Ar sociālu kampaņu vērsīsies pret braukšanu bez OCTA 6

 
4.jūnijs 2008 14:59

Pēc Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotajiem datiem, pērn neapdrošināto transportlīdzekļu izraisīto ceļu satiksmes negadījumu īpatsvars bija 2% jeb 875 gadījumi.

Savukārt atlīdzībās cietušajiem par šiem negadījumiem pērn izmaksāti 600 tūkstošu latu, kas vēlāk ar regresa prasību tiek atgūti no vainīgā transportlīdzekļa īpašnieka. Lielākā naudas summa, kas autoīpašniekam būs jāatlīdzina par pērn notikušu negadījumu, ir 11 570 lati.

Lai informētu par sekām, kas autoīpašniekus var sagaidīt, ja ceļu satiksmē piedalās ar auto bez OCTA, tiek organizēta informatīva kampaņa ar skaidrojošām video un audio reklāmām „Pārliecinies, vai Tev ir OCTA!”.

Pērn kopumā notikuši 875 ceļu satiksmes negadījumi, kurus izraisījuši neapdrošināti transportlīdzekļi.

Vislielāko īpatsvaru no šiem negadījumiem veido tie transportlīdzekļi, kuru īpašnieki apzināti brauc bez OCTA, it sevišķi lauku reģionos. Bieži šiem transportlīdzekļiem nemaz nav izieta tehniskā apskate. Otra grupa ir tie īpašnieki, kas nevērīgi izturējušies pret noslēgtā OCTA līguma termiņu.

Jāmin, ka tūlītēja zaudējumu kompensēšana cietušajiem faktiski tiek finansēta no apzinīgo transportlīdzekļu īpašnieku OCTA polisēm, jo līdzekļu atgūšana no neapdrošinātā transportlīdzekļa īpašnieka vai faktiskā lietotāja prasa daudz ilgāku laika posmu. Turklāt ne visi vainīgie uzreiz piekrīt segt zaudējumus. Daļu šo zaudējumu paliek neatgūti, jo to summa ir daudz lielāka par personas ienākumiem un piederošo mantu.

Autoīpašnieki neapzinās, ka sekas var būt daudz nopietnākas nekā administratīvais sods
Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Vislielākā problēma, ka Latvijā daudzi autoīpašnieki neapzinās, kādas var būt sekas, ja viņu transportlīdzeklis piedalīsies ceļu satiksmē bez OCTA. Tas nav tikai administratīvais pārkāpums – Ceļu policijas piespriestais naudassods. Ja ar neapdrošinātu transportlīdzekli tiek izraisīts ceļu satiksmes negadījums, tad zaudējumi cietušajiem tiek segti no Garantijas fonda, bet vēlāk atgūti no atbildīgā transportlīdzekļa īpašnieka. Līdz ar to, ja ar jūsu automašīnu ir izraisīts ceļu satiksmes negadījums, par kuru atlīdzībās ir izmaksāts, piemēram, tūkstotis latu, tad tos jums kā īpašniekam būs jāatmaksā no savas kabatas. Jāmin, ka, ja negadījumā būs cietusi persona, kura tā rezultātā zaudējusi savas darbaspējas, tad līdz pat mūža beigām transportlīdzekļa īpašniekam būs jāatmaksā ikmēneša pabalsts, kas būs līdzvērtīgi cietušā oficiālajiem ikmēneša ienākumiem līdz negadījumam.”

Saskaņā ar OCTA Likumu, LTAB kā Garantijas fonda turētājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret ceļu satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieku, ja tas nav apdrošinājis savu civiltiesisko atbildību. Ja transportlīdzekļa īpašnieks labprātīgi neatlīdzina zaudējumus, kas cietušajam kompensēti no Garantijas fonda, tad līdzekļu atgūšana tiek panākta ar tiesas starpniecību.

11 570  lati – pērn lielākā zaudējumu atlīdzība, ko neapdrošināta transportlīdzekļu īpašnieks pats atlīdzinās cietušajam.

Veicot analīzi, var secināt, ka pērn vidējā summa par apdrošināšanas gadījumu, kas transportlīdzekļa īpašniekam ir jāatlīdzina pašam, ir apmēram 680 lati. Savukārt lielākais neapdrošināta transportlīdzekļa pērn radītais zaudējums bijis 11,57 tūkst. lati.
J.Stengrevics: „Jāņem vērā, ka šīs izmaksas neapdrošinātu auto īpašniekiem var būt daudzreiz lielākas. Tas ir atkarīgs no ceļu satiksmes negadījuma vietas, cietušajiem, ievainojumu smaguma pakāpes, iesaistīto transportlīdzekļu markas un citiem faktoriem. Ir starpība, vai negadījuma rezultātā  zaudējumi tiek nodarīti vairāk nekā piecpadsmit gadus vecam transportlīdzeklim vai arī šī gada jaunākajam Infinity markas auto. Turklāt apdrošinātājiem ir bijis jāatlīdzina pat ļoti ievērojamas izmaksas par izraisītiem ceļu satiksmes negadījumiem. Piemēram,  par negadījumu Itālijā 2006.gadā, kurā gāja bojā viena persona, kopējā novērtētā zaudējumu summa uz doto brīdi sastāda apmēram 2 milj. eiro, vēl par vienu negadījumu, kas noticis Somijā 2005.gadā, kopējā pieteiktā summa sastāda ap 1,5 milj. eiro! Ja auto būtu neapdrošināts, šo summu īpašniekam būtu jāatlīdzina no paša kabatas.”
 
Visi komentāri
 
258041. viesis 4.jūnijs 2008 16:49
0 0 Atbildēt

Kaads ir naudassods par braukshanu bez OCTA?

258052. viesis 4.jūnijs 2008 18:54
0 0 Atbildēt

30 vai 40 lati. Pats reiz maksāju, jo bija piemirsts atjaunot. Menti toreiz izcēlās ar īpašu kretīnismu, nepilnu nedēļu nebija atjaunota OCTA, uz ceļa izlemt nespēja, nosūtīja uz klijānu ielu, kur stundu jāstāv rindā ar visādiem atsaldeņiem kas latīņu burtus nepazīst, un tad vēl lēmējs, neskatoties uz to, ka skaidri redzams, ka pārkāpums nav tīšs, pasaka, ka jāmaksā būs pēc pilnas programmas, jo man iepriekšējā gada laikā ir 2 ~+20km/h ātrumpārkāpumi. Tas viss notiek tā, lai saprastu, ka pārsūdzēt neko nav nekādas jēgas, es biju aizgājis ar visām iepriekšējām polisēm, lai redz, ka šķirbas apdrošināšanā nekad nav bijušas, bet tas dižais lēmumu vecis pat man neienu jautājumu neuzdeva. Tādā gadījumā nesaprotu, kāpēc nevarēja max sodu uzreiz uz ceļa izrakstīt bet vēl dirs**āt vajag cilvēku pa visādām klijānu ielām.

258057. viesis 4.jūnijs 2008 20:18
0 0 Atbildēt

Tas ir nemainīgs sods un maksāsi 40ls ar vai bez punktiem utt.Bet pārsūdzēt tur ko kas ir ierakstīts kā nemainīgs ir gandrīz tuvu nullei,kādreiz ar gribēju,bet atmetu ar roku ,bezjēga.

258061. viesis 5.jūnijs 2008 2:05
0 0 Atbildēt

Nesaprotu jūs...pasaki brokerim lai atgādina, iesniedz lūgumu rakstiski ēpastā un lai viņš atbild, ja neatgādinās maksās sodu jūsu vietā un visa problēma un nevajadzēs te ņaudēt, ka dabūjāt sodu, vai ja nepatīk tik ļoti brokeri tad ieraksti telefonā atgādinājumu vai mašīnā redzamā vietā piespraud zīmīti vai ko citu, kā vispār ko tik svarīgu var aizmirst! Pēcpusi arī aizmirstat noslaucīt?!

258097. viesis 5.jūnijs 2008 13:51
0 0 Atbildēt

Greger, PN! Noslauki pēcpusi 2x. Acīm redzot nespēj aizdomāties tālāk par savām ikdienišķajām situācijām.

258157. viesis 8.jūnijs 2008 4:40
0 0 Atbildēt

....lai mēs ne uz brīdi neaizmirstu,ka dzīvojam LATVIJĀ

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti