

Apsargātas velostāvietas tomēr ir ekstravagance, kas nekur pasaulē nav redzēta. Domāju, diez vai arī šeit kas tāds atmaksāsies. Par velosipēda drošību tomēr būs vien jārūpējas pašam a) nepērkot tik dārgus velosipēdus; b) pērkot dārgas atslēgas. Visur Skatndināvijā cilvji lielākoties brauc ar vidēji 600 LVL dārgiem velosipēdiem, jūs domājat tur trūkst arābi, kas labprāt ko nozagtu? Nē, taču tur tie velosipēdi ir saslēgti krustu-šķērsu ar dažādām atslēgām, bet Latvijā iedomājas, pielikšu pie priekšējā riteņa tādu stieplītes atslēgu un ok, ja nozog, bļauj "vajag apsargātu stāvvietu" :)

252101. viesis 20.februāris 2008 9:31
0 0 Atbildēt

arī 252098. viesis

Ir jādomā! kā jau teicu, ja tev ir ļoti dārgs velosipēds, ar vienu atslēgu to neslēdz, parasti pieslēdz rāmi ar resno gultņu (vai kā tur viņa saucās) atslēgu, - tas lai neaizsnes, un tad ar otru, garu atslēgu izlaiž cauri abiem ratiem... Protams, var vienmēr noņemt, piemēram, bremzes vai tml. taču tas ir laikietilpīgi un tas zaglim nepatīk... Katrā ziņā, jo labāks velosipēds, jo vairāk jāslēdz, tāpat jāskatās, kur atstāj (lielākoties visi mēģina tomēr atstāt zem kamerām, ilgi ķimerēties taisot vaļā atslēgas zem kamerām neviens negrib). Īsāk sakot, - ir varianti...

252102. viesis 20.februāris 2008 9:33
0 0 Atbildēt

Turklāt, ja tiešām ir paredzēts braukāt daudz un pa draņķīgiem rajoniem un visur kāpt nost un iet prom. Ta nepērc kruto velosipēdu, nopērc lietotu! Pārdošanas vērtība tad tam ir maza, ja vēl normāli saslēgts, nevienam īsti nebūs iekāriens to ņemt.

252105. viesis 20.februāris 2008 11:18
0 0 Atbildēt

da kāda jēga no stāvvietām, ja veloceliņu normālu cetrā nav?!?!? Man domāt ja velobraucēju skaits palielinātos kaut 2x rīgā, sāksies mēmais ārprāts, gan uz trotuāriem, gan ielām.

252108. viesis 20.februāris 2008 11:54
0 0 Atbildēt

Tā jau vietas centrā nav. Vēl veloceliņus sagribējuši. Līdz Jūrmalai jau esot.

252133. viesis 20.februāris 2008 14:20
0 0 Atbildēt

Kam vaig stāvvietas, ja nav pa kurieni braukt???

Par velo vērtību - NL un BE brauc ar tāāāāādiem velošrotiem, ka 10gadīgs Aist vai Tūrists ir megarulzis salīdzinājumā. Bet musu visiem 25 Rīgas velobraucejiem ir jābrauc ar kalnu (!) velosipēdiem 2000Ls vērtībā pa pilsētu (nu mums tacu džipu zeme, skaidrs :D), un protams jāraustas par to drošību.

252142. viesis 20.februāris 2008 14:35
0 0 Atbildēt

2 252098 - viesi, viesi... tev laikam ka ritenis vēl nekad nav nozagts. Bez tam - nekorekti salīdzināt cenas jebkur ar cenām LV.

2 cap - iedomājies tik - tie velošroti brauc un brauc. LV par, teiksim, Ls 150 pirkts sāk izjukt pēc nedēļas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 22

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 35

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 17

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti