Šogad strauji augušas OCTA cenas; apdrošinātāji prognozē cenu kāpumu arī turpmāk 23

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 2.maijs 2017 10:37

Daļai autoīpašnieku, neskatoties uz pozitīvām izmaiņām risku izvērtēšanas sistēmas "Bonus-Malus" klasēs, šogad strauji augušas transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) cenas, novēroja aģentūra LETA. Vienlaikus aptaujātie apdrošinātāji prognozē cenu kāpumu arī turpmāk.

Tostarp, piemēram, 2007.gada izlaiduma automašīnai "Škoda Octavia", kurai OCTA apdrošināšanu 12 mēnešiem pērn varēja iegādāties par 37,73 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 81,9 eiro, "Bonus-Malus" klasei gada laikā uzlabojoties no 12 līdz 13. Savukārt 2002.gada izlaiduma automašīnai "Volvo S80", kurai OCTA pirms gada varēja iegādāties par 56,30 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 86,40 eiro, riska klasei pieaugot no 6. līdz 7, bet 2011.gada izlaiduma automašīnai "Hyundai i-30", kuras OCTA apdrošināšanu 12 mēnešiem pērn varēja iegādāties par 36,84 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 54,82 eiro, "Bonus-Malus" klasei gada laikā augot no 16 līdz 17.

Risku apdrošinātāja "BTA Baltic Insurance Company" (BTA) Auto apdrošināšanas produktu vadītājs Gunārs Faļkovskis aģentūrai LETA atzina, ka kompānija OCTA apdrošināšanā prēmijas šā gada laikā Latvijā ir koriģējusi straujāk nekā iepriekš - cenu korekcijas veiktas tajos segmentos, kur rezultāts bijis vissliktākais.

"Salīdzinot ar Lietuvas tirgu, kur jau iepriekšējā gadā bija novērojams straujāks OCTA apdrošināšanas polišu cenu kāpums, Latvijā izmaksas turpina augt straujāk nekā prēmiju ieņēmumi. Veiktais apdrošināšanas prēmiju paaugstinājums uzrāda pozitīvas tendences, bet vēl joprojām šajā veidā apdrošinātājiem saglabājas zaudējumi, jo OCTA apdrošināšanas veidā lielu iespaidu uz rezultātu atstāj iepriekš izdotās apdrošināšanas polises, kā arī jau notikušie negadījumi," sacīja Faļkovskis.

Viņš arī norādīja, ka iemesli straujākam cenu kāpumam ir vairāki, tostarp gadu no gadu OCTA tirgū Latvijā ir novērota tendence, kad izmaksāto atlīdzību pieaugums ir straujāks, nekā bruto parakstīto apdrošināšanas prēmiju pieaugums, tāpat OCTA tirgus vairāku gadu garumā strādā ar zaudējumiem, arī autoservisu pakalpojumu izmaksu sadārdzinājums ir lielāks, nekā līdzšinējais OCTA polišu cenu paaugstinājums, un, ņemot vērā 2017.gada 1.janvāra OCTA likuma grozījumus ar mainītu kārtību apdrošināšanas atlīdzības izmaksai par automašīnu remontu, pieaug klientu skaits, kuri izvēlas remontdarbus veikt autoservisos, un likumsakarīgi palielinās arī apdrošinātāju kopējās izmaksāto atlīdzību summas, tāpat apdrošinātājiem ir jāveic iemaksas Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) administrētajā OCTA Garantijas fondā.

"Jau iepriekš esam norādījuši, ka OCTA apdrošināšanas cenu kāpums ir neizbēgams, jo apdrošinātājiem lielāka uzmanība jāpievērš rentabilitātes rādītājiem, lai samazinātu OCTA negatīvo ietekmi uz kopējo portfeli. Prognozējam, ka cenas turpinās augt," teica Faļkovskis.

Savukārt risku apdrošinātāja "InterRisk Vienna Insurance Group" Transportlīdzekļu departamenta vadītāja Ilona Vuškāne aģentūrai LETA atzīmēja - ņemot vērā, ka OCTA tirgus cieš zaudējumus jau vairākus gadus, jūtams prēmiju pieaugums 2017.gadā būs visos transportlīdzekļu segmentos un visiem transportlīdzekļu īpašniekiem.

Viņa arī norādīja, ka asā konkurence tirgū, vēlēšanās saglabāt vai iegūt noteiktu tirgus daļu līdz šim neļāva paaugstināt prēmijas, un apdrošināšanas sabiedrības bija spiestas segt OCTA zaudējumus ar citos apdrošināšanas veidos gūto peļņas daļu. "Galvenie iemesli prēmiju kāpumam 2017.gadā ir ne tikai milzīgie zaudējumi 2016.gadā, kas sasniedza gandrīz 12 miljonus eiro, bet arī atsāktās iemaksas no katras OCTA polises Garantijas fondā. Tāpat cenu kāpumu ir ietekmējis pieaugošais ceļu satiksmes negadījumu skaits un vidējās izmaksājamās atlīdzības apmēra palielinājums par mantai un personai nodarītiem zaudējumiem," klāstīja Vuškāne.

Viņa atzina, ka pašreiz, iegādājoties OCTA polisi, transportlīdzekļu īpašnieki ir sajutuši prēmiju pieaugumu 25-30% apmērā salīdzinājumā ar pagājušo gadu. "Jāpiebilst, ka prēmiju pieaugums ir ļoti atšķirīgs, jo apdrošinātāji pastiprināti pievērš uzmanību klientu izvērtēšanai, ņemot vērā daudzus kritērijus, lai tādējādi piesaistītu potenciāli labākus un rentablākus klientu segmentus. Līdz ar to ir tādi transportlīdzekļu īpašnieki, kuri maksimālo prēmiju pieaugumu nebūs sajutuši, bet dažiem transportlīdzekļu īpašniekiem būs jāšķiras no krietni lielākas summas polises iegādei nekā iepriekšējā periodā," pauda Vuškāne.

Viņa arī prognozēja, ka 2017.gadā kopumā OCTA prēmijas varētu augt par 35-50%, salīdzinot ar 2016.gadu, jo pagaidām nekas neliecina par ceļu satiksmes negadījumu skaita būtisku samazinājumu, ceļu stāvokļa uzlabošanos, autovadītāju braukšanas kultūras paaugstināšanos, kā arī pakalpojumu cenas, piemēram, medicīnas pakalpojumi, autoservisu pakalpojumi u.c. atbilstoši esošajām prognozēm tikai pieaugs.

Apdrošinātāja "Ergo" Riska parakstīšanas departamenta direktors Ritvars Heniņš aģentūrai LETA norādīja, ka OCTA apdrošināšanas polišu cenas nosaka vairāku riska faktoru kopums, kur papildu "Bonus-Malus" sistēmai tiek ņemta vērā gan apdrošināšanas vēsture un negadījumu statistika, gan arī klienta lojalitāte un sadarbības ilgums, kā arī vadītāja braukšanas stils. "Jo agresīvāks braukšanas stils, jo statistiski vairāk gadījumos cilvēks iekļūst ceļu satiksmes negadījumos, kā rezultātā viņam arī būs lielāka OCTA polises cena," viņš sacīja, piebilstot, ka OCTA cenas var svārstīties no pārdesmit eiro līdz vairākiem simtiem vai pat tūkstošiem gadā, piemērām, starptautisko kravu pārvadātājiem.

Heniņš arī minēja, ka apdrošinātāji katrs veic savu riska izvērtēšanu, nosakot OCTA cenas pēc specifiskām metodoloģijām. Ir vairāki kritēriji, kurus parasti ņem vērā aprēķinot OCTA polises cenu katram individuāli, tajā skaitā tiek ņemts vērā arī Latvijas autoparka vecums, autotransporta lietošanas paradumi u.tml. faktori, piemēram, transportlīdzekļa veids, auto modelis un vecums, nobraukums, autovadītāja vecums un braukšanas stāžs, dzīvesvieta.

"Piemēram, vieglā auto apdrošināšana būs lētāka, nekā kravas auto vai mikroautobusam. Savukārt jaunākam vadītājam ar mazāku braukšanas pieredzi jārēķinās, ka polises cena var būt augstāka. Arī auto reģistrācijas vietai ir būtiska nozīme, jo apdrošinātājs ņem vērā, ka satiksmes intensitāte lielpilsētā būs lielāka nekā reģionos un attiecīgi arī iespēja iekļūt ceļu satiksmes negadījumā būs lielāka," minēja Heniņš.

Tāpat viņš atzīmēja, ka OCTA cenu pieaugumu ietekmē arī citi apstākļi. Viens no tiem - fakts, ka pieaug ceļu satiksmes negadījumu skaits, jo ir palielinājusies satiksmes intensitāte. Arī autoservisu pakalpojumu izmaksas, kas turpina pieaugt, atstāj iespaidu uz OCTA cenām. Kopš šī gada janvāra, kad tika ieviesta tāda kārtība, arvien vairāk klientu izvēlas veikt transportlīdzekļu remontu autoservisā, jo, izvēloties saņemt naudu, no summas tiek atskaitīts ne tikai PVN, bet arī darba spēka nodoklis 30% apmērā.

Viņš norādīja, ka šogad OCTA cenas ir augušas vidēji par 7%, lai gan pozitīva šī apdrošināšanas veida rezultāta nodrošināšanai būtu nepieciešams cenu kāpums vismaz par 30%, jo OCTA segments jau ilgstoši strādā ar zaudējumiem, un īpaši lieli tie ir bijuši pēdējo divu gadu laikā. "Prognozējams, ka šogad kopumā polišu cenas vidēji pieaugs vismaz par 15-20%," teica "Ergo" pārstāvis, atzīmējot, ka tas lielā mērā saistīts gan ar ceļu satiksmes negadījumu skaita pieaugumu, gan ar negadījumu smagumu un ar tiem saistīto atlīdzību izmaksu apmēru palielināšanos nākamajos periodos.

Latvijas Profesionālo apdrošināšanas brokeru asociācijas (LPBA) valdes priekšsēdētājs Agris Auce aģentūrai LETA sacīja, ka asociācijas ieskatā jau daudzus gadus Latvijā OCTA nozarē ir strukturālas problēmas - apdrošinātāji un LTAB statistikas dati uzrāda sistemātiskus zaudējumus, lai gan daļa šīs statistikas ir apšaubāma, jo iespējams, ka apdrošinātāji uz OCTA izmaksām attiecina arī citu apdrošināšanas veidu administratīvās izmaksas.

"Tirgus analīze rāda, ka kopumā notiek cenu kāpums un atsevišķi apdrošinātāji, kuri ir īpaši neapmierināti ar sava OCTA portfeļa rezultātiem, agresīvāk palielina OCTA cenas un samazina savu OCTA portfeli. Tirgū lielākā daļa šajā gadā slēgto OCTA apdrošināšanas līgumu ir ar lielākām prēmijām nekā pirms gada. Patērētājam OCTA cenu patieso izmaiņu ir grūti novērtēt, jo cenu izmaiņas maskē ikgadējās izmaiņas transporta līdzekļu "Bonus-Malus" klasē, kuru nosaka avāriju skaits uz automašīnu. Ja gada laikā nav notikusi avārija, tad cenas nepalielināšanās īstenībā būtu vērtējama kā mērens cenu palielinājums, jo ir samazinājusies automašīnas riska pakāpe. Savukārt, ja ir notikusi avārija, tad cena var celties ļoti strauji - pat vairāk nekā par 100%," pauda Auce.

Viņš arī norādīja, ka OCTA nozarē ir izveidojusies strukturāla problēma, jo apdrošinātāji savā starpā konkurē ar formāli vienādu produktu, bet esošie normatīvie akti nopietni kavē iespēju apdrošinātājiem pilnvērtīgi konkurēt attīstot risku izvērtēšanas metodes, jo OCTA nozarē normatīvie akti neparedz efektīvu apdrošinājuma ņēmēja atbildību par sniegto datu patiesumu, lai gan citās apdrošināšanas jomās atbildība par sniegto datu patiesumu ir norma. Tā rezultātā apdrošinātāji savā starpā konkurē, piemēram, cenšoties palielināt portfeli, lai samazinātu administratīvo izdevumu īpatsvaru, vai arī cenšas maksāt mazākas atlīdzības un piestādīs vairāk regresu - un tā rezultātā cieš patērētājs.

"Par šīs strukturālās problēmas veidošanās pirmām kārtām ir atbildīga apdrošinātāju savstarpējās sadarbības organizācija LTAB un tās tuvredzīgā darbība OCTA normatīvo aktu izstrādes jomā. LTAB ilgus gadus ir tērējusi savus līdzekļus cenšoties apkarot apdrošināšanas brokerus, samazināt cietušajiem maksājamo atlīdzību apmēru un palielināt regresus. Tajā pašā laikā cietušais ir visai neizsargāts pret patvaļīgu vai strīdīgu OCTA apdrošinātāju veiktu atlīdzības samazināšanu vai vispār atlīdzības atteikumu. Tas iezīmē negatīvu tendenci, ka viens no veidiem kā būt veiksmīgam OCTA tirgū, ir apzināti maksāt sliktas atlīdzības un pieprasīt daudz regresu. Pagaidām nav redzamas tendences, kas iezīmētu ilgtspējīgu ekonomiski pamatotu OCTA nozares attīstību," sacīja Auce.

Viņš norādīja, ka LPABA prognozē mērenu OCTA cenu kāpumu, ko nodrošinās strauja atsevišķu apdrošināšanas sabiedrību OCTA prēmiju celšana, tādējādi mazinot konkurenci starp pārējiem apdrošinātājiem.

"Bonus-Malus" ir transportlīdzekļa īpašnieka apdrošināšanas risku vērtēšanas sistēma, pēc kuras apdrošināšanas sabiedrības vadās, aprēķinot atlaides vai piemaksas OCTA apdrošināšanas polisēm. Sistēmu veido 17 riska klases, tajā skaitā pazemināta riska jeb "bonus" klases ir no 7. līdz 17., un šajās klasēs esošajiem transportlīdzekļu īpašniekiem parasti tiek piemērots OCTA cenas samazinājums, bet paaugstināta riska jeb "malus" klases ir no 1. līdz 5., un tajās esošajiem transporta līdzekļu īpašniekiem parasti tiek noteikta piemaksa pie polises cenas. Savukārt 6.klasē jeb sākumklasē automātiski nokļūst tie auto īpašnieki, kas pirmo reizi noformē OCTA polisi sev piederošajam transportlīdzeklim noteiktā kategorijā.

Veicot "Bonus-Malus" klases pārrēķinu, tiek ņemti vērā auto īpašnieku apdrošināšanas vēstures dati par pēdējiem 11 gadiem.

OCTA apdrošināšanas sekmīgu darbību valstī nodrošina LTAB. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumos cietušo trešo personu interešu aizsardzību.

 
Visi komentāri
 
msh 2.maijs 2017 12:30
2 0 Atbildēt

Kartelis uzdarbojas... Man palika interesanti un gribeju apstīties ar ko tad nu būs jārēķinās, bet BTA lapa mani pasūtīja ka vēl ilgāk par 45 dienām - palūrēju LTAB lapā - nu jā, vēl kādas 50 dienas atlikušas... :D

GB12 2.maijs 2017 14:25
0 2 Atbildēt

To, ka OCTu nevar izdot ātrāk kā 30 dienas līdz darbības sākumam, nosaka likums.

Pļurkt 2.maijs 2017 14:49
1 3 Atbildēt

Nav ko ložņāt pa apdirsinātāju kantoriem kur visa priekša nolikta ar dārgajiem un jauniem luksus un superluks vāģiem, tad nebūs p[ar siļķubundžu 80 Eur jāmaksā!

Man uz gadu 38 Eiriki, bet ne jau Ergo BTA vai tamlīdzīgos.

GB12 2.maijs 2017 15:03
0 1 Atbildēt

Manam Volvo lētākais bija BTA, Nissanam - Ergo :)

Pļurkt 2.maijs 2017 19:49
1 2 Atbildēt

ERGO apkāsēji mani vispār neinteresē, kaut lai viņi man piemaksātu!

REXX 2.maijs 2017 22:58
1 1 Atbildēt

Bonus- malus klase jāsasaista nevis ar autoīpašnieku, bet ar autvadītāju. Tas palīdzēs atsijāt "riska grupu"- tos autovadītājus, kuri iekļūst avārijās savas vainas pēc, un tādējādi rada zaudējumus gan auto īpašniekiem, gan apdrošinātājiem.

Piemēram, kas segs zaudējumus tam auto īpašniekam, ar kura īpašumā esošu auto tiek izraisīta avārija? Bojāti ir vismaz 2 auto, un vainīgā auto īpašnieks būtībā atbild par 2 auto remontēšanu. Bet vainīgais autovadītājs staigā svilpodams uz nākošo darba vietu, kur ierodas "balts un pūkains"

GB12 3.maijs 2017 10:47
0 1 Atbildēt

Nav gan. Elementāri aprēķini rāda, ka vinnētāji būs apdrošinātāji un, kā jau tu minēji, kādi uzņēmēji, kuri nejēdz izvēlēties darbiniekus. Cietēji būs vienkāršie cilvēki, kuriem ģimenē uz vairākiem lietotājiem ir viens auto, jo tiem katram vadītājam būs jāpērk OCTA, kā vismaz 90% potenciālo darba ņēmēju, jo potenciālie darba devēji dos priekšroku tiem, kuriem OCTA jau ir iegādāta.

Rexx 3.maijs 2017 14:00
0 0 Atbildēt

Šī ir mūžsena mūsu diskusija. Pirmkārt, apdrošināšana ir bizness, un man nav iebildumu, kā tas varētu dot peļņu. Otrkārt, esošo regulējumu varētu izmainīt, neatceļot iespēju būt labvēlim, - uzņemoties atbildību dažkārt mazpazīstamas personas vietā. Cik zinu, kasko polisei kaut kas līdzīgs ir. Lai noskaidrotu precīzus datus par kombināciju " autovadītājs- transportlīdzekis/piederība- satiksmes negDījums" būtu jāveic neliels pētījums. Proti- vai negadījuma procents ir lielāks autovadītājam ar personīgo auto, vaiar cita īpašnieka.

GB12 3.maijs 2017 15:57
0 0 Atbildēt

Nav tik vienkārši - KASKO ir brīvprātīgs veids, tur apdrošinātājs var izpausties, cik nu ļauj samaitātības pakāpe un konkurence. OCTA ir pakļauta OCTA likumam, kas, savukārt, pakļauts Eiropas regulārm un Zaļās kartes sistēmu regulējošiem normatīvajiem aktiem, kas jau iet pāri Eiropai, kuri tomēr diegan strikti pasaka, kam, par ko , kurā gadījumā un cik lielā mērā būtu jāuzņemas atbildība. Pareizi vai nepareizi, protams, varētu diskutēt mūžīgi, katrai sistēmai ir savi plusi un mīnusi, bet domāju, ka ne velti 1930. gadā briti (pēc tam arī ASV... vai otrādi, neatceros vairs) izvēlējās, ka par šaizēm ir jāatbild tieši īpašniekam.

octa 3.maijs 2017 9:07
3 1 Atbildēt

Lūdzu norādiet kurš OCTA likuma pants to nosaka?

GB12 3.maijs 2017 10:37
1 1 Atbildēt

Ko tieši?

OCTA 3.maijs 2017 14:42
0 0 Atbildēt

Ka apdrošināšanas līgumu nevar noslēgt ātrāk kā 30 dienas pirms iepriekšējā darbības beigām.

nekas 3.maijs 2017 13:32
5 0 Atbildēt

ja jau šis bizness ir ar zaudējumiem,tad ej prom,nevis paaukstini cenas.kā dzīvojām bez octas laupītājiem,tā dzīvotu...

es 3.maijs 2017 18:37
3 4 Atbildēt

Atkal čīkstuļi novākušies! Starp citu, ES ir valstis, kur par parastu, vidējās klases, neluksa auto ir jāmaksā OCTA ap 400 EUR gadā. Un algas tur nav kosmiskas. Tauta vienkārši brauc ar kompaktklases un vēl mazākiem auto. Un neviens neko neiebilst.

fliks 3.maijs 2017 21:30
2 0 Atbildēt

tas tak ir biznes ne pa lietu,auto esmu nopircis es,maksāju par benzīnu,parv remontiem,par skati un ceļa nodokļus,braucu 35 gadus bez avārijām un maksāju laupītājiem no octa

kasinsh79 4.maijs 2017 6:43
1 1 Atbildēt

Auto nav pašsaprotama lieta. Tā ir zināma ekstra.

Un tas nav lēti uzturēt tādu ekstru.

Lēti iegādāties, jā. Lēti to uzturēt - vairs nē!

Pļurkt 4.maijs 2017 11:02
2 0 Atbildēt

Nē - kopš tiem laikiem kad tika likvidēti 90% autobusa maršrutu un 3/4 vilciena maršrutu, savs auto ir vienīgā iespēja kā tikt uz darbu, pie ārsta, uz veikalu, vai kaut vai izņemt naudu bankomātā!

Savs auto ir vistiešākā dzīves nepieciešamība kā ūdens un kā gaiss.

Lielpicānijas klubkrēslu dirnētāji droši var neatbildēt, tā pat atskaitot vēmekļus tur nebūs pilnīgi nekā.

msh 7.maijs 2017 23:03
0 0 Atbildēt

Kā jau pļurkt teica. Pirmie divi teikumi attiecas uz pilsētniekiem, sevišķi dižās pilsētas iemītniekiem. Kamēr kasiņa sievai vajag prīmusu jo krutā dāma šikāk izskatās izkāpjot no mašīnas nekā no autobusa vai trolejbusa [kasiņš, protams, uzrakstīs "nekā nebija! bērnudārzs pļur pļur pļur, skola pļur pļur pļur, darbs pļur pļur pļur" - a uz kuru no tiem punktiem dižajā pilsētā nav regulārs sabiedriskais?] - tikmēr man mašīna ir pilnīgi dabiska vajadzība. Piemēram, ja draudzene pēc darba dižajā pilsētā piektdienas vakarā uzspēj uz pirmo pieejamo autobusu, viņa liepājā ir 22.15 - pēdējais autobuss manā virzienā izbrauc 17.10 vai kaut kā tā. Šitādas situācijas var paturpināt.

Bet tā filosofija par "nav lēti uzturēt" - nu nevajag pirkt jaunu, puņķainu lamatu. Man golfs, rupji rēķinot, pagājušā gada griezumā izmaksāja ap tūkstoti, degvielu nerēķinot, un tik daudz tikai tāpēc ka nomainīta puse mašīnas, jo mani neapmierināja ne aprīkojums, ne stāvoklis. Šogad varbūt būs puse no tā cipara, un pakāpeniski nolīmeņosies uz to summu, ko gadā izmaksā normālas mašīnas - pāris trīs simti eiru. Dārgi? Nodeva latvijas realitātei.

... 4.maijs 2017 10:36
2 0 Atbildēt

Interesanti gan...man tiesībām stāžs ir kādi 7 gadi. Autiņu apdrošinu kādus 15 gadus un beidzamo gadu jāapdrošina divas automašīnas. Nekad nav bijusi neviena avārija vai kāds sods, pat brīdinājums nav bijis un ir 16 "bonu-malus" punkti. Bet apdrošināšanas polises cenas ir augušas gandrīz par 100%!!!

Loģiski 4.maijs 2017 19:23
1 0 Atbildēt

Bmw 96 gada!

Iegādes cena 450

OCTA cena 387 eiropas naudiņas

autovadītāja ar54g stāžu 5.maijs 2017 12:34
1 0 Atbildēt

Tāds stulbums vēl nav piedzīvots ka avārijas taisa auto nevis tā vadītājs kur paliek bonusi kurus es par visu mūžu nopelnīju tagad netiek ņemti vērā kādēļ man jāmaksā vairāk vai kāds to var paskaidrot tā izskatās laupīšana gaišā dienas laikā

msh 10.maijs 2017 18:26
0 0 Atbildēt

Beidzot varēju apskatīties cik man maksās jaunā polise. BM 8, 56 eiras - pagājušogad ar septīto klasi laikam bija dažas eiras lētāk...

Vērotājs no malas 17.maijs 2017 20:00
0 0 Atbildēt

Visas karteļa pazīmes !

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro 1

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 8

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti