Līdz 4500 eiro - pieņem zināšanai ziņojumu par atbalstu bezizmešu transporta iegādei 12

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 17.augusts 2021 15:38

Ministru kabinets šodien pieņēma zināšanai Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) ziņojumu par atbalstu bezizmešu transporta iegādei.

VARAM izstrādājusi priekšlikumu Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta ietvaros no 2022.gada sākuma piedāvāt finansiālu atbalstu grantu veidā videi draudzīgu, mazemisiju un bezemisiju transportlīdzekļu iegādei.

Kā norāda VARAM, transporta sektors ir otrs lielākais siltumnīcefekta gāzu emisiju avots un rada gandrīz trešo daļu, jeb 29% no kopējām Latvijas siltumnīcefekta gāzu emisijām.

Latvijā transporta sektoram nav noteikts atsevišķs siltumnīcefekta gāzu emisiju mērķis, taču ir noteikts mērķis samazināt tās sektoros, kas nav saistīti ar Eiropas Savienības emisiju tirdzniecības sistēmu.

Pastāv iespēja, ka ar esošajiem politikas pasākumiem, noteiktais mērķis līdz 2030.gadam varētu netikt sasniegts. Tādēļ esot nepieciešams veikt papildu pasākumus transporta sektorā.

Ministrija norāda, ka transporta sektora dekarbonizācija nav sasniedzama ar vienu risinājumu, taču tā uzsver, ka nākotnē transporta sektora dekarbonizācija lielā mērā būs saistīta tieši ar elektrifikāciju.

Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta projektu konkursā paredzēts, ka divu gadu laikā atbalsts tiks sniegts iedzīvotājiem, valsts un pašvaldību iestādēm un to kapitālsabiedrībām vairāk nekā 2200 mazemisiju un bezemisiju transportlīdzekļu iegādei 10 miljonu eiro apmērā.

Tiek plānots diferencēts atbalsts - jauna elektrotransportlīdzekļa iegādei 4500 eiro apmērā, savukārt lietotam elektrotransportlīdzeklim un jaunam transportlīdzeklim ar hibrīda motoru (plug-in hibrīdiem) - 2250 eiro apmērā.

Plānots noteikt transportlīdzekļa iegādes vērtības augstāko robežu jeb cenas griestus - 50 000 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa. Vienlaikus plānots sniegt atbalstu, piemēram, 1000 eiro arī par esošā transportlīdzekļa norakstīšanu, nododot to apstrādes uzņēmumam.

Finansējuma saņēmēji būs komersanti - transportlīdzekļu pārdevēji, kas ir oficiāli pilnvaroti transportlīdzekļa izgatavotāja pārstāvji jaunu transportlīdzekļu iegādes gadījumā, kā arī komersanti, kas ir iekļauti Ceļu satiksmes drošības direkcijas reģistrētās transportlīdzekļu tirdzniecības vietas reģistrā, lietotu transportlīdzekļu gadījumā.

Iecerēts, ka atbalsta gala saņēmējs būs fiziskās personas - iedzīvotāji. Atbalsts elektromobilitātes veicināšanai citiem atbalsta saņēmējiem plānots no cita veida finanšu instrumentiem.

 
Visi komentāri
 
Aleksandrs 17.augusts 2021 20:07
3 0 Atbildēt

Pieņemt zināšanai = neko nedarīt

Hmm 17.augusts 2021 20:23
3 0 Atbildēt

Lai pieņem zināšanai, ka Vācijā var saņemt 10 000 eiro atbalstu, līdz ar to daži modeļi sanāk par visnotaļ paceļamu cenu

reku 18.augusts 2021 0:04
0 4 Atbildēt

Padomju savienībā visiem viss maksāja vienādi ,cilvēkus ne dalīja untermenšen un izredzētajos. Jocīga gan tã savienība, biedri.

Krotow 18.augusts 2021 0:18
7 5 Atbildēt

Izskatās la Padomju savienībā neesi dzīvojis. Tur patiesībā bija:

- Ģenerālsekretārs, kuram formāli nepiederēja nekas. Taču reāli visa valsts kopā ar dzimtcilvēkiem. Tika appuišots un aptekāts kā karalis.

- Prezidija biedri, kuriem visu pienesa klāt.

- Nomenklatūra ar lieliem ienākumiem un specveikaliem.

- Pārējie aka dzimtcilvēki, kuri stāvēja rindās un ķēra to, ko kur kurā reizē varēja dabūt.

T.i. modernais feodālisms.

imzz 18.augusts 2021 23:24
2 0 Atbildēt

Un cilvēki PSKP stājās, saprotams, aiz dedzīgas velēšanās būt "tur, kur grūtāk", nevis cerībā uz materiāliem labumiem ;) Un tā nomeklatūra bija ļoti plaša: rajonu izpildkomitejas , piemēram. Viens piemērs: mans klases biedrs, sieva Ļeņina rajona izpildkomitejā strādāja, abi vecāki bija partijā, nomainīja kādus 5 žiguļus, katru lietoto pārdeva ievērojami dārgāk, nekā vajadzēja izdot par jauno, maksājot valsts cenu. Beigās sanāca pietiekami, lai uzbūvētu māju.

Pļurkt 20.augusts 2021 10:49
0 0 Atbildēt

No kurienes šitās muļķības rodas?? Visi zina par lielajām algām, par specveikaliem, par jauniem Žiguļiek ir katru 2. gadu......

Studiju gados dzīvoju pie savas tantes - propagandas nodaļas vadītājas. Katru vakaru braucot mājās stāvēja Rīgas centrālā unīša garajās rindās. Darbā ēdnīcā precīzi tas pat sortiments, kas pilsētā, par tieši tādām pat cenām. Dažu uzcēla par vecāku samesto naudu, Žiguļa nebija, nekādas delikateses mājās nekad nenesa, jo nekādu specveikalu nebija. Dzīvoja no algas līdz algai.

Cita lieta, ka kāds pielīdējs "iedeva" kādu nēģu bundžiņu..... reizi gadā.

Pļurkt 20.augusts 2021 10:54
0 0 Atbildēt

Daču uzcēla....

+ nelielas pilsēteles izpildkomitejas vadītājs saņēma algu 110 rubļi mēnesī.... bez nekādām prēmijām un bez nekādām piemaksām. Kas ir līdzvērtīgi kā bibliotēkas vadītāja vai zemas kategorijas strādnieks!!

Lielum lielākā daļa partijnieku acīs neleca. Pie tām aprakstītajām bagātībām bez lielas zagšanas, pierakstījumiem vai izspiešanām tikt nebija iespējams.

Asterix 17.augusts 2021 21:11
0 0 Atbildēt

Nav vērts pat komentēt!!!

ezis71 17.augusts 2021 21:47
0 0 Atbildēt

35 gadā tā arī būs,zub daju.

americiņs 17.augusts 2021 23:50
1 1 Atbildēt

Mūsu otkata norma-20%.Citādi-vecais dīzelīts.Vai nepareizs drošības kods,iAuto skopuma un gara nabadzības purkšķis.

kasinsh79 19.augusts 2021 15:18
0 0 Atbildēt

Nesen par šo interesējos un biju ļoti pārsteigts, Rumānijā ir (bija) pats dāsnākais EV iegādes atbalsts

aizejošais 20.augusts 2021 6:54
0 0 Atbildēt

mandomāt, ir izdarīts pakalpojums autotirgotāju lobijam, ne patērētājam. Lietuvā, kur ir līdzīga shēma (t.i., subsīdiju saņem tirgotājs, ne pircējs), elektroauto cenas ir apmēram par subsīduju daļu lielākas, kā citos tirgos.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti