"Rīgas satiksmes" ūdeņraža stacijā pirmā darbības gada laikā saražoti vairāk nekā 11 000 kilogramu ūdeņraža 24

 

Foto: Rīgas satiksme

Nozare.lv | 31.marts 2021 9:40

Pirmā darbības gada laikā "Rīgas satiksmes" ūdeņraža stacijā saražoti vairāk nekā 11 000 kilogrami ūdeņraža, aģentūru LETA informēja uzņēmuma Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Desmit "Rīgas satiksmes" trolejbusi, kas darbināmi ar ūdeņradi veikuši aptuveni 370 000 kilometru, izmantojot gan ūdeņraža šūnu, gan kontakttīklu. Pasažieru pārvadājumi ar minētajiem trolejbusiem nodrošināti 4. un 9. trolejbusa maršrutā. Stacija pieejama arī publiskai lietošanai.

"Pirmo ūdeņraža uzpildes stacijas darbības gadu varam vērtēt kā veiksmīgu jauno tehnoloģiju iepazīšanas un apgūšanas gadu. Nodrošināta visu uzņēmuma rīcībā esošo trolejbusu ikdienas uzpilde. Esam veikuši gada sākumā Jelgavā un Rīgā testētā "Solaris" ūdeņraža autobusa uzpildi," norāda "Rīgas satiksmes" valdes loceklis Jānis Golubevs.

Ūdeņraža stacija patlaban darbojas ar nepilnu noslodzi, un tās jauda ir daudzkārt lielāka, tāpēc tiklīdz būs iespēja kāda Eiropas Savienības fonda ietvaros pretendēt uz transportlīdzekļu, kas darbināmi ar ūdeņradi, iegādi, uzņēmums iesniegs pieteikumu.

Kā ziņots, pērnā gada sākumā ekspluatācijā tika nodota Baltijā pirmā ūdeņraža stacija, kā arī pasažieru pārvadājumus 4. trolejbusa maršrutā uzsāka ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi. 

Starptautiskā projekta "H2Nodes" ietvaros "Rīgas satiksme" ir saņēmusi 10 ar ūdeņradi darbināmus trolejbusus. Ūdeņraža elektriskie transportlīdzekļi ar vienu uzpildi var veikt 300-400 kilometrus. Savukārt trolejbusi bez kontakttīkla var nobraukt līdz 200 kilometriem.

Eiropas Savienība (ES) līdzfinansē 50% no "Rīgas satiksmes" projekta kopējām izmaksām, kas kopumā ir 16,1 miljons eiro. Finansējums piešķirts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta, kas paredzēts ieguldījumiem ES infrastruktūras prioritātēs transporta, enerģētikas un telekomunikāciju jomā.

Jau vēstīts, ka "Rīgas satiksmes" apgrozījums 2020.gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 173,503 miljoni eiro, kas ir par 9,2% mazāk nekā 2019.gadā, vienlaikus kompānijas peļņa samazinājās par 53,1% un bija 3,623 miljoni eiro.

2020.gadā "Rīgas satiksmes" ieņēmumi no pasažieru pārvadājumiem veidoja 31,783 miljonus eiro, kas ir par 18,238 miljoniem eiro jeb 36,5% mazāk nekā gadu iepriekš, un ir saistīts ar pasažieru pārvadājumu samazināšanos. Pērn "Rīgas satiksme" pārvadāja 89,681 miljonu pasažieru, kas ir par 57,59 miljoniem jeb 39% mazāk nekā gadu iepriekš.

 
Visi komentāri
 
imzz 31.marts 2021 10:07
1 0 Atbildēt

Uz kāda darbības principa pamata ūdeņradis tiek šajā stacijā ražots? iespējami divi : no dabasgāzes un elektrolīzes celā. Cik daudz un kādi resursi patērēts ūdeņraža ražošanai; Ūdeņraža uzpildes stacijas uzstādīšanas un ekspluatācijas izmaksas, vai bijušas plānotas un neplānotas dīkstāves ?

Protams, var saprast, ka projekts summāri ietver staciju un 10 trolejbusus ( nomu ? ) , tāpēc atsevišķi stacijas izmaksas atdalīt ir lielas mokas, vai pavisam nav iespējams ;)

imzz 31.marts 2021 10:27
0 0 Atbildēt

Pārskatīju pieejamo informāciju: Ir 3 stacijas, Arnhemā, Rīgā, Pērnavā. Var saprast, ka Arnhemas stacijā H2 ražo no dabasgāzes, Rīgā un Pērnavā - elektrolīzes ceļā. Projekts izskatās pēc pilotprojekta, kurš darbosies tik ilgi, kamēr ES to finansēs.

www.h2nodes.eu/en/

www.h2nodes.eu/images/docs/M...odes_final.pdf

WALA 31.marts 2021 10:42
0 0 Atbildēt

Tehniski tā kā Toyota, Hyundai un vēl kāds bariņš kravas tehnikas ražotāju jau ražo ( tiesa tie joprjām laikam skaitās "proof of concept" testi kaut arī pie reāliem klientiem un diegzna lielos daudzumos) H2 auto, tad tam tomēr ir perspektīva, īpaši ja var "zaļās enerģijas' pārpalikumu darbināt konversijai.

imzz 31.marts 2021 12:15
0 0 Atbildēt

OK. Bet apskaties tā projekta mājas lapu, tur vispār praktiski nekā nav, sasodīti nenopietni.

Pļurkt 31.marts 2021 12:07
2 0 Atbildēt

30 kg dienā!!!

Cik tālu ar to daudzumu var nobraukt viens buss?? vienam simtam km pietiks?

boliks 31.marts 2021 12:32
3 0 Atbildēt

Cik maksā uzpildīt 1 kg ūdeņraža?

Pļurkt 31.marts 2021 14:23
1 1 Atbildēt

Vai nebūs krietni lētāk TOMĒR uzsliet veco riepu pirolīzes torni un ar tur iegūto BIODĪZELI pildīt busus??

Pie reizes vēl gāzveida pārpalikumus var sadedzināt TECā!

Pagaidām Latvānijas unikumnodokļu dēļ vecās riepas ved uz Poliju un vēl piemaksā par to ka poļaki tās pārstrādā!!

Kanibaals 31.marts 2021 23:42
0 0 Atbildēt

Viens pluss ir, ūdeņradi vai LPG nenolies savā bākā. Bet tā arī ir, ka ūdeņradim nav nākotne tas ir nejēdzīgs enerģijas uzglabāšanas veids.

Īlens Maska 1.aprīlis 2021 0:49
1 0 Atbildēt

Lielākie plānotie jūras vēja enerģijas parki plano nevis pa vadiem sūtīt elektrību, bet uz vietas jūrā ražot ūdeņradi un tad to pa trubu piegādāt uz sauszemi.

Kapēc?

Jo tādas jaudas elektriko kabeļu izbūve, kas varētu piegādāt no veja parka elektrību uz sauszemi, cena ir kosmiska un padara tos jūras vēja parkus nerentablus. Bet 1 maza truba spēj izlaist cauri Gigavatus energijas, kas pārstrādāta udenradī. Pie tam jau paradas pirmie elektrolizes aparati ar 95% efektivitati.

Kur tad ir nejedziba?

Tas ka udenradi var parverst atkal elektriba un siltuma ar 90% efektivitāti izmantojot majas apkurei?

Un ari auto degvielas šūnu efektivitate ar katru gadu aug.

Ta ka šādu braucauriku noteikti būs daudz vairak neka var šķist.

Pļurkt 1.aprīlis 2021 10:38
0 0 Atbildēt

Es pat ciemos negribētu iet uz mājām kur tiek izmantots ūdeņradis!

Pļurkt 1.aprīlis 2021 10:43
1 1 Atbildēt

Caurule ar iekšējo diametru 50 mm, pie 3 bāriem spiediena spēj izlaist sev cauri 1000 kW dabasgāzes STUNDĀ, jeb 9 GW dabasgāzes GADĀ.

Tas ir niecīgi maz!!

Lielāks nekā 1.aprīlis 2021 15:43
0 0 Atbildēt

5cm?

Maģistrālā gāzesvada diametrs ir kudiš lielāks un spiediens arī.

Info no LVportāla

" diviem maģistrālajiem pazemes cauruļvadiem, kuru diametrs ir 700 mm"

lvportals.lv/viedokli/1860...es-dzilem-2009

Info no Conexus mājaslapas

"spiediens no maģistrālajā gāzesvadā esošajiem 35 bar "

www.conexus.lv/pazemes-dabasgazes-kratuve

Pļurkt 1.aprīlis 2021 16:16
0 0 Atbildēt

Nevis te vāvuļo, bet salīdzini cik izmaksā transportēt teiksim 1 GW pa kabeli un gāzesvadu!!

aizejošais 1.aprīlis 2021 7:21
1 0 Atbildēt

ja elektrības kādā brīdī ir daudz, un cena lēta, kāpēc nepārvērst to ūdeņradī?

Kāda Austrālijas firma ir izveidojusi akumulācijas ietaisi, kur ūdeņradis tiek ražots, un uzglabāts kā savienojums ar metālu; oēc tam naktī to elektrību var lietot. Pašreiz cena 3x lielāka par litija baterijām, bet arī uzlādes/izlādes cikli esot vismaz 3x vairāk.

lavo.com.au/

Pļurkt 1.aprīlis 2021 12:08
2 1 Atbildēt

Uztaisīt uzplūdu akumulējošo HESu ir vēl izdevīgāk!

T.i. tad kad elektroenerģija ir pārpalikumā un lēta ar sūkņiem uzpumpē ūdeni kaut kur kalnu rezervuārā, bet kad ir elektrības deficīts un cena aug, iedarbināt HESu normālā elektrības ražošanas režīmā!

Tādi akumulējošie HESi jau eksistē un nevajag izdomāt nekādu jaunu velosipēdu!!

WALA 1.aprīlis 2021 13:08
0 0 Atbildēt

Ideja patiešām veca un pareiza, bet kā tu to esi iedomājies izpildīt jūrā/okeāna izvietotam vēja parkam ??? Tādēļ jau aŗi ir runa par H2, ka tam ir noteiktas priekšrocības noteiktos enerģijas ieguves veidos.

imzz 2.aprīlis 2021 13:12
0 0 Atbildēt

Tas ir tur, kur piemērota ģeogrāfija. Vienā no Kanāriju salām pastāv tāda sistēma.

Pļurkt 2.aprīlis 2021 13:53
0 0 Atbildēt

Nu un kas liedz Kanārijsalās uztaisīt vēja parku??

Ne viscauri ir lieli vēji, ne viscauri ir daudz saules, ne viscauri ir kalnu grēdas ar dziļiem un šauriem kanjoniem.

utt

Pļurkt 1.aprīlis 2021 8:48
0 0 Atbildēt

Lai nelietu bākās ir krāsvielas!

Protams kaut kā dikti maz tas tiek kontrolēts un dikti maz sodīts, kaut gan sodi ir kosmiski par zaļās vai sarkanās zupas izmantošanu nevietā!

Vēl 2000. gadā sods par apkures dīzeļa izmantošanu bija 8000 Ls! 1/2 tam kura bākā atrada un 1/2 tam no kā pielēja. Ja nevarēja pateikt kur lēja, tātad sods pilnā apmērā no bākas īpašnieka!

Somijā neviens pat nedomā kaut litru krāsainā dīzeļa ieliet vieglā auto bākā.

Kanibaals 1.aprīlis 2021 23:39
0 0 Atbildēt

Sab transportam nav krāsotais un vispār RS atbalsta, ka darbinieku lieko nolej, ko ietaupījuši neslēdzot kondišku, pofig par pasažieriem.

Pļurkt 2.aprīlis 2021 8:10
0 0 Atbildēt

Kurā vietā tu izlasīji manis rakstītajā, ka sab transportam IR krāsotais dīzelis??

Pļūtīzers virs pļurkt 1.aprīlis 2021 19:35
1 0 Atbildēt

skaidri ir redzams ka vāvuļo Tu par tēmu par kuru neko nezini.

Gan jau ka bizness ir paskaitijis kas ir letak un labak.

Nebutu tā darījuši ja tas nebutu izdevigi.

Pļurkt 2.aprīlis 2021 8:11
0 1 Atbildēt

Sev dirsā iebāz visus savus pļūtījumus!

Pļūtīzers mutē 2.aprīlis 2021 21:38
0 0 Atbildēt

Bet tu jau to esi apēdis, līdz ar to tavs neģēlīgais plāns ir pļurkt

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti