Rēzeknē vairāku ielu kaisīšanā izmēģinās sīkšķembas 2

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 16.februāris 2021 15:05

Rēzeknē ielu uzkopšanā eksperimentālā kārtā šonedēļ Zemnieku, Upes un Raiņa ielās, kā arī šo ielu šķērsielās tiks izmantota Skandināvijas valstīs plaši pielietotā tehnoloģija, ielas kaisot ar sīkšķembām, aģentūru LETA informēja pilsētas pašvaldības Komunikācijas nodaļas vadītājs Kārlis Pozņakovs.

Pašvaldībā skaidroja, ka mainīgo laikapstākļu dēļ nākas saskarties ar vairākiem tehnoloģiskajiem izaicinājumiem, līdz ar to, tiekoties ar SIA "Ceļi un tilti", pieņemts lēmums meklēt risinājumu, kas būs vispiemērotākais, lai nodrošinātu maksimālu satiksmes drošību un ekoloģisku vidi gadījumos, kad zemā temperatūrā ir izveidojusies jauna sniega kārta. Apstrādāti tiks krustojumi un bīstamākās vietas, kā arī stāvi kalni.

Pašvaldības Pilsētvides un attīstības pārvaldes ceļu inženieris - satiksmes organizācijas speciālists Dainis Gudriniks skaidroja, ka izplatītākā tehnoloģija cenas un efektivitātes dēļ ir sāls kaisīšana, kas sniegu kausē, tādā veidā atbrīvojot braucamo daļu. Taču ir vairāki aspekti, kāpēc no sāls lietošanas mūsdienās aizvien vairāk mēģina atteikties.

"Pirmkārt, sāls nav ekoloģiski draudzīgs, tas ir kaitīgs mājdzīvniekiem, pilsētas zaļajām zonām, kā arī iedzīvotāju apaviem un apģērbam. Otrkārt, sāls iedarbība, kad temperatūra pārsniedz mīnus desmit grādus, ievērojami samazinās, un sniegs netiek izkausēts, līdz ar to ceļi kļūst nedroši," atklāja speciālists.

Pašvaldība regulāri saņemot iedzīvotāju sūdzības par pārmērīgo sāls lietošanu ielu uzturēšanā, tāpēc pašvaldība kopā ar uzņēmumu "Ceļi un tilti", kas ir atbildīgs par braucamās daļas uzturēšanu, ir uzdevusi meklēt jaunus ceļu uzturēšanas veidus, kas būs videi draudzīgāki un iedarbīgāki arī zemā temperatūrā.

"Ja mēs redzēsim, ka alternatīvas nestrādā, izmantosim ierasto tehnoloģiju, taču brīdinām, ka zemas temperatūras gadījumā arī sāls nav efektīvs un ielas pakāpeniski tiek attīrītas no sniega kārtas, tāpēc aicinām autobraucējus būt uzmanīgiem. It īpaši tas attiecas uz dienas pirmo pusi, kad sāls vēl nav iedarbojies," aicināja Gudriniks.

Pašvaldībai esot būtiski saprast, vai šādas tehnikas pielietojumu atbalsta iedzīvotāji, līdz ar to iedzīvotāji tiek aicināti iesaistīties un izteikt viedokli par eksperimentālo pieeju, lai pašvaldības speciālisti varētu apkopot iedzīvotāju novērtējumu par jaunās tehnoloģijas efektivitāti.

 
Visi komentāri
 
Nu tā 17.februāris 2021 11:03
2 1 Atbildēt

Izskatās ka Rēzeknē arī ir daudz pamuļķu. Sīkšķembas nestrādā pie mainīgas temperatūras. Sīkšķembas iestrādā sniegā. Ir jābūt sniegam, var būt arī klāt ledus, kur šīs šķembas iestrādā jeb ielīmē. Vai tiešām ir grūti pirms sākt šos debīlos eksperimentus aizbraukt uz Somiju, kaut vai uz Tallinu un apskatīties. Somijā ar bezradžu riepām pavasarī, kur lieto šķembas, pabraukt nevarētu. Da iemācieties tās ielas attīrīt no sniega un tikai tad mēģīniet savus job..nos eksperimentus ar šķembām. Kur tādi idioti rodas?!?!?!

Nets 19.februāris 2021 8:31
0 0 Atbildēt

Mašīnas būs apskādētas, un logi sasisti!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti