Ar lietotu automašīnu tirdzniecību krāpjas katrs trešais uzņēmums 10

 

Foto: Publicitātes attēls

Open Studio | 18.decembris 2018 12:34

Latvijas lietoto automašīnu tirgus pamazām pārpildās ar notītām, sistām un satiksmei bīstamām automašīnām

Runā, ka Ziemassvētki ir piedošanas laiks, taču Latvijas lietotu automašīnu tirgū joprojām notiek sīvas cīņas par to, kurš kuram iesmērēs tikko atdzītu auto no Vācijas, kurš neprasa ieguldījumus, sēdies un brauc, ar iespēju noformēt līzingu.

Šāda veida sludinājumi ir sarkanais karogs, kas ne par ko labu neliecina. To papildina drūmā autoDNA statistika, kas liecina, ka no aptuveni 700 CSDD reģistrētajiem lietotu auto tirgotājiem, trešā daļa krāpjas ar automašīnu patieso stāvokli un melo par tās vēsturi.

“Mūsu automašīnas vēstures atskaitēs ir skaidri redzams, kas ar to ir noticis iepriekšējo gadu laikā – avārijas, nobraukums, zādzības, informācija no apdrošināšanas kompānijām, ūdens nodarītie bojājumi, kā arī virkne citas lietas. Diemžēl taču trešā daļa automobiļu, kuri tiek tirgoti no juridiskajām personām, ir pēc nopietnām avārijām, ar nepatieso nobraukumu vai citiem defektiem,” skaidro autoDNA vadītājs Agris Dulevičs.

Arī privātpersonas regulāri šmaucas un apmeklē interneta izsoļu lapas, kuras ir pārpildītas ar ārvalstu apdrošināšanas kompāniju norakstītiem spēkratiem. Rūpals ir gaužām vienkāršs. Tiek nopirks “lūznis”, uzliekts uz treilera un atvests uz kādu no Latvijas garāžām, kur tas tiek pēc iespējas lētāk saremontēts, galveno uzmanību veltot automašīnas izskatam, notīts nobraukums un pēc tam reģistrēts CSDD.

“Nav nevienas iestādes, kas kontrolētu šāda veida uzņēmējdarbību un lietotu automašīnu tirgus lēnām tiek pārpildīts ar satiksmei bīstamiem auto. Šobrīd daudz drošāk ir pirkt lietotu auto, kas ir pirkts tepat Latvijā, jo vismaz tam būs patiess nobraukums, kuru pie katras tehniskās apskates piefiksē CSDD,” komentē A. Dulevičs.

Latvijas Auto Asociācija skaidro, ka citviet Eiropas Savienībā (ES) ir veikti grozījumi likumdošanā un apdrošināšanas kompāniju norakstītiem automobiļiem ir liegts piedalīties satiksmē.

“Atsevišķās ES valstīs, ja apdrošināšanas kompānija ir atzinusi pilnīgu vērtības zudumu un norakstījusi automašīnu zaudējumos, tad tai ir turpmāk liegta dalība satiksmē. Tas gan, protams, neliedz kādam to vēlāk iegādāties izsolē, uzlikt uz treilera un aizvest uz valsti, kur šāds liegums nepastāv. Ja apdrošināšanas kompānija atsakās šo automašīnu remontēt, tad pienācīgā kvalitātē un atbilstoši visiem drošības kritērijiem, tas nav pa spēkam nevienam. Apdrošināšanas kompānijām ir vislielākā pirkšanas jauda tirgū.” norāda Auto Asociācijas valdes loceklis Ingus Rūtiņš.

Sarunu līmenī tiek spriests par vienotas sistēmas izveidi, kas neļautu šādus norakstītus auto realizēt citās ES dalībvalstīs. “Jāsaprot arī apdrošināšanas kompānijas, kuras vēlas atgūt daļu no saviem zaudējumiem un ļaut tirgot rezerves detaļas, kas avārijas rezultātā nav cietušas. Taču arī šajā gadījumā būtu jāizveido atbilstošs, sertificēts un caurskatāms process, kas garantētu, ka demontētā detaļa ir kvalitatīva un neapdraud drošību,” turpina I. Rūtiņš.

Sarkanie karogi

Lietotu automašīnu sludinājumi satur ne tikai vērtīgu informāciju par automašīnas aprīkojumu, bet arī brīdinājuma signālus jeb tā dēvētos sarkanos karogus.

·         VIN numurs – katram auto ir unikāls identifikācijas numurs. Ja sludinājumā tas ir nepareizi norādīts vai slēpts, tad pārdevējs nevēlas, lai auto tiktu pārbaudīts vēstures atskaitēs;

·         200 000 km nobraukums – šī ir „maģiskā” kilometrāžas robeža jebkuram auto, kas ir atdzīts no Rietumeiropas. autoDNA atskaitēs ir skaidri redzams, ka 10 gadus veciem auto no Vācijas ir vidēji 400 000 nobrauktu kilometru. Nereti sludinājumos nobraukums vispār netiek norādīts;

·         Pārāk zema cena – ja piedāvājums ir pārāk labs, lai tam ticētu, tad bieži vien auto ir ar nopietnām problēmām un to ir nepieciešams ātri realizēt. Apskatot auto, pievērsiet uzmanību atstarpēm starp virsbūves detaļām. Ja tās atšķiras un nav vienmērīgas, tad auto ir bijis iesaistīts ceļu satiksmes negadījumā;

·         Pievērsiet uzmanību laika ziņām ārvalstīs – ja Vāciju piemeklējuši lieli plūdi, tad uz Latviju pēc pāris nedēļām nonāks pirmie „slīkoņi”. Tie ir auto, kurus apdrošināšanas kompānijas ir norakstījušas. Šādiem automobiļiem agrāk vai vēlāk parādīsies nopietnas problēmas ar elektrosistēmām;

·         Pārbaudiet informāciju par pārdevēju - ja noskatītais auto Latvijā vēl nav reģistrēts, to var iegādāties tikai pie auto tirgotāja reģistrētā tirdzniecības vietā jeb “placī”. Ja privātpersona piedāvā iegādāties Latvijā nereģistrētu auto, tad jūs tiekat iesaistīts kādā no krāpniecības shēmām.

Ar lietotu auto ir kā ar kaķi maisā, tas nav jāpērk, akli paļaujoties uz pārdevēja sacīto. Nopirkt labu un uzticamu auto kļūst arvien grūtāk, līdz ar to informācija par tā tehnisko stāvokli ieņem arvien būtiskāku lomu pirkuma izvēlē.

 
Visi komentāri
 
ak 18.decembris 2018 14:02
17 1 Atbildēt

Atkal šeit tiek reklamēts DNA. Varbūt es jau atkārtojos, taču arī DNA reklāma visu laiku atkārtojas. Gribu vēlreiz uzsvērt, lai, pirms maksāt DNA 2x padomājiet, viņi nesniedz to informāciju par ko lielās. Un to var uzzināt tikai pēc tam, kad esiet samaksājuši. Ja Vācijas autosalonā pirktam, un Vācijā visu mūžu apskates ejošam auto nevar uzrādīt nobraukumu, tad secinājumus izdariet paši, kādas iespējas ir DNA.

HE 18.decembris 2018 14:17
2 0 Atbildēt

Viss vienkārši , ja dīzelis tad 50tkm gadā , ja benzīns 30tkm gadā, un tad vēl10% izņēmumi.

kasinsh79 19.decembris 2018 10:27
2 0 Atbildēt

Gan jā, gan nē. Vienmēr ir izņēmumi, kas tādai kalkulācijai nepakļaujas nemaz. Ir arī dīzeļi ar 15tkm gadā nobraukumu un benzīnnieki ar 50tkm gadā

viencexperc 18.decembris 2018 15:38
4 1 Atbildēt

Tikai katrs trešais? Tas ir labs rādītājs.

Privātpersonas, kuras tirgo, krāpjas daudz vairāk.

Tedis 18.decembris 2018 16:06
10 0 Atbildēt

DNA nav jēgas maksāt.

Pirku lietotu automašīnu, kura jauna iegādāta un lietota Igaunijā. Pēc DNA atskaitēm nekādos CSN nav bijusi. Auto iegādājos. Vēlāk, caur igauņu LTAB, noskaidrojās, ka ir bijuši 2 gab CSN. Abos gadījumos zaudējui 500-1500 EUR.

Bet naudu par pilnīgi nepatiesu info gan paņem.

msh 18.decembris 2018 18:02
3 2 Atbildēt

Nu paga, bet ko tiem tirgotājiem darīt? Pirmkārt, viņi grib kaut ko arī nopelnīt - bet viņu mašīnām, kuras arī bijis jāieved, ir vēl virsū PVN, kas tās automātiski padara nekonkurētspējīgas ar uz vietas esošo privātpersonu tirgotajām mašīnām - otrkārt, pie mums pircējiem ir nereālas cerības, un nereālas bailes no "netīrām" mašīnām - kurš pirks labā stāvoklī esošu mašīnu ar pusmiljonu pulkstenī vai sistu bet kvalitatīvi saremontētu, ja to pārdevējs pats uz vietas tiešā tekstā pateiktu?

Attiecībā par "Ja apdrošināšanas kompānija atsakās šo automašīnu remontēt, tad pienācīgā kvalitātē un atbilstoši visiem drošības kritērijiem, tas nav pa spēkam nevienam" - ej tu, ingus rūtiņ, DIRST. Jā, 5-10 gadus vecām mašīnām viņa teiktais varbūt atbilst - tikmēr 20-30 gadus vecai retākai mašīnai pietiks ar mazu bumsiku, lai apdrošinātājs gribētu to norakstīt - teiksim, prikolam, no viena latvijas čaļa pieredzes - B4 A80 Competition, kas bija apdrošināts ar KASKO - gadījās iznīcināt priekšas buferi - kad apdrošinātājs aptvēra detaļas retumu, gribēja mašīnu norakstīt... Nerunājot nemaz par to, ka ir valstis, kur vērtības zudumu var dabūt ar diviem bumsikiem - teiksim, ačgārnajā salā mašīnas dala kategorijās - D kategorija ir tās, kuras noraksta - bet ja tev gadās kāda avārija, pēc kuras mašīnu saremontē - to ieliek zemākā kategorijā, tas nekas ka mašīna ir atgriezta pirmsavārijas stāvoklī - apdrošinātājs ir maksājis un nākotnē vairs negrib maksāt vēlreiz tikpat daudz - šī iemesla dēļ briti vairās no labām C kategorijas mašīnām, jo nevajag lielus bojājumus lai to norakstītu + tu dabūtu maz vai neko.

Ivars 18.decembris 2018 23:32
2 0 Atbildēt

DNA vispār neko nespēj parādīt, ja auto ir no Itālijas!

mefisto 19.decembris 2018 7:28
7 0 Atbildēt

Pirku vēsturi no DNA par Audi A6 (no Austrijas) un Audi A4 (no Vācijas). Nauda iztērēta, bet nekāda ieguvuma nebija (ne nobraukums, ne avārijas), uzrādīja tikai komplektāciju, ko tāpat bezmaksas var noskaidrot. Turklāt Austrijas auto gadījumā acīmredzami ir bijusi autoavārija vēsturē, ko DNA neuzrāda.

Iesaku labāk iegādāties auto no valstīm, kur var bezmaksas iegūt info (piem. Igaunija, Dānija u.c.). Ir arī lētākas DNA alternatīvas, ja nu galīgi nemierīgi un gribas iztērēt naudu. Pirms pirkšanas vēlams arī VIN numuru iemest googlē.

ak 19.decembris 2018 7:51
2 0 Atbildēt

Nu re, tieši tāpat. Man arī uzrādīja komplektāciju un krāsu, ko es varu vienkārši uz ielas apskatīt

kasinsh79 19.decembris 2018 10:26
3 0 Atbildēt

Diemžēl vējā izmesta nauda. Ir ārkārtīgi daudz vakuuma datos no DNA. Visvairāk, Itālija un Francija. Bezjēdzīgi. Atkal uz sava maka pārbaudīts. Varbūt Vācijas auto vēl +/- ok.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 3

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO)

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti