Jānis Horeliks – Somijas čempionāta līderis 3

 
19.maijs 2008 10:55

17. un 18. maijā Ahvenisto trasē Somijā norisinājās šīs valsts autošosejas čempionāta pirmais etaps, pēc kura par līderi salonmašīnu klasē Super Tourning ir kļuvis Jānis Horeliks.

Somijas čempionāta norises kārtība ir saglabājusies līdzīga kā 2007. gada sezonā. Ir divi ieskaites braucieni – sestdienas sprinta brauciens un svētdienas brauciens ar obligāto pitstopu , kurā ir jānomaina vismaz viena riepa. Mazliet ir pamainījies kvalifikācijas kārtība. Kvalifikācija sastāv no divām 10 minūšu sesijām, pēc kurām tiek noteiktas starta vietas katram braucienam.



Kvalifikācija Horelikam izvērsās neveiksmīga. Kalnainajā Ahvenisto trasē, kur praktiski vienīgā līdzenā vieta ir starta finiša taisne, arī braucot iepriekšējos gadus Horeliks nebija bijis pietiekami konkurētspējīgs. Pirmajā kvalifikācijas daļā viņš spēja uzrādīt piekto labāko apļa laiku, bet otrajā tikai septīto. Labākie apļa laiki abos kvalifikācijas braucienos somam Mikko Eskelinam, kurš startēja šosezon no Zviedrijas STCC čempionāta iegādāto BMW 320si.

Pirmā brauciena starts Horelikam neizdevās. Nesaslēdzās pirmais ātrums un pazaudētas divas pozīcijas. Bet brauciena laikā beidzot Horeliks bija beidzot ieguvis nepieciešamo  ātrumu. Apļa laiki bija gandrīz par sekundi labāki kā kvalifikācijā. Viens aiz otra tika apdzīti vairāki konkurenti, izstājās Eskelinens un finišā Horeliks palika otrais tikai 0,3 sekundes aiz igauņa Raimo Kulli.

Svētdiena Ahvenisto sākās ar pamatīgu aukstumu un mitrumu, un bija pamatotas cerības sagaidīt lietu. Tā arī notika – pusstundu pirms brauciena sākās pamatīgs lietusgāzes, kas deva vēl lielākas cerības cīnīties par augstām vietām. Otrais brauciens bija notikumiem bagāts. Avarēja igaunis Urmas Kitsings, kurš gan turpināja braukt, tehniskas problēmas piemeklēja divus citus igauņus Martins Merisāru un Kulli. Līdz riepu maiņai Horeliks, veicot vairākas skaistas apdzīšanas,  jau bija nokļuvis stabilā otrā vietā. Šī pozīcija tika arī pāŗliecinoši nosargāta. Pirmajā vietā finišējā Eskelinens, bet trešā vietā cits somu pilots Jarno Ollikainens.

Abos braucienos finišējot otrajās vietās, par Somijas čempionāta kopvērtējuma līderi pirmoreiz ir ķluvis Horeliks. Viņam 26 punkti. Divus punktus no viņa atpaliek Eskelinens, trīs punktus Ollikainens. Nākamais Somijas čempionāta posms notiks 14. un 15. jūnijā Alastaro trasē.  


Teksts:
www.jh-motorsport.lv

Foto:
www.rata-sm.fi
 
Visi komentāri
 
257257. viesis 19.maijs 2008 11:11
0 0 Atbildēt

Nezin kāpēc man jau VW Golfa kausa laikos likās ka Horeliks ir uz to spējīgs. Otrs cilvēks kurš šosejā izskatījās ka varētu labi braukt bija Vorobjovs (Zirni diemžēl nesanāca redzēt, jo tad viņš jau bija beidzis savas autosportista gaitas), tagad gan pārmeties uz ralli ar ar ļoti labiem panākumiem ;).

257295. viesis 19.maijs 2008 18:46
0 0 Atbildēt

Nenoliedzami Horeliks ir meistaīgs sportists, bet izskatās ka te ir palīdzējusi vairak citu neveiksmes...

257303. viesis 20.maijs 2008 0:58
0 0 Atbildēt

Bils - nu Horelikam arī autosportā nav gājis saldi, bet tas viņam netraucēja turpināt ;) Kamēr viņs vēļ ar VW 2 litrinieku braukāja sacīkstēs, man liekas praktiski neviena sacīkste nebija bez auto problēmām. ;)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti