Jaunam autosporta veidam – Supersprintam – veiksmīga debija

 
7.maijs 2008 10:01

1.maijā Bauskā, sporta kompleksā „Mūsa” notika Latvijas autosporta vēsturē pirmais Supersprints, kas pulcēja milzīgu dalībnieku skaitu – ap 130 automobiļiem.

Uzvaru guva rallija jaunais speciālists Jānis Kārkliņš, bet sportisti un rīkotāji atzina, ka šādam autosporta veidam ir nākotne.

Supersprinta princips – „Mūsas” trases teritorijā izveidots 2,8 km garš ātrumposms, kura pirmā daļa šajā gadījumā bija sarežģīta asfalta sekcija, otrā daļa – ātrs posms, kas savienoja kompleksa ovālu ar rallijkrosa trasi, bet trešā daļa – klasiskais „Mūsas” aplis ar nedaudz izmainītu finišu, palielinot posma finiša atraktivitāti. Šāds ātrumposms katram dalībniekam bija jāveic trīs reizes, no kurām ieskaiti veidoja divu labāko braucienu summa. Ātrumposmā dalībnieki devās ar 30 sekunžu intervālu, līdz ar to katram braucošajam bija iespēja redzēt konkurentu, kas pastiprināja braukšanas azartu.

Uzvaru sacīkstē izcīnīja Jānis Kārkliņš, par 7,1 sekundi pārspējot Māri Neikšānu, bet par deviņām sekundēm vēl vienu rallija zvaigzni Matīsu Mežaku. Visi trīs absolūti labāko rezultātu īpašnieki bija pjedestāla pozīciju ieguvēji arī savā „4WD+ standarta” klasē. Kopumā uz starta stājās deviņu klašu dalībnieki. Uzvarētāju godā arī Mareks Brauns („Open 4WD Sporta”), Jānis Ivanovskis („4WD standarta”), Egils Īle („Open 2WD Sporta”), Sandis Laukšteins („1600+ standarta”), Kaspars Lange („1600 standarta”), Tālivaldis Brents („VAZ”), Dzintars Ramats („Kroskarti”), Jānis Kārkliņš uzvarētājs arī jauniešu „U18” vērtējumā.

Sportisti ar Supersprinta ideju un pirmajām sacensībām apmierināti. Tikmēr rīkotāji – Latvijas Automobiļu federācijas Standartauto komisija – jau ķērušies pie nākamās Supersprinta sacīkstes izveides. Paredzams, ka Latvijas autosporta otrais Supersprints notiks jūnijā. Nākamās supersprinta sacensības tiek plānotas Jelgavā, Smiltenē un vēlreiz Bauskā vasaras mēnešos. Detalizētāka informācija, arī rezultāti, autosporta informācijas vietnē www.autosport.lv .

Pirmo Supersprintu standarta un sporta automašīnām „Mūsa 2008” atbalstīja sporta komplekss „Mūsa”, auto apkopes uzņēmums „Auto Stils” un SIA „Freko”.

Supersprints
Sporta komplekss „Mūsa”
Absolūtā ieskaite, 4WD+ standarta klase
1. Jānis Kārkliņš 6:53,008
2. Māris Neikšāns +7,151
3. Matīss Mežaks +8,998

1600 standarta
1. Kaspars Lange 7:41,171
2. Guntis Lielkājis +2,523
3. Mārtiņš Žideņš +3,392

1600+ standarta
1. Sandis Laukšteins 7:21,915
2. Vilmārs Krivads +1,911
3. Edgars Balodis +6,554

4WD standarta
1. Jānis Ivanovskis 7:12,908
2. Kārlis Nebars +0,169
3. Mārcis Ivanovskis +7,223

Open 2WD sporta
1. Egils Īle 7:16,493
2. Kaspars Īle +11,631
3. Krists Kalniņš +12,710

Open 4WD sporta
1. Mareks Brauns 7:12,877
2. Ints Jeršovs +3,881
3. Kārlis Goldmanis +8,893

Kroskarti
1. Dzintars Ramats 8:02,707
2. Lauris Tirzītis +1:16,651

VAZ
1. Tālivaldis Brents 7:55,075
2. Uģis Banders +2,045
3. Gatis Liepiņš +3,513

U18
1. Jānis Kārkliņš 6:53,008
2. Emīls Blūms +43,887
3. Valts Zvaigzne +57,050


Viesturs Saukāns
LAF Preses dienesta vadītājs
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti