Ceļu satiksmes likumā plānots iekļaut elektroskrejriteņus 16

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 5.novembris 2020 15:17

Saeima šodien pirmajā lasījumā atbalstīja Ceļu satiksmes likuma grozījumus, kas paredz regulējumā iekļaut elektroskrejriteņus.

Pašreizējais regulējums precīzi nenosaka ceļu satiksmes noteikumus elektroskrejriteņiem, anotācijā norādījuši likumprojekta autori, akcentējot, ka, palielinoties elektroskrejriteņu skaitam, pieaug arī riski satiksmes drošībai, it īpaši gājējiem.

Līdz ar grozījumiem likumā paredzēts iekļaut elektroskrejriteņa definīciju, nosakot, ka tas ir ar elektromotoru aprīkots transportlīdzeklis, kura konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums nepārsniedz 25 kilometrus stundā, kuram nav pedāļu un kurš paredzēts vienam cilvēkam, un aprīkots ar stūri vai roku atbalstu, kas ir mehāniski savienots ar kāju atbalsta virsmu.

Plānots noteikt, ka braukt ar skrejriteni varēs vecumā no 14 līdz 17 gadiem, ja personai būs velosipēda vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības. Personām, kuras sasniegušas 18 gadu vecumu, elektroskrejriteņa vadīšanai transportlīdzekļu vadīšanas tiesības nebūs nepieciešamas, paredz likumprojekts.

Likumā arī plānots iekļaut elektrisko skrejriteņu reģistrēšanu - tāpat kā līdz šim velosipēdu, arī skrejriteņu reģistrācija būs brīvprātīga, kā arī būs atļauts piedalīties ceļu satiksmē ar nereģistrētiem elektroskrejriteņiem. Savukārt par pārkāpumiem elektroskrejriteņu vadītājiem paredzēts piemērot tādus pašus administratīvos sodus kā velosipēdistiem.

Likumprojekts arī paredz precizēt noteikumus velosipēda braucējiem. Plānots noteikt, ka turpmāk braukt ar velosipēdu būs atļauts personai vecumā no 10 līdz 17 gadiem, ja tai ir velosipēda vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības. Personām, kuras sasniegušas 18 gadu vecumu, velosipēda vadīšanai transportlīdzekļu vadīšanas tiesības nebūs nepieciešamas. Latvijā jau 20 gadus velosipēdu vadītājiem ir bijusi nepieciešama velosipēda vadītāja apliecība, tomēr ir secināts, ka tas nav atbilstoši citu Eiropas valstu praksei, norādījuši likumprojekta autori. Patlaban likumā noteikts, ka braukt ar velosipēdu patstāvīgi atļauts personai, kura sasniegusi 10 gadu vecumu un kurai ir velosipēda vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas tiesības.

Iecerēts precizēt arī transportlīdzekļa definīciju, papildus nosakot, ka par transportlīdzekli ir uzskatāma ierīce, kuras maksimālais ātrums ir virs sešiem kilometriem stundā. Tāpat likumā paredzēts precizēt mopēda, tricikla, motocikla un kvadricikla terminus, kā arī velosipēda definīcijas.

Tāpat likuma grozījumi paredz papildināt izņēmumus, kad transportlīdzeklim nav nepieciešama derīga valsts tehniskā apskate. Plānots noteikt, ka tas attieksies uz transportlīdzekļiem, kurus tirdzniecības uzņēmums (komersants) aprīkojis ar tirdzniecības numura zīmēm un izmanto ceļu satiksmē normatīvajos aktos par transportlīdzekļu tirdzniecību noteiktajā kārtībā.

Lai Ceļu satiksmes likuma grozījumi stātos spēkā, tie vēl otrajā un trešajā lasījumā jāpieņem Saeimai.

 
Visi komentāri
 
sanāk 5.novembris 2020 17:25
0 0 Atbildēt

ja el.skūteris iet ātrāk par 25km/st tad uz to tas viss neattiecas

tāpat el. dēļi kam nav stūres, tas ir pie vienas vietas

anonimikis 5.novembris 2020 18:29
0 0 Atbildēt

Nē, sanāk ja iet ātrāk, tad tas ies zem mopēda prasībām, visticamāk.

msh 6.novembris 2020 0:48
1 0 Atbildēt

Mopēda? Ar to apliecību tāpat nedrīkst braukt ātrāk par 45, bet ir arī ātrāki skrejriteņi...

imzz 5.novembris 2020 19:10
0 0 Atbildēt

dēļi tak ir hobija priekšmets, tāpat kā vienriteņi. Grūti tādām ierīcēm un to lietotājiem pievilkt CSN.

650 5.novembris 2020 19:27
2 0 Atbildēt

Cik būs prēmija par braukšanu 2vatā/3jatā uz viena skrejriteņa?? Kaut kā (pavirši lasot....) šāda iespēja izskatās ka nav vispār izskatīta.

Krotow 5.novembris 2020 21:51
1 0 Atbildēt

Tur vēl pienākas papildus "bonuss" par mazgadīgu bērnu vešanu dzīvību apdraudošā veudā.

tiesa 5.novembris 2020 23:33
0 1 Atbildēt

vecāku pienākumu nepildīšana!

Fakts uz sejas 6.novembris 2020 0:37
2 1 Atbildēt

Postpadomijas sindroms – mēģinājums visu standartizēt un reglamentēt – pļē nu izbeidziet policijā pieņemt cilvēkus ar zemu IQ un nevajadzēs visu aprakstīt likumā!!!

Policists ar pietiekošu IQ spēj pieņemt lēmumu – manevrs ir bīstams vai nav!!! Elementēri!!!

Upss 8.novembris 2020 14:42
0 0 Atbildēt

Ne jau priekš poličiem tas likums bet gan priekš tādiem durikiem, kā tu...

WALA 6.novembris 2020 10:10
2 0 Atbildēt

teiksim tā es ceru ka līdz ar šo iekļaušanu CSL, šos mēslus pārtrauks mest kur pagadās, un visiem kas nejēdz to verķi nolikt pienācīgi tiks no visiem nomas CP utml. kantoriem uzlikts atbilstošs sods. Ceru arī ka PP palīdzēs ieviest kārtību, citādi ZB tie mēsli kas mētājas kur pagādas reizēm tikai ar ragiem uz brauktuve, bet reizēm viss tas štrunts ir krustojumā, un ne jau tikai metru no malas nomests.

Un ar veli braucot ar reizēm ir jāuzmanās no tāda mēsla kas nomests kā pagadās, pat pie tā visa ka es reti braucu vietās kur liela to mēslu koncentrācija !

P.S. un ja nomas kantori liek jamos pie teiksim lielveikaliem, nu uzkrāsojiet tiem lohiem kas nezin kur viņus likt kaut kādu krāsu tai stāvam vietai, vai kaut ko vismaz ....

piekrītu 6.novembris 2020 10:45
0 0 Atbildēt

Nomas kantori vienkārši ekspluatē sistēmu, kas nekādi neregulē skūteru apriti. Likt tos var kur pagadās, braukt var kā ienāk prātā. Pat ručkas augšā iebūvētā gaisma spīd nevis uz leju, bet uz priekšu.

Būtu jāvēršas pret domi, kas vispār ir saskaņojusi šo mēslu nekontrolētu izmantošanu. Domei ir jāstrādā, nevis nekritiski jāparaksta papīri, ko tiem pabāž zem deguna.

Krotow 6.novembris 2020 12:20
0 0 Atbildēt

Nepļ... šeit, bet nobildē nepareizi stāvošos skūterus un pi#@rus, kas vizinās pa 3 uz viena nomas skūtera un aizsūti uzturētājam. Vēl ir tāda iestāde, ko sen jau bija jānahrenizē (pašvaldības policija), kur arī var šādus gadījumus pieteikt. Boltam šī sistēma jau sen darbojas. Lai sliņķi pēc tam maksā.

hvz 6.novembris 2020 13:20
0 0 Atbildēt

Cik esmu sūtījis bildes PP, atbild paldies, notikums ir apstrādāts. Nezinu, vai tas ko maina vai nē. Nometot to mēslu nost no veloceļa vai ietves vidus, nekas nemainās bet atstāt kur ir - arī nav pareizi.

Krotow 6.novembris 2020 14:29
0 0 Atbildēt

Tiem verķiem visiem iekšā ir ar signalizāciju saslēgti GPS trekeri. Ja mēģināsi aizstiept, sāks bļaut. Mēģinot attīrīt trotuāru, jau pārbaudīts. Tur prasās korekcijas, lai gaidīšanas režīmā šos skūterus būtu atļauts vienreiz pārvietot +/- 3..5m rādiusā.

tak 6.novembris 2020 15:34
0 0 Atbildēt

nevajag nest kilometru, ienesu pāris metrus nost un nolieku. Pabļauj brīdi un apklust.

notriec deputatu 9.novembris 2020 20:42
0 0 Atbildēt

Pēc nobriešanas 18 gados jebkurš nespējnieks bez jebkādas braukšanas prasmes apliecības varēs joņot pa ietvi 25 km viena stundā ātri.Glābjas kas var!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mitsubishi piesaka Outlander PHEV jauno paaudzi

Japānas autobūves uzņēmums Mitsubishi publicējis pirmos attēlus ar jaunās paaudzes Outlander PHEV, kas savu pirmizrādi piedzīvos vēl līdz šī gada beigām. Lasīt vairāk

 

Ķīnā plūdi, bet Tesla tas neskādē (+ VIDEO) 8

Izskatās, ka elektromobilis ir viens no drošākajiem transportlīdzekļiem, ja runa ir par braukšanu pa dziļu ūdeni un cietu pamatu. Lasīt vairāk

 

"Nissan" finanšu gada pirmajā ceturksnī strādājis ar peļņu

Japānas autobūvnieks "Nissan" šī finanšu gada pirmajā ceturksnī, kas noslēdzās jūnija beigās, strādājis ar 114,5 miljardu jenu (880 miljonu eiro) peļņu salīdzinājumā ar 285,6 miljardu jenu zaudējumiem pagājušā finanšu gada pirmajā ceturksnī, liecina uzņēmuma pārskats. Lasīt vairāk

 

Vasaras braucieni ar elektrisko auto: karstums nav bieds ne pasažieriem, ne baterijai 6

Par vienu no būtiskākajiem elektromobiļu trūkumiem tiek uzskatīta gaisa temperatūras lielā ietekme uz to darbības efektivitāti. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti