Šādi sāls ziemā uzbrūk automobiļiem, cik bieži Tu mazgā savu auto? 43

 
iAuto | 8.februāris 2017 16:52

Dzīvojam mēs klimatiskajos apstākļos, kad ziemā ir auksts un sals. Lai būtu drošāka braukšana, ceļi un ielas tiek apstrādāti ar dažādiem sāls maisījumiem.

Šodien iAuto novēroja vairākus "iesālītus" auto!

Automobilis pēc ziemas sāls apstrādes Foto: iAuto.lv

Ak jā, daudziem automobiļiem nebija redzama (netīra) numurzīme! Pirms dodies tālāk, atceries to nomazgāt. No Ceļu satiksmes noteikumiem:

227. Numura zīmes atbilst attiecīgā transportlīdzekļa reģistrācijas doku­mentiem. Numura zīmēm jābūt tīrām, stāvoša transportlīdzekļa numura zīmes simboliem skaidrā diennakts gaišajā laikā jābūt salasāmiem vismaz no 40 m attāluma, bet skaidrā diennakts tumšajā laikā, kad iedegtas transport­līdzekļa ārējās apgaismes ierīces, – vismaz no 20 m attāluma.

228. Aizliegts braukt, ja kaut viena no numura zīmēm nav piestiprināta paredzētajā vietā. Aizliegts numura zīmi izmainīt, aizsegt, pārklāt ar aizsarg­materiāliem, mehāniski bojāt, locīt vai to apslēpt citā veidā.

 

Pie kāda soda var tikt šādā situācijā?

 

Saskaņā ar Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 149.25 pantu. Transportlīdzekļu reģistrācijas un numura zīmju lietošanas noteikumu pārkāpšana

 

.....

Par braukšanu ar transportlīdzekli, kuram numura zīmes nav salasāmas no noteiktā attāluma, —

izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam septiņu euro apmērā.

 

Par braukšanu ar transportlīdzekli, kuram numura zīmes nav salasāmas no attāluma, kas ir divas reizes mazāks par noteikto, —

uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam trīsdesmit euro apmērā.

.....

 
Visi komentāri
 
kasinsh79 8.februāris 2017 17:06
16 3 Atbildēt

Tādu paskatu savam auto nepieļauju nekad.

Jā, ziemā nereti sāk snigt (un līdz ar to - smērēt tīro auto ar asfalta netīrumiem) uzreiz, izbraucot no mazgātavas :D

Tā laikam karma.

Bet, piemēram, tagad - kad ir sals un ceļi principā tīri - obligāti jānomazgā.

Es pat pirms kāda laika prasīju iauto, lai ar CP precizē, vai tik tāds auto izskats nav sodāms? Bet Rīgā daži labi braukā pat melnām numura zīmēm....

O_o 8.februāris 2017 17:40
12 3 Atbildēt

Mašīna jāmazgā, kad ir plusi vai vismaz tuvu nullei! Kad ārā mīnusi, to nevajag darīt! Protams, līdz šādam stāvoklim nevajag novest savu auto! Ja arī mazgā šādos mīnusos, tad obligāti vajadzīga silta garāža vai kāda cita apkurināma telpa, kur auto iedzīt, lai nožūst. Šāls visvairāk bojā auto tieši temperatūrās ap 0 (sasalst/atkūst). Ja visu ziemu turās stabili mīnusi ar sausiem ceļiem, tad auto var nemazgāt vispār vai darīt to ļoti reti, jo lēnām noput.

kasinsh79 8.februāris 2017 20:45
11 1 Atbildēt

No paša pieredzes.

Mazgāts arī -15 grādos.

Mazgātavā lieliski nožāvēts. Durvīm veicu ziemas apstrādi gumijām. Nekādu satraukumu ;)

P.S. Auto arku sniega kluči lieliski visai ātri atkūst Stockmann pazemes stāvvietā.

Bils 8.februāris 2017 22:19
3 0 Atbildēt

-->kasinsh79

Tieši tā, ir gadījies uz Stockmann doties, lai rudenī pēkšņi uznākušā sala dēļ, atkausētu vasaras logu šķidrumu :)

Bils 8.februāris 2017 22:17
4 0 Atbildēt

Lūdzu pamato kāpēc nevar? Ja to dara automazgātuvē, pēc tam auto tiek nožāvēts un durvju gumijas ir speciāli apstrādātas?

Erix 9.februāris 2017 10:05
0 0 Atbildēt

Dīvaini, ka "nepieļauju", ja citur esat rakstījis, ka regulāri brauciet tālus gabalus. Auto izskatās tāds, kā bildē, piemēram, gadījumā, ja no Varšavas plusiem atbrauc pa slapjdraņķi uz Latvijas mīnusiem. Vienos naktī iebraucot mājās un nākamajā rītā dodoties uz darbu auto izskatās tieši šāds - un nomazgāts tiek nākamajā dienā pēc darba. Vai Jūs esat gatavs godīgi apgalvot, ka šādā braucienā auto mazgātu gan pa ceļam, gan naktī pēc atbraukšanas, nevis censtos ātrāk nokļūt mājās, lai varētu izgulēties pirms darba dienas?

kasinsh79 9.februāris 2017 11:07
1 0 Atbildēt

Ne tik skurpulozi, bet nākamajā dienā nomazgāju gan.

Vai siltā laikā ziemā vismaz ātri noskaloju.

Erix 9.februāris 2017 12:44
2 0 Atbildēt

Nu tātad sanāk, ka pieļaujat gan. Un arī jūsu auto šādā paskatā kāds reportieris varētu paspēt "noķert" šādai bildei un pasniegt kā globālu problēmu.

kasinsh79 9.februāris 2017 13:18
1 1 Atbildēt

Konkrētais auto ir nemazgāts ļoti ilgu laiku.

Tas jau ir attieksmes jautājums.

Bet, jau minēju - Tallinā ir trakāk, tur tādu ir vairums.

Erix 9.februāris 2017 17:10
2 0 Atbildēt

Ļoti nekorekts apgalvojums. Kā jau rakstīju - šis auto izskatās tieši tā kā izskatās lielu gabalu sālītā slapjdraņķī braukts auto. Ilgu laiku nemazgātam "kultūrslānis" ir daudz vienmērīgāks, nevis izteikti pleķains sāls. Jā, es savam auto šādā situācijā būtu mazgājis lukturus un numuru - bet zināmā mērā piespiedu kārtā (ir atslēgta lukturu augstspiediena mazgāšana dēļ tās nesamērīgā šķidruma patēriņa), tādēļ kaut paša redzamības dēļ nākas garajā ceļā vairākkārt piestāt benzīntankos un ķerties pie birstes. Tāpat pāris nedēļas atpakaļ sanāca izbrauciens laukos ar mazāk kā 10km pa slapju atkusušu grunts ceļu. Rīgā atgriezos jau naktī un tikai nākamajā rītā braucu mazgāt auto. Mazāk kā 24h laikā un pie relatīvi īsa nobrauktā attāluma (~150km), auto bija kļuvis netīrāks par bildē redzamo.

Bils 8.februāris 2017 17:07
7 0 Atbildēt

Izmantoju 1&2 automazgātuves abonementu mēnesim. 5 reizes par 20eur. Principā katru nedēļu nomazgāju, un 1-2 reizes mēnesī padalos ar kolēģiem, ja nav vajadzības tik bieži pucēt.

P.S. Februārī automazgātuves darbinieki pamanās nošmaukt 2 dienas, rakstot, piemēram 08.02.16-08.03.16., toties garajos mēnešos sanāk 1 diena pluss ;)

kasinsh79 8.februāris 2017 17:11
2 0 Atbildēt

Nevajag jau galējībās ieslīgt (man vienam kaimiņam patīk mazgātavā iebraukt pilnīgi ikdienas, savu melno BMW 6-kupeju mazgāt), bet ne jau kā cūkai braukāt apkārt - un tādu Rīgā ir mega daudz patlaban, absolūts vairākums.

anonimikis 8.februāris 2017 17:12
0 1 Atbildēt

Manējo no ārpuses pēdējo reizi nomazgāja pārdevējs pirms atdošanas pagājušā gada jūlija sākumā.

anonimikis 8.februāris 2017 17:19
0 0 Atbildēt

Labojums. Tas bija 2015. gada jūlija sākumā. Šādā skatā kā bildē gan nekad nav bijis.

Konuss 8.februāris 2017 17:19
2 0 Atbildēt

Pagājušajā nedēļā bija sūdīgs moments kā reiz tikko pēc auto mazgāšanas bija tas miglainais laiks, kad ielas palika mitras un mīnusos sala klāt. Protams - sālītāji pilni ceļi un sālsūdens visās malās. Rezultātā šāds paskats rodas īsā laikā. No otras puses - īsā laikā sprīdī vai ilgstoši, tīrībai būtu jāseko līdz, ja ne noskalot sāli, kas stimulē koroziju, tad vismaz lai citi var gaismas redzēt.

Piemēram, šajā bildē pavisam nemanāmi var redzēt ieslēgtus bremžu signālus.

650 8.februāris 2017 17:19
0 0 Atbildēt

Kāds ir pašapkalpošanās mazgātuvē mēģinājis pie -10 ? Kā ir ?

Konuss 8.februāris 2017 17:23
1 0 Atbildēt

Tikai fiksi noskalot - no vienas puses nav ne vainas, ja ir cimdi rokās un nav vējš, kas to ūdeni pūš prom. Vienīgi dažās vietās tās ūdenspistoles ir sačakarētas un mēdz pilnas saujas ar ūdeni pielīt - tas gan nav forši.

Ups4 8.februāris 2017 19:17
2 1 Atbildēt

Nu mazgā šonedēl! Vai Tev ir silta garāža blakus?

kasinsh79 8.februāris 2017 20:47
3 1 Atbildēt

Šonedēļ pie mazgātavām milzu rindas :o

Daudzi steidz tagad mazgāt nost sāļus.

Es gaidīju 1,5h rindā.

iciks 8.februāris 2017 21:54
4 0 Atbildēt

Katrs izklaidējas kā māk.

Es 1,5h izmantotu lietderīgāk.

kasinsh79 8.februāris 2017 22:10
1 1 Atbildēt

Es taču neesmu cūka :)

Agro rītu mazliet noziedoju.

Nortel 9.februāris 2017 9:57
4 1 Atbildēt

Sauss sāls neveicina metāla koroziju. Tāpēc šādā aukstumā auto var nemazgāt. Tieši mazgāšana, pat vienkārša skalošana, šādos mīnusos ir kaitīga metālam, jo sāls tiek uzšķaidīts un sadzīts visās "vīlēs", nepaspēj izžūt un kopā ar ledu kaitē visam..

experc 9.februāris 2017 10:21
0 0 Atbildēt

man dziļi pie vienas vietas, vai citi mazgā savu auto, vai nē. Sevišķi daži auto nemazgāti izskatās pat labāk. Pimēram, attēlā redzamais audi. Tas ir kā ar personisko higiēnu - gribi mazgājies, gribi nē.

Pats savu cenšos daudzmaz turēt tīru.

...

Auto ar neredzamu numura zīmi nedrīkst piedalīties satiksmē

kasinsh79 9.februāris 2017 11:48
2 0 Atbildēt

Esmu Tallinā. Un es te ar savu tīro auto ļoti izceļos ;)

Apkārt reāli šmuļi vien.

Pie mums tik traki tomēr nav :D

Bils 9.februāris 2017 19:21
2 0 Atbildēt

Kā tā? Pie ikauņiem ir sliktāk, nekā pie mums, savādi... :D

Opelists 9.februāris 2017 14:37
1 0 Atbildēt

Piektdienas vakarā pirms izbraukšanas uz svinībām skaisti nomazgāju, otrā rītā nebija pat iespējams atslēgt durvis, beigās paveicās ielīst cauri bagāžniekam... :D

jaaanis 9.februāris 2017 15:05
3 0 Atbildēt

Atbalstu sodīšanu par netīriem numuriem, bet sen neesmu dzirdējis, ka kāds par to būtu sodīts.

Kolēģei pirms dažiem gadiem viens X5 ietriecās sānos un aizbrauca no negadījuma vietas. Numurs bija tik netīrs, ka nebija sakatāms. Savu auto varēja remontēt par saviem līdzekļiem.

Varbūt iAuto var noskaidrot cik pēdējos gados CP ir sodījusi par netīriem numuriem.

es 9.februāris 2017 15:23
0 0 Atbildēt

Varbūt tomēr jāsāk no paša sākuma - kautkāda Eiropas nauda jāsagrūž kolektoru pārbūvē pa Skandināvu modei un vnk jābeidz ar sāli bērt. Tad ar reciklējamām šķembām var visu izdarīt.

IMO iegūtu gan tehnika, gan polārlāči, gan skaistums un drošība (tas sīkais sāls dublis vnk meistarīgi līmē ciet redzamību).

Ja nebūtu slinkums, būtu šito Manabalss palaidis. Bet ir slinkums un nav laika

rt 9.februāris 2017 15:43
6 0 Atbildēt

Man jau liekas, ka vienkāršāk nomazgāt sāli nekā mainīt "nošķemboto" vējstiklu un lampas, kā arī regulāri remontēt bamperi un kapotu.

O_o 9.februāris 2017 15:54
3 0 Atbildēt

Šķembām kā tādām nav ne vainas, bet uzdod sev jautājumu - vai tu būtu gatavs katru gadu mainīt vējstiklu vai kādu lukturi un ik pa pāris gadiem piekrāsot kapotu? Vējstikli tiek šķaidīti nenormāli daudz, lukturi arī. Paziņas dzīvo Norvēģijā un Zviedrijā. Par Norvēģiju zināja stāstīt, ka tur tāpat uz lielajiem ceļiem nenormāli sāli gāž virsū! Šķembas visur nevar bērt - tikai tur kur ir atbilstoša infrastruktūra, vai arī kur to ir droši darīt - nedrīkst uz šosejām ar lieliem ātrumiem. Principā tikai pilsētās. Tad kad tavu vējstiklu vairākas reizes sašķaidītu, tad gribētu atkal nīsto sāli atpakaļ.

es 9.februāris 2017 16:30
1 0 Atbildēt

Nu es jau par pilsētu arī runāju - tur tas sāls ir vairumā. Patiesībā šoziem masveidā novēroju, ka pat uz trotuāriem sniegs vispār netiek tīrīts. Pa taisno ar sāli.

Un es īsti nevaru iedomāties kā tur NO tos stiklus šķaida - tās šķembas ir mikroskopiskas. Tām masa nepietiek ko vairāk kā punktiņu uz stikla izgatavot.

A kalnos šiem ceļus biki patīra un tad ar tādu trumuli ierievo. Diezgan stilīga braukšana - uz greiziem ceļiem nost neslīd tik ilgi kamēr riteņiem ir slodze vienā vai otrā virzienā

650 9.februāris 2017 16:03
0 0 Atbildēt

Es nupat tikko saskāros ar interesantu lietu- mēģināju polijā daļēji notīrīt savējo pilnīgi netīru/neredzamu numurzīmi ar sausu slotiņu.Ja LV šis daļēji izdodas- tur pie -5 grādiem tas neizdevās nemaz, un sajūta bija, ka ir uzklājies ārkārtīgi noturīgs nanopārklājums.Uzberot tur sausu sniegu- pēc 1min tas izkusa un notecēja, un numurzīme tapa redzama visā tās krāšņumā;).Turklāt vēl arī riteņu diski bija stingri pārklājušies ar kaut ko pilnīgi melnu- iepriekš arī to netiku tik uzkrītoši novērojis.

O_o 9.februāris 2017 16:21
0 0 Atbildēt

Ar sausu labāk nekad netīrīt, jo numurzīme tiek saskrāpēta. Benzīntankos blakām riepu pumpim daudzkur ir pieejams ūdens. Numuru var nomazgāt un ar slapju lupatu (vai vismaz salveti) norītīt.

Erix 9.februāris 2017 17:13
6 0 Atbildēt

"riteņu diski bija stingri pārklājušies ar kaut ko pilnīgi melnu" - tā izskatās bremžu nodilums. Garajos ceļos to vislabāk var novērot - priekšējo riteņu diskiem vienmēr tā melnā kārta būs biezāka.

650 9.februāris 2017 17:42
0 0 Atbildēt

Runāju par visiem 4 diskiem par 100% pārklātiem melniem, un jau aptuveni kopš pagājušā gadsimta nelietoju "šitādus te" šaubīgus bremžu sistēmas elementus;)

Erix 9.februāris 2017 18:23
0 0 Atbildēt

Interesanti, ko Jūs lietojat "šaubīgo bremžu sistēmas elementu vietā"? Cik man zināms, nekas principiāli jauns parastam ielas auto nav izgudrots - klasiskais tērauda bremžu disku un ferodo uzliku pāris tieši tā - ar melniem putekļiem, dilst. Pieņemu, ka savādāk varētu uzvesties sacīkstēm paredzētie karbona vai keramikas bremžu komponenti, bet to lietošana ielas mašīnā faktiski ir lielāks pārkāpums, nekā braukšana ar plikām riepām - diemžēl liela daļa autovadītāju uzskata, ka šādi var savu ielas mašīnu padarīt "krutāku", aizmirstot, ka sporta bremzes ir paredzētas darbam tādās slodzēs un temperatūrās, kurās tērauda diski sāk kvēlot un deformējas, bet aukstas tās NEDARBOJAS!

650 9.februāris 2017 23:42
0 0 Atbildēt

Ok, bet tu varētu kādu drusciņu tolerancei pievērsties.

Sportisti mums tagad ir gandrīz katrs Otrais, bet Personīgi es lietoju "white ceramic" bremžu uzlikas (kas dilst 2x lēnāk un izdala neredzamus gaišpelēkus putekļus, kuru ir 4x mazāk nekā regulārajam Ferodo;) un ražotāja paredzētus b/diskus. Kā arī, esmu Ļoti Skops und bremzēt cenšos ne vairāk kā 3x dienā. Man ir ziemriepas ar 8,3mm, (bija virs 9..),ražotas 2016.g.,made in Germany.

Runa gāja par iepriekš neredzētu parādību, par kuru brīnījās tai skaitā arī tādi "velnu redzējuši" LV iedzīvotāji, ar kuriem dalījos šajā "brīnumā", izkāpjot no auto un konkrēti rādot ar pirkstu.Jo Parādība bija labi saglabājusies, neskatoties uz plusiem "šajā" Polijas galā un Lietuvā un Rīgā. Mazgājot gan tas viss nogāja momentā, jau pie pirmā pūtiena.

Austrijā tonakt bija līdz -12 un visu nakti Asfināgs negulēja un cītīgi/preventīvi tur kaisīja/laistīja ceļu- pēc 500km pa turieni šis nezkāpēc novērots netika, bet lūk jau pēc pirmajiem 300km pa CZ un PL tas pēkšņi uzradās.

Numuru es tīrīju Czestochowas statoilā, degvielu es lēju vislabāko miles+ un torīt tur nebija iepildīts ūdens logu mazgāšanas spainīšos- jo bija -5 sals.Logu mazgājamais ūdens (ziemas..)rezerves "pudelē" man vienmēr ir līdzi , bet šī pudele jau pāris ziemas "guļ" bagažniekā zem vāka un šoreiz bija iemesls nečakarēties un necelt viņu ārā, tāpēc slinkuma un nolaidības dēl šoreiz pielietoju sausu slotiņu- kas citreiz līdzīgos gadījumos deva iespēju padarīt saredzamus vismaz 2 vidējos numura ciparus, bet šoreiz xy..;))

Vai šāda atbilde būtu Ok?

Bils 9.februāris 2017 19:33
0 0 Atbildēt

Man bija pilnīgi otrādi, aizmugurējie melli-strīpaini, un visiem diskiem nav pat vēl 2-3 tkm noskrējiens.

Bils 9.februāris 2017 19:34
0 0 Atbildēt

Sorry, visiem disku klučiem un priekšējiem bremžu diskiem, kā arī rocenes lokiem. Praktiski maz braukti.

Bils 9.februāris 2017 19:30
2 0 Atbildēt

Aha, pēc sestdienas Rīga-Saldus-Kuldīga-caur Vāni-Rīga, ar diskiem arī bija bēdīgi. Sudrabotie diski bija palikuši strīpaini melni, it sevišķi aizmugurējie diski. Pirmajā momentā sabijos par mistisku bremžu šķidruma noplūdi. Ja Liepājene bija vēl daudzmaz OK, tad Saldus-Kuldīga posms pilnīgi slapjš no sāls...

Pļurkt 9.februāris 2017 17:13
1 0 Atbildēt

Kārtējie Lielpicānu draiveru murgi un pamācības!!!

Ar sāli lielceļus tā nobārsta, ka braucot no miesta līdz nākamajam miestam uz numura un bagāžnieka vāka noklājas pāris mm sāls kārta!!! Ja grib lai numuru varētu redzēt kā noteikumos paredzēts, tad ir kēc katriem 10 - 15 km ir jāstājas un jāmazgā ar LĪDZPAŅEMTU ūdeni no kanniņas!

Bieži vien braucot lielākus gabalus pa LV tie 4 Litri logu šķidruma izbeidzas pēc pirmajiem 100 km, kur nu vēl LĪDZPAŅEMTĀ kanniņa ar ūdeni numurzīmes APMAZGĀŠANAI!

Bils 9.februāris 2017 19:41
1 0 Atbildēt

-->Pļurkt. Viss atrkarīgs no sprauslām uz haubes. Es pabrīnojos, kad nopirku jaunu Nitro tālajā 2007. gadā, jo škidrumu praktiski jāmaina tikai ar citas sezonas sākšanos.

No ziemas uz vasaras un otrādi. Sprauslas spļuuj smuku, vienmērīgu miglu kas pārklāj visu vējstiklu, patērējot pavisam maz šķidruma.

Citreiz ar zieminieku vēl Jāņos braucu. Protams NEDRĪKST lietot parastu ūdeni nekāda gadījuma, tad sprauslas aizsērē ar KAĻĶI, u.c sū&^#m, bojājas un uz loga jau tek ar strūklu..

650 9.februāris 2017 23:59
4 0 Atbildēt

Vācu auto visiem ļoti "garšo" šis ūdens- īpaši tiem, kam ir lukturu mazgātāji.Tikai nupat beidzamos pāris trīs gadus viņi beidzot ir drusku pievērsušies šo te lukturu mazgātāju "savaldīšanai".

Ziemas škidrumu vasarā pēc idejas lietot nevajadzētu, jo tas var saputoties un sprauslas var aizsērēt arī dēļ tā.

Feirī un tamlīdzīgus lietot nedrīkst nemaz, jo tie ir agresīvi attaukotāji un ātri sabojā mazgātāja sūknim iekšas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti