Jaunuzņēmums “getUgo” demonstrē Latvijā pirmo attālināti vadāmo automašīnu pilsētvides apstākļos - iAuto

Jaunuzņēmums “getUgo” demonstrē Latvijā pirmo attālināti vadāmo automašīnu pilsētvides apstākļos 3

 

Foto: Publicitātes attēls

getUgo | 11.novembris 2021 12:02

10. novembrī, VEFRESH inovāciju apkaimē, jaunuzņēmums “getUgo” pirmo reizi Latvijā, pilsētvides apstākļos demonstrēja teleoperācijas programmatūru, kas nodrošina autonomu transportlīdzekļu tālvadību.

Attālinātās vadības tehnoloģija ļauj vadīt automašīnas un citas iekārtas attālināti – vadītājam nav jāatrodas mašīnā vai tās tuvumā – to var vadīt gan no citas pilsētas, gan no citas valsts.

Līdz ar teleoperāciju programmatūras un aparatūras platformas izstrādi, “getUgo” risina nākamās mobilitātes paaudzes problēmu – teleoperācijas iespējas autonomajiem transportlīdzekļiem. Viesturs Celmiņš, VEFRESH inovāciju apkaimes vadītājs, norāda, ka šobrīd autonomās mašīnas vēl nespēj reaģēt uz visām ceļa situācijām pilsētvidē, un neparedzētos apstākļos autonomā mašīna var 'nesaprast', kā turpināt kustību. “Mūsu programmatūra ir ārkārtas gadījumu risinājums priekš jebkuras autonomi braucošas iekārtas – tās kustības var uzraudzīt un, ja nepieciešams, koriģēt ar tālvadības pulti,” paskaidro Jānis Upmanis, “getUgo” pārstāvis.

“getUgo” programmatūra darbojas caur standarta mobilo sakaru tīkliem. Tā ir viegli mērogojama un lietojama visos tīklos, tostarp gan 4G, gan 5G tehnoloģiju ietvaros. Pašā mašīnas kontrolpanelī nekas netiek mainīts, pie standartizētas lietojumprogrammas saskarnes (API) tiek pieslēgts dators un sensori, kas skenē pilsētvidi un ļauj stūrēt, paātrināt vai samazināt ātrumu, un bremzēt.

“getUgo” pārstāvji norāda, ka šādas teleoperāciju programmatūras būtiski atvieglos dažādus ar ikdienas mobilitāti saistītus procesus. Piemēram, samazināt koplietošanas auto izmaksas pārņemot šofera funkcijas loģistikas centros. – automašīnu pārvietošanas gaitā pilsētā, nogādājot automašīnas stāvvietās, uz uzlādes punktiem, automazgātavu vai servisu, nodrošinot opciju piegādāt koplietošanas auto klienta adresē, nepatērējot papildu cilvēkresursus. Piegādes roboti, droni, pārvadājumu infrastruktūra un citas iekārtas līdz ar šādu risinājumu spēj veikt “pēdējā kilometra” piegādi.

“Eiropas darba tirgū ir arvien grūtāk atrast uzticamu vadītāju savām loģistikas operācijām vai lauksaimniecības tehnikai, tāpēc attālinātie operatori ir daudzsološs risinājums. Šobrīd attīstās viedās pilsētās un drīzumā mēs varēsim redzēt, kā ikdienas transportlīdzekļi – koplietošanas auto, piegādes transports, lauksaimniecības tehnikas – tiks pārvaldīti attālināti. Proti, jebkuram autonomam transportlīdzeklim ir jābūt integrētai teleoperācijas programmatūrai, kas garantē drošību un iejaukšanās iespējas” norāda Jānis Upmanis.

Pirmais pilsētvides demonstrācijas brauciens norisinājās slēgtu Āraišu, Pēkšēna, Aizkraukles un Bajāru ielu teritorijā, kur saskaņā ar ceļu satiksmes noteikumiem automašīnā atradās arī šoferis, Nākotnē “getUgo” plāno, ka, līdz ar mobilitātes digitalizāciju, teleoperācija, kas nodrošina autonomu transportlīdzekļu pārvaldību, sāks darboties ne tikai sacīkšu trasēs un noslēgtā satiksmē kopā ar autovadītāju, bet arī uz koplietošanas ceļiem. Demonstrācijas brauciens pilsētvidē norisinājās EIT Vides mobilitātes inkubatora projekta ietvaros, ko organizē inovāciju kustība “VEFRESH” sadarbībā ar Rīgas domi un Elektronikas un datorzinātņu institūtu.

 

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
ZZZZ 11.novembris 2021 14:35
4 0 Atbildēt

Vēl varētu izgudrot attālināti vadāmus robotus policistus, kas paši sevi arī ražotu

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Plānotās izmaiņas vinješu likmēs attiecas tikai uz kravas automašīnām

Plānotie grozījumi Autoceļu lietošanas nodevas (ALN) likumā nosaka vinješu jeb likmju izmaiņas, kuru mērķis ir mazināt negatīvo ietekmi uz vidi un autoceļiem. Likmju paaugstināšana nodrošinās taisnīgāku līdzdalību infrastruktūras izmaksu segšanā – jo lielāka transportlīdzekļa radītā slodze uz autoceļiem, jo lielāks maksājums. Lasīt vairāk

 

Traktora un auto sadursmes dēļ bloķēts autoceļš Liepāja-Rucava 4

Piektdienas pēcpusdienā traktora un automašīnas sadursmes dēļ bloķēts autoceļš Liepāja-Rucava, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Jaguar jaunais tēls – galveno dizaineri palūdz aiziet (+ FOTO) 11

Pirms dažām dienām no amata atkāpās JLR izpilddirektors Adrians Mardels, un nu tiek ziņots, ka uzņēmums atlaidis arī ilggadējo dizaina komandas vadītāju Džeriju Makgovernu. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv rīta pārdomas par satiksmes organizēšanu Rīgā, braucot kopā ar prezidentu uz darbu! 1.daļa (+ VIDEO) 19

Pārdomas par satiksmes organizēšanu Rīgā – no jaunā Depo krustojuma līdz Kalnciema ielai. Rīta brauciens kopā ar Latvijas Valsts prezidentu izgaismo tipiskās problēmas: sastrēgumi, luksofori un joslas? Skaties un dalies ar savām domām! Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti