40% vīriešu gatavi pievērsties ceļu būvei vai apsvērt šādu iespēju 9

 
14.aprīlis 2008 12:03

Teju 40% vīriešu Latvijā ir gatavi uzsākt darbu ceļu būvē vai apsvērt iespēju pievērsties šai nozarei.

Uz jautājumu „Vai Jūs būtu gatavs strādāt ceļu būves profesijās?” apstiprinoši atbildējuši 6% vīriešu un 4% sieviešu, bet to par iespējamu atzinuši 33% vīriešu un 6% sieviešu. Gatavību strādāt ceļu būvē visbiežāk pauduši ārpus pilsētām dzīvojošie respondenti, liecina Satiksmes ministrijas un VAS „Latvijas Valsts ceļi” rīkotās ceļu būves profesiju popularizēšanas kampaņas laikā veiktās aptaujas dati.

Trešdaļa aptaujāto vīriešu uzskata, ka ceļu būvē nodarbināto vidējā darba alga „uz rokas” ir robežās no 600 līdz 800 latiem. Kā norādījis biedrības „Latvijas Ceļu būvētājs” izpilddirektors Zigmārs Brunavs, „priekšstats ir visai pareizs. Biedrības uzņēmumos strādājošo vidējā darba alga ir virs 600 latiem.” Nozarē strādājošie lēš, ka pēdējos gados ceļu būves uzņēmumu darbinieku alga pieaug vidēji par 30 % gadā.

Arī kopējais sabiedrības viedoklis par ceļu būvē nodarbināto atalgojumu ir visnotaļ pozitīvs - visbiežāk aptaujātie pauduši viedokli, ka ceļu būvētāju alga ir robežās no 401 līdz 600 latiem. Uz jautājumu „Kāda, Jūsuprāt, ir ceļu būves profesijā strādājošo vidējā darba alga pēc nodokļu nomaksas?” šādi atbildējuši 34% iedzīvotāju. Nedaudz mazāk – 29% aptaujāto domā, ka ceļu būvētāju atalgojums ir no 601 līdz 800 latiem, bet 7% uzskata, ka atalgojums ir robežās no 801 līdz 1000 latiem. 5% aptaujāto ir pārliecināti, ka ceļu būvētāji pelna vairāk nekā 1000 latus mēnesī.

Katrs trešais Latvijas iedzīvotājs jeb 32% aptaujāto uzskata - lai strādātu ceļu būvē, nepieciešama speciālista kvalifikācija. Savukārt 40% aptaujāto domā, ka ceļu būves profesijā nodarbinātie ir ar zemu kvalifikāciju.

Sabiedrības viedoklis par labu speciālistu nozīmi ceļu būvē ir visai augsts - vairākums Latvijas iedzīvotāju, proti, 70%, domā, ka augsti kvalificēta darbaspēka piesaistīšana ceļu būvei varētu uzlabot ceļu kvalitāti valstī. Tikai 2% iedzīvotāju ir pārliecināti, ka augsti kvalificēti strādājošie nevarētu ietekmēt ceļu stāvokli Latvijā.

Ceļu būvē strādājošo kvalifikācijas saistību ar uzbūvēto ceļu kvalitāti visvairāk saista tieši ārpus pilsētām dzīvojošie respondenti – 87% lauku teritorijās dzīvojošo uzskata, ka augsti kvalificētu strādājošo piesaistīšana ceļu būves profesijai varētu uzlabot ceļu kvalitāti.

Visbiežāk iedzīvotāji domā, ka ceļu būvē strādā vidējās paaudzes vai gados jauni cilvēki. 36 – 45 gadus kā vidējo ceļu būvētāju vecumu norādījuši 48% aptaujāto, bet 26 – 35 gadus minējuši 34% respondentu. Diemžēl faktiskā situācija nav tik optimistiska – lielā daļā uzņēmumu problēma ir tieši jaunu darbinieku trūkums – piemēram, VAS „Latvijas Autoceļu uzturētājs” (LAU) valdes priekšsēdētājs Vigo Legzdiņš atzīst: „LAU pašlaik ir daudz darbinieku pensijas vecumā, tāpēc mēs ļoti gaidām arī jaunus spēkus”.

Satiksmes ministrijas un VAS „Latvijas Valsts ceļi” marta beigās - aprīlī rīkotās ceļu būves profesijas popularizēšanas kampaņas mērķis ir jauniešos radīt interesi par ceļu būves profesijām, piesaistīt kvalificētu darbaspēku un strādājošo, kā arī nozares uzņēmumu vidū palielināt konkurenci, tādējādi ceļot pakalpojumu kvalitāti. Kampaņas sauklis ir „Ceļš ved uz augšu” – tas vērš uzmanību uz to, ka ne vienmēr ir izdevīgāk braukt strādāt uz ārvalstīm – vispirms jānovērtē Latvijā piedāvātās iespējas!
 
Visi komentāri
 
255342. viesis 14.aprīlis 2008 14:02
0 0 Atbildēt

"kampaņas laikā veiktā aptauja" - skan fantastiski!

Ja jau 63% "iedzīvotāju" domā, ka ceļu būvētāju alga ir mazāka par 800LVL, tad šī superīgā aptauja laikam būs veikta kādā joprojām neelektrificētā Latgales ļergasciemā!

255344. viesis 14.aprīlis 2008 14:12
0 0 Atbildēt

Pirms pāris gadiem apmēram tāds pats bija noskaņojums celtniecībā-katrs vīrelis tad iedomājās,ka ļoti labi tiks galā ar jebkuru celtniecības darbu.Rezultātu tagad var novērtēt-daudzviet atklājas ļoti rupji defekti,kas uz brīdi bija smuki nomaskēti.Bet tie īsti dziļie parādīsies tik pēc gadiem....Tā ka nedod,Dievs,vēl to pašu arī ceļubūvē.

255349. viesis 14.aprīlis 2008 14:45
0 0 Atbildēt

Sviests kārtējais.

255350. viesis 14.aprīlis 2008 14:47
0 0 Atbildēt

Tie 40% jau pēc stundas piķa tvaikos paņemtu vagu.

255352. viesis 14.aprīlis 2008 15:15
0 0 Atbildēt

ir vajadziga pamatiiga izturība, lai vasarā + 30 grādos strādātu ..... domaju ka lielākā daļa tā iisti nezin, kas tas ir par darbu....

255353. viesis 14.aprīlis 2008 15:39
0 0 Atbildēt

Nu virsraksts p__djec.

Pirmā asociācija - šovakar vecais alu nedzers, hoķi neskatīsies, avīzi nelasīs, spaini nenesīs, zeķi neadīs ...utt., bet pievērsīsies ceļa būvei.

255395. viesis 15.aprīlis 2008 15:58
0 0 Atbildēt

Izveicu nelielu aptauju :D 0% vēlas strādāt ceļu būvē,aptaujāju 13 cilvēkus.

255398. viesis 15.aprīlis 2008 16:23
0 0 Atbildēt

šaubos, vai šodien pat par 500 ls mēnesī daudzi atradīsies, kas karstā laikā un lietū būs ar mieru stumt ar asfaltu piekrautu tačku. Tad ir jāpiķo vismaz 1000 ls uz ķepas. Savulaik ammerikā redzēju, ka ceļa remontdarbos plaši izmanto ieslodzīto darbaspēku.

255407. viesis 15.aprīlis 2008 18:45
0 0 Atbildēt

nesaspringstat tie smukie cipari ir uz papiira ne jau to ko tu uz rokas sanem!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti