Katrs piektais jaunietis brauc ar auto, kas vecāks par 15 gadiem - iAuto

Katrs piektais jaunietis brauc ar auto, kas vecāks par 15 gadiem 60

 
7.aprīlis 2008 10:43

Jaunieši, kas ir vieni no nepieredzējušākajiem autobraucējiem, pa Latvijas ielām un ceļiem pārvietojas ar vecām automašīnām, kurām biežāk uzrādās ievērojami un drošību apdraudoši trūkumi, liecina „Hansa Līzings” veiktā aptauja un CSDD statistikas dati.

Kā liecina „Hansa Līzings” un „e-Sample” veiktā aptauja, katrs piektais jaunietis brauc ar automašīnu, kas ir vecāka par 15 gadiem. Turklāt visvecākās automašīnas ir 18-20 gadus veciem jauniešiem. Savukārt lielākā daļa jauniešu brauc ar apmēram 10 gadus vecu auto. Kā liecina CSDD statistika, 68% automašīnām, kas vecākas par 15 gadiem ir kādi būtiski bojājumi vai trūkumi – 38% no šīm auto ir bojāts rāmis un virsbūve, 30% no auto ir bojāta bremžu sistēma, kas nereti ir iemesls ceļu satiksmes negadījumiem. Atgāzes sistēmas trūkumi un bojājumi ir 18,2 % auto.

Veca un nolietota automašīna kopā ar nepieredzējušu autovadītāju apdraud satiksmes drošību. Tuvojoties vasaras sezonai, kad jauniešu dzīvesveids kļūst vēl aktīvāks un izbraucieni ar auto ir neatņemama sastāvdaļa, vairāk rūpju arī ceļu policistiem.

Normunds Krapsis VP RGPP KP Ceļu policijas nodaļas priekšnieks : „Jauniešiem nav nekādu grūtību iegādāties automašīnu – vajadzīgi vien pārsimts lati, tikai diemžēl šiem auto pārsvarā vajadzētu atrasties metāllūžņu nodošanas punktos, nevis uz Latvijas autoceļiem. Pārgalvīgā braukšana un ceļu satiksmes noteikumu ignorēšana kombinācijā ar vieglprātīgu attieksmi pret auto tehnisko stāvokli ir ļoti bīstama un nopietni apdraud visus ceļu satiksmes dalībniekus, un statistika diemžēl nav iepriecinoša. Jāņem vērā, ka jaunieši ir arī visnepieredzējušākie no autovadītājiem.”

Pēc CSDD statistikas, jo vecāka automašīna, jo biežāk uzrādās būtiskas tehniskās problēmas un vissliktākajā tehniskajā stāvoklī, protams, ir 10 un vairāk gadus vecas automašīnas. Lai izietu tehnisko apskati, autovadītāji ar automašīnām, kas vecākas par 10 gadiem, spiesti uz CSDD doties vairakkārt, jo 60% automašīnu, kas vecākas par 10 gadiem, ar pirmo reizi būtisko bojājumu vai trūkumu dēļ to iziet nevar.

Daniils Ruļovs, „Hansa Līzings” direktores vietnieks: „Mums rada bažas, ka jaunieši, kas ir visnepieredzējušākie autovadītāji brauc ar visvecākajām un sliktākajām automašīnām. Arvien lielāka daļa jauniešu uzreiz pēc pilngadības sasniegšanas izvēlas iegūt autovadītāja apliecību, lai kļūtu mobilāki, neatkarīgāki. Bet tā kā pašiem vēl nav nostabilizējusies finansiālā situācija bieži vien pirmais auto ir kāds pa ļoti lētu naudu no paziņu paziņām iegādāts. Turklāt, kā liecina gan „Hansa Līzings” statistika, gan aptauja, jaunieši lielākoties vēlas konkrēti BMW vai Audi. Tās ir jaudīgas, bet nav lētas, ja ir labā tehniskā stāvoklī. Tomēr ir varianti, kā vēlmes un iespējas savienot, lai nebūtu jāizvēlas vissliktākais un riskantākais variants – vecs, lēts, sliktā stāvoklī esošs sapņu markas auto. Tādēļ kampaņā „Tu vari atļauties labāku braucamo” mēs kā līzinga devēji pirmo reizi izveidojām īpašu piedāvājumu tikai jauniešiem - gan bezmaksas autoservisa pakalpojumu, gan līzingu.”

„Hansa Līzings” ar kampaņu „Tu vari atļauties labāku braucamo” aicina gan jauniešus, gan vecākus, gan visu sabiedrību kritiskāk un nopietnāk vērtēt auto tehnisko stāvokli, nedomājot par to kā tikai kārtējo ķeksīti obligāto tehnisko apskašu iziešanai. Kampaņas „Tu vari atļauties labāku braucamo” piedāvājums attiecas tikai uz jauniešiem vecumā no 18 līdz 25 gadiem ieskaitot.

„Hansa Līzings” un „e-Sample” internetaptauja tika veikta laika posmā no 17.līdz 20.martam, aptaujājot 757 respondentus.
 
60 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
255141. viesis 7.aprīlis 2008 11:30
1 0 Atbildēt

Braucu ar 16. gadus vecu Audi nupat izgāju apskati pa "0". Un uzskatu, ka mašīnas vecums vien nenosaka tās nolietojumu un bīstamību. Tā kā vairāk esmu svētdienas braucējs tad priekšroku tomēr dotu vecākai, bet zolīdai mašīnai nekā jaunai un prastai. Protams pārliecības ir dažādas. :)

Agrāk taisīja normālas mašīnas ne tā kā tagat, ka nomaksājot 5 gadus līzinga procentus to garabažu vienkārši būs jāizmet :(

255158. viesis 7.aprīlis 2008 13:51
1 0 Atbildēt

Pēc CSDD statistikas, jo vecāka automašīna, jo biežāk uzrādās būtiskas tehniskās problēmas un vissliktākajā tehniskajā stāvoklī, protams, ir 10 un vairāk gadus vecas automašīnas.

------------------------------------------------------------------

Papildus šai greizajai statistikai liela daļa autovadītāju pirmo reizi uz apskati dodas pat nepaskatījušies savu auto, tā teikt, kā uz diagnostiku pirms servisa.

Jūs tikai pagaidiet, kad šodienas jaunie auto būs 10 gadus veci, tie vispār nevarēs TA iziet. Jau pēc 5 gadiem ir metami miskastē, par pirmajā gadā tādi brīnumi redzēti, ka par maz neliekas.

Patreiz pārvietojos ar 22 gadus vecu audi. Ir savi trūkumi, bet riteņi nenokritīs, un bremzes strādā. Ģimenē ir arī 18 gadus vecs volvo - nekādu tāāādu problēmu nav.

Plānoju nopirkt kāda 1996-98 gada audi. Jauns auto maksā pārāk daudz, bet kvalitāte ir neatbilstoša.Šie jaunie auto paredzēti kādiem 5 gadiem, bet kautkāds 90-to gadu auto nokalpos ilgāk par šiem +tie auto vēl nav tik piepičkāti ar elektroniku.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gribi braukt “pa lēto” – izvēlies Dacia 11

Vācijas automobiļu kluba ADAC aprēķini liecina, ka izmaksu ziņā neviena cita marka nespēj sacensties ar Dacia, turklāt savu pārākumu tā pierāda visās automobiļu klasēs, kur tā pārstāvēta. Lasīt vairāk

 

Putins atklāj, kādā gadījumā uzbrukums Rietumiem nenotiks; Krievija šo karu nesāka (+ VIDEO) 11

Krievijas diktators Vladimirs Putins ikgadējā jautājumu un atbilžu sesijā piektdien sniedza atbildes uz vairākiem šobrīd aktuāliem jautājumiem. Lasīt vairāk

 

Uzlabotajā krustojumā pie Spice-Depo ir arī jauns un nebijis sastrēgums, kurš nedrīkstētu būt 4.DAĻA (+ VIDEO) 34

iAuto.lv turpina pētīt jaunizbūvētā satiksmes mezgla risinājumus, kam vajadzētu samazināt sastrēgumus. Taču - vai tā ir? Lasīt vairāk

 

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 28

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti