Dzīvojam mēs klimatiskajos apstākļos, kad ziemā ir auksts un sals. Lai būtu drošāka braukšana, ceļi un ielas tiek apstrādāti ar dažādiem sāls maisījumiem.
Šodien iAuto novēroja vairākus "iesālītus" auto!
Automobilis pēc ziemas sāls apstrādes Foto: iAuto.lv
Ak jā, daudziem automobiļiem nebija redzama (netīra) numurzīme! Pirms dodies tālāk, atceries to nomazgāt. No Ceļu satiksmes noteikumiem:
227. Numura zīmes atbilst attiecīgā transportlīdzekļa reģistrācijas dokumentiem. Numura zīmēm jābūt tīrām, stāvoša transportlīdzekļa numura zīmes simboliem skaidrā diennakts gaišajā laikā jābūt salasāmiem vismaz no 40 m attāluma, bet skaidrā diennakts tumšajā laikā, kad iedegtas transportlīdzekļa ārējās apgaismes ierīces, – vismaz no 20 m attāluma.
228. Aizliegts braukt, ja kaut viena no numura zīmēm nav piestiprināta paredzētajā vietā. Aizliegts numura zīmi izmainīt, aizsegt, pārklāt ar aizsargmateriāliem, mehāniski bojāt, locīt vai to apslēpt citā veidā.
Pie kāda soda var tikt šādā situācijā?
Saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 149.25 pantu. Transportlīdzekļu reģistrācijas un numura zīmju lietošanas noteikumu pārkāpšana
.....
Par braukšanu ar transportlīdzekli, kuram numura zīmes nav salasāmas no noteiktā attāluma, —
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam septiņu euro apmērā.
Par braukšanu ar transportlīdzekli, kuram numura zīmes nav salasāmas no attāluma, kas ir divas reizes mazāks par noteikto, —
uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam trīsdesmit euro apmērā.
.....
Tādu paskatu savam auto nepieļauju nekad.
Jā, ziemā nereti sāk snigt (un līdz ar to - smērēt tīro auto ar asfalta netīrumiem) uzreiz, izbraucot no mazgātavas :D
Tā laikam karma.
Bet, piemēram, tagad - kad ir sals un ceļi principā tīri - obligāti jānomazgā.
Es pat pirms kāda laika prasīju iauto, lai ar CP precizē, vai tik tāds auto izskats nav sodāms? Bet Rīgā daži labi braukā pat melnām numura zīmēm....
Mašīna jāmazgā, kad ir plusi vai vismaz tuvu nullei! Kad ārā mīnusi, to nevajag darīt! Protams, līdz šādam stāvoklim nevajag novest savu auto! Ja arī mazgā šādos mīnusos, tad obligāti vajadzīga silta garāža vai kāda cita apkurināma telpa, kur auto iedzīt, lai nožūst. Šāls visvairāk bojā auto tieši temperatūrās ap 0 (sasalst/atkūst). Ja visu ziemu turās stabili mīnusi ar sausiem ceļiem, tad auto var nemazgāt vispār vai darīt to ļoti reti, jo lēnām noput.
No paša pieredzes.
Mazgāts arī -15 grādos.
Mazgātavā lieliski nožāvēts. Durvīm veicu ziemas apstrādi gumijām. Nekādu satraukumu ;)
P.S. Auto arku sniega kluči lieliski visai ātri atkūst Stockmann pazemes stāvvietā.
-->kasinsh79
Tieši tā, ir gadījies uz Stockmann doties, lai rudenī pēkšņi uznākušā sala dēļ, atkausētu vasaras logu šķidrumu :)
Lūdzu pamato kāpēc nevar? Ja to dara automazgātuvē, pēc tam auto tiek nožāvēts un durvju gumijas ir speciāli apstrādātas?
Dīvaini, ka "nepieļauju", ja citur esat rakstījis, ka regulāri brauciet tālus gabalus. Auto izskatās tāds, kā bildē, piemēram, gadījumā, ja no Varšavas plusiem atbrauc pa slapjdraņķi uz Latvijas mīnusiem. Vienos naktī iebraucot mājās un nākamajā rītā dodoties uz darbu auto izskatās tieši šāds - un nomazgāts tiek nākamajā dienā pēc darba. Vai Jūs esat gatavs godīgi apgalvot, ka šādā braucienā auto mazgātu gan pa ceļam, gan naktī pēc atbraukšanas, nevis censtos ātrāk nokļūt mājās, lai varētu izgulēties pirms darba dienas?
Ne tik skurpulozi, bet nākamajā dienā nomazgāju gan.
Vai siltā laikā ziemā vismaz ātri noskaloju.
Nu tātad sanāk, ka pieļaujat gan. Un arī jūsu auto šādā paskatā kāds reportieris varētu paspēt "noķert" šādai bildei un pasniegt kā globālu problēmu.
Konkrētais auto ir nemazgāts ļoti ilgu laiku.
Tas jau ir attieksmes jautājums.
Bet, jau minēju - Tallinā ir trakāk, tur tādu ir vairums.
Ļoti nekorekts apgalvojums. Kā jau rakstīju - šis auto izskatās tieši tā kā izskatās lielu gabalu sālītā slapjdraņķī braukts auto. Ilgu laiku nemazgātam "kultūrslānis" ir daudz vienmērīgāks, nevis izteikti pleķains sāls. Jā, es savam auto šādā situācijā būtu mazgājis lukturus un numuru - bet zināmā mērā piespiedu kārtā (ir atslēgta lukturu augstspiediena mazgāšana dēļ tās nesamērīgā šķidruma patēriņa), tādēļ kaut paša redzamības dēļ nākas garajā ceļā vairākkārt piestāt benzīntankos un ķerties pie birstes. Tāpat pāris nedēļas atpakaļ sanāca izbrauciens laukos ar mazāk kā 10km pa slapju atkusušu grunts ceļu. Rīgā atgriezos jau naktī un tikai nākamajā rītā braucu mazgāt auto. Mazāk kā 24h laikā un pie relatīvi īsa nobrauktā attāluma (~150km), auto bija kļuvis netīrāks par bildē redzamo.